Στα Ζάλα της Μάρως Γεωργιλαδάκη. Συνέντευξη στην Έρικα Τζαγκαράκη

2017-03-26 15:59

 

 

H Mάρω Γεωργιλαδάκη,κόρη του Δήμου και της Θεοκλείας Γεωργιλαδάκη,
γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πόμπια Ηρακλείου Κρήτης στις 19 Μαρτίου 1971.
Έχει 2 άδερφές την Αριστέα και τη Βασιλική τις οποιες και υπεραγαπάει,
όπως αναφέρεται και στο βιογραφικό της στο καινούριο της βιβλίο "Στα ζάλα μου".   
Αγαπούσε ανέκαθεν τον αθλητισμό,και στα 12 της,
την συνεπήρε η ιδεα να ασχοληθεί με το άθλημα της Ξιφασκίας.
Συμμετείχε σε τοπικές πανελλήνιες και διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις οπου είχε ξεχωριστές διακρίσεις .
Σπούδασε στο ΤΕΦΑΑ ΑΘΗΝΩΝ.
Το 1989 ηρθε στην Αθηνα οπου φοίτησε και περαίωσε τις σπουδές της ως καθηγήτρια φυσικής αγωγής. 
Είναι παντρεμένη μ' εναν υπέροχο άνθρωπο τον Ηλία Πεπόνα κι έχουν αποκτήσει δυο παιδιά,
το Χαρίδημο και την Αναστασία .
Ασχολείται με τη συγγραφή μαντιναδας και ρίμας από την ηλικία των 17 ετών.
Το βιβλίο ''Στα ζάλα μου" είναι η πρώτη προσωπική της έκδοση,
ενώ είχε συμμετοχή και στο βιβλίο "Για τα μερακια μας"
με τους Α. Καραπιδάκη και Ν.Σκουλά που κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2011.
 
 

 
  
Μάρω Γεωργιλαδάκη,
επιστρέφεις με ένα νέο βιβλίο,που φέρει τον τίτλο "Στα Ζάλα μου".
Πόσο καιρό μετά από την πρώτη σου συγγραφική απόπειρα,πήρες την απόφαση να κάνεις το επόμενο...ζάλο;
 
Έρικα μου χαιρετώ σε κι όλο το κόσμο που θα τύχει να μας διαβάσει.
Καταρχήν σ ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον σου και για όλα που έχεις κάνει για μένα,επειδή τυχαίνει να είσαι στους ανθρώπους που θεωρώ δικούς μου
κι έχουμε μια πολύ καλή φιλική σχέση περά από μαντινάδες και τραγούδια.
Να σου πω λοιπόν πως πέρασαν 6 χρόνια από το πρώτο βιβλίο με τίτλο "Για τα μεράκια μας" ,το όποιο δεν ήταν προσωπικό αλλά ήταν μια συλλογική δουλειά με τον Α.Καραπιδάκη και τον Ν.Σκουλά.
 
 
 
Πόσοι και ποιοί άνθρωποι συνέβαλαν σε μικρό η μεγάλο βαθμό για να τελοιοποιηθεί το βιβλίο και σύντομα να έχουμε την χαρά να το απολαύσουμε;
 
Πόσοι και ποιοί;Πολλοί,παρά πολλοί...Δε θα σας κουράσω ..
Τους αναφέρω όλους έναν προς ένα μέσα στο βιβλίο.
Ειλικρινά με συγκινεί τόσο πολύ η αγάπη και η πρόσφορα ανθρώπων,δικών και φίλων,που από τη στιγμή που είπα ότι ετοιμάζω βιβλίο,από μόνοι τους μου είπαν
"θέλω να είμαι μέσα σ' αυτό το κομμάτι σου όπως θέλεις εσύ ,είτε υλικά είτε ηθικά."
Τους ευχαριστώ από καρδιάς όλους..
 
  
 
Λένε πως ο κάθε άνθρωπος γεννιέται με καποιο ταλέντο,και κάποια στιγμή της ζωής του το ανακαλύπτει.Συμφωνείς μ' αυτό;Πιστεύεις ότι γεννήθηκες με το χάρισμα της γραφής;
 
O κάθε άνθρωπος γεννιέται με κάποιο χάρισμα.
Μεγαλώνοντας το ανακαλύπτει αν και πιστεύω πως φαίνονται όλα από μωρά κοπέλια.
Δε κατέχω αν γεννήθηκα με το χάρισμα της γραφής,ανακάλυψα όμως ότι μπορώ,τα συναισθήματα μου κι ότι άλλο με αγγίζει να το γραφώ.
 
 

 
 
Περιέγραψε μου με τρεις λέξεις το βιβλίο.
 
Μαντινάδες ....Ρίμες......τραγούδια 
 
 
 
Και τώρα μίλησε μου αναλυτικότερα για τη θεματολογία του βιβλίου σου, στιχουργικά,αλλά και γενικά για το ύφος του.
 
 
Πρώτα απ όλα είναι πολύ προσωπικό πιστεύω, απλό κι εξομολογητικό.
Έχει και τη φιλοσοφημένη μου πλευρά και τη ντοπιολαλιά μου.
Γενικά,όπως μιλώ γραφώ κιόλας.
 
 
 
Πως πήρες την απόφαση να γράψεις δεύΤερο βιβλίο;Ποιοί ήταν οι βαθύτεροι λόγοι για αυτήν την ανάγκη σου;
 
Ουσιαστικά αυτό το βιβλίο είναι το πρώτο για μένα.Υπάρχει ένας άνθρωπος που με έβαλε στη σκέψη να το αρχίσω.Η Μίνα Δαμίγου.
Καλή φίλη,ή όποια έχει και την επιμέλεια του βιβλίου.
Ήθελα να έχω σε βιβλίο τις μαντινάδες μου κι ότι άλλο γράφω.
 
 
 
 
 Τελειώνοντας το βιβλίο και βλέποντας το πια στο τυπογραφείο,
 σκέφτηκες ότι θα έπρεπε να είχες συμπεριλάβει και κάτι ακόμα ή να είχες αφαιρέσει ίσως;
 
 
Υπάρχει πολύ υλικό.Υγεία να έχουμε κι ότι άλλο άφησα,θα μπει εν καιρώ στα επόμενα..χάχα
 
 
 
 
 Για ποιο λόγο θα αγόραζες αυτό το βιβλίο αν ήσουν μια απλή αναγνώστρια;
 
 
Αν μου άρεσε και με ενδιέφερε αυτός ο τρόπος γραφής,απο αγάπη για τη μαντινάδα
 
 
 
 
 Με βάση την σημασία, πως θα τα ταξινομούσες: ευτυχία, λεφτά, αγάπη, υγεία, φήμη;
 
 
Δε θέλω πλούτη μα υγειά,κι ότι μπορώ με κόπο
να 'ναι από τα χεριά μου,και με καθάριο τρόπο.
"Υγεία" και μόνο....Ποτέ δεν είχα λεφτά. 
"Αγάπη": είμαι πάμπλουτη 
"Ευτυχία": Νιώθω πολύ ευτυχισμένη κι ευχαριστώ το Θεό
Για φήμη αδιαφορώ παντελώς
Ότι άλλο έρθει άγνωστο
 
 
 
 Πως θα αντιμετώπιζες μια αρνητική κριτική για τον τρόπο της σκέψης σου και της γραφής σου;
 
 
Δε με πειράζει τίποτα.Κι έμενα δε μου αρέσουν πολλά.Γούστα είναι.Θα το δεχτώ...
 
 
 
Βοηθάει στην έμπνευση ενός στιχουργού, ενός ποιητή, η ισορροπία στην προσωπική ζωή του;
 
Για όλα γράφει κάποιος που γράφει.Και με ισορροπία και με ανισορροπία...
 
 
 
 Θέλω να μου πεις ποια είναι η αγαπημένη σου μαντινάδα μέσα από το βιβλίο  και για ποιο λόγο την έγραψες...
 
 
Όλες τις αγαπώ κι η κάθε μια μαντινάδα έχει κι ένα λόγο για τον οποίο την έγραψα.
Θα σου πω αυτή:
Στο πέρασμα του ο καιρός...πολλά ξεκαθαρίζει....
ποιος σ' αγαπά ποιος σε μισεί....και ποιος σ' υπολογίζει...
Την έγραψα όπως τη λέω...Μεγαλώνοντας είδα να ξεκαθαρίζουν τα πάντα και οι πάντες 
 
 
 
Κάνοντας απολογισμό μέχρι σήμερα... τι από όλα όσα έχεις καταφέρει να κάνεις σε κάνει να αισθάνεσαι υπερήφανη;
 
 
Μμμμ ένα μόνο....Η υπέροχη οικογένεια που μ'έχει αξιώσει ο Θεός να έχω...
 
 
 
Πως βλέπεις τον εαυτό σου 30 χρόνια μετά; Τι είναι αυτό που θα ήθελες να αφήσεις σαν κληρονομιά στο τόπο μας;
 
30 χρόνια μετά; Δε πάω εκεί ούτε με τη σκέψη.Ξανοίγω το τώρα αν και ανθρώπινα κάνω μικρά όνειρα.
Ο κάθε ένας μας έρχεται στη ζωή μ ένα γραφτό που τον οδηγεί 
και φεύγει από τη ζωή με το γραφτό μαζί..
Ότι μείνει πίσω μικρό η μεγάλο καλό η κακό μένει..
 
 
 
 θα μας αποκαλύψεις και κάτι από το βιβλίο;Μερικές μαντινάδες ίσως;
 
Εγώ δεν ένιωσα ποτέ,φόβο,σκοτάδι,μπόρες
γιατί 'χω φίλους που βαστούν τη χέρα,τέθοιες ώρες
 
Παπούτσι που με στένεψε,δεν έβαλα,δε βάνω
κι επιλογές στσι φίλους μου,έκανα και θα κάνω
 
Άμα θα τάξεις κάμε το,αλλιώς να μη το τάξεις
τα λόγια δεν αξίζουνε ,αν δε γενούνε πράξεις
 
  
Αγγέλοι σ ' έστειλαν στη γη,γλυκιά θωριά και ζάλη
κι άλλον αέρα κουβαλείς,με διαφορά μεγάλη
 
Αν έκανα τη σκέψη μου,κόσμημα,θα'χες ήδη
το πιο βαρύ και ακριβό,απάνω σου στολίδι
 
Τα βάνω με τη λογική,κι η λογική τα χάνει
είμαι τρελός ,κι ένας τρελός,ό,τι σκεφτεί το κάνει
 
 
 
Μάρω,σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου.
Κλείνοντας θα ήθελα να μου πεις,
αν σου δινότανε η ευκαιρία να στείλεις ένα μήνυμα σε μία μεγάλη μερίδα ανθρώπων,
τι θα έλεγες στο μήνυμα αυτό;

 
 
Εγώ ευχαριστώ παρά πολύ.Από καρδιάς με πολύ αγάπη!
Θα πω πως δε ζούμε για πάντα...Ας το μεστώσουν.... 
Μίση ,κακίες, έρωτες....ζήλιες, αγάπες, πόνοι
και καλλιμέντα Τσι ζωής....μια πλακά τα τελειώνει.. 
Ευχαριστώ πολύ Έρικα μου.

 
 
 
Και να υπενθυμίσουμε στους αναγνώστες μας ότι η πρώτη επίσημη παρουσίαση
 του Βιβλίου της Μάρως Γεωργιλαδάκη
θα γίνει την 1η του Απρίλη 2017 ....και ναι...δεν είναι αστείο!!!!
 
 
 

Συνέντευξη:Έρικα Τζαγκαράκη


Facebook profile Mάρως Γεωργιλαδάκη: www.facebook.com/marogeorgil