Μαντινάδες Δέσποινας Σπαντιδάκη

2014-03-16 15:54

 

 
Που είναι η αγάπη σου.....που έκαμε λημέρι....
να μπέψω αντάρτη του βουνού...να πάει να τη φέρει;
Δέσποινα Σπαντιδάκη
 
Η ωραιότερη φωθιά....που είδα στη ζωή μου.....
ήτανε τση αγάπης σου....που 'καψε το κορμί μου....
Δέσποινα Σπαντιδακη
 
Σα τα παιδιά που κόβουμε στα δυό ...τη καραμέλα.....
έτσι τη λίγη μου χαρά.....θα τη μοιράσω.....κι έλα.......
Δέσποινα Σπαντιδάκη
 
 
Θωρώ κοντά μου και πετά....τς αγάπης το γεράκι....
κι ενώ φοβούμαι....ήθελα να μ' άγγιζε λιγάκι....
Δέσποινα Σπαντιδάκη
 
Αγαπεs μου περαστικεs ελατε πισω παλι
μα δειτε τινοs ερωντα εγινηκα χαλαλι...
Δ.Σπαντιδακη
 
Στον ωμο τση αγαπηs σου 
καθε που θ' ακουμπησω
βλεπω τα ιχνη αλλουνου
και θελω να τα σβησω...
Δ.Σπαντιδακη
 
 
Ολα μου τα μαθεs εσυ μα 'χειs ξεχασει κατι
εκεινο που μου στερησεs και λεγεται ''αγαπη''....
Δ.Σπαντιδακη
 
 
Είσαι παράξενη βροχή
με κόκκινες σταγόνες
που πέφτεις και στο στήθος μου
ανθίζουν ανεμώνες.
 
Δέσποινα Σπαντιδάκη
 
Άσε με μόνο μια στιγμή
να νιώσω το φιλί σου
κι ας φύγει ολόκληρη η ζωή
με την ανάμνησή σου.
 
Δέσποινα Σπαντιδάκη
Θάλασσα για να γεννηθείς
του πόνου οι σκλάβοι φταίνε
και για να ζείς, να χαίρεσαι
πρέπει αυτοί να κλαίνε.
 

Μην καμαρώνεις θάλασσα
τα αλμυρά νερά σου
γιατί είναι από τα μάτια μου
και τα `καμες δικά σου.
 
Δέσποινα Σπαντιδάκη
 
Της νύχτας το κρυφό φιλί
έχει καημούς και πάθη
γιατί απ’ τη μέρα κρύβεται
κανείς να μην το μάθει.
 
Δέσποινα Σπαντιδάκη
 
 
Θυμάσαι μανταρίνι μου
και κόκκινό μου μήλο
που σου `λεγα το σ’ αγαπώ
κι έτρεμα σαν το φύλλο.

Θυμάσαι μήλο κόκκινο
τα περασμένα χρόνια
που κελαηδούσανε για μας
του έρωτα τ’ αηδόνια.
 
Δέσποινα Σπαντιδάκη
 
 
 
Το δάκρυ μου μια μέλισσα
ήπιε να ξεδιψάσει
και τη μορφή σου προσπαθεί
με το καιρό να σιάσει.
 
Δέσποινα Σπαντιδάκη
 
Τη δροσεράδα του νερού
και του μελιού τη γλύκα
την ώρα που σε φίλησα
στα χείλη σου τη βρήκα
 
Δέσποινα Σπαντιδάκη
Με δυο σκιές θα περπατώ
κι όποιος με δει να ξέρει
πως με κρατάει η μοναξιά
και πάμε χέρι χέρι.
 
Δέσποινα Σπαντιδάκη
 
 
 
Αφού δεν εισαι μια Κορφή κι ούτε Αητός στο πλάι..
άφησε τον Εγωισμό που 'χεις για δε σου παει...
Δέσποινα Σπαντιδακη
 
Στα χαμηλά ν' η θέση σου τα ύψη δε σου πανε..
στον ουρανό τς' Αγάπης μου μόνο Αετοί πετάνε..
Δέσποινα Σπαντιδακη
 
Οι Αετοί τς' Αγάπης μου δεν ειναι παπαγάλοι...
να λένε Λογια που 'πανε προηγουμένως....Άλλοι...
Δέσποινα Σπαντιδακη
 
 

Στο κόσμο τον παντοτινο....που τονε λένε Άδη....
εκει 'χω χίλια όνειρα....θαμμένα στο σκοτάδι....

Δ.Σπαντιδακη

 

Ποιό

ς κόσμος έχει σκοτεινιά.....και μέρα δε γνωρίζει...

να μπεψω τ' όνειρο που ζω....αυγή να μην τ' αγγιζει...
Δ.Σπαντιδακη

 

Η πόλη και τ' Αιβαλι....κι η Σμύρνη το 'χουν νιώσει...
ηντα θα πει να σ´' έχουνε....στα ξένα χέρια δώσει..
Δέσποινα Σπαντιδάκη

 

 

 

Να 'σου ναι "πονε"....."γυαλινος"....

στα χέρια να σε πιάσω.....

να κάνω πως...εσκονταψα.....

να πέσω να σε σπασω......
Δ.Σπαντιδακη

 

Σ´ οσα πουλιά ´χουνε πληγες
π´ αγρίμι γη ´πο σφαίρα
φωλιά να κάνω να ´ρχουνται
όσα ´ναι πληγωμενα..
Δ.Σπαντιδακη

 

Ολα μου τα μαθεs εσυ μα 'χειs ξεχασει κατι
εκεινο που μου στερησεs και λεγεται ''αγαπη''....
Δ.Σπαντιδακη

 

Έλα καημε να σμιξομε....

κι οι δυο τσι μοναξες μας....

αφού δε τσι λογαριασε.....

κανένας τσι ζωές μας....
Δ.Σπαντιδακη

 

Είδα τρελό κι εγιατρευε.....πουλάκι λαβωμένο....

που πριχου ένας γνωστικος....το 'χε τραυματισμένο....
Δ.Σπαντιδακη

 

Η ωραιότερη φωθια....

που είδα στη ζωή μου.....

ήτανε τση αγάπης σου....

που 'καψε το κορμί μου....
Δέσποινα Σπαντιδακη

 

 

Ειδα σβημενα καρβουνα στο δρομο πεταμενα
αραγε τινοs ονειρα να 'ναι εκεια καημενα....
Δ.Σπαντιδακη

 

Βρήκα καινούργια μοναξια....

και την παλιά αρνούμαι.....

να μη με βριχνει η σκέψη σου.....

που τόσο τη φοβούμαι...
Δεσποινα Σπαντιδακη

 

Θωρω κοντά μου και πετά....

τσ αγάπης το γερακι....

κι ενώ φοβούμαι....ήθελα...

 να μ' άγγιζε λιγάκι....
Δεσποινα Σπαντιδακη

 

Είναι η ψυχη μου αετος....

κι οπότε θέλω φεύγει....

μα προτιμώ τσ' αγάπης σου....

θύελλες να παλεύει....
Δεσποινα Σπαντιδακη

 

Στ΄Αγιάς Σοφιάς το θυμιατό...

τ Αγιού Μηνά το δίσκο..
στης Παναγιάς το κόνισμα...

το πρόσωπο σου βρίσκω...

Δ.Σπαντιδάκη

 

Να πας να βρεις....παλιές καρδιές....

αληθινω ανθρωπω....

να μάθεις στην αγαπη μας....

να 'χεις ωραίο τροπο....
Δεσποινα Σπαντιδακη

 

 

Σε βλέπω ηλιε καθ' αργά.....

απου φιλεις τη δύση....

και νοσταλγω την εποχή....

που 'χα και εγω....αγαπήσει....
Δεσποινα Σπαντιδακη

 

Πες μου γλυκε μου στεναγμε....

την ώρα που ποριζεις....

χανεσαι γη απάνω τζη...

πηγαίνεις και καθιζεις...
Δεσποινα Σπαντιδακη

 

Οτι κι αν θέλω βριχνω το 

αν ειναι και βελόνα...
και θα σε βρω ανε γενεις

 στη θάλασσα σταγόνα...
Δ.Σπαντιδακη

 

Του έρωντα σου το νερό 

που τραγουδει και τρέχει...
και μερακλη και δυστυχή

 και διψασμένο μ´ εχει....
Δ.Σπαντιδακη

 

Κι ειντα πως ζούνε τα βουνά 

και δε τα φθειρει ο χρόνος..
αφού δεν τ' αγγιξε ποτέ....

του Έρωτα ο Πόνος....
Δ.Σπαντιδακη

 

Θα φύγει κι ο Εγωισμός κάποτε να σ' αφήσει...
γιατι κι αυτός θα ντρέπεται στο πλάι σου να ζήσει...
Δ.Σπαντιδακη

 

 

 

Αφού δεν εισαι μια Κορφή κι ούτε Αητός στο πλάι..
άφησε τον Εγωισμό που 'χεις για δε σου παει...
Δ.Σπαντιδακη

 

Οι Αετοί τσ' Αγάπης μου δεν ειναι παπαγάλοι...
να λένε Λογια που 'πανε προηγουμενος....Άλλοι...
Δ.Σπαντιδακη

 

Oσο σφιχτά κι αν σε κρατώ....

φεύγεις απ' τη ζωή μου...
γιατί 'χεις λάθη πιο πολλά....

απο τη δύναμη μου....
Δ.Σπαντιδακη

 

Σαν την παλιά....Χαϊνισσα.....

με τα Σπαθιά ζωσμενα....
ετσα 'ναι κι η Αγάπη μου....

στον Κίνδυνο....μ´ Εσένα....
Δ.Σπαντιδακη

 

Δώσε μου σε παρακαλώ τ' αγκαθια τση καρδιάς σου
να τα πατώ να ματωθω να βγω στο γολγοθά σου.
Δ.Σπαντιδακη

 

Κάνε Χριστέ μου μια φορά τον πόνο μου δικό σου
να δεις πως εκατεβηκες και βγήκα στο Σταύρο σου.
Δ.Σπαντιδακη

 

 

 

Έμαθα και του λόγου σου 

και σ' εχω συνηθίσει
και σ' άλλη αγάπη να μπλεχτω 

ο θιος να μη μ´' αφήσει.
Δ.Σπαντιδακη

 

Στο γολγοθά μου να μη βγεις

 θε μου για θα πονεσεις
κι ύστερα αυτή που μου 'φταιξε 

πως θα τη συγχωρεσεις.
Δ.Σπαντιδακη

 

Ηλιε.....μην είσαι εγωιστής...

στον κόσμο φως....πως δίνεις...
γιατί η νύχτα.....οντε φανεί...

πριν σου σιμωσει....σβήνεις...
Δ.Σπαντιδακη

 

Ηλιε μου.....δε σου ζήλεψα....
όσο ψηλά κι αν βγαίνεις....
αφού στση γης τα χαμηλά.....
και πάλι κατεβαίνεις.....
Δ.Σπαντιδακη
 
Οντε θα κλαίω να γελάς
κανε μου αυτή τη χάρη
δε θέλω να 'ρθει ο πόνος μου
τίποτα να σου πάρει...
Δέσποινα Σπαντιδάκη
 
Στου χωρισμού...τα χώματα....
λουλούδι δε ριζωνει.....
μόνο δεντρο τση μοναξιάς....
κι έχουν φωλιές...οι πόνοι...
Δ.Σπαντιδακη
 
Δεν ειχα καμει φονικο....μ' εκαμα κι εισαι αιτια....
και σκοτωσα...τη σκεψη σου....κι εχω την αμαρτια.....
Δ.Σπαντιδακη
 
 
Αν,,,μ´ αγαπάς,,,όπως εγω,,,παράπονο δεν εχω,,,
γιατι χωρίς να μου το πεις,,,,τι νιώθω,,,το κατέχω...
Δέσποινα Σπαντιδακη
 
 
Εγω ´μαι πάντα,,,ταπεινός,,,μα ´χω και περηφάνια,,,
πως εισαι,,,βάρκα με πανιά,,,στου νου μου,,,τα λιμάνια..!
Δέσποινα Σπαντιδακη
 
 
 

Επιμέλεια Αφιερώματος:Έρικα Τζαγκαράκη