Βάλια Αλεξίου:Δε θα πήγαινα σε πίστες-μπουζούκια όπου το κριτήριο είναι η εμφάνιση αρχικά και μετά η φωνή.

2015-12-23 16:49

1185870_10200607694500079_1525845450_n
H Bάλια Αλεξίου,είναι μια πανέμορφη κοπέλα απο τα Χανιά,που ο θεός εμπλούτισε τις φωνητικές της χορδές με νότες,μελωδίες,
ηχοχρώματα,αισθήσεις…Η Βάλια με την μελωδική φωνή που ζει και εργάζεται στα Χανιά,είναι εκ φύσεως ένα χαρισματικό πλάσμα,
ένας εργατικός άνθρωπος,μια ταπεινή κοπέλα που πατά γερά στην γή και κάνει αργά αλλά σταθερά βήματα στον χώρο που λατρεύει.
Στον μαγικό κόσμο του τραγουδιού και της μουσικής,η Βάλια Αλεξίου κατάφερε να ξεχωρίσει και να αποκτήσει το δικό της κοινό,
το οποίο την ακολουθεί ,την στηρίζει,την υποστηρίζει,και της δίνει φτερά για να πετάξει ακόμα πιο ψηλά στον μουσικό ουρανό της.
Γνωρίστε κι εσείς την Βάλια Αλεξίου,και συγκρατείστε το όνομα της,γιατί σίγουρα,κάπου στο πολύ κοντινό μέλλον,θα συναντηθείτε
με το άστρο της,που ήδη έχει αρχίσει να λάμπει πάνω απο τον κρητικό ουρανό!
Το Share-news,εξασφάλισε μια αποκλειστική συνέντευξη με την ανερχόμενη τραγουδίστρια απο την Κρήτη,στην οποία η Βάλια Αλεξίου,
μας ανοίγει την καρδιά της και μας μιλάει με την απόλυτη ειλικρίνεια που την διακρίνει,για την καριέρα της,την καθημερινότητα της,
την ζωή και τα όνειρα της,χωρίς να προσπαθήσει να δημιουργήσει εντυπώσεις για να κλέψει την «παράσταση».
Δεν το έχει ανάγκη άλλωστε..Έχει ένα και μοναδικό όπλο ,το οποίο θα την βγάλει ασπροπρόσωπη στην «μάχη » της,
με την μουσική βιομηχανία της χώρας μας…ΤΗΝ ΦΩΝΗ ΤΗΣ…
….Έρικα Τζαγκαράκη…

Βάλια Αλεξίου,καταρχήν να σε ευχαριστήσω που δέχτηκες να μου παραχωρήσεις αυτήν εδώ την συνέντευξη και κατόπιν να σου ζητήσω να μου μιλήσεις λίγο για σένα.Πες μου αυτά τα βασικά που σε ρωτάνε πάντα,αλλά που είναι απαραίτητα για να σε γνωρίσει ο κόσμος.Πού γεννήθηκες,απο πού κατάγεσαι,ποια ειναι η οικογενειακή σου κατάσταση και ποιές οι μουσικές σου σπουδές.

Βάλια: Αρχικά, θέλω να σε ευχαριστήσω πολύ και εγώ για αυτή τη συνέντευξη.Γεννήθηκα στα Χανιά πριν 28 χρόνια, κατάγομαι από το όμορφο Ρέθυμνο ενώ οι προπαππούδες μου ήταν πρόσφυγες από Μικρά Ασία εξού και το επίθετο.Έχω δύο υπέροχους γονείς που είναι σωστοί και άξιοι άνθρωποι και έναν μικρότερο αδερφό που όσο περνάνε τα χρόνια αγαπάω όλο και πιο πολύ.Οι μουσικές μου σπουδές είναι σολφεζ-ορθοφωνίας στο Βενιζέλειο ωδείο Χανίων με καθηγήτρια τη σοπράνο Δέσποινα Δρακάκη.

Το πρώτο σου τραγούδι κυκλοφόρησε διαδικτυακά το 2013,και είχε τον τίτλο » Σ’αγαπάω,μείνε εδώ».Μίλησε μου λίγο για εκείνη την περίοδο.Απο την «γέννηση» της ιδέας του τραγουδιού,μέχρι την ημέρα της πρώτης προβολής του στο Youtube.

Bάλια: Μάλιστα.Με πας 2,5 χρόνια πίσω ενώ έκτοτε έχουν αλλάξει πολλά, κυρίως μέσα μου. Εκείνη τη περίοδο λοιπόν το 2013,η ψυχολογία που είχα και κάποιες προσωπικές καταστάσεις που βίωσα συν το γεγονός ότι μου λέγανε »πότε θα βγάλεις και εσύ ένα τραγούδι;και μήπως έχεις αργήσει;μήπως είναι η ώρα;» με έκαναν να ψαχτώ για το πρώτο βήμα. Ήθελα να είναι μπαλάντα, ήθελα να γίνει στην Αθήνα και γιαυτο και απευθύνθηκα σε έναν Αθηναίο συνθέτη που είχα γνωρίσει παλαιότερα όταν δούλεψα στην πρωτεύουσα. Μόλις το άκουσα το συγκεκριμενο τραγούδι ερμηνευμένο από μια συνάδελφο όπως γίνεται πάντα στα ντέμο, είπα »αυτό είναι που ψάχνεις.τέλος.»Ανέβηκα πάνω χωρίς να χρονοτριβώ, είχα κλείσει ένα από τα καλύτερα στούντιο »bk studio», εξαιρετικούς μουσικούς που έπαιξαν και με τίμησαν με την παρουσία τους και άρχισα να βλέπω να παίρνει σάρκα και οστά το όνειρό μου. Αυτή η μέρα της ηχογράφησης δε πρόκειται ποτέ να σβήσει από το μυαλό μου. Ο πατέρας μου με συνόδευσε και παρακολουθησε σιωπηλα σχεδόν όλη τη διαδικασία και εγώ άρχισα να βλέπω να μπαίνει ένα ένα το λιθαράκι και ανυπομονούσα να μπω και εγώ στο »μαγικό δωμάτιο ηχογράφησης». Ο συνθέτης-καλός φίλος Αντώνης Καμαρλίγκος μαζί με τον παραγωγό Γιάννη Κυφωνίδη να μου δίνουν οδηγίες και τσουπ: ερχεται η ωρα. Μπαίνω μέσα και νιώθω την καρδιά μου να χτυπάει περίεργα, είναι μια αίσθηση που δε μπορώ να εξηγήσω ακριβώς αλλά μου πήρε κάποια λεπτά μέχρι να χαλαρώσω. Αυτό που θυμάμαι είναι ότι δεν έκανα πολλή ώρα να το ερμηνεύσω γιατί δε το λες μια και έξω το κομμάτι..αλλά σε όποια σημεία νιώθεις ανασφάλεια ή ότι θα μπορουσες να το έλεγες καλυτερα..το ξαναερμηνεύεις..Θυμάμαι λοιπόν ότι δε χρειάστηκε πολυ να επιμείνω γιατί το κομμάτι βγήκε αβίαστα. Ήταν η ψυχολογία που λέγαμε
πριν η οποία θεωρώ ότι είναι πολύ βασική στον τρόπο ερμηνείας.Βγαίνω λοιπόν και μετά από λίγες μέρες πηγαίνω ξανά για να ακούσω το τελικό αποτέλεσμα. Θυμάμαι μόνο χαμόγελα από όλους που δουλέψαμε. Ακολούθησε μια φωτογράφιση στη παραλιακή δίπλα στη θάλασσα και θυμάμαι ότι με τα κορίτσια που συνεργαστήκαμε, τρέχαμε εκείνη τη μέρα να τα ρυθμίσουμε όλα και να προλάβουμε να μη φύγει ο ήλιος! Και αυτό είναι κάτι που θυμάμαι με χαμόγελο επίσης.Τί έγινε μετά;άγχος πολύ και κάποιες επαφές με ανθρώπους εταιρειών ώστε να δω πώς λειτουργούν τα πράγματα. Πρώτα έβαλα να το ακούσουν οι συγγενείς που έχω στην Ελευσίνα(τους οποίους αγαπώ πολυ και ευχαριστώ και από εδώ γιατί με έχουν βοηθήσει πολύ προσφέροντάς μου ζεστασιά και φιλοξενία όποτε ανεβαίνω Αθήνα)στο κρητικο μεζεδοπωλείο »Αθιβολές». Εκεί έπαιξε πρώτη φορά και μετά επέστρεψα Κρήτη ελαφρώς απογοητευμένη από τις επαφές που είχα κάνει. Αποφάσισα να ανέβει λοιπόν διαδικτυακά. Θα μου πεις τόση φασαρία, έξοδα και άριστες προδιαγραφές για να ανέβει έτσι απλά χωρίς μια υποστήριξη εταιρειας;και θα σου πω ναι και δε το μετανιώνω. Έπραξα πολύ σοφά τότε. Πρώτη μέρα προβολής:χαρά και συγκίνηση μόνο, γιατί άκουγα μόνο θετικά σχόλια και αμέσως άρχισαν να με υποστηρίζουν άνθρωποι που δε γνώριζα, ραδιοφωνικα μέσα εκτός Κρήτης και δημοσιογράφοι.Υπήρχε δυναμική από το πρώτο μήνα, υπήρχαν προτάσεις από Αθήνα, ξανανέβηκα τον επόμενο μήνα αλλά δεν θεώρησα ότι καμία πρόταση μου άξιζε-ταίριαζε στο ήθος και την ποιότητα που έχω στη ψυχή μου-αυτή την λίγη, αυτή την όποια ποιότητα υπάρχει-είναι εδώ όμως, ζωντανή και δε πρόκειται να τη χαραμίσω. Έπειτα ενώ συνέχισαν τα μέσα να λένε για τη Κρητικια με την ωραία φωνή που θα βάλει φωτιά στις πίστες της Αθήνας(έτσι έλεγαν δημοσιογράφοι εκτός Κρήτης ξαναλέω), μετά από μια εμφάνιση στη Μυτιλήνη που με ζήτησαν χωρίς να με ξέρουν,μια βραδια που πηρα πολλή αγάπη απο αυτο το νησί, γυρίζω πάλι στην Κρήτη προσπαθώντας να προωθήσω εδώ τη πρώτη μου προσπάθεια. Ψυχολογία περίεργη. Αρα το»Σ’αγαπάω μείνε εδώ» έχει μέσα του ανάμικτα συναισθήματα απλώς προσπαθω να θυμάμαι μόνο τα θετικα που μου προκάλεσε(δηλαδή την αγάπη του κόσμου και την καλή κουβέντα που είπαν κυρίως όσοι δε με ξέρουν) και μου προκαλεί ακόμα.

Aκούστε το τραγούδι:

 

 

Να κάνουμε τώρα μια μικρή αναδρομή στο παρελθόν,και να σου ζητήσω να θυμηθείς,
την πρώτη – πρώτη φορά,που έπιασες τον ευατό σου να σιγοψιθυρίζει ένα σκοπό;

Βάλια: Τώρα με πας προσχολική ηλικία.Μου έχουν πει οι γονείς μου ότι ήμουν 3 περίπου όταν είπα: Τελεταια ωα τελεταια ωα! δηλαδη Τελευταια ώρα της Ριτας Σακελλαρίου.Φυσικά δε το θυμάμαι καθόλου και για να μη το θυμάμαι πρέπει να έγινε πιο πριν.. διότι ο άνθρωπος έχει μνήμες μετά τα 3 πρώτα χρόνια της ζωής του. Τώρα γιατί αυτό το τραγούδι και όχι κάποιο παιδικό;Γιατί από μωρό παιδί άκουγα τέτοια τραγούδια καθώς ο παππούς μου είχε ένα ιστορικό κέντρο διασκέδασης στα Χανιά »Λευκά όρη»(το οποίο δεν υπάρχει πια)με ζωντανή λαϊκή μουσική και έπειτα κρητική άρα καταλαβαίνεις ότι απέκτησα μουσικά ερεθίσματα από πολύ τρυφερή ηλικία.

Σε ποια ηλικία συνειδητοποιείς ότι θέλεις να γίνεις τραγουδίστρια;

Βάλια: Θυμάμαι ότι με ρωτούσαν στο νήπιο και από τότε απαντούσα: Θέλω να γίνω τραγουδίστρια.

Πότε τραγούδησες επαγγελματικά πρώτη φορά και ποια ήταν τα συναισθήματα σου την πρώτη φορά
που τραγούδησες μπροστά σε κοινό,σε σύγκριση με τα τωρινά σου συναισθήματα όταν βγαίνεις στην σκηνή.

Βάλια: Ερασιτεχνικά και για τη πλάκα μου, πρώτη φορά τραγούδησα στο κέντρο μας σε ηλικία 7-8 νομίζω. Επαγγελματικα τραγούδησα στα 15 μου με την Μπέσυ Αργυράκη για ένα βράδυ σε ένα μαγαζί των Χανίων. Περίεργο συναίσθημα. Δεν ένιωθα απόλυτη χαρά και δεν ήταν όπως το φανταζόμουν. Επίσης, θυμάμαι ότι μόλις κατέβηκα για να πάω στους γονείς μου που φυσικά είχαν έρθει με παρέα, ενώ ήταν αντίθετοι να πηγαίνω σχολείο και να δουλεύω νύχτα..άκουσα ένα σχόλιο τύπου : Μα αυτή η μικρή τι κανει εδω;και μετά ακολούθησε ένα γέλιο.Τον αγριοκοίταξα αυτόν που μίλησε έτσι και άρχισα αυτόματα να νιώθω πολύ άσχημα και να κλαίω γιατί σκέφτηκα ότι έχει δίκιο, απλώς δε μου άρεσε ο τρόπος του. Παραιτήθηκα το ίδιο βράδυ αφού πήρα τα πρώτα μου χρήματα. Όμως,εγώ πρώτη επαγγελματικη φορά υπολογίζω απο τα 18 και μετά που ξεκίνησα να δουλεύω ασταμάτητα μέχρι σήμερα. Οταν ξεκίνησα λοιπόν στα 18 περίπου, θυμάμαι ότι ένιωθα αμηχανία με το να με κοιτάζουν τόσα βλέμματα διότι τραγουδούσα σε 2000 κόσμο σε μεγάλες εκδηλώσεις των Χανίων. Ένιωθα χαρά αλλά και μια περίεργη αίσθηση που πάλι δε μπορώ να εξηγήσω. Ημουν ένα κορίτσι που έβγαζε τη σιγουριά μέσα από την αμηχανία, που σιγά σιγα άρχισε να λύνεται η κίνησή της και να μη ντρέπεται και ήμουν ένα κορίτσι που μεγάλωσε μέσα από όσα είδε και έγινε γυναίκα. Μια γυναίκα που πατάει στα πόδια της τώρα όπου κ αν εμφανιστεί και απολαμβάνει χωρίς πολύ άγχος την κάθε μουσική στιγμή.

557846_10200677518645639_913127281_n

Ποια πιστεύεις ότι είναι η μεγαλύτερη επιβράβευση για έναν καλλιτέχνη;

Βάλια: Σύμφωνα με τα δικά μου κριτήρια, η καλύτερη επιβράβευση είναι τα καλά λόγια που θα ακούσεις από όλες τις ηλικίες. Το να μπορείς να κερδίσεις όλα τα ηλικιακά φάσματα..ξεκινώντας από ένα παιδί 5 χρονών μέχρι και την ηλικιωμένη γιαγιούλα των 80 χρονών..δε θες κάτι άλλο. Πρώτα Ο καλός λόγος και έπειτα η θερμή χειραψία-αγκαλιά που βιώνω από την αρχή της καριέρας μου και για 10 χρόνια αισίως..δεν συγκρίνεται με όλο το χρυσάφι και όλη τη δόξα του κόσμου.

Υπάρχουν ονόματα του καλλιτεχνικού χώρου που έχεις αγαπήσει
και σε επηρέασαν στον τρόπο που γράφεις μουσική ή ακόμα και στην ερμηνεία;

Βάλια: Αγαπώ ό,τι έχει να κάνει με το κλασσικό-διαχρονικό τραγούδι και κυρίως τη παλιά εποχή. Έχω μείνει σε αυτήν διότι εκεί νιώθω καλά.Λοϊζος, Χατζηδακης, Ξαρχάκος, Θεοδωράκης, Πλεσσας, Χατζηνάσιος, Νικολόπουλος και τόσοι άλλοι αξιόλογοι συνθέτες του τότε είναι αυτοί οι άνθρωποι που αγαπώ να μελετώ. Τραγουδίστριες αγαπημένες: Μαρινέλλα, Βάνου. Δεν κατακρίνω το παρόν, έχουμε πολύ καλούς συνθέτες και αξιόλογες φωνές που υπάρχουν, έχουμε όμως και αξιόλογες φωνές που δεν φαίνονται και χάνονται.. απλά με το πέρασμα των χρόνων, αλλάζουν και γούστα και όλα και βλέπεις ότι μόνο το κλασσικό συνεχίζει και υπάρχει ..και θα υπαρχει εσαεί.Δεν υφίσταται λοιπόν λόγος ευτελισμού, δεν υπάρχει χρόνος για ανόητο-εφήμερο τραγούδι και φροντίζω όταν εμφανίζομαι κάπου όλες οι νότες και όλα τα λόγια που θα βγουν να έχουν κάτι να πουν στον κόσμο μα και στην ψυχή μου. Η φωνή που αγαπώ τα τελευταία χρόνια και με έχει επηρεάσει αρκετά στο να αλλάξω χώρο δράσης και τρόπο σκέψης είναι η Ελεονώρα Ζουγανέλη και η Μελίνα Ασλανίδου.

Ποιες ήταν οι πιο ενδιαφέρουσες συνεργασίες που έκανες στα χρόνια που είσαι στο χώρο της μουσικής;

Βάλια: Όλα αυτά τα χρόνια σε τόσους χώρους της Κρήτης, θυμάμαι όλα τα μαγαζιά και συναδέλφους μου και ξέρω ότι καθένας τους, μου έδωσε και κάτι.Τα πιο ωραία μου χρόνια τα πέρασα στο Ηρακλειο και την Αθήνα. Το αγαπαω το Ηρακλειο γιατί εκει ανεπνευσα και εξελιχθηκα καλλιτεχνικα.Έχει τύχει να δουλέψω για μια βραδιά με την Αργυράκη όπως προείπα, τον Νομικό, τη Δούκισσα, τον Χρηστο Μενιδιατη και άλλους Αθηναιους συναδέλφους.Ουσιαστικά, όταν έρχονται αναγνωρισμένοι καλλιτέχνες, εσύ απλά ανοίγεις πρόγραμμα ή συμμετέχεις στο λαικό. Σίγουρα παίρνεις πράγματα και μόνο που θα μιλήσεις στα παρασκήνια και θα σε συμβουλευσουν, απλά είναι τόσο ελάχιστα μέσα σε λίγες ώρες επομένως δε συγκρατείς πολλά πέρα από μια γλυκιά ανάμνηση. Θεωρω ότι η πιο ενδιαφέρουσα συνεργασία δεν έχει γίνει ακόμα.Και αυτό γιατί, αν κλείσω τα μάτια μου και ανατρέξω στις λάιβ εμφανίσεις 10 χρόνων..έχω να θυμάμαι στιγμές. Δε θυμάμαι πολλές λεπτομέρειες.Πιο πολύ θυμάμαι τη πλάκα στα παρασκήνια πριν και μετά, θυμάμαι που πηγαίναμε για φαγητό το πρωί που φεύγαμε από το μαγαζί, τις ατελείωτες κουβέντες που έχω κάνει με συναδελφάκια μου, κάποια ευτράπελα της δουλειάς αλλά δε θυμάμαι ακριβώς να σου πω τα τραγούδια που έλεγα γιατί ήταν όλα ίδια.Εφήμερες επιτυχίες γιαυτό όσο μεγάλωνα, μεγάλωνε και το ρεπερτόριο, άλλαζε και η σκέψη μου και φτάσαμε στο τώρα που ξέρω απόλυτα τι τραγουδάω και γιατί.

Θα αλλάζες κάτι στην έως τώρα διαδρομή σου αν σου δινόταν αυτή η δυνατότητα;

Βάλια: Κανονικά πρέπει να πω όχι, δε θα άλλαζα τίποτα γιατί μέσα από όλα τα σκαλοπάτια που ανέβηκα, έφτασα στο τώρα και κατάλαβα τη ταυτότητα μου. Είναι η μισή αλήθεια, δε λέω.Επειδή όμως είμαι αφάνταστα ειλικρινής, θα πω ότι ναι αν γυρνούσα πίσω στα 18 θα έκανα αυτό που κάνω το τελευταίο διάστημα.Δε θα πήγαινα σε πίστες-μπουζούκια όπου το κριτήριο είναι η εμφάνιση αρχικά και μετά η φωνη.Δε μετανιώνω όμως για τις επιλογές μου γιατί έχω δουλέψει στα καλύτερα κέντρα του νησιού απλά μετανιώνω για το είδος που έχω ερμηνεύσει σε μικρότερη ηλικία.

Τραγουδάς ως επί το πλείστον στην Κρήτη,και όχι σε κάποια μεγάλη πίστα της Αθήνας.
Είναι δική σου επιλογή αυτό;

Βάλια: Είναι προσωρινή επιλογή η Κρήτη. Η Αθήνα είναι και θα είναι πάντα πολύ ψηλά για μένα σε καλλιτεχνικό επίπεδο. Την έχω βιώσει για 1 χρόνο,γνώρισα αξιόλογους μουσικούς-ανθρώπους, την αγάπησα πολύ και πιστεύω οτι αν είχα ψάξει τότε να βρω μια πρωινη δουλεια και δεν είχα μόνο τη βραδινη, δε θα είχα επιστρέψει πίσω. Όταν βρεθεί κάτι αξιολογο στην Αθήνα, μια προταση που να με γεμιζει καλλιτεχνικα ωστε να μπορώ να μετακομίσω επί του πρακτέου, τότε θα δουλέψω ξανά μόνιμα εκεί. Προς το παρόν η βάση είναι ο τόπος μου, η Κρήτη και όταν υπάρχει λόγος ανεβαίνω για λίγες μέρες-εμφανίσεις σε διαφορετικούς χώρους.

Αν έκανες ένα προσωπικό cd,ποιο θα ήταν το μουσικό του ύφος;

Βάλια: Ωραία ερώτηση.Θα ήθελα να έχει έντεχνο-λαικο χαρακτηρα με δυνατες ροκ και παραδοσιακες πινελιες. Ένα συνοθυλευμα αυτων..ειναι η Βάλια. Δεν είναι μόνο λαϊκή ούτε ποπ ,ούτε έντεχνη. Είναι όλα αυτά μαζί αρκεί να είναι ποιοτικά όλα αυτά.

Πότε να περιμένουμε λοιπόν το πρώτο σου cd;

Βάλια: Δύσκολοι καιροί για τέτοια όνειρα.Σιγουρα θα παρουσιάζονται κατα καιρούς μεμονωμένα τραγούδια.Ουτοπικά θα απαντήσω ότι εύχομαι σε λίγα χρόνια να είναι καλύτερα τα πράγματα στη χώρα μας ώστε να μπορούμε να συνεχίσουμε από εκεί που μας σταμάτησαν.

954806_10200677511045449_2132888294_n

Πως σου συμπεριφέρονται οι άντρες συναδέλφοι σου και πως οι γυναίκες;

Βάλια: Σκέφτομαι πρόσωπα και καταστάσεις και αυτό που μου έρχεται αυθόρμητα να πω είναι ότι οι άντρες συνάδελφοι
είναι πιο δοτικοί και καθόλου ανταγωνιστικοί..σε αντίθεση με τις γυναίκες.
Από τις μεγαλύτερες τραγουδίστριες σε ηλικία έχω να θυμάμαι πολυ όμορφες στιγμές και λόγια διότι με έβλεπαν σαν παιδί τους ή σαν φίλη τους.
Από τις νεότερες έχω να θυμάμαι μια προσωρινη καλη ή τυπικη σχεση όσο διαστημα δουλευαμε η οποια μετα εσβηνε λογω τελους συνεργασιας. Γενικότερα μπροστα στα ματια μου έχω μια θετική συμπεριφορα απο συναδελφους. Τωρα το τί γινεται απο πισω δε το γνωριζω ακριβώς αλλά πίστεψε με, αυτα που γνωριζω δεν αξιζει να τα καταθεσω. Δηθένια και ζήλια πάντα υπάρχουν και τελικά καλώς υπάρχουν..για να ξεχωρίζεις που θες να λες καλημέρα και που δε θες.

Έχεις έρθει ποτέ σε δύσκολη θέση εξαιτίας κάποιου θερμόαιμου θαυμαστή σου;

Βάλια: Όχι, είναι ευγενέστατοι και την ώρα που τραγουδάω και μετά που θα μου μιλήσουν. Μόνο ένα περιστατικό έχω να θυμάμαι που ήρθα σε δύσκολη θέση.Ήταν από μια εκδήλωση στο Ρέθυμνο πριν πολλά χρόνια όπου ένας θερμόαιμος κύριος ήθελε σώνει και καλά να πιω κούπα που λέμε εδώ στην Κρήτη. Εγώ ωστόσο, δεν πίνω (εκτός απο κρασάκι) ούτε ουίσκι, ούτε άλλα ποτά. Ηταν τοσο πιεστικος στο να πιω, ηρθε την ωρα που τραγουδουσα ενα πολυ σημαντικο κομματι και με σκουνταει και μου λεει: Πιες. »Σας ευχαριστω πολυ, δε πινω.», του απαντω.»Πιες, ειπα». »Να είστε καλά,αλλά δεν πίνω»..πρέπει να κράτησε αυτός ο διάλογος κάποια λεπτά , του κάνω το χατίρι και πίνω μια γουλιά και ο κύριος είχε αναψοκοκκινίσει από τα νεύρα του.Με πλησιάζει πολυ κοντά στο πρόσωπο και μου φωνάζει. Ενώ φοβήθηκα λίγο, οπλίζομαι με θάρρος και του απαντώ στον ίδιο τόνο:»Δε πίνω, αυτό ήταν και αν σου αρέσει».Εν τω μεταξύ, τώρα που το σκέφτομαι γελάω αλλά και θυμώνω. Κακό σύστημα αυτό εδώ στην Κρήτη, ευτυχώς όμως δε μου έχει ξανασυμβεί κάτι παρόμοιο.

Πιστεύεις ότι οι γυναίκες καλλιτέχνιδες αντιμετωπίζουν περισσότερες δυσκολίες
και εμπόδια στο να ξεκινήσουν μια καριέρα στο χώρο αυτό;

Βάλια: Όταν μου έκαναν αυτή την ερώτηση στη πρώτη μου συνέντευξη στα 19 που έδωσα, είπα ναι. Τωρα θα σου πω οτι και για τα δυο φυλα ειναι δυσκολο. Η κοινωνία έχει αλλάξει και μαζί με αυτήν παίρνουν άλλη μορφή και οι δυσκολίες.

Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης( ηλεκτρονικά περιοδικά, μουσικά έντυπα, ραδιόφωνο, τηλεόραση)
βλέπεις να βοηθούν τα νέα ονόματα, ή τελικά πρέπει να “χεις «μέσον»;

Βάλια: Τα ηλεκτρονικά περιοδικά, ναι βοηθούν τα νέα παιδιά. Οι τοπικοί τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί, επίσης βοηθούν. Για μεγαλύτερης εμβέλειας μέσα, είναι πολύ δύσκολο να γίνει κάτι έτσι..απλά.

Υπάρχει κάποιο τραγούδι το οποίο θα ήθελες να είχες τραγουδήσει πρώτη εσύ;

Βάλια: Θα σου πω κάποια από αυτά:Για σένανε μπορώ- Μαρινέλλα,Αν είναι η αγάπη αμαρτία- Τζένη Βάνου.
Όλα σε θυμίζουν-Χ.Αλεξίου,Τα λέμε-Ε.Ζουγανέλη,Το λάθος-Μ.Ασλανίδου

Θα σου λέω λέξεις κι εσύ θα μου απαντάς με το πρώτο συνειρμό που θα σ έρθει στο νου…

Bάλια:

Χειροκρότημα: αποδοχή

Καλλιτέχνης :αυτός που έχει και δίνει ψυχή

Δόξα:ωραία αλλά δεν είναι αυτοσκοπός

Γυναίκα: σημαίνει γοητεία και φροντίδα

Φωτιά: πάθος

Αρετή: καλοσύνη, τιμιότητα

Φόβος:ο θάνατος με φοβίζει

Γάμος:επίσης με φοβίζει,αλλά δεν είμαι κατά όταν βρεθεί ο κατάλληλος.

Μοναξιά:η καλύτερη μου φίλη

Χρήμα:το αγαπώ αλλά προσπαθώ να μην εξαρτώμαι από αυτό και να βρίσκω τη χαρά αλλού.

Υστεροφημία:Ελύτης, Λειβαδίτης

11179976_10204157325158627_4643276158885479543_n

Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης που θα ήθελες να κάνεις ενα ντουέτο μαζί του;

Βάλια: Ναι υπάρχει. Ο Βασίλης Παπακωσταντίνου, ο Αλκίνοος Ιωαννίδης, ο Κατσιμίχας,ο Ψαραντώνης,
ο Μιχάλης Τζουγανάκης και τόσοι ακόμα από τον χώρο της έντεχνης-ροκ αλλά και παραδοσιακής μουσικής.

Υπάρχει κάτι που δεν γνωρίζει ο κόσμος για την Βάλια Αλεξίου και που θα “θέλες να το μοιραστείς μαζί μας;

Βάλια: Ελάχιστοι γνωρίζουν ότι είμαι φιλόλογος και παραδίδω ιδιαίτερα μαθήματα ελληνικής φιλολογίας και αγγλικών.Κάνω σπουδές υποκριτικής γιατί με ενδιαφέρει η θεατρική αγωγή σαν διδασκαλία.Αγαπώ την φύση, την παρέα με τις φίλες μου ,οι οποίες είναι εκτός χώρου από τα μαθητικά μου χρόνια…μου αρέσει το καλό φαγητό,είμαι εξαιρετική  παραδοσιακή μαγείρισσα,μου αρέσει η ποδηλασία και αγαπώ τον εαυτό μου όταν τον πιάνω να νιώθει συναισθήματα για κάποιον άντρα. Μεταμορφώνεται, χαμογελάει διαρκώς, θέλει να δώσει αγάπη και δε τον ενδιαφέρει τίποτα. Δε με ενδιαφέρει η επαγγελματική ζωή μόνο.

Ποια είναι η σχέση σου με την παραδοσιακή μουσική;

Βάλια: Λόγω του μαγαζιού που είχαμε όπως είπα, ήρθα από νωρίς σε επαφή με τη μουσική, πρώτα λαϊκά και έπειτα κρητικά.Την αγαπάω πολύ, αυτή είναι η τοπική μας γλώσσα, αυτή είναι η κουλτούρα μας, είναι αυτή που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά, όλα χάνονται,όλα αλλάζουν, αλλά αυτή αλώβητη, στέκει και μας κάνει περήφανους παντού. Όποτε μπορω πηγαινω και ακουω συγκεκριμενους καλλιτεχνες που ειναι και φιλοι μου διοτι σχεδον ολοι εχουν παιξει στο κεντρο του παππου μου. Μου αρεσει να εξελισσεται η κρητικη μουσικη χωρις να αλλοιωνεται, όμορφα και ποιοτικα παντα. Υπαρχουν ανθρωποι που την εχουν εξελιξει με τον ωραιο τροπο και άλλοι που με εναν πιασαρικο στιχο και ανεβαστικη μουσικη προωθουν κατι άλλο. Εγω ανήκω στη πρώτη κατηγορία που σημαίνει οτι θα πάω να ακούσω Μιχάλη Τζουγανάκη, Μιχάλη Φραγκιαδάκη(που γνώρισα πρόσφατα και είναι ένας υπέροχος Άνθρωπος με Α κεφαλαίο),Στέλιο Μπικάκη, Ψαραντώνη,Μανόλη Αλεξάκη,Βασίλη Σκουλά και γενικώς ό,τι με αγγίζει θα πάω να ακούσω αρκεί οι ώρες μου να είναι ήρεμες ποιοτικές και με αληθινή διασκέδαση. Επίσης , είμαι παραδοσιακή χορεύτρια στον σύλλογο »ο Ψηλορείτης» στα Χανιά.

Σε πιάνουν ποτέ κρίσεις ταυτότητας; Πάντα ως προς το μουσικό είδος που υπηρετείς.

Βάλια: Εννοείς αν αναρωτιέμαι :μα τι είμαι τέλος πάντων;έντεχνη ,λαϊκή,ροκ;Ναι,με έπιανε παλιά..παλιά ήθελα να λέω μόνο λαϊκά τραγούδια..τώρα που είδα ότι δε μπορώ να αποφασίσω για την ταυτότητα μου γιατί η ζωή με πηγαίνει μόνη της σε άλλα μονοπάτια…διαπιστώνω ότι δεν υπάρχει διαχωρισμός γιατί αγαπάω την καλή μουσική άρα τραγουδάω ωραίες μελωδίες και λόγια που μιλάνε στη ψυχή, είτε είναι έντεχνα, είτε ροκ, είτε λαϊκα ,είτε παραδοσιακά.Όλα μου αρέσουν.

Ποια θεωρείς ότι είναι τα στοιχεία της επιτυχίας και της ευρύτερης αποδοχής ενός καλλιτέχνη από τον κόσμο;

Βάλια: Τα στοιχεία της επιτυχίας είναι κατά τη γνώμη μου οι καλοί συνεργάτες με κοινό στόχο και όραμα με σένα, μελέτη και αγάπη για το τραγούδι καθεαυτό κ όχι για το περιτύλιγμα του.Αν έχεις αυτά τα στοιχεία, δεδομένου του ταλέντου και της τύχης που είναι σημαντικοί παράγοντες,
ίσως πετύχεις και ίσως έχεις διάρκεια στο χώρο.

Ποιον καλλιτέχνη ή ποιο είδος μουσικής δεν μπορείς να ακούσεις με τίποτα;

Βάλια: Δε μπορώ να ακούσω με τίποτα αυτούς που αυτοαποκαλούνται τραγουδιστές ενώ είναι πασιφανές ότι ανήκουν σε άλλο χώρο. Όσο για το είδος, οτιδήποτε φτάνει στην υπερβολή, τη χυδαιότητα ή το ευτελές απλά δεν υπάρχει για μένα.

α) Τι αγαπάς στους ανθρώπους;
β) Τι δεν συγχωρείς στους άλλους;
γ) Τι σημαίνει για σένα ευτυχία;

Βάλια: α) Όταν υπάρχει επικοινωνία, απολαμβάνω τη συναναστροφή μου με τους ανθρώπους.
Όταν δεν έχω κάτι να πω ή είμαι με κακό φεγγάρι, προτιμώ να κλείνομαι σε μένα.
β) Το ψέμα την υποκρισία και την κλοπή.Όταν δεν υπάρχει αλήθεια γύρω μου, πνίγομαι και αποχωρώ.
γ) Ευτυχία ίσον το απόλυτο.Να χαμογελάς αληθινά, να παίρνεις και να δίνεις αγάπη, να βιώνεις στιγμές χαράς,
μικρές καθημερινές, εκεί βρίσκεται η ευτυχία.Και είμαι ευτυχής που την έχω ακουμπήσει και ας είναι και για λίγο.

Βάλια Αλεξίου…το παιδί που ήσουν κάποτε…θα είναι άραγε υπερήφανο για την γυναίκα που είσαι σήμερα;

Βάλια: Νομίζω πως ναι γιατί δεν έχω αλλάξει σχεδόν καθόλου σε κάποια πράγματα που κουβαλάω μέσα μου από τότε.

Στη ζωή όλων μας υπάρχουν κομβικές στιγμές που προσδιορίζουν την πορεία μας.
Ποια ήταν η δική σου κομβική στιγμή;

Bάλια: Κουράστηκα να παλεύω με την αλήθεια μου σε ένα χώρο ψεύτικο που βρισκόμουν. Αφού λοιπόν δεν άνηκα εκεί..αφού οι επαφές που έκανα δεν ευδοκίμησαν, βρέθηκαν και μου άνοιξαν τα μάτια κάποιοι άνθρωποι στην Αθήνα, άλλαξε ωστόσο και η εποχή, η κρίση με βοήθησε πολύ σε αυτή την απόφαση και όλα αυτά συντέλεσαν στο να πω »Στοπ. Απο δω και πέρα κάνεις αυτό που λέει η καρδιά και το κυνηγάς μέχρι όσο μπορέσεις».

1234225_10200677509405408_942849064_n

Τι είναι αυτό που σε εξιτάρει περισσότερο στο επάγγελμα σου;

Βάλια: Το ότι είμαι με μια βαλίτσα στο χέρι και πηγαίνω όπου με καλέσουν από τα Χανιά ως τη Σητεία και στην Αθήνα επίσης είναι απίστευτο φάρμακο για μένα.Είναι η αποδοχή που λέγαμε, νιώθεις ότι αυτό που έλεγες όταν πήγαινες νήπιο»εγώ θα γίνω τραγουδίστρια» βρίσκει ανταπόκριση όλο και πιο πολύ,χρόνο με το χρόνο.

Πες μου τα επόμενα σου καλλιτεχνικά σχέδια.Τι να περιμένουμε απο την Βάλια Αλεξίου;

Βάλια: Να περιμένετε πολύ όμορφα βήματα και συνεργασίες που θα σας χαροποιήσουν. Μουσικές σκηνές και συναυλίες είναι τα μελλοντικά σχέδια.Δε μπορώ να πω κάτι παραπάνω ενώ γνωρίζω. Υπομονή λίγους μήνες..

Eπόμενες εμφανίσεις;Που μπορούμε να σε απολαύσουμε το συντομότερο δυνατόν;

Βάλια: Τώρα τις γιορτές έχω κλείσει εμφανίσεις στην Κρήτη, μετα το νέο έτος θα ανέβω πάλι στην ΑΘήνα και θα πηγαινοέρχομαι.
24/12 θα είμαι στον Μαϊστρο στο Ρέθυμνο, 27/12 στην Άμπελο στις Αρχάνες Ηρακλείου και 31/12 στο Αλκυών στα Χανιά.

Κάνε μια ευχή…

Βάλια: Έκανα δύο αλλά δε μπορώ να στις αποκαλύψω.

Αν έπαιρνες εσύ αυτήν την συνέντευξη απο την Βάλια Αλεξίου, τι θα την ρωτούσες που δεν ρώτησα εγώ;

Βάλια: Θα με ρωτουσα:εισαι ερωτευμενη;και θα μου ελεγα:»Δε μου αρεσει να μιλαω για τα προσωπικα μου.Επομενη ερωτηση.»Χαχαχαχα Υπαρχει κατι που δε με ρωτησες;δε νομιζω.Εισαι εκπληκτικη στη δουλεια σου και σε ευχαριστω πολυ για ολες αυτες τις ερωτησεις..Δε δινω συνεντευξη συχνα γιατι προτιμω να μιλαω με τα τραγουδια…ειναι η τριτη στα 10 χρονια που δινω..αλλα θελω να ξερεις οτι ειναι η πιο ωραια και ενιωσα πολυ ομορφα γιαυτο και αφεθηκα..Να ευχηθω σε ολους τους αναγνωστες χρονια πολλα καλες γιορτες με υγεια,χαμογελο και αγαπη στις καρδιες τους.

Facebook profile: www.facebook.com/balia.alexiou?fref=ts
Συνέντευξη: Έρικα Τζαγκαράκη