Αντώνης Δαμιανάκης Ροδιανός:Δεν αποτυγχάνουν ποτέ αυτοί που δεν προσπαθούν και δεν ρισκάρουν.

2015-11-28 22:21
Αντώνης Δαμιανάκης Ροδιανός!
Ένας πολλά υποσχόμενος νέος καλλιτέχνης της κρητικής μουσικής,γεμάτος όρεξη και μεράκι,
αγάπη και πάθος για αυτό που αγαπάει με την ψυχή του,και καλλιεργεί με το ταλέντο του.
Προσγειωμένος,συνειδητοποιημένος,ο Αντώνης Ροδιανός παρουσιάζει το πρώτο του "έργο"
το "Αγριολούλουδο" του... Ένα Αγριολούλουδο γεμάτο αρώματα της Κρήτης και νότες χαράς 
και αιδιοδοξίας!!!Μια ολοκληρωμένη παραδοσιακή δουλειά,απο έναν νέο άνθρωπο,
γεμάτο όνειρα και οράματα για ένα καλύτερο "αύριο" στην κρητική μας παράδοση!
Ελάτε να γνωρίσουμε τον Αντώνη Δαμιανάκη Ροδιανό!!!!

Έρικα Τζαγκαράκη
 
 
1. Αντώνη,καταρχήν να σε ευχαριστήσω που δέχτηκες να μου παραχωρήσεις
   αυτήν εδώ την διαδικτυακή συνέντευξη!
   Να αρχίσουμε με τα βασικά και να μου πεις λίγα πράγματα για σένα…
   Απο που κατάγεσαι?που γεννηθηκες?που ζεις?
   Ποιά είναι η οικογενειακη σου κατάσταση...
 
- Θα ήθελα και εγω να σε ευχαριστήσω με την σειρά μου για την ευκαιρία έκφρασης
  που μου δίνεις μέσα απο αυτη την συνέντευξη.
  Γεννήθηκα στο πανέμορφο χωριό Ροδιά Μαλεβιζίου
  και έκτοτε είμαι μόνιμος κάτοικος μέχρι σήμερα.
 
2. Με μια πρόταση, ποιος είσαι; ( Επαγγελματικά )
 
- Εργάζομαι στην Δ.Ε.Η ως υπεύθυνος εξοπλισμού στο τμήμα προμηθειών.
  Ο τρόπος έκφρασης μου είναι η μουσική.
 
3.  α) Ποια ήταν η πρώτη σου επαφή με την μουσική
 
    - α)Η πρώτη μου επαφή με την μουσική ήταν σε πολύ μικρή ηλικία,
        καθώς ο πατέρας μου ήταν λυράρης και έτσι απόκτησα τα πρώτα μου ακούσματα. 
 
    β) Ποιός υπήρξε δάσκαλος σου;
 
     - β)Για ενα μικρό χρονικό διάστημα παρακολουθούσα μαθήματα λύρας
        απο τον συνχωριανό μου και λυράρη Τάσο Ρεράκη
        και στο εξής συνέχισα να μαθαίνω απο το κασσετόφωνο μόνος μου
        όπως μαθαίνω και μέχρι σήμερα(αυτοδίδακτα).
      
    γ) Ποια ήταν τα πρώτα μουσικά σου ακούσματα(δημιουργοί και φωνές)
       που σε επηρέασαν καθοριστικά;
 
     - γ)Σαν μουσικό οδηγό δεν είχα κάποιο συγκεκριμένο καλλιτέχνη,
         μπορούσα και μπορώ να ακούω όλους τους καλλιτέχνες.
         Έτσι με αυτό τον τρόπο παίρνω αυτό που εμένα εκφράζει
         και το εκφράζω με ενα δικό μου διαφορετικό τρόπο.  
 
4. Μίλησε μου λίγο για τη θεματολογία του πρώτου σου cd
    στιχουργικά,αλλά και για το μουσικό του ύφος
    και για τα συναισθήματα που βιώσες και βιώνεις ακούγοντας το.
 
   - Η θεματολογία του πρώτου μου cd είναι ο έρωτας.
     Μουσικά το cd περιέχει δυναμικά,μελωδικά και χορευτικά κομμάτια.
     Τα συναισθήματα μου για αυτό το cd είναι διαφορετικά για το κάθε κομμάτι.
 
 
5. Θυμασαι τη πρωτη φορα που ανεβηκες στο παλκο?
   Ποια ηταν τα συναισθηματα σου τοτε και ποια ειναι τωρα?
 
   - Στο πάλκο για πρώτη φορά ανέβηκα σε πολύ μικρή ηλικία σε μια αρραβώνιαση..
      θυμάμαι τα πόδια μου να τρέμουν απο το βάρος της ευθύνης που είχα.
      Σήμερα μετά απο πολύ κόπο,δουλειά και εμπειρία,απολαμβάνω την μουσική
      που βγαίνει απο μέσα μου οταν βρίσκομαι στο πάλκο.
 
6. Θελω να μου πεις με ποια κριτηρια διαλεγεις τα τραγούδια
   που επιλέγεις να δισκογραφήσεις και με ποιά κτιτήρια 
   επιλέγεις τους συνεργάτες σου και στην δισκογραφία 
   και στις εμφανίσεις σου.
 
  - Το κομμάτι που ταυτίζεται απόλυτα με εμένα,θεωρώ ότι είναι κατάλληλο για το δίσκο μου.
    Το βασικότερο κριτήριο για να διαλέξω συνεργάτες για οποιαδήποτε εμφάνιση είναι η ΑΝΘΡΩΠΙΑ. 
 
7. Ανηκεις στην νεότερη γενιά κρητικών  καλλιτεχνων...
   Θελω να μου πεις Τι γνώμη έχεις για την Κρητική μουσική σήμερα;
 
  - Η Κρητική μουσική σήμερα,λαμβάνοντας υπόψην την κρίση(ανθρώπινη,ηθική,κανονική)
    είναι η μουσική,με θεμέλιο και με μια σεμνή εξέλιξη.
 
8. Θεωρείς οτι είσαι ένας παραδοσιακός λυράρης ;
 
   - Ναι είμαι ένας παραδοσιακός λυράρης,αλλά εξελισσώμενα παραδοσιακός,
     που αγωνίζομαι να προσθέσω στην παράδοση μας το δικό μου τρόπο έκφρασης. 
 
9. Ποιόν καλλιτέχνη θαυμάζεις και θα ηθελες να φτάσεις κάποια μέρα στο δικό του επίπεδο;
 
  - Η αλήθεια είναι πως δεν θαύμασα και δεν θαυμάζω κάποιο συγκεκριμενό καλλιτέχνη.
    Θαύμαζα και θαυμάζω όμως τους καλλιτέχνες που είναι αυθεντικοί και αληθινοί σε αυτό που κάνουν.
 
10. Για ποιο λόγο θα αγόραζες το δικό σου cd αν ησουν ενας απλος ακροατης?
 
  - Ο πρώτος λόγος που θα διάλεγα αυτό το cd,αρχικά είναι το εξώφυλλο του,
    στο οποίο εμφανίζονται 5 νέοι άνθρωποι γεμάτοι ζωή...
    Ο δεύτερος λόγος που θα το διάλεγα θα ήταν η απορία μου να δω
    τι θέλει να πει ο Ροδιανός με το 'Αγριολούλουδο',πως εκφράζεται,
    αν αξίζει η δουλεια του τη προσοχή μου,ή αν είναι άλλη μια φιλόδοξη δισκογραφική δουλειά.
 
 
11. Υπάρχουν στιγμές που φοβάσαι ότι τα πράγματα
    μπορεί να μην εξελιχθούν όπως τα περιμένεις;
    Ποιές είναι οι καλλιτεχνικές σου φοβίες?
 
 - Δεν φοβάμαι για την καλλιτεχνική μου εξέλιξη,
   κάνω αυτό που θεωρρώ καλύτερο για μένα.
   Όσο για την αποτυχία,ευκαιρία για καλύτερη μάθηση είναι και όχι απογοητεύση.
   Δεν αποτυγχάνουν ποτέ αυτοί που δεν προσπαθούν και δεν ρισκάρουν.
 
12. Περιέγραψε μου λίγο την καθημερινότητα σου.
    Τι κάνεις στον ελεύθερο χρόνο σου,τι μουσική ακούς,
    τι ομάδα είσαι;
 
 - Δεν αισθάνομαι πως ειμαι σκλαβωμένος για να έχω ελεύθερο χρόνο.
   Δεν ανήκω σε καμιά ομάδα αθλητική ή κοινωνική,
   μου αρέσει να βρίσκω λύσεις στα ερωτήματα μου,
   να παρατηρώ τη φύση που τόσο με γοητεύει 
   και να ξεπερνάω τον ίδιον μου τον εαυτό.
   Μουσική μπορώ να ακούσω οποιαδήποτε,
   όπως κρητικά,κλασσική,κινέζικη,ακόμα και Michael Jackson.
   Η μουσική δεν έχει σύνορα...
 
 
13.  Ποιες δραστηριότητες σε κάνουν να χάνεις την αίσθηση του χρόνου;
 
 - Γενικά έχω αρχίσει και χάνω την αίσθηση του χρόνου καθημερινά
   και σε αυτό αγωνίζομαι χρόνια καθώς ο χρόνος για εμένα δεν έχει καμιά αξία
   είναι μια αφηρημένη έννοια,απλά για να συντονιστεί η ανθρωπότητα.
 
14. Ποια είναι η καλύτερη απόφαση που έχεις πάρει;
 
 - Η καλύτερη απόφαση που πήρα είναι πως θα συνεχίσω
   να βλέπω το Θεό και το λαμπρό τέλος όλων των δυσάρεστων και δύσκολων καταστάσεων.
 
15. Τι δεν θα παρατήσεις ποτέ;
 
- Τον αγώνα για μια καλύτερη εξέλιξη.
 
16. Τι θέλεις να θυμάσαι για πάντα;
 
 - ΕΙΜΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΚΑΝΩ ΛΑΘΗ.
 
17. Τι σε κάνει να αισθάνεσαι ασφαλής;
 
 - Η πίστη μου στο Θεό.
 
18. Με βάση την σημασία, πως θα τα ταξινομούσες:
    ευτυχία, λεφτά, αγάπη, υγεία, φήμη;
 
 - Αν αγαπάς είσαι ευτηχισμένος και υγιής.
   Με την εργασία έρχονται και τα χρήματα και όσο για την φήμη δε ασχολούμαι καθόλου.
 
19. Ποια ήταν η πιο σημαντική στιγμή στην ζωή του τον τελευταίο χρόνο;
 
  - Η ολοκλήρωση της δισκογραφικής μου δουλειάς,
    η επιτυχημένη παρουσίαση του δίσκου μου
    και η προαγωγή μου στο χώρο της εργασίας μου.
 
20. Ποιο είναι το νούμερο ένα πράγμα που θέλεις να επιτύχεις στα επόμενα 5 χρόνια;
 
 - Νούμερο ένα πράγμα που θέλω να επιτύχω
   είναι να γίνω καλύτερος άνθρωπος...
   Όλα τα άλλα σε εσωτερικό επίπεδο θα ακολουθήσουν.
 
 
21. Για ποιο πράγμα είσαι πιο ευγνώμων;
 
 - Ειμαι ευγνώμων στο Θεό που μου έδωσε την ευκαιρία
   να ζω και να υπάρχω σαν άνθρωπος.
 
 
22. Τι δεν πρόκειται να κάνεις ποτέ;
 
  - Να ξανακατηγορήσω τον εαυτό μου για τα λάθη μου. 
 
23. Τι είναι αυτό που έλεγες ότι δεν πρόκειται να κάνεις ποτέ, αλλά το έκανες;
 
  - Πολλά είπα πως δεν θα έκανα και δίχως να το καταλάβω τα έκανα,αλλά είμαι άνθρωπος.
 
24. Τι θα έκανες διαφορετικά αν ήξερες ότι κανένας δεν θα σε έκρινε για αυτό;
 
   - Δεν θα έκανα τίποτα το διαφορετικό γιατί απλά κάνουμε αυτά
     που αντιλαμβανόμαστε και πιστεύουμε εκείνη την χρονική στιγμή.
 
25. Πες ένα απλό πράγμα που σε κάνει να χαμογελάς.
 
   - Το χαμόγελο βγαίνει εύκολα απο τα χείλη μου,
     δεν εχω κάποιο συγκεκριμένο λόγο να με κάνει να χαμογελάω.
 
26. Πιστεύεις οτι ο καλλιτέχνης έχει «κοινωνική ευθύνη»
      απέναντι στο κοινό που τον παρακολουθει?
      Ο τρόπος που ζει και φέρεται πρέπει να ειναι κοινωνικα αποδεκτός
      για να μην αποτελέσει παραδειγμα προς αποφυγην?
 
  - Εννοείται ότι πάσης φύσεως καλλιτέχνης έχει κοινωνική ευθύνη,
    γι'αυτο θα πρέπει να ελέγχει τα μηνύματα που στέλνει στις ψυχές του κοινού,
    όπως θα πρέπει να ελέγχει την προσωπική του ζωή,
    ώστε να είναι ενα φωτεινό παράδειγμα. 
 
 
27. Στις μέρες μας υπαρχει μουσικη παιδεία στο συνολο των νεων καλλιτεχνων?
       Στο παιξιμο ,στο τραγουδι,στο στιχο,στη μουσικη....
 
    - Ναι υπάρχει μουσική παιδεία για αυτούς που ψάχνουν
      αλλά μουσική παιδεία χωρίς ταλέντο;;;
 
28. Οι δικοί σου άνθρωποι, οι φίλοι, οι συγγενείς σου τι σου λένε συνήθως γι΄ αυτό; 
       Σε αποθαρρύνουν ή είναι πάντα σύμφωνοι με τις επιλογές σου 
       και πόσο μετράει για σένα η γνώμη τους;
 
    - Σπάνια ρωτάω τη γνώμη τους,συνήθως μου την εκφράζουν απο μόνοι τους.
      Δεν θυμάμαι να με έχει αποθαρείνει κάποιος γνωστός ή άγνωστος,
      θα έλεγα πως με έχουν ενθαρύνει!
 
29. Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης( ηλεκτρονικά περιοδικά, μουσικά έντυπα, ραδιόφωνο, τηλεόραση)
    βλέπεις να βοηθούν τα νέα ονόματα, ή τελικά πρέπει να χεις «μέσον»;
 
    - Και φυσικά βοηθούσαν και βοηθούν πάντα τα νέα άτομα.
      Όσο για το <<μέσον>>,υπήρχε και θα υπάρχει,
      χωρίς όμως αυτό να εγγυάται την σίγουρη επιτυχία
      και την καλλιτεχνική καταξίωση.
 
30. Πόσο βαθιά πρέπει να βάλει το χέρι στην τσέπη ένας καλλιτεχνης
    προκειμένου να κυκλοφορήσει μια δισκογραφική δουλειά;
 
   - Άλλοι το βάζουν πολύ βαθιά και άλλοι λιγότερο,
     ανάλογα ο καθένας πως αντιλαμβάνεται το θέμα της δισκογραφικής δουλειάς. 
 
 
 
31. Ποιες ήταν οι πιο ενδιαφέρουσες συνεργασίες που έκανες
    όσο καιρό βρίσκεσαι στο χώρο της μουσικής;
 
    - Δεν μπορώ να πω συγκεκριμένα ονόματα
      έχω συνεργαστεί με πάρα πολλούς καλλιτέχνες με άλλους πολύ,
      με άλλους λίγο,και θεωρρώ πως όλες ήταν ενδιαφεέουσες συνεργασίες...
 
32. Σε μία δύσκολη οικονομική και κοινωνική κατάσταση
    όπως αυτή που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια,
    πιστεύεις ότι η μουσική μπορεί να παίξει κάποιο θετικό ρόλο?
 
   - Σαφώς και μπορεί να παίξει θετικό ρόλο,
     γι'αυτό υπάρχει άλλωστε,
     για να δίνει χαρά και ειρήνη στο κόσμο
     όχι να τον εξαγριώνει και να του προκαλεί θυμό.
 
33. Με μια πρόταση,τι εύχεσαι για τον μελλοντικό σου εαυτό;
 
 
    - Καθαρότερους και ομορφότερους συλλογισμούς..
 
34. Κλείνοντας θα ήθελα να σε ρωτησω,αν είχες την δυνατότητα
    να στείλεις ένα μήνυμα σε μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων
    τι θα έλεγε αυτό το μήνυμα;
 
   - Θα έλεγα πως ο κάθε ένας απο μας πρέπει να ψάχνεται μέσα του
     αν θέλει και επιθυμεί να αλλάξει τον κόσμο γύρω του..
     Όση πίεση και αν ασκούμε στις καταστάσεις,όσα χρήματα,δόξα
     και να αποκτήσουμε δεν θα καταφέρουμε να γεμίσουμε το κενό
     που υπάρχει και μας πνίγει
     Τα πράγματα αλλάζουν απο μέσα προς τα έξω και ποτέ το αντίθετο..
     Αυτή η πολυπόθητη αγάπη,χαρά,ειρήνη....
     ήδη βρίσκεται μέσα μας και άδικα την αναζητάμε στο γύρω περιβάλλον..
 
35. Και μία ευχή για το site που θα φιλοξενηθεί η συνέντευξη "Η Ψυχή στη θέση της Καρδιάς";
 
   - Εύχομαι πρώτα απο όλα πάντα αγάπη,υγεία και χαρά σε εσένα Έρικα,
     να συνεχίσεις να κάνεις αυτό που τόσο καλά ξέρεις να κάνεις
     για πολλά,πολλά χρόνια ακόμα...
     Στο site εύχομαι να είναι πάντα ένας καλός αγωγός έμπνευσης και πολιτισμού...
 
Συνέντευξη:Έρικα Τζαγκαράκη
 
Αντώνης Δαμιανάκης Ροδιανός Facebook profile:www.facebook.com/profile.php?id=100008039465770&fref=ts