Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης : "Θεός φυλλάξει την Κρητική μας μουσική και παράδοση"

2014-07-25 16:24

Ο Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης είναι ένας πολυτάλαντος,ευρηματικός,ευαίσθητος και μοναχικός ταξιδιώτης ,στο μακρύ ταξίδι της μουσικής!!!! Γνήσιος,αληθινός,με τεκμηριωμένες απόψεις για την ελληνική μουσική εν έτη 2014,δεν φοβάται να πεί την γνώμη του ανοιχτά,χωρίς υπεκφυγές και υπονοούμενα...Ένας χαρισματικός άνθρωπος που "θυσίασε" την καριέρα του για την οικογένεια του και που ποτέ δεν το μετάνιωσε ούτε για μιά στιγμή,μου μιλάει περήφανος για τις δυό του κόρες και την αγαπημένη του γυναίκα,τον καλό του Φίλο Αντώνη Κουκλινό και τον μεγάλο δάσκαλο Λεωνίδα Κλάδο....Αλήθεια...ποιά η σχέση του με τον Νότη Σφακιανάκη και τον Λευτέρη Πανταζή;Ποιός μεγάλος λαουτιέρης του πρόσφερε  το λαούτο του;;Ποιον καλλιτέχνη της Κρητικής μουσικης θαυμάζει και τον ξεχωρίζει απο τους υπόλοιπους;;; Αυτά και άλλα πολλά θα διαβάσετε σ αυτή τη συνέντευξη --ποταμό που πολυ ευγενικά μου παραχώρησε ο Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης!!!!!!! Αληθινός Χείμαρος μιλάει για όλους και για όλα σε μια συνεντευξη-εξομολόγηση (οπως ο ιδιος αποκάλεσε)... Αισθάνομαι ιδιαίτερα τυχερή που συνομίλησα με τον Γιώργο...Είχα ήδη σχηματίσει την εντύπωση μου γιαυτόν τον άνθρωπο και απλά ήρθε αυτη η συνέντευξη για να μου επιβεβαιώσει όσα ήδη γνώριζα....Απλός,αληθινός,σοβαρός-όχι σοβαροφανής-,ένας Άνθρωπος με Α κεφαλαίο....Άρκετά είπα όμως.....Καιρός να αρχίσετε την ανάγνωση.....

....Έρικα Τζαγκαράκη....

 

Ερικα Τζαγκαράκη: Γιώργο,καταρχήν σ ευχαριστω που δέχτηκες να μου παραχωρήσεις αυτή τη διαδικτυακή συνέντευξη!

                                Μίλησε  μου λίγο για σένα...Που γεννήθηκες,απο που κατάγεσαι,που μένεις,ποιά είναι η οικογενειακή σου κατάσταση...
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης: Και εγω θα ήθλα να σ΄ευχαριστησω να σ΄ευχαριστήσω πολύ Έρικα για την τιμή που μου κάνεις να με συμπεριλλάβεις
                        σ΄αυτή την υπεροχη δουλειά  που κάνεις...αυτή  των διαδικτυακών συνεντεύξεων.....
                        Γεννήθηκα λοιπον στις 3 του Νοεμβρη του 1954 στο Τυμπακι της Μεσσαράς..ημέρα που γιορτάζουμε τον Αϊ Γιώργη
                        τον μεθυστή(ανοιγμα των βαρελιών του κρασιού)..και πιθανον να μου εδωσε το όνομα Ο νονός μου λόγω της χαρης του
                        απο τα τριών χρονών μεχρι τεσσάρων περίπου...είχα την τυχη να κοιμάμαι στην βασιλικη σπηλιά των Ματάλλων...
                        υπό την προατασία του  μακαρίτη του θείου μου του Μανώλη του Καλογριδη, που ήταν ο φύλακας των αρχαιοτήτων,
                        και καθε βραδυ οι ΧΙΠΙΣ,με έίχαν παρέα τους με προσεχαν και μου τραγουδούσαν.....ήταν μια περίοδος της
                        ζωής μου που δεν θα ξεχάσω ποτέ..οσο κι αν φαίνεται παράξενο.
                        Το έτος 1981 το Άυγουστο... ο μακαρίτης ο Γιώργης ο Στρατιδάκης (λυράρης)μου έίπε οτι έίχε μια πρόταση από κάποιο 
                        κέντρο διασκέδασης στην Κω και εγω ΄δέχτηκα και ήρθαμε Κω...τρελάθηκα από την ομορφιά του νησιού...ήρθαμε 
                        για λίγο παιξαμε μαζί για τρεις περιπου μήνες.. Εδώ συνάντησα και τον Αντώνη τον Κουκλινό και γίναμε αχώριστοι...
                        Μετά γνώρισα την γυναίκα μου...πήγαμε Τυμπάκι, παντρευτήκαμε εκεί και μειναμε εκεί για εναν χρόνο....
                        Στην Κρήτη γεννήθηκε η πρώτη μου κόρη η Ελισαβετ το 1982....το 1983 όμως για κάποιους λόγους μετακόμισα μόνιμα πλεον στην Κω, 
                        όπου και διαμένω ακόμη.....η γυναικα μου το 1987 γεννησε και την δευτερή μου κόρη την Μαριλένα....
                        Η πρωτη μου κόρη ειναι σήμερα γλωσσολόγος εφαρμοσμένης γλωσσολογίας και εργαζεται στο Αριστοτέλιο πανεπιστήμιο, 
                        ενώ η δεύτερή μου κόρη σπούδασε στο δημοσιο... επαγγελματικό μακιγιαζ και τα παει μια χαρα...
                        Αυτή είναι η οικογενειακή μου κατάσταση μέχρι και σημερα.
 
Ερικα Τζαγκαράκη:  Πότε ξεκίνησε η γνωριμία σου με τη μουσική και τι "σχέση" έχετε μέχρι σήμερα;
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης:Στά 8 μου χρόνια έκαμα την πρώτη καλλιτεχνική μου παρέα....
                       Εγώ,ο Γιώργος Ο Παπαδάκης (ο σπουδαίος λυράρης),και Ο Αντώνηςο Κουκλινός 
                       (εξίσου σπουδαίος μαντιναδολόγος,άνθρωπος και όχι μόνο)
                       Το ταλέντο εμφυτο και στους τρεις μας... 
                       Κατασκευάζαμε λύρες και λαούτα απο αθάνατο...και αντί γιά χορδές που δεν είχαμε..βαζαμε αμερικάνικα καλώδια τηλεφώνου...
                       Δε νομίζω να πιστεύετε ότι επαιζαν και τα όργανα....χαχαχα.
                       Απλά τα κρατούσαμε και παιζαμε με το στόμα .....
                       ο Κουκλινός βεβαια ασυναγώνιστος στη μπουκόλυρα...ήταν αλάνθαστος σε ολους τους σκοπούς....
                       και επειδη τον φώναζαν οι μεγάλοι για να τους παίξει..τρώγαμε και εμείς κανένα παγωτό χωνάκι...πότε πότε... 
                       Ο πατέρας μου όμως, ψαράς στο επάγγελμα, αλλά και ο πρώτος πασαδόρος του Σκευάκη του Νίκου..(πρώτα ξαδέρφια),
                       είχε κρεμασμένη μια Μαντόλα και εγω ηθελα να δοκιμάσω...ήταν δικιά του...είχε μόνο μία χορδή.
                       Από την μαντόλα ξεκινώντας έμαθα ορισμενα τραγουδακια ...όμως όλα λαϊκά..
                       Στα 12 μου αγόρασα το πρώτο τρίχορδό μου μπουζούκι επαιζα αρκετά καλα..και τραγουδούσα πολύ καλα..αλλα μόνο Καζαντζίδη...
                       εξ ου και το ψευδώνυμο που έδωσαν οι χωριανόι μου και με έλεγαν και με λενε "καζαντζίδη"..
                       Στα 19 μου χρόνια γίνεται ενα παγκρήτιο φεστβάλ τραγουδιού και έλαβα μέρος μαζί με τον Μανώλη Λυδακη..
                       Βραβευτήκαμε και οι δύο...εγω αμέσως το 1973 και από τότε είμαι επαγγελματίας...σαν λαϊκός τραγουδιστής..
                       Κατ΄αρχάς...δεν μου άρεσαν όμως τα σπασίματα στα κέντρα...και το 1978 παρατώ τα λαϊκά...
                       Η αιτία ήταν ο Νίκος ο Αλεφαντινός ..που μου είπε: Παράτα το μπουζούκι,παιζεις πολυ ευκολα και γρήγορα και θα γίνεις πολυ καλός λαουτιέρης...
                       Αλλο που δεν ήθελα!! Κάποια μέρα τότε έρχεται στο χωριό ο Μαρκογιάννης ο Γιάννης σε ένα γλέντι,
                       με τον μακαρίτη το Σπύρο τον Σηφογιώργη...
                       Πήγα λοιπόν με τον αδερφό μου και ζητησα του Μαρκογιάννη βοήθεια...και μου δινει το λαούτο του και μου λέει παίξε....
                       Εγω επαιξα μπουζουκίστικα βέβαια...έκανε εναν μορφασμό και μου είπε "εντάξει έλα στο τέλος του γλεντιού να σου πώ"
                       και εκανε κατι που δεν θα το ξεχασω ποτε....τελειώνοντας το γλέντι με φώναξε κοντα του ...
                       Εβαλε το λαούτο στην θήκη..εβένινο λαούτο...μου το δινει στα χερια και μου λεει...
                      "Πάρτο αυτό και το μηχανημα (ενισχυτής)....
                       αυτά ειναι δικα σου, καλό σου ξεκίνημα και αφού δουλέψεις και βρεις (50.000 δρχ) δώσε μου τα.
                       (Εγώ τα είχα και και του τα έδωσα αμεσως)
                       Θα γίνεις μεγαλος λαουτιέρης χαλάλι σου..."και θυμάμαι τότε τον μακαρίτη τον Σηφογιώργη και δάκρυσε μαζι με εμένα."
                       Έτσι εγινα λαουτιέρης...
 
 
 
Ερικα Τζαγκαράκη:Γράφεις στίχους,μουσική,τραγουδάς,παίζεις αρκετά όργανα...
                               Ποιά απο όλες αυτές τις δραστηριότητες σου σε αντιπροσωπεύει περισσότερο;
 
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης:Δεν θεωρώ το εαυτό μου καλό οργανοπαίχτη...ομως τον θεωρώ έναν σωστό απλά παραδοσιακό λαουτιέρη...
                       Υπάρχουν παιδιά που παίζουν και ντρέπομαι να παίξω μπροστά τους...
                       Ομως κατά τη γνώμη μου αυτό δεν είναι ύφος κρητικού λαούτου..λένε ότι η μουσική εξελίσσεται..
                       ...έστω...θα συμφωνήσω....εγω μπορω αλλα δεν θέλω να παιξω αυτό το ύφος...θα παραμείνω Μαρκογιαννικός....
                       κι ας θεωρηθώ ή θεωρούμαι οπισθοδρομικός.
                       Όσον αφορά τα όργανα που παιζω τωρα..Εντάξει μη νομίσει κανένας ότι ειμαι και πολυοργανοπαίχτης
                       και παίζω τα παντα...απλά παιζω τα συγγενικά όργανα που είναι η μαντόλα,το μαντολινο,το ούτι,
                       και τα δυο όργανα που κατασκεύασα εγώ ψάχνοντας ήχους για τα cd μου, 
                       που δεν ξερω πως να τα ονομάσω ακόμα και δεν υπάρχουν και στο εμπόριο..... 
                       Τώρα όσον αφορά τον στίχο...ναι ξεκίνησα διαβαζοντας παγκόσμια ποίηση και γραφοντας κλασική ποίηση..
                       Αυτό με βοηθησε να γράψω στίχο έμμετρο και με ομοιοκαταληξία καθώς επίσης και τραγούδια....
                       14 ενορχηστρωμένα έχει ο Νότης ο Σφακιανάκης....
                       12 ετοιμα μου ζήτησε και πήρε ο Λευτέρης ο Πανταζής...
                       Δύο- τρία κυκλοφορούνε από μικρούς τραγουδιστές που κάνα με μαζί με τον αρμονίστα του Νότη,
                       τον Βαγγέλη τον Βασιλείου, ενα για τον Αγγελόπουλο...ένα για την Μυρτώ και άλλα που δεν θυμάμαι...
                       εκτός αυτά που έκανα για τον εαυτό μου.....
                       Ομως θεωρώ τον εαυτό μου τραγουδοποιό και τραγουδιστή...αυτό είμαι ...τίποτα άλλο...
                       απλά οι αλλες δραστηριότητες είναι μεγάλη βοήθεια σ΄αυτό..
 
Ερικα Τζαγκαράκη: Τι είναι αυτό που προσδίδει αξία και ποιότητα στην τέχνη?
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης:Η ηθική...το συναίσθημα..η σωστή και όχι αναγκαστική διαχείρηση του λόγου--όσον αφορα την γραφή--...
                       και κατά την γνώμη μου δυο πολύ σημαντικές εννοιες..."ηχος και φως"...
                       κάθε δημιούργημα πρέπει να έχει εικόνα και να είναι ευηχο...αλλιώς είναι άψυχο....τόσο απλα...
 
 
Ερικα Τζαγκαράκη: Αν σε ρωτούσα να μου πεις ποιος είναι ο Γιωργος Σκαρπαθιωτάκης, τι θα μου έλεγες;
                                (Ως ανθρωπος και μετα ως καλλιτεχνης)
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης:Θεωρω τον Σκαρπαθιώτη έναν απλό άνθρωπο που έχει μάθει, από τους γονέους του, να δίνει με την καρδια του
                       χωρίς να απαιτεί ανταπόδοση και να κοιμαται με την συνείδησή του καθαρή.
                       Τα υπόλοιπα ας τα κρίνουν  άλλοι...
                       Σαν καλλιτεχνης τώρα,θεωρώ οτι εχω αδικήσει τον εαυτό μου. 
                       Για δύο και μόνο λόγους....
                      1) Ήθελα να κανω μία όμορφη οικογένεια, πραγμα το οποίο πέτυχα, όμως διέλυσα την καριέρα μου...και
                      2) Γιατί μ΄αρεσει να βλέπω χαμηλά να μη με νταλώνει ο ήλιος....
                         είμαι ο μεγαλυτερος αντιστάρ του κόσμου...και έτσι δεν πας ψηλά.
                         Δέν το μετάνοιωσα όμως.   
 
 
Ερικα Τζαγκαράκη: Αν μπορούσες να γυρίσεις πίσω το χρόνο υπάρχει κάτι που θα άλλαζες στην καριέρα σου?
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης:Δέν μετανοιώνω για τίποτα που έχω κάνει..όχι δεν θα άλλαζα απολύτως τίποτα...
                       για αλλους μπορεί να μη εφτασα εκεί που αξιζα και να εχουν δίκιο....
                       Ομως εγω χόρτασα ζωή. Έκανα μια δαχτυλοδειχτούμενη οικογένεια....
                       Είμαι γεμάτος και ευχαριστώ τον Θεό γι΄αυτό. 
                       Είμαι 60 χρόνων και δεν ξέρω τι θα πεί φάρμακο..μόνο "Ρακομικίνη" πινω..
 
 
Ερικα Τζαγκαράκη: Κάνοντας απολογισμό μέχρι σήμερα...τι απο όλα όσα έχεις καταφέρει να κάνεις σε κάνει να αισθάνεσαι υπερήφανος;
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης: Όλα όσα έκαμα τα έκαμα τίμια...με την αξία μου..χωρις καμία βοήθεια από κανέναν.. 
                        μόνο από την αγάπη του κόσμου..που τελικά αυτή είναι και η μόνη περιουσία μου.
 
 
Ερικα Τζαγκαράκη: Από που αντλείς έμπνευση,και για τι πράγματα σου αρέσει να μιλάς μέσα από τους στίχους και τη μουσική σου ?
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης:Από ότιδήποτε που μπορεί να μου προκαλέσει συναίσθημα...μ΄αρέσει ο πλουραλισμός και στον στίχο και στην μαντινάδα.
                       Βαρέθηκα να βλέπω να γράφουν συνέχεια για τον έρωτα.... τα όνειρα.. τον χωρισμό και τα φεγγάρια....
                       Υπάρχουν κι΄αλλα να γραψουμε..μιλάω λοιπον πάντα γιά τα παντα....όμως προσέχω πάντα οι στίχοι μου να εχουν ηθική, 
                       να λενε αλήθειες...και να έχουν ήχο και φως...
                       Και κάτι άλλο άκόμα προσπαθώ να κάνω στη γραφή μου, αν και εφ΄όσον μπορω να το κανω...να περναω μηνύματα μέσα απο αυτούς.
 
Ερικα Τζαγκαράκη: Θα ήθελα να μου αναφέρεις τη πιο σημαντική συνεργασία σου και το λόγο που την θεωρείς σημαντική...
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης: Δέν θα αναφερθώ για τις συνεργασίες μου σαν λαϊκός τραγουδιστής...ήταν όμορφες όλες με σπουδαίους καλλιτέχνες..
                        Ομως στην Κρητική μουσική...ήταν μία και μοναδική με διαφορά από τις άλλες...
                        Η συνεργασία μου για δυόμιση χρόνια με τον μύθο που λεγεται ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΛΑΔΟΣ...
                        δεν τον λέω μακαρίτη γιατι για μενα ζει και θα ζει...όλα τέλεια ήταν.
                        Συνεργατης, πατέρας  και κατι παραπάνω.. 
                        Μ΄ενα χαμόγελό και έναν καλό λόγο για μενα πάντα...
                        θυμάμαιπου όταν ηταν να φυγω για Κω και να τον αφήσω..που αγκάλιασε την γυναίκα μου και της είπε...
                        "Χρυσούλα μου..μη μου τονε παιρνεις εδα. Άστονε λίγο ακόμα να πετάξουμε κι εγω κι αυτός..."
                        Αλλά?? Μεγάλη η δύναμη της έννοιας "ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ"...
                        Τώρα εδώ στην Κω...
                        Είχα την τύχη να συναντήσω πριν 25 χρόνια και να συνεργάζομαι απο τότε,
                        με την μεγάλη κυρια και θρύλο του Αιγαίου, 
                        την μεγάλη τραγουδίστρια του νησιώτικου τραγουδιου,την Άννα Σαρρή-Καραμπεσίνη.....
                        Πολλές συναυλίες, πολλές εκδηλώσεις, ένας δίσκος μεγάλος που γραψαμε μαζι το 1993
                        και τωρα τελευταια,η συμμετοχή της με 4 τραγούδια στο τελευταίο μου cd 
                        που έγραψα γι΄αυτήν και μιλώντας μόνο για την ζωή της με τίτλο "ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΝΑ" 
                        Σε στίχους δικούς μου και μουσική δικιά μου και με την συμμετοχή σε 3 τραγούδια  
                        μιας εκπληκτικής φωνής..της Αναστασίας χατζηκαλύμνιου...
                        σημειωτέον ότι η Άννα μπηκε στουντιο...τραγούδησε τα τραγούδια της σε μιση ώρα ,στα 90 της χρόνια παρακαλώ...
    
 
 
Ερικα Τζαγκαράκη: Ξέρω ότι έχεις μελοποιήσει πολλούς στίχους και μαντινάδες νέων δημιουργών ή ακόμα και κάποιων που ίσως γράφουν 
                  χρόνια αλλά δεν τους είχε δωθεί η ευκαιρία να δούνε τους στίχους τους ντυμένους με νότες...
                  Σου αρέσει να βοηθάς νέους ανθρώπους στο ξεκίνημα τους ή ψάχνεις νέα ταλέντα;;;
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης: Χαχαχαχχα!! Από μιά έξυπνη μουσικό παραγωγό και πολυ καλή στιχουργό,
                        η αλήθεια είναι οτι περίμενα μιά εξυπνη ερωτηση!!!
                        Όντως είναι έξυπνη η ερώτησή σου Έρικα.. 
                        Μία μικρή παγίδα και την κατάλαβα.... όμως θα σου απαντήσω ειλικρινέστατα...
                        Όχι δεν ψάχνω νέα ταλεντα...,νέα ταλέντα...αν το έκανα δεν θα ήμουν ο Σκαρπαθιώτης που είμαι...
                        Γιατι απλα θα το έκανα για τα λεφτά και εγω τα νέα παιδιά δεν τα βλέπω σαν χρήμα...
                        Ναι.. βοηθάω και θα συνεχίσω να βοηθάω...όχι μόνο τα νέα παιδιά,
                        αλλά όλους και όλες που αξίζουν για την γραφή τους...
                        θέλω έτσι ότιδήποτε όμορφο να μη μένει στο συρτάρι...
                        Μ΄εχουν πει κοροϊδο...ας με λενε όπως θένε...
                        Εγω κάνω κουμάντο στον εαυτό μου όχι οι άλλοι...
                        θέΛω να προσφερω αγάπη και δεν δίνω λογαριασμό γι΄αυτό ...
 
Ερικα Τζαγκαράκη: Θέλω να μου πεις ποιο από όλα τα τραγούδια που έχεις γράψει είναι το αγαπημένο σου και για ποιο λόγο το έγραψες...
 
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης:"ΣΤΑ ΟΡΙΑ"....βεβαια!!!!! (https://www.youtube.com/watch?v=YAk5zKjXXnM)
                        Μέχρι τώρα η αγάπη μου η μεγάλη...το έγραψα καθαρα για μένα...
                        Ο λόγος είναι απλός...ένα βραδυ έβλεπα στις 2 μετά τα μεσάνυχτα 
                        ένα ντοκιμαντέρ για τα μικρά παιδια του Τσέρνομπιλ...
                        Ανατρίχιασα και δάκρυσα..και επειδη ήμουν σε περίοδο που έκανα το τελευταίο μου cd 
                        μου ήρθε μιά φράση στο μυαλό απο την ψυχή μου και λεω δυνατα..
                       "ΣΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΑΘΑΝΑΤΟΣ ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ" .
                        Τα υπόλοιπα ήταν πολύ απλά...στις 4 το τραγουδούσα...
                        Την επομενη πήγα στούντιο και το έγραψα...
 
 
Ερικα Τζαγκαράκη: Πιστεύεις ότι το κοινό είναι ο ρυθμιστικός παράγοντας που αποθεώνει ή καταδικάζει στην αφάνεια
                                 ενα μουσικό,ένα τραγουδιστή,ενα στιχουργο?
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης:Το κοινο είναι το εκτελεστικό όργανο των μουσικων εταιρειών,
                       των μάνατζερς και κυρίως των μέσων μαζικής ενημέρωσης...
                       Το καημενο κοινό λοιπόν αποθεώνει η καταδικάζει έναν μουσικό,
                       έναν τραγουδιστή η ένα τραγούδι, ανάλογα τον τρόπο που θα του τα σερβίρουν, 
                       τα στημένα παιχνίδια των εταιρειών στο να ανεβασουν εναν τραγουδιστή η ένα τραγούδι,
                       άσχετα αν αξίζει ή όχι..
                       Το καημένο το κοινό τι να κάνει; 
                       Πέρνει αυτο που του σερβίρουνε, σαν το φανταρο που τρώει ότι βγάλει το καζάνι... 
 
Ερικα Τζαγκαράκη:  Τι γνώμη έχεις για την Κρητική μουσική σήμερα;
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης: Κρητική μουσική.. Μάλιστα...Ποιά απ΄όλες;;;
                        Η παραδοσιακή; η εξελιγμένη; ή η παραλλαγμένη;;;
                        Θα είμαι αληθινός...
                        Καταθέτοντας μόνο και μονο τη γνωμη μου και τίποτα άλλο...
                        Πάρα πολλοί οι οργανοπαίχτες σήμερα....
                        Σε λίγα χρόνια δεν θα χρειάζεται να ψάχνεις όργανα για τον γάμο του κάποιος....
                        θα έχει ορχήστρα η οικογένεια του...
                        Πολλοί λοιπόν οι μουσικοί...οπότε ανταγωνισμός...οπότε εμπορικό τραγούδι...
                        οπότε..."θεός φυλλάξει την Κρητική μας μουσική και παράδοση". 
                        Έχουμε σήμερα καταπληκτικούς παίχτες..με περισσότερη μουσική παιδεία από παλιά...
                        Έχουμε πολυ καλές φωνες.. δεν εχουμε όμως πολλους καλούς τραγουδιστές...
                        το λέω γιατί βιάζονται να τραγουδήσουν και το τραγούδι θέλει σπουδή.. 
                        Το  τραγούδι είναι δυσκολότερο απο το πιο δύσκολο όργανο...
                        Εχουμε λοιπόν πολλους μουσικούς?...παίζουν παραδοση??? 
                        Αυτο ειναι το ζητουμενο..ναι παιζουν λίγοι...
                        οι περισσότεροι παιζουν εξελιγμένη που λενε αυτοί και λίγοι παίζουν παραλαγμένη
                        και δυστυχώς είναι και οι πιο επώνυμοι.
                        Εγω θα συμφωνήσω ότι εξελισσεται η μουσική...ας της δώσουν όνομα λοιπόν...
                        γιατι δεν ειναι παραδοσιακό ύφος όταν χρησιμοποιείς αρμόνια...
                        ηλεκτρικές κιθάρες και ότι αλλο για να κάνεις μπούγιο....
                        ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΤΩ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΩ Σ΄ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΠΟΥΓΙΟ...ΣΥΓΝΩΜΗ..
 
 
Ερικα Τζαγκαράκη:  Και ποιά είναι η γνώμη σου γενικώς για την ελληνική μουσική στις μέρες μας,
                   μιά και εσύ γράφεις σχεδόν όλων των ειδών μουσική...
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης: Λαϊκό τραγούδι SOS..Έφυγαν οι μεγάλοι και σε λιγα χρόνια STΟΡ....
                        Εξακολουθεί η δυτικόφερτη λαίλαπα να μπάινει στις μελωδίες...
                        Εμείς ανήκουμε στην ανατολή....ανήκουμε στο Αιγαίο πέλαγος...
                        Η περισσότερη λαϊκή μουσική μας περιήλθε απο τις Ιονικές πόλεις,
                        καθώς και τα λαϊκά μας όργανα....
                        Εχουμε καμία σχέση με την Δύση??? 
                        Μετά..υπάρχει έλειψη καλών τραγουδιστών..και πολυ εμπορικό τραγούδι...
                        Το γνήσιο λαϊκο είναι πλέον παρελθόν...
                        Προσπαθειες γίνονται αλλα τα συμφέροντα της κονόμας αφήνουν??? 
                        Εδώ έθαψαν έναν ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗ
                        Τι να πω τώρα??
 
 
Ερικα Τζαγκαράκη: Τι έχεις κερδίσει και τι εχεις χασει
                  όλα αυτά τα χρόνια που βρίσκεσαι στο χώρο? 
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης:Έχω κερδίσει μόνο την αγάπη του κόσμου και τα τσιγάρα μου...
                       Δεν έχω χασει τίποτα αφου δεν είχα για να χάσω. 
 
 
Ερικα Τζαγκαράκη: Έχεις νοιώσει ποτέ να σε εκμεταλεύονται;
                  Να σε έχουν χρησιμοποιήσει; 
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης:Όχι ποτέ...ίσως γιατι δεν δεν του έκατσα βολικά και δεν μπηκα στα κυλώματα...
                       Ομως έχω δεί να εκμεταλεύονται δικους μου φίλους,
                       πολέμησα γι΄αυτό και κέρδισα αρκετές μάχες...
 
 
Ερικα Τζαγκαράκη: Τι δεν θα συνχωρούσες ποτέ στον ευατό σου και τι στους άλλους;
 
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης: Στον εαυτό μου δεν θα συγχωρήσω ποτέ αν αλλάξει από αυτό που είναι έστω και λίγο....
                        Στους άλλους????
                        Τους συγχωρω τα παντα...δεν ειμαι ρεμβασιστής....
                        δεν κρατάω κακία...αγκαλιάζω ακομα και τον εχθρό μου...
                        Αρκει να ζητησει συγνωμη....
                        αμα δεν ζητησει απλα τον κραταω σε αποσταση και προσέχω...όμως δεν εκδικούμαι..
 
 
Ερικα Τζαγκαράκη: Λάθη του παρελθόντος... πιστευεις οτι θα μπορουσαν
                  να σου επιφέρουν κάποιο πνευματικο κέρδος στο μέλλον?
 
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης:Φυσικά...από αυτά έμαθα τα περισσότερα..
                       Μπορεί να έχασα το οικονομικό κέρδος όμως κέρδισα το πνευματικό...
 
 
Ερικα Τζαγκαράκη: Τι Κάνεις τον ελευθερο χρονο σου?
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης:Εκτός απο γράψιμο και μουσική....
                       Είμαι αρωστος με το ψάρεμα ήδη γράφω το βιβλίο μου...
                       και με το μπιλιάρδο το γαλλικό..με διακρίσεις στις τρίσπονδες....
 
Ερικα Τζαγκαράκη: Αν έπρεπε για κάποιο λόγο ,κάποια στιγμή να αλλάξεις εππαγγελμα...
                  Τι άλλη δουλειά θα σ αρεσε να κανεις?
 
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης: Από τραγουδιστής??? Θα ήθελα να γίνω πιό καλός τραγουδιστής.
 
Ερικα Τζαγκαράκη: Πόσες από τις προσδοκίες που είχες όταν ξεκινούσες 
                 εχουν πραγματοποιήθει έως σήμερα?
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης: Όχι πολλες ..όμως δεν έχω παράπονο...
                        Ηρθαν άλλες και πέρασα μια γεμάτη και όμορφη ζωή...
                        με τις δυσκολίες,τα βασανα,τις ατυχίες...
                        Όμως αυτα όλα είναι η ζωή και εγω την εζησα 
                        και ευχαριστώ τον θεό μου για όλα.
 
 
 
Ερικα Τζαγκαράκη:  Είσαι αυστηρos με τον εαυτό σου? 
                   Πώς αντιμετωπίζεις τις ενδεχόμένως αρνητικές κριτικές?
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης: Αν είμαι αυστηρός με τον εαυτό μου???? χαχαχχαχα,εγώ κι αν είμαι...
                        Δεν έχω απαντησει στο ερώτημα,γιατι πολλές φορές δεν μου αρέσω...
                        Έχω μιά ταση τελειομανίας..Καλό η κακό αυτό δεν ξέρω...
                        Αυτό όμως που αποκομίζω πάντα είναι ότι δικαιώνομαι,
                        γιατί του έχω εμπιστοσύνη και τα βρίσκομαι..
                        Η αρνητική κριτική όταν γινεται καλοπροαίρετα μου δινει τεράστια δύναμη...
                        Μπορώ να σου πω ότι την επιζητώ.....
                        όταν γίνεται ομως κακόβουλα και για καποιον λόγο κακό..
                        ..δεν την ακούω...απλά γιατι ξέρω ποιός είμαι..
 
 Ερικα Τζαγκαράκη: Γιωργο... Πες μου τρια καλα στοιχεια του χαρακτηρα σου
                   και τρια που θα προτιμουσες να μην υπαρχουν...
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης: Πρέπει να εξομολογηθώ εδω;;
                        Κανένα προβλημα...το πρώτο το έδωσα...
                        δεν φοβαμαι δηλαδή να ακούω και να λεω την αλήθεια...
                        Δεύτερον είμαι υπέρ το δέον τίμιος...
                        και το τρίτο ότι έχω μάθει να αγαπω όλο τον κόσμο....
                        Τωρα αρνητικα??? πολλα...αλλα θα πω τρία....
                        το πρωτο ότι ενω δεν είμαι υπερ εγωϊστής...
                        σαν κρητικός κι εγω μετατρέπω την περηφάνεια μου σε εγωϊσμό. Λάθος μου... 
                        Το έχουμε ολοι οι Κρητικοί αυτό...
                        Μετά που το βλέπω δίνω δίκιο σ΄αυτους που με λένε εγωϊστή...
                        Δευτερον πιστεύω ευκολα τους ανθρώπους...
                        μεγάλο ελάττωμα και το έχω πληρωσει πολλές φορές....
                        και το τρίτο ότι ειμαι πολυ σπάταλος μέχρι και μεγάλο κορόϊδο για τους σελέμηδες.
                        το είδα πολλύ προσφατα...που σταματησαε το "ΔΩΣΕ" ...
                        Όχι γιατί δεν θέλω...αλλα γιατι δε μπορώ... 
 
 Ερικα Τζαγκαράκη:  Αν σου ζητουσα να μου αναφερεις μερικα ονοματα συναδελφων σου που θαυμαζεις
                    θα μου ελεγες ορισμενα?
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης:1) ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ=ΘΕΌΣ.....
                       2) ΤΟΛΗΣ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΣ=ΠΡΙΓΚΗΠΑΣ...
                       3) ΣΤΡΑΤΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ=ΦΟΝΙΑΣ...
                       4) ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΟΚΟΤΑΣ=ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ..
                       5) ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ=Ο ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΦΙΛΟΣ..
                       6) ΘΕΜΗΣ ΑΔΑΜΑΝΤΙΔΗΣ= Ο ΑΛΑΝΘΑΣΤΟΣ 
                          ΚΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ...για την κρητική μουσική τραγουδιστης...
                          για μενα μονο ενας και μετα ολοι οι αλλοι μαζι...
                          ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΑΛΗΣ=ΤΑ ΠΑΝΤΑ η γνωμη μου είναι και την κατέθεσα....
 
 
 
Ερικα Τζαγκαράκη: Γιωργο...  Πες μου ένα σου όνειρο που αξιωθηκες να το δεις να πραγματοποιειται...
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης:Αυτό που πραγματοποιήθηκε και πολυ πρόσφατα μάλιστα...
                       που τραγούδησα στο ναό του τραγουδιου..(ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ) 
                       με συνοδεία 32 οργάνων τον μεγαλο ΝΙΚΟ ΞΥΛΟΥΡΗ...
                       Δεν υπάρχει για μένα πιο πάνω...γιά να τραγουδήσεις...
                       Εκεί μεσα περνάς πιο πολλές επιτροπές,απ΄οσες πέρασε ο Χριστός....
                       Πρέπει να αξίζεις...και αυτο για μενα ήταν δικαίωση και καταξίωση...
                       Δεν θελω αλλα....
 
Ερικα Τζαγκαράκη:  Πες μου κ ενα απωθημενο σου...
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης: Εχει γίνει ενα και μόναδικό.....
                        "ΝΑ ΔΩ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΞΑΝΑΓΕΛΑΣΕΙ ΟΠΩΣ ΠΑΛΙΑ...
                         ΝΑ ΜΗ ΘΩΡΩ ΦΤΩΧΟΥΣ ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΕΙΣ...
                         ΚΙ ΑΣ ΠΕΙΝΑΣΩ ΕΓΩ...ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΕΝΑΣ ..
                         ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΟΙ" 
 
 
Ερικα Τζαγκαράκη: Γιώργο..αν η ζωη σου ηταν ενα βιβλίο..ποιος θα ηταν ο τιτλος της...
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης: " Η ΖΩΗ ΜΟΥ ΟΛΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ.....τόσο απλά "
 
 
Ερικα Τζαγκαράκη: Μίλησε μου λίγο για τα επόμενα σου βήματα...Τι έχεις στα "σκαριά"΄;
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης: Δεν προγραμματίζομαι πλεον...
                        Με τόση ψευτιά και υποκρισία..δεν δεσμεύομαι,
                        απλά για να μην εκτίθεμαι σε φίλους....
                        δουλεύω ...κανω τα τραγουδια μου...το cd το καινουριο είναι σχεδόν ετοιμο....
                        Το θέμα είναι ότι είναι σχεδόν ετοιμο εδώ και εναν χρόνο..
                        οπότε δε μπορω να πω πότε θα κυκλοφορήσει...
                        Μπορεί και σε εναν μήνα μπορει και τα χριστούγενα...
                        Ομως δε σταματώ να γράφω...
                        και θα με σταματήσει μόνο ο Θεός...
 
 
Ερικα Τζαγκαράκη: Αν επαιρνες εσυ αυτη τη συνεντευξη απο τον Γιωργο Σκαρπαθιωτάκη
                  τι θα τον ρωτουσες που ισως δεν ρωτησα εγω?
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης:Δεν θα τον ρωτούσα απολύτως τίποτα...
                       Γιατι απλά νομίζω Έρικα...
                       ότι μονο σε έναν εξομολόγο και ζόρικο μάλίστα θα έλεγα περισσότερα...
                       χαχαχαχα....εκπληκτικές οι ερωτησεις σου,
                       ουσιαστικές και πάνω απ΄όλα ανθρώπινες 
                       δίνοντας την ταυτότητά σου και σ΄ευχαριστω πολυ γι΄αυτο..
 
 
Ερικα Τζαγκαράκη: Σε ευχαριστω πάρα πολύ ακόμα μιά φορά για τη συνέντευξη που με χαρά μου παραχώρησες...
                  Κλείνοντας θα ήθελα ένα στίχο σου για το site μας "Η Ψυχή στη θέση της καρδιάς"
 
 
 
Γιώργος Σκαρπαθιωτάκης:ΜΠΟΡΕΣΑ ΚΑΙ ΕΓΡΑΨΑ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ...
                               ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΨΥΧΗ...
 
 
                               ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΑΚΟΥ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΣΟΥ
                               ...........................
                           
                           ΑΡΧΕΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ Η ΨΥΧΗ ΚΑΡΔΙΑ Ν΄ΑΚΟΥΣ
                           ΑΝ ΘΕΣ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΝΑ ΥΠΑΚΟΥΣ
                           ΜΕ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΚΑΘΑΡΙΑ ΜΕΤΡΗΜΕΝΑ
                           ΕΞΩ ΑΠ΄ΤΑ ΨΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΑ ΣΤΗΜΕΝΑ
                                      ............
                           ΚΙ ΑΝ ΣΕ ΦΟΥΡΤΟΥΝΑ ΘΑ ΒΡΕΘΕΙΣ Ο ΝΑΥΑΓΟΣ
                           ΑΣ΄ΤΗΝ ΨΥΧΉ ΣΟΥ ΑΥΤΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΟΔΗΓΟΣ
                           ΚΙ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟ ΛΑΘΟΣ ΣΟΥ ΘΕΛΗΣΕΙ ΝΑ ΣΕ ΠΝΙΞΕΙ
                           ΘΑ ΜΠΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΥΤΗ ΤΟ ΚΥΜΑ ΜΗΝ Σ΄ΑΓΓΙΞΕΙ
                                       .........   
                           ΧΩΡΙΣ ΨΥΧΗ ΠΑΝΤΑ Η ΚΑΡΔΙΑ ΝΟΙΩΘΕΙ ΟΡΦΑΝΗ
                           ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΦΗΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΝΑ ΦΑΝΕΙ 
                           ΜΙΑ ΕΙΝ΄Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΙ ΕΓΩ ΘΑ ΣΟΥ ΠΩ ΑΚΟΜΑ
                           ΚΑΡΔΙΑ ΔΕ ΛΕΓΕΤΑΙ Η ΚΑΡΔΙΑ Σ΄ΑΨΥΧΟ ΣΩΜΑ
 
                                 Φυσικα και μια μαντιναδα
 
                         ΜΕ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΣΕ ΣΜIΛΕΨΑ...ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΝΑ ΚΑΤΕΧΕΙΣ..
                         ΝΑ ΜΗ ΓΥΡΕΥΕΙΣ ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ ... ΑΠ΄ΟΣΑ ΕΣΥ ΑΝΤΕΧΕΙΣ..
                Συνέντευξη : Έρικα Τζαγκαράκη