Έρικα Τζαγκαράκη : "Η Κατάθεση της ψυχής του ανθρώπου είναι αδιαπραγμάτευτη και δεν τιτλοφορείται..."

2014-03-16 15:55

 

Η Έρικα Τζαγκαράκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ηράκλειο Κρήτης.Στο ενεργητικό της έχει ήδη

ένα βιβλίο με ρίμες, μαντινάδες και στίχους ¨Στον Αργαλειό της σκέψης μας"

σε συνεργασία με τη Στέλλα Τσαϊνη.Τραγούδια της που έχουν μελοποιήθει μέχρι σημέρα είναι

τα " Σάγαπώ" και "Παλινωδία" σε μουσική της Αμαλίας Γούλα και ερμηνεία της Εύας Παπαθανασίου.

Συνεργάστηκε με τον Δημήτρη Συγλέτο στο "Ψάχνω" σε στίχους της ίδιας και μουσική του Δ.Συγλέτου.

Επίσης με τον Νίκο Κουρμούλη στο "Θέλω να πάω στο Αβδού" σε στίχους της Έρικας και μουσική του

Ν.Κουρμούλη...και ακολούθησε το "Αητέ μου υπερήφανε"  ένα παραδοσιακό Εθιανό.

Ξεχωριστή είναι και η συνεργασία της με τον Παναγιώτη Κουτούζο στο "Πες την αγάπη"

σε στίχους της Έρικας και μουσική Παναγιώτη Κουτούζου.

Σύντομα θα κυκλοφορήσουν και δύο τραγούδια σε μουσική και ερμηνεία του Παντελή Σαλούστρου

Το "Κρήτη το χώμα σου πατώ" και το παραμυθοτράγουδο "Το τάγμα των αγγέλων"

Kατερίνα Κορνελάκη

1)Με ποιο εναύσμα ξεκίνησες να γραφείς?

Δεν ξέρω αν υπήρξε ποτέ κάποιο εναύσμα…Πραγματικά δεν θυμάμαι τι με ώθησε να γράψω…Δεν είχε συμβεί κάποιο γεγονός,δεν με είχε επηρεάσει κάτι η κάποιος…

Ξαφνικά άρχισα να γράφω…Ήταν στις πρώτες τάξεις του γυμνασίου,

..δειλά δειλά σε κάτι λευκώματα,πάνω στα θρανία,

στις πρώτες σελίδες των σχολικών βιβλίων…θυμάμαι ότι το πρόχειρο μου ήταν γεμάτο στίχους..…Ξέρεις αυτά τα στιχάκια με τις καρδούλες και τα βέλη…Κρίμα που δεν έχω κρατήσει κανένα...

2)Γραφεις μαντιναδες,στιχους αλλά και ριμες….ποια  τα ερεθίσματα σου…

Στίχους…μαντινάδες…Ρίμες… Λατρευω τις ριμες…Με αντιπροσωπεύουν περισσότερο…

Και τις μαντινάδες τις αγαπώ,και τους στίχους…οι ρίμες όμως με ταξιδεύουν..

Βλέπω εικόνες…Εικόνες που τις  μεταφέρω στο χαρτί…μάλλον στο Word…

Tα ερεθίσματα πολλά…Μπορεί να είναι μια κατάσταση που βιώνω εκείνη τη στιγμή,

η μια κατάσταση που βιώνει κάποιος φίλος μου…

Μπορεί να είναι κάτι που άκουσα η είδα τυχαία και μου έκανε κλικ…

Μπορεί να είναι απλά ένα περίεργο συννεφάκι στον ουρανό που επίσης μου έκανε κλικ…

Χαχαχαχα…δεν μπορείς να φανταστείς πόσα πράγματα με κάνουν και γράφω…Θα σου πω και κάτι άλλο που είναι κάπως περίεργο αλλα μου συμβαινει συχνα…

Πολλές φορές γράφω για κάτι που δεν υφίσταται 

αλλά που στο μυαλό μου έχει πάρει σάρκα και οστά

 και με παιδεύει χωρις να συμβαίνει…

Ενώ λοιπόν είμαι μια χαρά με τον άντρα μου ,στα καλύτερα μας,

εγώ μπορεί να σκεφτώ πως θα ένιωθα αν χωρίζαμε η αν με πλήγωνε 

η αν με απατούσε παραδείγματος χάρη ,

και να κάτσω να γράψω «τόμους» ολόκληρους με βάση τα συναισθήματα 

που θα είχα αν όλα αυτά μου είχαν συμβει στην πραγματικότητα…

3)Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχεδια  ,με τι ασχόλησε τώρα  και ποιοι οι στόχοι σου..

Δεν κάνω σχέδια ποτέ.. Δεν προγραμματίζω τα επόμενα μου βήματα…Μπορεί να ξυπνήσω ένα πρωί και να πώ ,τώρα ήρθε η ώρα να γράψω το επόμενο βιβλίο μου…

Δεν κάνω σχέδια…Βάζω στόχους…Στόχος είναι να τελειώσω το παραμύθι που γράφω αυτή τη περίοδο…σχέδιο είναι να το μεταφέρω σε βιβλίο…Μπορεί να μη το κάνω και ποτέ,αλλά θα έχω πετύχει το στόχο μου…Αυτή τη περίοδο γράφω άρθρα στο site του παιδικού ραδιοφώνου που συνεργάζομαι…(Family 89.5 Fm)   

Ελεύθερη αρθογραφία για γονεις και παιδιά,μικρά διηγήματα,παραμύθια,παιδικά τραγουδάκια….

Αγαπάω την παιδική λογοτεχνία γενικότερα και μου αρέσει να επενδύω πνευματικά πάνω σ αυτην .

Επίσης κάθε Τρίτη και Πέμπτη είμαι στο Κρήτη fm 100.3 με την εκπομπή που επιμελούμαι και παρουσιάζω

 "Με την πένα της ψυχής"...Μία εκπομπή λαογραφικού περιεχομένου με πολλά τραγούδια και μαντινάδες!

4)Εχεις 2 παιδιά .Αν στο μέλλον εκφράσουν την επιθυμία τους 

να ακολουθούσουν τα χνάρια σου,

θα τα αποτρέψεις η θα τα υποστηρίξεις;

Ο Γιός μου είναι 15 χρονών και γράφει ήδη…Και αυτό με συγκινεί ιδιαίτερα…Δεν το κάνει αρκετά συχνά ..Πιστεύω ότι γράφει όταν είναι φορτισμένος συναισθηματικά…

Γράφει όμως κι εγώ δεν χορταίνω να τα διαβάζω…

Η κόρη μου δεν έχει  τέτοιες τάσεις ,είναι  μικρότερη (10 χρονων)

και ίσως είναι νωρίς ακόμα για να μπορώ να το πω με σιγουριά,

διαβάζει όμως πάντα αυτά που γράφω και με κρίνει και αυστηρά!!

 Πολλές φορές ότι της κάνει εντύπωση το αποστηθιζει και το μεταφέρει στις φίλες της !!!

Δεν θα χρειαστεί πάντως να τα αποτρέψω η να τα υποστηρίξω 

γιατί δεν γινετε να εκφρασουν τέτοια επιθυμία…

Αυτό ή το χεις μέσα σου ή δεν το χεις…απλά τα πράγματα……

δεν είναι επαγγέλμα για να τα καθοδηγήσω…..η να τα συμβουλεψω…

Η Κατάθεση της ψυχής του κάθε ανθρώπου είναι αδιαπραγμάτευτη και δεν τιτλοφορείται….

5)Μια προσωπικότητα που λατρεύεις η μισείς?

 Δεν λατρεύω και δεν μισώ καμία προσωπικότητα…

Δεν έχω τέτοιου είδους «εμμονές» με τους ανθρώπους…

Θαυμάζω τους ανθρώπους που έχουν την ικανότητα να δημιουργούν…και τους ανθρώπους που προσφέρουν στον πολιτισμό και στον συνάνθρωπο τους.

Θαυμάζω όσους έχουν την ικανότητα να γράφουν στίχους μουσική και να τραγουδούν συνχρόνως,

θαυμάζω όσους μπορούν να μεταφέρουν σε ένα πινακα ζωγραφικής η σε ένα γλυπτό ,

παραστασεις από την ίδια τη ζωή,θαυμάζω όλους τους εφευρετες αναιξερέτως,

και όλους όσους αγωνίζονται για τα ανθρωπινα δικαιώματα…

6)Kόρη του καλλιτέχνη της κρητικης μουσικής Μιχάλη Τζαγκαράκη , ποσο σε βαραίνει αυτο...

Θα σου απαντήσω  με δυό στίχους μου

 «Εγώ δεν ζω με δανεικά,εγώ έχω τα δικά μου,τ΄όνομα…το φιλότιμο…την αξιοπρέπεια μου…»

«Είμαι πολύ περήφανη…για τη καταγωγή μου…

Για τ’ όνομα που φέρω έγω…μεγάλη είναι τιμή μου…»

7)Σε ρωτάνε συνέχεια για το πατέρα σου ειναι μια ερωτηση που στην κανουν ολοι ..

εγω θα σε πάω  ένα βημα παραπέρα και θα σου ζητησω να μου μιλήσεις

για τη μητέρα σου τη Δήμητρα Χριστινάκη...

Απο όταν θύμάμαι τον εαυτό μου είχα αδυναμία στην μαμά μου...

Εκείνη ευθύνετα για τον χαρακτήρα μου,για τα πιστέυω μου,για την στάση ζωής μου...

Εκείνη με έμαθε να σέβομαι και να εκτιμώ τους ανθρώπους 

ανεξαρτήτως αν συμφωνώ η όχι με ότι αυτοί πορέυονται.....

Με έμαθε  να δίνω και να μη συμβιβάζομαι 

με τίποτα λιγότερο απο αυτό που πραγματικά μου αξίζει να πάρω ...

Είναι πάντα δίπλα μου στα έυκολα και στα δύσκολα και είναι η δύναμη μου..

Μου αρκεί να ξέρω ότι είναι εκεί για μένα αναπάσα στιγμή . 

Eίναι εκείνη που μαθαίνει πρώτη τα  σχεδιά μου και είναι και η μόνη που ακούω και με επηρεάζει...

Της έχω απόλυτη εμπιστοσύνη ..δεν μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς τη μαμα μου....

Μου είχε λείψει πολύ σαν παιδί ,οι συνθήκες της ζωής μας είχαν αναγκάσει να ζούμε χωριστά..

ίσως όμως και αυτός  να είναι ο λόγος που τη θαύμαζω τόσο πολύ..

.Για μένα ήταν πάντα η δυναμική  γυναίκα πρότυπο που ήθελα να της μοιάσω...

Πιστεύω οτι τελικά της έμοιασα αρκετά..Είμαι 39 χρονών κι ακόμα .”    ''Μυρίζει μανούλα”...

8)Πιστευεις στο θεό?

Όλοι έχουμε την ανάγκη να πιστεύουμε κάπου…

Έτσι που θέτεις την ερώτηση δεν μπορώ να σου απαντήσω μ ένα ναι η ένα όχι…

Πιστεύω στον Χριστό…πιστεύω ότι ήταν ένα υπαρκτό πρόσωπο που θυσιάστηκε για την ανθρωπότητα…Εστιάζω μόνο στα πραγματικά γεγονότα της θρησκείας μας,

σ αυτά που αποδεδειγμένα είχαν γίνει,στα πρόσωπα που αποδεδειγμένα είχαν υπάρξει…..

Προσεύχομαι καθημερινά…

9)Τι είναι καλλιτεχνης..

«Καλλιτέχνης θα πει να μιλας με σιωπή…και να ακούνε οι άλλοι….

Καλλιτέχνης θα πει όλα όσα δεν είσαι κι όλα όσα μιμείσαι….»

 (Στίχος του Κώστα Ασμ  ανίδη που έχει τραγουδηθεί αρχικα από τον Γιάννη Καρανίκα

 και κατόπιν από τον αγαπημένο μου Νότη Σφακιανάκη…)

10)Για τους καλιτεχνες του κρητικου χωρου  τι εχεις να πεις πιστευεις πως δημιουργουν σημερα?

Και βέβαια δημιουργούν, αλλοίμονο αν τα νέα παιδιά δεν είχανε οράματα και φιλοδοξίες …Χαίρομαι που βλέπω ότι οι νέοι καλλιτέχνες δεν επαναπαύονται στη πεπατημένη οδό 

αλλά προσθέτουν κι αυτοί με τη σειρά τους το δικό τους λιθαράκι στα μουσικά ακούσματα του τόπου μας…Υπάρχουν νέοι καλλιτέχνες που πραγματικά τους θαυμάζω γιατί κάνουν ένα βήμα παραπέρα 

χωρίς να προσβάλουν την κρητική μας παράδοση.

Κάποιοι από αυτούς έχουν ήδη ξεχωρίσει και γράφουν την δική τους ιστορία    

 και κάποιοι άλλοι θα ξεχωρίσουν στο μέλλον …

Και στις δύο περιπτώσεις κοινός παρανομαστής είναι το ήθος και ο σεβασμός 

στις αξίες και στις παραδόσεις της Κρητικής μουσικής.

11)Απο όλα αυτα που εχεις γραψει  ξεχωριζεις καποιο η  αγαπας καποιο ιδιαιτερα?

Υπάρχουν κάποιες ρίμες και κάποιες μαντινάδες που αγαπώ ιδιαίτερα

 γιατί μου ξυπνάνε συναισθήματα…

Μια μαντινάδα μου που ξεχωρίζω γιατί με αντιπροσωπεύει απόλυτα είναι αυτή 

«Κάποιοι αγαπούν με τη καρδιά,κάποιοι με το κορμί τους..

και κάποιοι άλλοι όπως εγώ…μόνο με τη ψυχή τους….» 

Και από τραγούδια το «Ψάχνω» …..Το αγαπώ αυτό το τραγούδι….

12)Τελειώνοντας, Ερικα  θα θελα να μου πεις ,πιο είναι  το πιο σπουδαιο πραγμα στη ζωη...

Το πιο σπουδαίο πραγμα στην ζωή μου ...δεν ειναι πράγμα...

Είναι “αξία”...Γιατί η οικογένεια ειναι αξία για μενα...Είναι το Α και το Ω μου... 

  Αν δεν ειμαι καλά μέσα στο σπίτι μου,αν οι άνθρωποι που αγαπώ 

δεν είναι ευτυχισμένοι,τοτε δεν μπορώ να λειτουργήσω..

"Αποσυντονίζομαι...”

Αξία επίσης θεωρώ την φιλία Εχω πολλούς γνωστούς αλλα πολυ λίγους φίλους... Μετρημένους στα δάχτυλα...

Ξέρω όμως ότι ειναι κι αυτοί μέλη της οικογένειας μου,τους νιώθω μέλη της οικογένειας μου,

τους αγαπώ και τους ευχαριστω που  υπάρχουν στη ζωή μου και την κανουν ακομα πιο όμορφη.....

 

Συνέντευξη ¨Κατερίνα Κορνελάκη