Αντώνης Περάκης: Κανένας δεν χρωστάει σε κανέναν τίποτα...Εμείς χαράζουμε την ζωή μας, με την κεφαλή που κουβαλεί ο καθένας μας....

2014-06-04 08:06
Ο Αντώνης Περάκης είναι ένας άνθρωπος 
που η δύναμη του γραπτού λόγου 
που τον χαρακτηρίζει ,τον κατατάσσει στους
καλύτερα ανερχόμενους στιχουργούς
που έχουμε αυτή τη στιγμή στη Κρήτη.
Η ικανότητα του να μεταφέρει τις σκέψεις του 
με οποιαδήποτε μορφή ποιήσης επιλέγει να το κανει
οφείλετε στη δύναμη ψυχής που τον διακατέχει
και του διασφαλίζει μία αξιοπρεπή θέση
στο χώρο τους στίχου και της μαντινάδας του τόπου μας!
(Έρικα Τζαγκαράκη)
 
 
 
1) Aντώνη... καλως ορισες στην "Ψυχη στη θέση της καρδιάς"
   Θέλω να μου πείς πως ξεκίνησες να γράφεις και ποιό
   το εναύσμα σου για να συνεχίσεις να το κάνεις?
 
Καλώς σας βρήκα και σας ευχαριστώ πολύ
 για την φιλοξενία στην υπέροχη σελίδα σας....
Θα έλεγα ο,τι υπήρχαν από παλιά στιγμές 
στο βάθος του μυαλού μου κατά καιρούς , 
Να προσπαθήσω να γράψω κάτι...
Το θάρρος να το κάνω το πήρα πριν 4 χρόνια περίπου .
Τώρα για την αιτία να γράψω....
Ίσως φταίει και επηρεάστικα το ό,τι απο πολύ μικρός 
ήμουνα μέσα στην Κρητική μουσική 
( Χόρευα σε Κρητικά συγκροτήματα ) 
 
2) Πες μου τη πρώτη μαντινάδα που έβγαλες!
 
Ακόμα την θυμάμαι....
Σαν το κερί στέκει ορθώ και λιώνει το κορμί μου
Σιγά σιγά και χάνεται το Φως απ' την ζωή μου
 
3) Mιά χουφτα λίγο θάνατο...βάλε στη μιά μου χέρα...
  αφου στην άλλη εβαλες...τσ αγαπης μας την βερα...
  Μίλησε μου για την συνέργασια μου με τον 
  Γιώργο Σκαραπθιωτάκη...
  Πως προέκυψε και τι μέλει γενέσθε;
 
Με τον Κύριο Σκαρπαθιωτάκη γνωριστήκαμε μέσο διαδυκτίου, 
Κάποια στιγμή κοινοποίησα την σειρά από μαντινάδες αυτές 
( μια χούφτα λίγο θάνατο) . 
Με το που τις είδε , Μου έστειλε μήνυμα αν τις έχω δώσει πουθενά
 γιατί του άρεσαν και ό,τι ετοιμάζει ένα καινούργιο cd 
και θα ήθελε να συμετέχω με αυτές.....
Τώρα το τι μελεί γενέσθε...
Είναι και άλλα δύο η τρία ακόμα τραγουδια 
σε δικούς μου στίχους που θα είναι σε αυτό το cd
Mε την ευκαιρία αυτή,θα ήθελα να ευχαριστήσω δημόσια
τον Κύριο Σκαρπαθιωτάκη για την εμπιστοσύνη του 
αυτή που έδειξε στο πρόσωπό μου.....Να 'ναι καλά
 
 
 
4) Ονειρο κοπελιστικο εισαι και παντα θα σαι
   αλοτινο σεφερι μου κι ας μη μ αναστοράσαι..
   Στιχοι του Αντωνη Περακη 
   που τραγουδαει εξαιρετικα ο Μανωλης Στεφανακης
   στο ολοκαινουριο cd Ολος ο κοσμος Κρητη!!
   Πως προέκυψε η συνεργασία με τον Μανώλη Στεφανάκη;
 
Με τον Μανώλη Στεφανάκη ήμαστε φίλοι εδώ και κάμποσα χρόνια
 Δεν γνώριζε πως γράφω...
Κάποια στιγμή πήρα το θάρρος να του στείλω μια σειρά στίχους 
να τους δεί για να μου πει αν του αρέσουν...
 Μου απάντησε άμεσα...Κλείσαμε ραντεβού στο σπίτι μου,
 Ήρθε και όλα τα άλλα τα ακούτε στο cd αυτό που γνωρίζετε
 Θέλω να ευχαριστήσω Τον Μανώλη Στεφανάκη για την συνεργασία μας 
και έπεται συνέχεια...
 
 
5) Aντωνη..
   δεν περιοριζεσαι μονο στην μαντιναδα
   Γραφεις πεζο λογο...γραφεις ποιηση...
   Εισαι ενας συγχρονος ποιητης 
   με ενα δισακι στον ωμο...
   πες μου τι κρυβει μεσα αυτο το δισακι?
 
Θα την έλεγα βούργια , γιομάτη με πινέλα και μπογιές 
που ο κάθε στιχουργός θα πρέπει να κουβαλάει
 ανά πάσα στιγμή και ώρα πάνω στους ώμους του....
Τώρα τι κρύβει...
Μάλλον καβαλέτα που είναι έτοιμα να τυπώσεις και να ζωγραφίσεις 
με την σκέψη σου το κάθε τι που βλέπεις η ακούς γύρω σου..... 
 
 
 
6) Οι μαντινάδες σου είναι δημιουργήματα σου
   και σίγουρα τις αγαπάς όλες. 
   Πες μας όμως μερικές που ξεχωρίζεις
 
Ποιος Πατέρας ξεχωρίζει τα παιδιά του......
για μένα είναι όλες παιδιά μου...
και τις αγαπώ όλες το ίδιο...
Η κάθε μιά έχει το δικό της λόγο που γράφτηκε
 
7) Πως θα αντιδρούσες αν κάποιος "ανέβαζε" 
   δικούς σου στίχους στο διαδικτύο;
   με το όνομα του ;Σου έχει συμβεί;
 
Χμ...και σε ποιόν δεν έχει τύχει αυτό ....
Στην αρχή αντιδρούσα πολύ και νευρίαζα...
με τον καιρό όμως κατάλαβα ό,τι αυτό θα γίνεται
 και θα συνεχίσει να γίνεται...
αφού μέχρι εκεί πάει ο νους τως...
δεν πάει παρακάτω....
Άλλωστε αυτοί που ξέρουν 
ποιανού είναι η μαντιναδά Ξέρουν....
 
8) Η εκδοση ενος βιβλιου
   ειναι στα μελλοντικα σου σχεδια?
 
Όταν θεωρήσω ΕΓΩ τον εαυτό μου έτοιμο 
ίσως μια μέρα να το κάνω, όχι όμως τώρα...
 
 
 
9) Πεζογραφία...
   Σου αρέσει κι αυτό το είδος γραφής...
   Πες μου γιατί;
 
Πιστεύω ό,τι αυτό το είχα από παλιά 
Πιο πριν από τις Μαντινάδες
Μ' άρεσε να γράφω διάφορα που έβλεπα γύρω μου 
Μικρές ιστορίες , διάφορα περιστατικά ( εικονικά η μη) 
Να ξεμπλέκω σκέψεις πάνω στο χαρτί...
 
10) Περιέγραψε μου την τωρινή σου κατάσταση
    μέσα απο μία ρίμα...
 
Βρήκα ένα χαμόγελο , στην άκρα πεταμένο
δεν κάτεχα ποιανού 'τονε και ποιος το 'χε χαμένο
Μα πήγα και ε-ρώτηξα μπα και κανείς κατέχει
γιατί 'ναι κρίμα άνθρωπος , χαμόγελο μην έχει
Ρωτώ δεξά , ρωτώ ζερβά , μα πράμα δεν ε-βρήκα
και κάπου 'κεί εθάρρουνα πως σε μπελάδες μπήκα
Μα σκέφτηκα ποιος δυστυχής , το είχενε χαμένο
απού θα ζεί χωρίς χαρές , και δίχως ένα γέλιο
Και 'κεια απού στεκόμουνα με πλησιάζει η μοίρα
Ε !! κακομοίρη δυστυχή , ''ΜΑ ΑΠΟ ΣΕ'' το πήρα
Αντώνης Περάκης
 
11) Έχεις κάποιον άνθρωπο σαν πρότυπο σου;
    Και αν ναι ποιός είναι αυτός και γιατι
    τον θεωρείς πρότυπο;
 
Από την πρώτη στιγμή που έκανα το βήμα
Να καταθέσω δημόσια πλέον την σκέψη μου 
σε όλους στο διαδύκτιο 
Η πρώτη που με πλησίασε , Μου έπιασε το χέρι
 και μου είπε κάποια πράγματα , 
ήταν η πολύ καλή φίλη μου και αγαπημένη
 Μάρω Γεωργιλαδάκη......
Ένα ΜΕΓΑΛΟ ευχαριστώ Μάρω μου.....
 
 
 
12) Πες μου ένα απωθημένο σου....
 
Πλέον δεν μπορώ να πω ό,τι έχω κανένα...
Είμαι καλά και ευχαριστώ τον Θεό γι' αυτό,,,
 
13) Κάνε μιά ευχή!!
 
 Να 'μαστε καλά να χαμογελάμε 
σε αυτούς του τόσο δύσκολους καιρούς ,
Να είναι το Παιδί μου πάντα καλά 
και να έχει όλος ο κόσμος την υγειά του....
 
14) Αν η ζωή σου ήταν είδος μουσικης ,
    ποιο θα ήταν αυτό;
 
Μα φυσικά ΡΟΚ
 
15) Έχεις παράπονα απο τη ζωή;
    Πιστεύεις οτι σου χρωστάει;
 
Κανένας δεν χρωστάει σε κανέναν τίποτα,
 Εμείς χαράζουμε την ζωή μας με την κεφαλή 
που κουβαλεί ο καθένας μας....
 
 
16) Έχεις δεχτεί αυστηρή κριτική 
    για τη γραφή σου;
    Η έστω επειδή και μόνο ασχολείσαι;
 
Στη αρχή ναι...τώρα έχουν ηρεμήσει κάπως τα πράγματα....
Μερικοί πιστεύουν ό,τι είναι μόνο αυτοί που πρέπει να γράφουν 
και κανείς άλλος...
Κρίμα.... τους λυπάμαι πραγματικά...
 
17) Τι δεν θα άλλάζες ποτέ επάνω σου; 
 
Χα,χα ...Το Μερακλίκι μου......
 
18) Ποιά είναι η καλύτερη και ποιά η χειρότερη
    στιγμή της ζωής σου μέχρι σήμερα;
 
Η στιγμή που γεννήθηκε Ο γιός μου 
Και η χειρότερη;; χμ...
Ακόμα πιστεύω ο,τι κάπου εκεί έξω 
θα είναι και αυτή αλλά ακόμα
 έχω καιρό να για την δώ
 
19)  Οι στιχουργοί έχουν ημερομηνία λήξης;
 
Οι στιχουργοί...Μα σαφώς και ΟΧΙ...
Αυτοί που του κάνουν ΝΑΙ
 
 
 
20) Αντώνη σε ευχαριστώ πολυ για αυτη την συνεντευξη..
    Κλεινοντας θα ήθελα
    μια μαντιναδα για το site μας 
    "Η Ψυχη στη θέση της καρδιάς"
 
Εγώ σας ευχαριστώ πολύ και να συνεχίζετε
 να στηρίζε την Κρητική παράδόση 
μέσα από αυτήν την σελίδα με τον ταπεινό και όμορφο τρόπο σας....
"Του κάθαη η αξία ντου φαίνεται στη πρεπειά ντου
Και πώς , τον αναθρέψανε στην οικογένειά ντου"
 
Συνέντευξη: Έρικα Τζαγκαράκη