Στίχοι -Μαντινάδες Γιάννη Θεοδωράκη

2014-03-23 17:40

Αν πρέπει λίγα δάκρυα
Να βγάλω να ρθεις πίσω
Στ'ορκιζομαι κατακλισμο
Το κόσμο θα γεμισω....

Γιάννης Θεοδωράκης

 
Είσαι η σφαίρα που μπορει 
Θανατο να μου δώσει 
Γιατι δεν βρέθηκε κανεις 
Στ'οχι σου να γλιτώσει....

Γιάννης Θεοδωράκης
 
Εκείνα που ονομασες
Αγαπη πάθος πόνο 
Φαίνεται ότι τα ζησες
Στην φαντασία μόνο....

Γιάννης Θεοδωράκης
 
Ξερω θα ρθεις και θα μου πεις
Στα λάθη σου συγνώμη 
Δεν θελω μα φοβούμαι το
Πως θα σε θέλω ακόμη....

Γιάννης Θεοδωράκης...
 
Δεν θέλω να' ρθεις μείνε εκεί
Που σ'αγαπούσαν τόσο 
Γιατί αν μου πεις μετάνιωσες 
Μπορεί να σε σκοτώσω.

Γιάννης Θεοδωράκης
 
Εσυ που λες πως μ'αγαπάς
Στα δύσκολα σε χάνω
Και γίνεσαι στα μάτια μου
Δάκρυ καυτό που βγάνω...

Γιάννης Θεοδωράκης
Παρακαλούσα....έκλαψα....
Σου ζήτησα συγνώμη.....
Τωρα που έφυγα με θες
Μα θέλεις κι αλλη γνώμη;;;

Εισαι τρελη και δεν μπορω
Την συμπεριφορά σου
Φευγω και ζησε μονη σου
Στα εγωισματα σου.....

Γιάννης Θεοδωράκης
 
Μην κλαις γιατι τα δάκρυα 
Πανω στο πρόσωπο σου 
Δείχνουν πως δεν σε αγαπά 
Ο νέος άνθρωπος σου...
 
Γιάννης Θεοδωράκης
 
Με κρίνεις κι όλα όσα λες
Για μένα με πονουνε
Να ξεχωρίσεις δεν μπορείς 
Αυτούς που σ'αγαπούνε....

Γιάννης Θεοδωράκης..
 
Ζήτα συγνώμη φεύγοντας 
Και τράβηξε την πορτα 
Και να θυμάσαι τιποτα
Δεν θα ναι οπως πρώτα....

Γιάννης Θεοδωράκης
 
Σκοτάδι,νυχτα,παγωνιά 
Ο φόβος και το κρύο 
Αυτα μοναχα έμειναν 
Απο εμάς τους δύο.....

Γιάννης Θεοδωράκης
 
Να σ'αγαπω γεννήθηκα 
Να ζω για σένα μονο...
Και συ τα παντα έκανες 
Για να μου δώσεις πόνο....

Γιάννης Θεοδωράκης.
 
Στην ερημιά μου αν ρωτας 
Σταμάτησε ο χρόνος 
Κι ολα μου τα κατάστρεψε 
Αυτο που λένε πόνος....

Γιάννης Θεοδωράκης
 
Γελάς στα χείλη μα η καρδιά
Μέσα σου εχει σπάσει 
Κατάφερες κόσμο πολυ
Να εχεις ξεγελάσει....

Μα γω σε ξέρω ανοιχτό 
Βιβλίο εισαι για μένα
Δεν με ξεγελασες κι ας λες
Πως ζεις ευτυχισμένα ....


Δείχνεις το γέλιο που μπορει
Κάποιος να το πιστέψει 
Μα εγω που σε αγάπησα 
Και ας μ'εχει καταστρέψει....

Λέω να ρθω και να σε βρω 
Καποτε εσυ σε μενα
Μου λεγες οτι σε πονά
Με ματια βουρκωμένα ....

Και κει που λέω ξεκινώ 
Ο εγωισμός μου φτανει 
Και λέει ασ´ την μονη της
Και οτι θέλει ας κανει.....

Γιάννης Θεοδωράκης.....
 
 
.........Του πόθου τα σκοτάδια......
1.θα γίνω το χαμογελο σου εγω 
Αυτο να το θυμάσαι 
Και η σκεψη που θα σε κρατα
Ξυπνια να μην κοιμάσαι....
2.θα ειμαι στα υπέροχα 
Τα χειλη σου το γέλιο 
Και στην καρδια σου της χαράς 
Το δυνατό θεμέλιο ...
3.θα γίνω το παράπονο σου εγω
Καθε που θα βραδιάζει 
Και συ θα λες που χάθηκε 
Θελω να μ'αγκαλιαζει...
4.θα ειμαι το καλύτερο 
Απ τα χαμογελα σου
Να με φορας συνεχεια
Στα χειλη τα δικα σου...
5.θα γίνω της καρδιας σου εγω 
Το πρώτο καρδιοχτύπι 
Και οταν δεν θα σου μιλώ 
Θα λες αυτός μου λείπει...
6.θα ειμαι το ονειρο σου εγω
Θα με ζητας τα βραδια 
Να σου χαρίζω ερωτα
Στου πόθου τα σκοτάδια....
7.θα γίνω η κρυφοσκεψη σου
Το γλυκο μούδιασμα σου
Το σώμα που θα ψάχνουνε 
Τα ακροδάχτυλα σου...
8.θα ειμαι εκείνες οι στιγμες
Που θα μου λες με πόθο 
Γυρνά σε θελω διπλα μου
Να εισαι δικό μου νιωθω...
9.θα γίνω τα παράξενα 
Σε ονειρεμένα βραδια
Και ακου τα απίστευτα 
Στο σώμα σου σημάδια....
10.θα ειμαι η δεύτερη σκιά 
Διπλα απο την σκιά σου
Κι ας βρίσκομαι πολλες φορες 
Μακρυά απ τα βλέμματα σου....
11.θα γίνω οτι όμορφο 
Φαντάστηκες ως τωρα 
Αυτο που λενε στα χωριά 
Η πιο καλη σου ωρα....
12.θα ειμαι μές στην σκεψη σου
Και θα ξεχνας τον πόνο 
Ετούτο πιο σημαντικό 
Ειναι απ τ αλλα μονο....
13.θα γίνω σκεψη που θα λες 
Μα βγες απ το μυαλο μου
Φτανει που εισαι στην ζωη 
Εσυ χαμογελο μου....
14.θα ειμαι αυτός που πάντοτε 
Θα φερνει στο μυαλο σου 
Στιγμες πολυ χαρούμενες 
Απο το παρελθόν σου....
15.μα δεν θα γίνω ο πόνος σου
Η πίκρα και το δάκρυ 
Ολε αυτα μακρυά απο μας 
Τα πεταξα στην άκρη....
16.μα δεν θα ειμαι ο καημός 
Και η μοναξια που λενε
Εγω δεν ηθελα ποτε 
Τα ματια σου να κλαίνε...
17.θελω να ειμαι η σκεψη σου
Και το χαμογελο σου
Και οχι η αγωνία σου 
Πληγη και βάσανο σου...
18.αυτα στα κάνανε παλια
Και βρήκανε τον τροπο
Με δάκρυα να σε θωρουν
Τα ματια των άνθρωπο...
19.και σου πληγωσανε την καρδια 
Και σβήσανε την χαρά σου
Και γέλασαν σαν αντικρυσαν
Δάκρυ στα μάγουλα σου....
20.γι αυτο θα γίνω φαρμακο
Του πόνου σου τα βραδια 
Να με ζητά το σώμα σου
Στου πόθου τα σκοτάδια.....

Στίχοι: Γιάννης Θεοδωράκης
 
 
''ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΠΟΝΟΥ''

Σ' αυτο το τραγουδι για σενα μιλαω
Βγαζοντας δακρυ στο τραγουδαω
Δεν βρηκα λεξεις γλυκα να μιλησω
Ο πονος μαραζι ξανα θα δακρυσω
Λογια που εχουν πολλοι τραγουδησει
Λεξεις που εχουν για αγαπη μιλησει
Κουβεντες μεγαλες για σενα λεω
για σενα που μ'ειδες μια νυχτα να κλαιω....

Δεν ξερω καρδια μου αν σου αρεσουν
Να σε γυρισουν κοντα μου
αν θα μπορεσουν...
Αν δεν σ'αρεσει ψυχη μου λυπαμαι
να ξερεις μοναχα μακρια σου ΦΟΒΑΜΑΙ....

Τραγουδι του πονου τα χειλη μου λενε
Μου λειπεις ψυχη μου τα ματια μου κλαινε
Κουβεντες μεγαλες για σενα λεω 
για σενα που μ'ειδες μια νυχτα να κλαιω.....

Δεν ξερω καρδια μου αν σου αρεσουν
Να σε γυρισουν κοντα μου
αν θα μπορεσουν...
Αν δεν σ'αρεσουν ψυχη μου λυπαμαι
να ξερεις μοναχα μακρια σου ΦΟΒΑΜΑΙ....

 

.........Στο καθε βήμα μου εσυ.....

1.θα σε κρατώ στην σκεψη μου
Θα σαι το φυλαχτό μου
Η σκεψη μου το γέλιο μου
Και το παράπονο μου ...
2.να ζεις σε καθε βήμα μου
Να υπάρχεις στην καρδια μου
Καπου στο γυρω γυρω μου
Μεσα στα όνειρα μου....
3.να σε κρατάει η σκεψη μου
Με τον δικό μου τροπο
Να σαι κρυφο μου ονειρο
Μές στης καρδιας τον τοπο...
4.να ειμαι ο Άγγελος σου εγω
Πραμα να μην φοβασαι 
Κι οταν ξαπλωνεις σκεψη σου
Να γίνω να κοιμάσαι....
5.να ειμαι ο Σταύρος σου εγω 
Και το ξεματιασμα σου 
Ροδόνερο στα χειλη σου 
Κι αγιασμός φαντασου...
6.να σε προσέχω απ το κακο
Το μάτι μην σε πιάνει 
Να μην ματιαζεσαι ποτε 
Το γέλιο σου μου φτανει....
7.μου φτανει να χαμογελας
Γιατι αυτο εχω μονο 
Στον κόσμο που οταν το θωρω
Δεν μου χει δώσει πόνο....
8.να γίνω μονο θετική αύρα 
Στα βήματα σου
Να σου πηγαίνουν δεξιά 
Ολα τα όνειρα σου...
9.να εισαι το χαμογελο
Στα χειλη μου μοναχα 
Η αγκαλια της σκέψης μου
Να σαι δικια μου ταχα...
10.να σου χω φτιάξει μια ζωη 
Ομορφη τιποτα αλλο
Δεν θελω απο την σκεψη μου
Εσενα να σε βγαλω...
11.γιατι εισαι το γέλιο μου
Το κοπελιστικο μου
Εκείνη που ονόμασα 
Στον κόσμο άνθρωπο μου...
12.γι αυτόν τον λογο σε κρατώ
Μεσα στα σωθικά μου
Να εισαι εκει που δεν μπορουν
Άλλοι να μπουν καρδια μου...
13.εκει θα εισαι η ομορφη 
Κρυφή Πριγκίπισσα μου
Και γω το βασιλόπουλο 
Και συ παραμυθά μου ;;
14.παραμυθα μου να μου λες
Λεγε μου παραμύθια 
Να νιωθω ερωτικες στιγμες
Και μαχαιριές στα στηθεια...
15.και γω να ρίχνω ερωτα
Και αγάπη στο κορμι σου
Και συ οταν φευγω να μου λες
Οτι με θες μαζί σου...
16.πως δεν αντεχεις της στιγμες
Που ζω μακρυά απο εσενα 
Οτι με θες στα χέρια σου
Με ματια βουρκωμένα....
17.και γω να πινω δάκρυα 
Απο το πρόσωπο σου
Χαϊδεύοντας σου τα μαλλια
Και το χαμογελο σου;;
18.να έρχεται σιγα σιγα 
Στα χειλη σου μωρο μου
Να σε κρατώ στα χέρια μου
Να εισαι στο πλευρο μου...
19.και να κοιμόμαστε αγκαλια
Στου ονείρου το κρεβάτι 
Εκει που καποτε αν βρεθείς 
Δεν θα σου λείπει κατι...
20.γιατι αγάπη στην ζωη 
Ειναι να το θυμάσαι 
Εσυ με όποιον αγαπάς 
Στα χέρια να κοιμάσαι......

 

Επιμέλεια Αφιερώματος:Έρικα Τζαγκαράκη