Θεόφιλος Μπαγορδάκης :Καταρχήν να τελειώσω το σχολείο…θα ασχοληθω μετά πιο πολύ με τη λύρα και θελω να περασω σε καποια σχολή ηχοληψίας.

2014-06-07 00:01

O Θεοφιλος Μπαγορδάκης μας ερχεται από τoυς Πέυκους Σητείας είναι μολις 16 χρονων και δασκαλος του ήταν ο Σήφης Λιγοψυχάκης

Ας τον γνωρίσουμε!!!

 

 

1) Πως αποφασισες να ασχοληθεις με τη λυρα ?

Η Λύρα μου άρεσε από  παίδι.Στην οικογένεια μου ..οι γονείς μου ακουνε

Κρητική μουσικη οπότε είχα ακούσματα της συγκεκριμένης μουσικής από μικρή ηλικία . Μια μέρα ο πατέρας μου με ρώτησε αν θελω να μαθω

Λύρα .. εμένα μου άρεσε οπότε πήγαμε στο ωδέιο.. και ξεκίνησα τα  μαθήματα σε ηλικία 8 χρονών !

 

2)Τα πρώτα σου ακουσματα ποια ,ηταν?

...Τα πρώτα μου ακούσματα ήταν ο Κώστας Μουντάκης,ο Θανάσης Σκορδαλός  και ο Νίκος Ξυλούρης..Αργότερα όμως Μελέτησα και άλλους λυράρηδες της κρητικής παραδοσιακής μουσικής.

 

3)Η Νότια κρήτη έχει πολλούς και καταξιωμένους στο χώρο…Καλογερίδης Δερμιτζογίαννης και άλλοι..παίζεις σκοπούς δικούς τους?

 

Ναι, παίζω. Πρέπει να κρατάμε την παράδοση. Επιπλέον, η περιοχή μας, η Σητεία και η Ιεράπετρα, έχουν απο τις πιο όμορφες κοντυλιες της Κρήτης και ειναι κρίμα να χαθούν!! Μια απο αυτες είναι οι κοντυλιες του Καλογεριδη. Θα τις ακούσεις σπάνια να παίζονται σε γλέντια και συνήθως απο παλιούς βιολιτζήδες!ΘΑ ΉΘΕΛΑ ΝΑ ΣΥΝΕΧΊΣΩ ΤΗΝ ΠΑΡΆΔΟΣΗ ΤΗΝ ΟΠΟΊΑ ΕΚΕΊΝΟΙ ΞΕΚΊΝΗΣΑΝ.

 

3)Η Οικογένεια σου σε στηρίζει?..το να συνδιαζεις σχολείο και λύρα είναι κάπως δύσκολο..

 

Η Οικογένεια μου με στηρίζει και με βοηθάνα προχωρήσω…ευχαριστώ τους γονείς μου..που σε κάθε βήμα είναι πάντα εκεί σε κάθε μου προσπαθεια σε ότι αναλαμβάνω.Πράγματι το να συνδυάζει ένα παιδί το σχχολείο με αυτό το επάγγελμα που κάνω είναι πολύ δύσκολο….ωστ΄σο επειδή αγαπάω τη λύρα μπορώ και τα συνδυάζω και τα δύο..

 

4)Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια?

 

Καταρχήν να τελειώσω το σχολείο…θα ασχοληθω μετά πιο πολύ με τη λύρα και θελω να περασω σε καποια σχολή ηχοληψίας.

 

5)Σκέφτεσαι στο μέλλον να κάνεις ένα δικό σου cd?

 

Προς το παρόν δε το έχω στο μυαλό μου ..αλλα αργότερα αν μπορέσω να παίξω δικά μου κομματια ,θα ήταν ιδανικο να κυκλοφορήσω ένα cd.

 

5)Πες μας λιγα λόγια για το δάσκαλο σου!!
 

Ο δασκαλος μου  με βοήθησε να κάνω τα πρώτα μου βήματα στην λύρα! Θυμάμαι που μου έλεγε: "Ο σωστός λυράρης δουλεύει κάθε μέρα" Ο Σήφης μου δίδαξε με πολύ πείσμα και μεράκι και αυτο με βοήθησε να παίζω πιο πολύ και να έχω όρεξη για το επόμενο μάθημα! Ήταν πολύ καλός και τον ευχαριστώ!

 

6)Το χεις σκεφτεί να παραδίδεις καποια στιγμή εσύ μαθηματα?

 

Περισσότερο μου αρέσει να παίζω λύρα σε κόσμο παρά να παραδίδω μαθήματα... μου αρέσει αυτή η επικοινωνία που υπάρχει με τον κόσμο όταν παίζω λύρα... όμως, μπορεί στο μέλλον να επιχείρησω να διδάξω λύρα...

 

6)Πρόσφατα στο Μακρυ Γιαλό εκανες την εναρξη μιας εκδηλωσης και  τραγούδησες τον..ελληνα αθανατε...τι ηταν αυτο που σε εκανε να επιλεξεις το συγκεκριμενο τραγουδι?

 

Την εκδήλωση την διοργάνωσε ο Στέλιος Χατζάκης,γυμναστής του γυμνασίου και τυ λυκείου Κουτσουρα… ...Ηταν στην ουσία μια διαμαρτυρία για όλα αυτά που συμβαίνουν στην Ελλαδα ..Δεν υπήρχε νομίζω άλλο τραγούδι που να αντιπροσωπέυει καλύτερα την δραματική κατάσταση του μέσου έλληνα τη σημερινή εποχη.

..Μαζί μου ήταν και η Ιακύνθη Χατζάκη που έπαιξε και εκείνη λύρα και με βοήθησε να αποδωσουμε το κομμάτι όσο το δυνατο καλύτερα.!

 

7)ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ<<ελληνα αθανατε>> θα κάνει την έναρξη στο «παγκόσμιο συνέδριο ελληνισμού» δε φοβήθηκες τι κριτικη ?

 

Όταν έπαιζα το τραγούδι δεν σκεφτόμουν την κριτικη την οποία ισως δεχομουν.Ηταν μια ομαδικη προσπάθει η οποια είχε ως απώτερο σκοπο να περασουμε στην πολιτεία ότι ακριβως λέει το τραγουδι: "ΣΉΚΩ ΈΛΛΗΝΑ, ΜΕΓΆΛΕ ΈΛΛΗΝΑ ΚΑΙ ΜΗΝ ΣΚΎΒΕΙΣ ΤΟ ΚΕΦΆΛΙ... ΣΗΚΩ ΈΛΛΗΝΑ, ΚΟΥΡΆΓΙΟ ΈΛΛΗΝΑ ΤΗΝ ΦΩΤΙΆ ΝΑ ΑΝΆΨΕΙΣ ΠΆΛΙ". Τη σημερινη εποχή ο Ελληνας περνάει δυσκολες ώρες,ωστόσο οι ΈΛΛΗΝΕΣ έχουν περασει ξανα στο περελθόν δύσκολες στιγμες. Εχουν βγεί ΝΙΚΗΤΕΣ και αυτό θα γίνει και  ΤΏΡΑ!

 

8)Αισθάνεσαι τυχερός που ο τόπος σου σε στηρίζει?
 

Νοιώθω υπέροχα  που οι κάτοικοι του Μακρύ Γιαλού στηρίζουν καλλιτέχνες του τόπου τους! Καλό ειναι να εμφανίζονται νέοι με όρεξη και διάθεση για να συνεχίσουν την παράδοση.

 

9)Εχεις ήδη το δικό σου σχήμα, μιλησε μας για τους συνεργάτες σου.

 

Οι συνεργάτες μου είναι ο Ο Γιωργος  Απιδιανακης από τα Αχλάδεια Σητείαο οποίος παίζει κιθαρα και μπουζουκι Ο Γίαννης Λυκάκης από το Πισκοκέφαλο Σητείας που παίζει πλήκτρα και ο Γιαννης Καζαμιας ΠΟ ΤΟ Χαμέζι Σητειας που παίζει λαουτο.Παίζουμε ένα χρόνο μαζι ,ως συγκρότημα και εχουμε δεθεί αρκετα μεταξύ μας.

 

10)Με ποιον θα ηθελες να συνεργαστείς στο μέλλον και γιατί?

 

Δεν έχω κάποιον συγκεκριμενο στο μυαλο μου.

 

 

11))Τον ελευθερο σου χρόνο με τι ασχολείσαι?

 Τον ελέυθερο μου χρόνο μου αρέσει να γραφω μαντιναδες.

 Επίσης ασχολούμε με το ψαρεμα!!

 

12)Α Ωραία !!!!Θες να μας πεις μια μαντιναδα δικη σου?

 

Σου  είπα  ότι  σε  αγαπω  μα  απάντηση  δεν  πήρα

γι' αυτό  την  στεναχώρια  μου  ξεχνώ  την  με  την  λύρα.

 

Θεοφιλε σε ευχαριστουμε να σε παντα καλα και να τολμας…!!!!

 

 

Συνέντευξη: Kατερίνα Κορνελάκη