Νίκος Κοκαράκης : "Η δισκογραφία δίνει «ταυτότητα» σε έναν καλλιτέχνη. Όμως απαιτεί προϋποθέσεις που πρέπει να τις λάβει σοβαρά υπόψη"

2014-03-18 20:14

Ο Νίκος Κοκαράκης γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Η καταγωγή του είναι απο τo Αμάρι και απο Μεσσαρά κατα το ήμισυ.

Ξεκίνησε τα πρώτα του μουσικά βήματα σε ηλικία 14 ετών (Ωδείο Απόλλων)

Δίδαξε σε Ωδεία και μουσικές σχολές της πόλης του Ηρακλείου

 (Δωρικό Ωδείο,Μινωϊκό Ωδείο)για 10 χρόνια.

Επίσης, σε συνεργασία με το Ι.Ε.Κ Αθηνών,

δίδαξε  «μουσική τεχνολογία» και «ηχοληψία». 

Πολλοί  μαθητές του, είναι επαγγελματίες στο χώρο της μουσικής

και σίγουρα, είναι ο άνθρωπος που όλοι έχουν να πουν κάτι καλό για εκείνον.

Ας τον γνωρίσουμε κι εμείς…

Ξεκινάμε!!!!!!!!

1)  Πως αποφάσισες να γράψεις το τραγούδι  « Έλληνα αθάνατε» ;

Το είχαμε συζητήσει με τον Στειακό (Σήφης Λιγοψυχάκης)

ένα απόγευμα με τον  καφέ…Μου ήρθε η έμπνευση και γράφτηκε.

Η  αφορμή ήταν η αγάπη μας για την Ελλάδα…

και στόχος μας η ανάταση του ηθικού των Ελλήνων.

Τα καταφέραμε νομίζω…

2)  Γιατί χρησιμοποιείς ψευδώνυμο;

Ο πατέρας μου είναι μουσικός ….για να μη μας μπερδεύουν!!!

Ο κόσμος, αγάπησε τον "Iάσονα" ...

επίσης είναι το ψευδώνυμο μου στην ΑΕΠΙ.

 Δεν είναι καινούριο….απλά,τώρα ακούστηκε.

 

3) Πως πρόεκυψε η συνεργασία σου με τον Νίκο Ζωιδάκη;

Απλά είχα υλικό που του άρεσε.

Άκουσε το demo και αυτή ήταν η αρχή μιας όμορφης συνεργασίας,

που μου χάρισε δυο πολυπλατινένιους δίσκους.

Τον ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη που μου δείχνει.

 

4) Το χιούμορ, είναι εμφανή σε πολλά από τα τραγούδια σου..

 πχ  η " Χοντρολία", η " Διαθήκη’’,

  Το "Δεν πληρώνω το χαράτσι’’ με τον Βαγγέλη Βέλλο κ.α

Τι ρόλο παίζει στην καθημερινότητα σου?

Από το πρωί που ανοίγω τα μάτια μου…το "Ροδάνι" μου κόβει ασταμάτητα !!!!

Αφού βλέπω λοιπόν με αισιοδοξία κάποια γεγονότα,

είναι λογικό να βγαίνει και στους στίχους μου….όταν το επιθυμώ.

 

5) Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook-you tube )

βοηθούν ένα νέο δημιουργό?

Χμμμ…πολλές σημαντικές επαφές μου έγιναν μέσω internet

 (πχ Αυτιάς,Καραμερος)ραδιοφωνικοί σταθμοί,(Σκαι…Κύδων..κλπ)

Αρα…σε καλό μου βγήκε.

 Όμως μπορεί να γίνει και ζημιά σε ζητήματα καλλιτεχνικά.

Πως;  Μπορείς να φανταστείς πόσες μαντινάδες-ρίμες

 βγαίνουν καθημερινά στο ιντερνέτ;

 Φαντάσου ένα  cd έτοιμο για «κοπή» να συμπέσει σε θεματολογία

 με κάποιο θέμα που βγήκε σε κάποιο μπλογκ ή προφίλ κλπ

Αν δεν αλλαχτεί, θα φανεί ότι οι συντελεστές του cd έκαναν ατασθαλεία…..

Εγώ προσωπικά δεν δημοσιεύω άφτιαχτα τραγούδια

και αποφεύγω να διαβάζω και μαντινάδες,

πάρα μονό από πολύ καλά φιλαράκια,

 που γνωρίζουν πως σκέφτομαι.

 

6) Η γνώμη σου για την δισκογραφία και τις δισκογραφικές εταιρείες;

Μεγάλο θέμα!!! Ανεξάντλητο…..θα στο θέσω απλά...

Αν έχω ένα ποσό, πχ 5000 ευρώ,μπορώ να κυκλοφορήσω cd;

Φυσικά!!! Αυτό δε με κάνει όμως τραγουδιστή!!!

Η εταιρεία; Φυσικά το ξέρει…

Αλήθεια ,πόσοι τραγουδιστές κατάληξαν στα «αζήτητα» κάποιας Χ εταιρείας;

 Σε ποιον καλλιτέχνη αρέσει η πρώτη του δισκογραφική δουλεία;

 Σε κανέναν…Τότε, πως κυκλοφόρησε; Δεν την άκουσε κανείς;

Ποια η δουλειά  του «παραγωγού» ; Η τοποθέτηση στα ράφια?

Φυσικά ,αν διαθέτω και άλλα χρήματα ,

τα ραδιόφωνα θα προσπαθήσουν να σε πείσουν πως είμαι μεγάλο ταλέντο "βομβαρδίζοντας" τα αυτιά σου…με σποτ…με επανάληψη των τραγουδιών..

μέχρι να γίνει το μυαλό σου "πασπούζαλι"

Φυσικά …θα έρθει και η τιμωρία μου…

Που; … Μα στη σκηνή!!

Έβλεπα μια εκπομπή… στην τηλεόραση,που ο παρουσιαστής προσπαθούσε να πείσει

Τους τηλεθεατές, πως ο καλεσμένος του ήταν ….κάτι που ..δεν ήταν!!!

"Απόψε " μρε…εκάψατε την Κρήτη!!!»

 Μετά από δυό μέρες,στο μαγάζι που εμφανίστηκε ο εν λόγω καλλιτέχνης,

ήταν 12 άτομα.

Η δισκογραφία δίνει «ταυτότητα» σε έναν καλλιτέχνη.

 Όμως απαιτεί προϋποθέσεις που πρέπει να τις λάβει σοβαρά υπόψη.

 

7) Υπάρχουν αξιόλογοι καλλιτέχνες στις μέρες μας?

Κάθε εποχή υπάρχουν…..ποτέ αυτή η πλάση δεν «ξέμεινε»

Απλά…επειδή υπάρχει υπερ-προσφορά…δεν  διακρίνονται

 και τόσο εύκολα σε «άπειρα μάτια»  και « αυτιά» …

 

8) Ποιές είναι οι προϋποθέσεις μιας καλής συνεργασίας?

 Καλό «υλικό» που θα βοηθήσει τον καλλιτέχνη…

και που θα μπορεί  να δώσει το ύφος του…παικτικά και φωνητικά.

 Προσωπικά, το στυλ «εκεί είναι το τετράδιο…διάλεξε μαντινάδες»

 εμένα δεν  μου ταιριάζει…

Δεν  θα πρότεινα κάτι στον άλλον που δε θα το ήθελα για μένα.

 Αν βοηθήσεις τον καλλιτέχνη…θα βοηθηθείς και ο ίδιος.

 Απλά πράγματα είναι!!!

 

9) Επόμενα βήματα…σχέδια…στόχοι…συνεργασίες;

Πλησιάζουν δυό μεγάλες εκδηλώσεις,που πρέπει να δώσουμε προσοχή

 με τον συνεργάτη και φίλο μου (Στειακό)

μιας και η έναρξη τους θα είναι το τραγούδι μας.

1)      Το «παγκόσμιο συνέδριο ελληνισμού» και

2)       Μια εκδήλωση στους Δελφούς.

Ταυτόχρονα έχουμε ξεκινήσει εργασίες για το επόμενο δισκογραφικό βήμα του.

Επίσης,γράφω και για κάποιους άλλους καλλιτέχνες…λεπτομέρειες σε λίγο καιρό.

 

10) Τι σε ενοχλεί στον καλλιτεχνικό χώρο;

Οι  «ταπεινοφανείς», οι «πονηροί» και οι «ψευτοκουλτουριάρηδες»

Να είστε καλά !!!! Σας ευχαριστώ πολύ!!

 

 

Και κάπου εδώ τελειώνει η συνεντεύξη στον Νίκο Κοκαράκη!

Χαριτολογώντας θα ήθελα να «σημειώσω» ότι με ζόρισε αρκετά,

μου έβγαλε το λάδι που λένε…όμως πραγματικά άξιζε το κόπο!

  Κατερίνα Κορνελάκη