Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη : H μαντινάδα δεν έχει εχθρούς ...δε μπορεί κανείς ν΄ αγγίξει αυτό το είδος της ποίησης….

2014-07-07 08:08

Η Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη είναι ένας χαρισματικός άνθρωπος που έχει την ικανότητα  να μεταφέρει εικόνες και σκέψεις με τη μορφή του στίχου και της μαντινάδας....Μία γυναίκα πλημυρισμένη με χιλιάδες συναισθήματα,ικανή να τα μεταδίδει στους άλλους με απίστευτη ευκολία!!!!!Η Γραφή της χαρακτηριστική,μεστή ,ολοκληρωμένη....σε ταξιδεύει,σε γαληνεύει,σε ηρεμεί...Άλλοτε σου ξυπνάει έντονες μνήμες απο προσωπικά σου βιώματα που θαρρείς ότι τα έχει γράψει για σένα μόνο...Κι αυτή είναι η επιτυχία του καλού στιχουργού...Να μπορεί να μπαίνει στη ψυχή σου και να την διαβάζει....Μέσα απο την συνέντευξη που ακολουθεί θα διαπιστώσετε όλοι το λόγο που η Βούλα Χανιωτάκη Μπαστάκη,είναι τόσο αγαπητή στον κόσμο...Γιατί εκτός απο μια καλή μαντιναδολόγος είναι και ένας άνθρωπος με ήθος αρχές και αξίες....

Έρικα Τζαγκαράκη

 Eρικα Τζαγκαράκη:    Bούλα, καταρχήν σ’ ευχαριστούμε που δέχτηκες να μας παραχωρήσεις αυτή τη διαδικτυακή συνέντευξη.

                                   Πες μας λίγα πράγματα για σένα... Που γεννήθηκες, που μένεις, ποιά είναι η οικογενειακή σου κατάσταση....

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη: Γεια σας… πρίν πω οτιδήποτε για μένα   θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τη τιμή που μου κάνετε να με φιλοξενήσετε στη                                                    σελίδα σας και να σας συγχαρώ για μια ακόμη φορά για ότι κάνετε για την παράδοσή μας .  Μετά από το μεγάλο μου                                                             ευχαριστώ  να σας πω ότι γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα,ο  πατέρας μου ήταν από  Κρήτη   και η μητέρα από τη                                                        Λαμία. Από το 1987 και μετά μένω στη Πόμπια χωριό της Μεσσαράς, είμαι παντρεμένη και έχω δύο παιδιά.

 

Eρικα Τζαγκαράκη:  Θυμάσαι την πρώτη σου επαφή με τη μαντινάδα; Ποιό το έναυσμα που είχες για να ξεκινήσεις να γράφεις;

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη: Δε θυμάμαι πως και γιατί έγινε όλο αυτό και δε σου κρύβω ότι πολλές φορές έχω προσπαθήσει να βρω το γιατί,να                                                               θυμηθώ το πως....δε τα κατάφερα...πιστεύω ότι η αγάπη μου για την Κρητική μουσική και για την Κρήτη γενικότερα μου                                                          δειξε  έναν μοναδικό τρόπο έκφρασης των σκέψεων και των συναισθημάτων μου.

 

Κατερίνα Κορνελάκη: Ποιοι είναι οι «εχθροί» της μαντινάδας στην εποχή μας κατά τη γνώμη σου;

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη: Κατά τη γνώμη μου η μαντινάδα δεν έχει εχθρούς δε μπορεί κανείς  ν΄ αγγίξει αυτό το είδος της ποίησης….

 

Κατερίνα Κορνελάκη:  Πότε είναι σπουδαία μια μαντινάδα  κατά την άποψη σου;

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη: Σπουδαία μια μαντινάδα για ΄μένα είναι όταν οι λέξεις  της  γεμίζουν τη ψυχή μου συναισθήματα.

 

Κατερίνα Κορνελάκη:  Ποιο θα έλεγες πως είναι το «στίγμα» σου; Αυτό που σε χαρακτηρίζει....

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη: Αυτό  που με χαρακτηρίζει σαν άνθρωπο νομίζω ότι είναι ο αυθορμητισμός  των σκέψεων και των συναισθήματων μου.

 

Ερικα Τζαγκαράκη  :  Έχεις κάποιον άνθρωπο σαν πρότυπο σου; Και αν ναι ποιός είναι αυτός και γιατι τον θεωρείς πρότυπο;

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη: Πρότυπο για μένα είναι ο κάθε άνθρωπος που έχει τρία βασικά  χαρακτηριστικά… ήθος σεβασμό και αγάπη.

 

Ερικα Τζαγκαράκη  : Ποιοι είναι οι σημερινοί και ποιοι οι απώτεροί σου στόχοι και πώς σκέφτεσαι να τους πετύχεις;

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη: Οι στόχοι που έχω, είχα και θα έχω πάντα στη ζωή μου είναι, να είναι οι δικοί μου άνθρωποι καλά, και θα κανω ότι                                                               χρειάζεται και είναι ανθρώπινος  δυνατόν  γι΄αυτό, όλα τ άλλα έρχονται σε δεύτερη μοίρα.

 

Ερικα Τζαγκαράκη  : Έχεις δώσει ή Θα ήθελες να δώσεις σε καλλιτέχνες μαντινάδες σου να μελοποιηθούν;
                                   Αν ναι ποιός καλλιτέχνης θα ήταν αυτός που θα ήθελες να "σε τραγουδήσει¨;

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη: Ναι έχω δώσει στίχους που έχουν μελοποιηθεί σε κάποιους καλλιτέχνες και θα συνεχίσω να το κάνω όποτε μου                                                                  ζητηθει,θαυμάζω αρκετούς αλλά δε θα ήθελα να μπω στη διαδικασία των ονομάτων.

 

Κατερίνα Κορνελάκη:  Υπάρχει πολιτική ποίηση στις ημέρες μας..Πες μου τη γνωμη σου.!!

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη:Φυσικά και υπάρχει άλλωστε υπήρχε πάντα αν και κατά την άποψη μου ποτέ η ποίηση με τη πολιτική δε τα πήγαιναν καλά                                                 ακόμα και αν ήταν στον ίδιο ιδεολογικό χώρο…. Θεωρώ ότι είναι δύο πράγματα εκ διαμέτρου αντίθετα….

 

Κατερίνα Κορνελάκη:  Πιστεύεις  ότι αλλάζουν οι άνθρωποι τις συνήθειές τους για τις Τέχνες?κι αν ναι γιατι?

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη: Οι άνθρωποι της εποχής μας λόγο κρίσης (και δε μίλαω μόνο για την οικονομική κρίση που περνάει η χωρά μας) κάνουν                                                    μεγαλές αλλαγές στη ζωή τους προσπαθώντας να την κάνουν καλύτερη η οποιαδήποτε μορφή τέχνης αν μη τι                                                                      άλλο,προσφέρει τη χαρά της δημιουργίας και αυτό λείπει στον περισσότερο κόσμο... οι χαρούμενες στιγμές.

 

Κατερίνα Κορνελάκη:  Τι πιστεύεις  ότι φταίει σήμερα και ένας νέος που γραφει μαντιναδες βρίσκει στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων                                                 κλειστές τις πόρτες των εκδοτικών οίκων;

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη: Βάζοντας  κάποια πράγματα στη θέση τους, όταν μιλάμε για την έκδοση κάποιου βιβλίου με μαντινάδες και στίχους                                                               κάποιου  ανθρώπου, που έχει παρουσιάσει κάποιο έργο η γράφει αξιόλογα πράγματα, δε πιστεύω ότι οι εκδοτικοί οίκοι                                                       θα  έχουν κλειστές τις πόρτες τους αυτό τουλάχιστον μπορώ  να στο πω με βεβαιότητα από κει και πέρα οι λόγοι που                                                          μπορεί να βρει κάποιος κλειστές πόρτες είναι πολλοι...η έκδοση ενός  βιβλίου με στίχους οφείλουμε να ξέρουμε ότι                                                                βαζίσετε στη προσφορά και μόνο. Δεν είναι μέσω κατοχύρωσης ούτε και οικονομικής ενίσχυσης.

 

Έρικα Τζαγκαράκη  : Η εκδοση ενος βιβλιου ειναι στα μελλοντικα σου σχεδια?

 

Βούλα Χανιωτάκη -Μπαστάκη: Ναι κάποια στιγμή…. το έχω στην άκρη του μυαλού μου. 

 

Ερικα Τζαγκαράκη  : Βοηθάει στην έμπνευση ενός στιχουργού η ισορροπία στην προσωπική ζωή του;

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη: Και ναι και όχι…. αν  το δούμε ρεαλιστικά αν όλα είναι ίδια θα γράφουμε τα ίδια και τα ίδια συνέχεια,σημασία έχει να                                                             είμαστε ισορροπημένοι σαν άνθρωποι η ζωή από μόνη της έτσι κι αλλιώς είναι μια πάνω μια κάτω….

 

Ερικα Τζαγκαράκη  :Από που αντλείς έμπνευση , και για τι πράγματα σου αρέσει να μιλάς μέσα από τις μαντινάδες σου ?

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη: Την έμπνευση μου την προσφέρει η καθημερινότητα μου, ο τόπος μου, η οικογένεια μου, οι φίλοι μου η ζωη μου,γενικότερα                                                   δεν μ αρέσει να μιλάω για κάτι συγκεκριμένο και βασικά ποτέ δε πιάνω το στυλό και να πω τώρα θα γράψω κάτι.

 

Ερικα Τζαγκαράκη  :Θέλω να μου πεις ποιο από όλα όσα έχεις γράψει είναι το αγαπημένο σου και για ποιο λόγο το έγραψες...

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη:"Στην απουσία σου μετρώ πάντα την αντοχή μου,
                                                 γιατι  ΄ναι το πιο δύσκολο κομμάτι στη ζωή μου….."
                                                 Αυτό το αγαπάω  πιο  πολύ απ΄ όλα γιατί το έγραψα για τον πάτερα μου όταν τον έχασα….

 

Ερικα Τζαγκαράκη  :Θυμάσαι να μου πεις την πρωτη σου μαντινάδα...

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη: Όχι.. αλλά θα σου γράψω μια που χρονολογείται  πολύ πίσω…
                                                  "Δεν ειν΄ το δάκρυ ποταμός γη βρύση για να τρέχει….
                                                   το κάθε δάκρυ που θωρείς το νόημα του έχει…"

 

Κατερίνα Κορνελάκη:  Για να πετύχει κάποιος ως μαντιναδολογος ποιά στοιχεία πιστεύεις ότι πρέπει να διαθέτει;

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη: Κατ’ αρχήν να γράφει καλά  μετά πιστεύω ότι σημαντικό ρόλο παίζει και η προσωπικότητα ενός  άνθρωπου. Και για αυτό                                                     έχουμε ζωντανά παραδείγματα ανθρώπων που έχουνε διαπρέψει στο χώρο του στίχου και της μαντινάδας.

 

Κατερίνα Κορνελάκη:  Τι είναι για σενα ο πονος και ο έρωτας και τι είναι αυτό που κάνει τους μαντιναδολογ να τα έχουν συχνά πρώτο θέμα στις                                                      μαντινάδες τους;

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη: Για μένα όλα αυτά είναι  βαθιά συναισθήματα ο πόνος η χαρά ο έρωτας και η αγάπη ορίζουν τις ζωές όλων μας. Και αφου                                                  ό στίχος είναι έκφραση ψυχής και σκέψεων πως θα μπορούσαν να λείπουν αυτά από μέσα, τώρα  ίσως ο πόνος να                                                          κυριαρχεί της χαράς στο στίχο αλλά και αυτό είναι δικαιολογημένο γιατί στο πόνο όλοι προβληματιζόμαστε  περισσότερο                                                      όπως και σε οποιαδήποτε δύσκολη κατάσταση.

 

Έρικα Τζαγκαράκη  : Τι σε ενοχλεί στην κατάσταση που επικρατεΙ στον χώρο της μαντιναδας στην Κρητη σήμερα

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη: Αυτό που μ΄ ενοχλεί αφάνταστα είναι η έλλειψη σεβασμού. Από τους μικρότερους στους μεγαλύτερους και απο τους                                                             μεγαλύτερους στους μικρότερους.

 

Έρικα Τζαγκαράκη  : Πως βλέπεις την κατάσταση που επικρατεί στο διαδίκτυο; Σε ενοχλεί που υπάρχουν τόσα πολλά άτομα που γράφουν; Σε ενοχλεί η                                    αντιγραφή και η παραποιήση των στίχων , δικών σου η και άλλων ατόμων που γράφουν;

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη: Μεγάλη κουβέντα εν ολίγης θα σου πω ότι η σωστή χρήση του διαδικτύου μόνο καλό μπορεί να κάνει σε κάποιον που                                       γράφει γιατί του δίνετε απλόχερα η ευκαιρία να διαβάσει πολύς κόσμος τις όποιες σκέψεις του. Ασφαλώς και δε μ΄ ενοχλεί  που                                         γράφει τόσος κόσμος ίσα- ίσα που χαίρομαι και ειδικά όταν βλέπω νέα παιδιά ν’ ασχολούνται, απλά γιατί αυτά είναι το μέλλον, ίσως μ΄                               ενοχλεί λίγο η ποσότητα και αυτή η ανεξέλεγκτη κοινοποίηση χωρίς κανένα μέτρο και χωρίς καμία κρίση άλλα και αυτό μπορώ να το                                   δικαιολογήσω στα νέα παιδιά και μόνο γιατί έχουν τον αυθορμητισμό μέσα τους. Η αντιγραφή και η παραποίηση είναι άλλο ένα μεγάλο                               θέμα. Θέλω να πιστεύω ότι αυτό γίνετε χωρίς σκοπιμότητα λόγο άγνοιας η εντελώς συμπτωματικά σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση                                  ασφαλώς και μ΄ ενοχλεί είτε είναι σε  κάτι δικό μου είτε άλλου.

 

Έρικα Τζαγκαράκη  :  Πες μας ένα σου όνειρο που αξιωθηκες να το δεις να πραγματοποιειται...

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη: Ένα μεγάλο μου όνειρο, έχω δυο μεγάλα όνειρα,τα παιδιά μου που είναι ακριβώς όπως ήθελα να γίνουν όταν τα                                                                    γέννησα..."ΚΑΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ."

 

 Κατερίνα Κορνελάκη:  Πές μας κ ενα απωθημενο σου...

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη: Ένα σπίτι κάπου να βλέπω θάλασσα……

 

Κατερίνα Κορνελάκη: Ποια ειναι η αγαπημενη σου μαντιναδα απο αλλον μαντιναδολογο?

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη: Δύσκολη ερώτηση γιατί είναι πολλές.. έχω λατρέψει  πολλές μαντινάδες άλλων...θα σου γράψω μια του Αντρέα του                                                                Στυλιανουδάκη που μου ήρθε τώρα στο μυαλό…

                                                   "ΨΑΧΝΩ ΕΝΑ ΓΕΡΟ ΜΕΡΑΚΛΗ ΝΑ ΤΟΥ ΚΛΟΥΘΩ ΣΤΟ ΖΑΛΟ......
                                                      ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΝΑ ΣΦΑΛΩ..."

 

Έρικα Τζαγκαράκη  :Aν ερχόταν ενα τζινι...τρεις ευχες να σου προτεινει...ποιες θα ηταν αυτες?

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη: Αν.....Θα ήθελα όλος ο κόσμος να έχει την υγειά του,
                                                 να γίνουν τα όνειρα των παιδιών μας πραγματικότητα
                                                  και τέλος...εκείνο το σπιτάκι που λέγαμε στη θάλασσα……

 

Έρικα Τζαγκαράκη  :Περιέγραψε μου την τωρινή σου κατάσταση  μέσα απο μία μαντινάδα.....

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκη   "Τόπο δεν έχεις μέσα μου, γι΄ άλλη αγάπη ΄φήσει..
                                                   λες κ΄ ήταν κύκλος η ζωή, κ΄ έχει με ΄σένα κλείσει……"

 

Κατερίνα Κορνελάκη: Kαι μιά μαντινάδα για το site μας ¨"Η Ψυχή στη θέση της καρδιάς"

 

Βούλα Χανιωτάκη Μπαστάκη:" Στο θάνατό μου να ΄σαι ΄κει, να σκύψεις το κεφάλι
                                                   να σου κρεμάσω στο λαιμό, και τη ζωή την άλλη.."

 

Έρικα Τζαγκαράκη  :Βούλα σε ευχαριστουμε και πάλι για αυτή τη συνέντευξη....

 

Βούλα Χανιωτάκη-Μπαστάκ:Έρικα,Κατερίνα,χίλια ευχαριστώ και από μένα χαρά και υγεία εύχομαι στη ζωή σας.    

 

 

 

 

Συνέντευξη :Ερικα Τζαγκαράκη-Κατερίνα Κορνελάκη