Παναγιώτης Κουτούζος: Μουσική είναι τρόπος ζωής και έκφρασης, συγκεκριμένα η πιο πειθαρχημένη ελευθερία..

2014-12-07 15:30

Ο Παναγιώτης Κουτούζος...ο Κύριος "Πες στην αγάπη" όπως συνηθίζω να τον αποκαλώ,είναι ένας νέος ταλαντούχος καλλιτέχνης με όραμα και προσωπικότητα που σε καθηλώνει απο την πρώτη στιγμή που στα αυτιά σου θα φτάσουν ήχοι της μουσικής του ,και της μελωδικής του φωνής.

Ο Παναγιώτης Κουτούζος ,είναι εργάτης της τέχνης,την δουλεύει σωστά,την καλλιεργεί και την ταυτοποιεί...πράγμα εξαιρετικά δύσκολο για κάποιον νέο καλλιτέχννη... Περιοδεύει ασταμάτητα σε όλη την Ελλάδα,κάνει εμμφανίσεις με το συγκρότημα του και χαρίζει στους θαυμαστές του πάντα αρκετό απο τον περιορισμένο του χρόνο...Δίνει και παίρνει...ο κόσμος τον αγαπάει και τον "ακολουθεί"

Είναι ένας ολοκληρωμένος καλλιτέχνης του σήμερα ,με ένα υπέροχο καλλιτεχνικό και δημιουργικό αύριο ...

Ο Παναγιώτης Κουτούζος έχει να δώσει πολλά στον χώρο...Ήρθε για να μείνει,και θα μείνει....γιατί είναι ένα σεμνό ευγενικό παιδί ,απόλυτα προσγειωμένο στην πραγματικότητα....Νιώθω ιδιαίτερη τιμή που έχουμε συνεργαστεί στο τραγούδι "Πες στην αγάπη"..ένα τραγούδι που ο Παναγιώτης Κουτούζος το απογείωσε στην κυριολεξία και ο κόσμος το αγάπησε πολύ...Ανυπομονώ να ακούσω μελοποιημένα και τραγουδισμένα απο την ζεστή φωνή του Παναγιώτη και τα επόμενα τραγούδια που έχουμε στα σκαριά,αλλά και τα τραγούδια που ετοιμάζει σε συνεργασία με αξιόλογους στιχουργούς...

Παναγιώτη Κουτούζο σ ευχαριστώ για όλα και σου εύχομαι ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ σε ότι κι αν κάνεις!

Πάμε τώρα να γνωρίσουμε καλύτερα τον Παναγιώτη μέσα απο αυτήν την διαδικτυακή συνεντευξη που μου παραχώρησε για το site "Η Ψυχή στη θέση της καρδιάς"... Καλή ανάγνωση!!!!!!!!!!

Έρικα Τζαγκαράκη

7.12.2014

 

 

 

1)    Παναγιώτη  καλώς όρισες στην "Ψυχή στη θέση της καρδιάς" και σε ευχαριστώ που δέχτηκες να κάνουμε αυτή τη συζήτηση!! Θα ήθελα πρώτα απ όλα να μου πεις λίγα πράγματα για σένα..Που γεννήθηκες;Ποια είναι η καταγωγή σου;Που μεγάλωσες;Που ζεις  τώρα,ποια είναι η οικογενειακή σου κατάσταση...

 

Θα ηθελα να σε ευχαριστήσω  πρώτα εγώ Ερικα για την τιμή που μου κανείς  να γvωριστούμε καλύτερα μέσα από εδώ. Η καταγωγή μου είναι από την Κίσσαμο των Χανιών άλλα γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα μέχρι τώρα  ως εργένης.

 

2)    Η πρώτη σου επαφή με την μουσική πως ήταν? Και σε ποια ηλικία?

 

Ερικα μου γνωρίζεις πως εμείς οι Κρητικοί  είμαστε βαθιά συνδεμένοι με τις ρίζες μας και αυτό αποτέλεσε κίνητρο να ασχοληθώ  με τους παραδοσιακούς κρητικούς χορούς  και μετέπειτα με το λαούτο στην ηλικία των 5 ετών.

 

3)   Θέλω να σε γυρίσω λίγο πίσω στο χρόνο και να θυμηθείς την πρώτη σου  φορά που έπαιξες λαούτο

       και  τραγούδησες μπροστά σε κοινό...Ποια ήταν τα συναισθήματα σου;

 

Το πρώτο μικρό βήμα ήταν η «συναυλία» την οποία δώσαμε με τους συμμαθητές μου σε μια κρητική σχόλη εδώ στην Αθήνα σε ηλικία 15 ετών. Ήταν η πρώτη φορά που έπαιξα και τραγούδησα μπροστά σε κόσμο θυμάμαι είχα πολύ άγχος  αν και ένιωθα πως βρισκόμουν στο φυσικό μου χώρο, αισθανόμουν  μεγάλη  χαρά γιατί ένιωθα πως με γέμιζε  πολύ η κάθε νότα που πατούσα και τραγουδούσα.

 

4)      Ποιά είναι τα συναισθήματα σου τώρα όταν ανεβαίνεις στη πίστα;

          Ποιά η επικοινωνία σου με τον κόσμο ;

 

Η επικοινωνία με τον κόσμο είναι πολύ έντονη γιατί  δείχνει μεγάλη αγάπη γι αυτό που ακούει  και χαίρομαι ιδιαίτερα το να εκφράζω  τα συναισθήματα μου μέσα από τις νότες και το τραγούδι  και ο κόσμος  να το λαμβάνει  με αυτό τον τρόπο.

 

5)     Με ποιον-α τραγουδιστή-τρια θα ήθελες να κάνεις ένα ντουέτο  

        και με ποιόν -α να μοιραστείς μια μεγάλη μουσική σκηνή ή Αθηναϊκή πίστα

         μιας  και εκεί  χτίζεις την καριέρα σου;

 

Δεν έχω κάποιον συγκεκριμένο τραγουδιστή-τρία που θα ήθελα να κάνω ντουέτο  άλλα θα ήθελα να παίξω σε μια σκηνή με τον Χαρούλη τον οποίο θαυμάζω πολύ.

 

6)      Πως θα χαρακτήριζες τον εαυτό  σου; Κρητικό η έντεχνο καλλιτέχνη;Ποιά είναι η μουσική σου ταυτότητα;

 

Η γνώμη μου είναι πως δεν υπάρχει αυτό που λέμε έντεχνο και άτεχνο απλά τον χρησιμοποιούμε τον όρο αυτόν για να ονομάσουμε  κάποιες κατηγορίες  τραγουδιών ώστε να τις ξεχωρίζουμε από κάποιες άλλες,παρολα αυτά ο κάθε ένας πρέπει να έχει την δική του ταυτότητα και αυτό προσπαθώ να κάνω και εγώ . Μ αρέσουν τα κρητικά παραδοσιακά ακούσματα παίζοντας  με τον δικό μου ύφος και τρόπο.

 

 

7)      Σκέφτεσαι κάποια στιγμή να κατέβεις μόνιμα στην Κρήτη;

 

Θα το ήθελα πολύ αυτό να γνωρίσω  κι από κοντα  τον τρόπο ζωής στη Κρήτη άλλα οι υποχρεώσεις δυσκολεύουν την κατάσταση ελπίζω κάποια στιγμή να τα καταφέρω.

 

8)      Τι είναι μουσική για σένα; Έχεις κάνει κάποιες σπουδές  πάνω στην μουσική ή είσαι αυτοδίδακτος;

 

 Μουσική είναι  τρόπος ζωής και έκφρασης, συγκεκριμένα  η πιο πειθαρχημένη ελευθερία.. για μένα είναι τα πάντα δεν μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς μουσική, μέσα από αυτήν νιώθω γεμάτος στη καθημερινότητα μου γιατί όλα αρχίζουν και τελειώνουν με αυτην.Ξεκίνησα δυο χρόνια περίπου  σε μια σχόλη στην Αθήνα μαθαίνοντας λαούτο με τον Μάρκο Παυλιδακη και μετέπειτα μονός μου πειραματιζόμουν και μελετούσα.

 

9)    Ποια ήταν τα πρώτα σου μουσικά ακούσματα;ποιον καλλιτέχνη θαύμαζες από μικρός;

 

Ήταν τα κρητικά βεβαίως γιατί από μικρός χόρευα σε παραδοσιακούς κρητικούς συλλόγους  

άρα τα είχα πολύ κοντα μου τα ακούσματα που μεγάλωσα με αυτά όπως και με πολλούς καλλιτέχνες 

ο καθένας για το ύφος του και το χρώμα του

 πχ. ο Ψαρογιωργης , ο Μανιας,ο Μαρκογιαννης  ο Κλάδος.

 

10)   Όσο αφορά τα talent shows, ποια είναι η γνώμη σου;θα συμμετείχες ποτέ σε κάποιο απ αυτά;

 

                         Δεν τα θεωρώ άσχημα έχουν και αυτά το σκοπό για τον όποιο γίνονται άλλα δεν νομίζω

                         ότι με αντιπροσωπεύουν εμένα  επομένως δεν θα έπαιρνα μέρος σε κάτι τέτοιο.

 

11)   Ποιό τραγούδι αντιπροσωπεύει καλύτερα την ζωή σου αυτή τη στιγμή;

 

        Το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό επειδή το άκουγα και πρόσφατα 

        είναι το  φεύγω  του Κακλη του Μανώλη,σε μουσική Στέλιου Σταματογιαννακη.

 

12)   Γράφεις μουσική…παίζεις λαούτο…τραγουδάς…. Ποια από  αυτές τις τρεις ιδιότητες σε αντιπροσωπεύει περισσότερο; 

 

             Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποια από αυτές,

            νομίζω η κάθε μια έχει το ρόλο της και συμπληρώνει την άλλη.

 

13)   Ποιά η σχέση σου με το διαδίκτυο; Πιστεύεις ότι σε βοηθάει στην καριέρα σου;

 

Ασχολούμαι αρκετά με το διαδίκτυο διότι είναι πολύ χρήσιμο σε κάθε δουλεία όχι μόνο στην δική μας. Μας βοηθά στον τρόπο διαφήμισης και επικοινωνίας με τον κόσμο αρκετά και χωρίς ιδιαίτερο κόστος.

 

14)   Θα ήθελα να μου αναφέρεις τη πιο σημαντική συνεργασία σου και το λόγο που την θεωρείς σημαντική...

 

Νομίζω πως είναι αυτή που είμαι τώρα με τον Σαριδακη τον Πέτρο,  είναι ένας καταξιωμένος καλλιτέχνης και τον θαύμαζα πολύ πριν συνεργαστούμε γιατί τον θεωρώ δάσκαλο της παραδοσιακής  κρητική μουσικής, διπλά του έχω μάθει πολλά πράγματα ως τώρα και επίσης  είναι  πολύ κάλος άνθρωπος  και πάνω απ όλα φίλος.

 

 

 

 

15)   Θέλω να μου πεις ποιο από όλα τα τραγούδια που έχεις γράψει την μουσική είναι το αγαπημένο σου και για ποιο λόγο το έγραψες...

 

Να πω την αλήθεια δεν έχω γράψει και  πολλά μέχρι στιγμής άλλα αυτό που ξεχωρίζω είναι το  ‘Πες στην αγάπη’ γιατί  ήθελα να περάσω ένα μήνυμα μέσα από μια δύσκολη κατάσταση και μέσα από τους στίχους που έχεις γράψει εσύ Ερικα και σε ευχαριστώ  πολύ.

 

 

16)   Τι γνώμη έχεις για την Κρητική μουσική σήμερα;

 

Πιστεύω πως γυρίζουμε σιγά σιγά πίσω σε μια αναζήτηση κρυμμένων θησαυρών σε σκοπούς και τραγούδια παλιά από τις ρίζες μας   ώστε να  τα ξαναπαίξουμε, να τα αναδείξουμε  και ακόμα να τα διασκευάσουμε  με σκοπό να τα εξελίξουμε  αν είναι δυνατόν με τον πιο αθόρυβο τρόπο.

 

17)   Περιέγραψε μου λίγο την καθημερινότητα σου;Τι κάνεις τον ελεύθερο χρόνο σου;

 

                         Αν και  μ αρέσει  η γυμναστική δεν έχω πολύ ελεύθερο χρόνο γιατί ασχολούμαι πολύ με αυτό που κάνω

                         και συνέχεια ψάχνω να βρω φρέσκα πράγματα ,

                         νέους ήχους ώστε να πειραματίζομαι πάνω στη μουσική,

                        και έτσι καταναλώνω και τον λίγο αυτόν χρόνο που έχω.

 

18)   Αν έπρεπε για κάποιο λόγο ,κάποια στιγμή να αλλάξεις επάγγελμα..

        Τι άλλη δουλειά θα σ άρεσε να κανείς?

 

Είναι κάτι που δεν το έχω σκεφτεί να πω την αλήθεια γιατί δε νομίζω ότι αρέσει κάτι άλλο τόσο πολύ πέρα από το να παίζω μουσικη.Σιγουρα αν έκανα οτιδήποτε άλλο δεν θα ήμουν ευτυχισμένος.

 

19)   Είσαι αυστηρός με τον εαυτό σου?  Πώς αντιμετωπίζεις τις ενδεχομένως αρνητικές κριτικές?

 

Είμαι πάρα πολύ αυστηρός  με τον εαυτό μου γιατί θέλω να γίνομαι συνεχώς καλύτερος  σε αυτό που κάνω και δεν αφήνω πολλά περιθώρια λαθους.Βεβαιως και μετρώ τις αρνητικές κριτικές γιατί μέσα από εκεί μπορώ να διορθώσω  πράγματα που δεν βλέπω εγώ ο ίδιος  άλλα ο κόσμος  ωστόσο είμαι ανοιχτός σε οποιαδήποτε γνώμη.

 

20)   Πως βλέπεις  τον εαυτό σου 30 χρόνια μετά;Τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο…

 

Επαγγελματικά δε γνωρίζω σίγουρα, θα ήθελα να είχα καταθέσει  κάποιες  δουλειές μου γιατί νιώθω ότι μπορώ να προσφέρω στη κρητική  μουσική πραγματα.Προσωπικα ελπίζω να έχω και εγώ μια οικογένεια υγιής και πολλά παιδιά που μ' αρέσουν κιόλας.

 

 

21)   Με τι κριτήρια επιλέγεις τους συνεργάτες σου;Από τους στιχουργούς ,τους μουσικούς εως και τον πιο απλό άνθρωπο που κατά κάποιο τρόπο συμβάλει στην πορεία της καριέρας σου;

 

Σίγουρα θα είμαστε πρώτα φίλοι και μετά οτιδήποτε άλλο ώστε να μπορούμε να επικοινωνούμε με οποιοδήποτε τρόπο άλλα να καταλαβαίνω ότι έχουμε χημεία νομίζω είναι πολύ σημαντικό σε μια συνταγή για να πετυχει.

 

22)   Αν σου ζητούσα να μου αναφέρεις μερικά ονόματα συναδέλφων σου που θαυμαζεις,θα μου έλεγες ορισμένα?

 

Βεβαίως μ αρεσει πολύ  ο Στέλιος Σταματογιαννακης,Στιβαχτακης Χρήστος  Στρατάκης  Νίκος, Παχακης  Μιχάλης και αρκετοί άλλοι.

 

23)   Πως σε αντιμετωπίζουν οι γυναίκες θαυμάστιρες;;Σου έχει τύχει να αντιμετωπίσεις κάποια ακραία συμπεριφορά;;

 

Εντελώς φυσιολογικά θα έλεγα, είναι πολύ ωραίο συναίσθημα να παίρνεις αγάπη και θαυμασμό από θαυμαστές-στριες που σουν δίνουν δύναμη με τον τρόπο τους να συνεχίσεις το έργο σου.Οχι δεν έχω αντιμετωπίσει ακόμα κάποια ακραία συμπεριφορά.

 

24)   Μίλησε μου λίγο για τα επόμενα σου βήματα...Τι έχεις στα "σκαριά"΄;Να περιμένουμε κάποιο ολοκληρωμένο cd; Κάποιο νέο single;

 

Κάτι ετοιμάζω αυτή την περίοδο βρίσκομαι σε δημιουργικό κλίμα και πολύ σύντομα θα έχω δικά μου νέα πράγματα να μοιραστούμε μαζί.

 

 

25)   Παναγιώτη… Θα έλεγες ποτέ στην αγάπη…να κάνει στην άκρη;;;

 

Πιστεύω δεν θα το έλεγα γιατί όλοι μας έχουμε ανάγκη από αγάπη άρα μας είναι απαραιτητη.Ισως όταν θα ήμουν από κάτι στο τέλος απογοητευμένος  τότε να το έλεγα όπως λέει και ο στίχος ‘’πες στην αγάπη να κάνει στην άκρη δεν έχει άλλο δάκρυ ο ουρανός.

 

26)   Σε πιάνουν ποτέ κρίσεις ταυτότητας;

 

Όχι δε έχω τέτοιες καταστάσεις ίσως γιατί νιώθω σίγουρος για τον εαυτό μου και πως το κάθε βήμα που κάνω με αντιπροσωπεύει απόλυτα άρα και σε μια δύσκολη στιγμή θα πω ότι εγώ προσπάθησα δεν θα τα βάλω με τον εαυτό μου.

 

                 27) Κλείνοντας αυτή τη διαδικτυακή συνέντευξη  θα  ήθελα   να κάνεις μια ευχή….για σένα …

                       και μια για  την ανθρωπότητα….

 

                     Ευχομαι να έχω υγεία πάνω απ όλα και να ασχολούμαι με τη μουσική ώστε να μας δίνετε τη δυνατότητα 

                     να βγάζουμε από μέσα μας αυτά που κρύβουμε.

                     Επίσης με επιμονή και υπομονή μπορούμε να πετύχουμε πολλά

                    όποτε η αισιοδοξία είναι κομμάτι της καθημερινότητα μας.

 

                 

                  Παναγιώτης Κουτούζος Facebook profile:www.facebook.com/panagiotis.koutouzos

                  Παναγιώτης Κουτούζος Youtube Κανάλι: www.youtube.com/user/koutouzospanos

                  Συνέντευξη:Έρικα Τζαγκαράκη

 

 

 

 

https://www.youtube.com/user/koutouzospanos