Χριστίνα Φανουράκη: Ότι δίνεις παίρνεις αλλά όχι απαραίτητα από τους ίδιους ανθρώπους που θα δώσεις…

2015-01-10 23:00
 
Η Χριστίνα Φανουράκη χρόνια ραδιοφωνική παραγωγός στον Τop fm και αγαπημένη στιχουργός, 
λάτρης της παράδοσης και της κρητικης μουσικής,ξεχωρίζει για το ήθος και την ποιοτητα που
την διακατέχει πρώτα απο ολα σαν ανθρωπος και κατοπιν σαν στιχουργος που εχει καταφέρει να
μιλαει στις καρδιες των ανθρωπων με τον απλό,κατανοητό και γεμάτο συναίσθημα γραπτό της λόγο!!
Ευαισθητη και δυναμική,μια δραστηρια γυναικεία παρουσια που εχει καταφέρει 
να κερδίσει την εκτιμηση και το σεβασμό όλων των συναδέλφων της στους χωρους οπου δραστηριοποιεται
αλλα και όλων των ακροατων και αναγνωστων που την ακολουθουν σε οτι κι αν κανει,σε κάθε καλλιτεχνικο
της βήμα απο την πρωτη στιγμή που εγινε αισθητη η παρουσια της στον χώρο του στιχου και του ραδιοφωνου!
....Έρικα Τζαγκαράκη.....

 

1)Χριστίνα, Καλώς όρισες !!!

    Πες μου λίγα πράγματα για σένα…

-Γεννήθηκα στα  Άνω Καστελλιανά Μονοφατσίου,σ ένα φτωχό χωριουδάκι,νότια της Κρήτης.Εκεί έζησα τα παιδικά μου ξέγνοιαστα  χρόνια.Τα καλύτερα μου χρόνια,αθώα χρόνια!Τώρα μένω στο Αρκαλοχώρι,είμαι παντρεμένη και έχω ένα γιό 13 χρονών.Έχω σπουδάσει στα Τ.Ε.Ι Ηρακλείου στο τομέα οικονομίας και διοίκησης ,και όπως συνήθως συμβαίνει βάζεις κόπο για να ‘χεις μια επαγγελματική αποκατάσταση και στο τέλος μένεις άνεργος/η,και απλά κοιτάζεις το πτυχίο σου που απλώς στολίζει κάποιο τοίχο του σπιτιού σου,μέσα σε μια κορνίζα!Η Ζωή όμως συνεχίζεται και ποτέ δεν πρέπει να το βάζουμε κάτω,με αισιοδοξία και δύναμη.

 

2) Καταρχήν θέλω να μου απαντήσεις στο κλασσικό ερώτημα. Πόσο καιρό γράφεις και ποια ήταν η αφορμή για να αρχίσεις να γράφεις?

Άρχισα να γράφω από το 2002.Ασχολούμαι λοιπόν με την μαντινάδα και το στίχο περίπου 13 χρόνια,και η μαντινάδα όπως καταλαβαίνεις έχει γίνει η κολλητή μου φίλη!Κάτι ένιωθα πως υπήρχε μέσα μου κι αυτό έπρεπε να απελευθερωθεί.Ίσως αυτή η ανάγκη της ελευθερίας της έκφρασης της ψυχής μου ,να με οδήγησε στο να γράφω μαντινάδες..Και η αφορμή ήταν η πλαστικοποιημένη εποχή που ζούμε..Μιά εποχή που η λέξη «Άνθρωπος» σπανίζει…

 

3) Θυμάσαι να μου πεις την πρώτη σου μαντινάδα ;

-«Κάνω σχεδία την καρδιά,στης απονιάς το κύμα,

Να καταφέρω να σωθώ,μη ξαναπέσω θύμα….»

 

4) Κάποιες απ τις μαντιναδες που εχεις γραψει εχουν μελοποιηθει…θελω να μου πεις ποιος καλλιτεχνης τραγουδησε το πρωτο τραγουδι σου που μελοποιηθηκε και να μου αναφερεις και τις μετέπειτα συνεργασίες σου…

-Σε αυτόν τον καλλιτέχνη,που μελοποίησε το πρώτο μου τραγούδι,που είναι μια σειρά από μαντινάδες,δεν χρωστάω μόνο ένα ευχαριστώ,αλλά όσα ευχαριστώ και να του εκφράσω πάντα θα μου φάινονται λίγα…Η Πρώτη μου συνεργασία έγινε με έναν μεγάλο και σπουδαίο καλλιτέχνη τον Γιώργο Ζερβάκη.Με βοήθησε  με έναν μοναδικό τρόπο.Τα φτερά μου ήταν κλειστά και μου έδωσε θάρρος,σαν  να μου λέγε… « Πέτα…Μπορείς…»Κι έτσι άρχισα κι εγώ να μπαίνω πάντα με σταθερά βήματα σ αυτόν τον δύσκολο καλλιτεχνικό χώρο…Έπειτα συνεργάστηκα με έναν επίσης σπάνιο και σπουδαίο άνθρωπο και καλλιτέχνη τον Στέφανο Βορδώνη… «Χωρίσαμε και το ποτό» ο τίτλος με μια σειρά από δικές μου μαντινάδες.Τον ευχαριστώ από καρδιάς.Στην συνέχεια συνεργάστηκα με τον αδελφό του Γιώργου Ζερβάκη τον Γιάννη Ζερβάκη που συμπίπτει να είμαστε και κουμπάροι.Πάλι μαντινάδες αλλά κι ένα κομμάτι που μπορώ να πω ότι το έχω λατρέψει και είναι το μοναδικό που γράφτηκε μέσα σε 10 λεπτά. «Για πάντα μαζί» μια ερωτική μπαλάντα..Η Επόμενη συνεργασία μου έγινε με έναν αγαπημένο μου φίλο,καταπληκτικό άνθρωπο,που ότι κι αν τραγουδήσει θα αγγίξει τις ψυχές μας…Αναφέρομαι στον Γιώργο Σαμπαριώτη,τίτλος τραγουδιού «Ευατέ μου»…Λατρεμένο  μου κομμάτι,που πολλές φορές όταν δεν αισθάνομαι μέσα μου καλά το βάζω και το ακούω..Το είχα γράψει για τον ευατό μου..ήθελα κάτι να γράψω για τον ευατό μου που του χρωστάω τα πάντα…Είναι ο μόνος που με ξέρει καλύτερα και θα πεθάνουμε μαζί…Στην πορεία συνεργάστηκα ,που είναι και η πιο πρόσφατη συνεργασία,με έναν εξαίρετο άνθρωπο και φιλαράκι μου τον Νίκο τον Βεζυράκη,με το τραγούδι « Αν είσαι πόνος».Πραγματικά μέσα από την καρδιά μου ,του στέλνω ένα τεράστιο ευχαριστώ,και γενικά σε όλους τους προηγούμενους φίλους-καλλιτέχνες,στέλνω την αγάπη μου,την εκτίμηση μου και τους εύχομαι κάθε επαγγελματική και προσωπική επιτυχια.

 

5) Έκτος από τις μαντινάδες σου όμως έχεις και μια άλλη μεγάλη αγάπη…Το ραδιόφωνο…Πως μπήκε στη ζωή σου;

-Τι μου κάνεις τώρα…Τώρα χτύπησες φλέβα πραγματικά..Το ραδιόφωνο…Η Μεγάλη μου αγάπη,το μεγάλο μου πάθος,ο μεγάλος μου έρωτας…Πολλές φορές  λέμε,κυνήγησε τα όνειρα σου για να τα κερδίσεις…Σε μένα δεν συμβαίνει αυτό…Δεν ξέρω πως και γιατί όταν επιθυμώ κάτι ,έρχεται από μόνο του ,έτσι απρόβλεπτα…Κάποιο βραδάκι λοιπόν σε μια εκδήλωση που είχαμε πάει με την οικογένεια μου έτυχε να είναι εκεί και ο ιδιοκτήτης  του τοπικού σταθμού όπου «εργάστηκα»,σε εισαγωγικά το εργάστηκα γιατί ποτέ δεν το θεώρησα δουλειά αλλά χόμπι…Είχαν μια συζήτηση ο ιδιοκτήτης με τον σύζυγο μου,και του έλεγε για ένα τραγούδι που βάζει συχνά στο σταθμό του,και του αρέσει πολύ χωρίς να ξέρει ότι το έχω γράψει εγώ.Μόλις του είπε ο σύζυγος μου ότι ήταν δικό μου,μου πρότεινε να πάω στο σταθμό  για να μιλήσουμε και αν ήθελα να κάνω εκπομπές…Στην αρχή αγχώθηκα γιατί δεν είχα ασχοληθεί ποτέ με το ραδιόφωνο αν και είναι η μεγάλη μου λατρεία.Στο τέλος δέχτηκα.Μου λέει εδώ είναι το studio που κάνεις τις εκπομπές,η καρέκλα σου και το μικρόφωνο σου…Η Αλήθεια είναι πως στις αρχές τα είδα λίγο σκούρα,το πάλεψα όμως..είπα στον ευατό μου «Χριστίνα αφού το αγαπάς προσπάθησε να το πετύχεις»,μέχρι που συνειδητοποίησα πως όλα ξαφνικά μπορούν να γίνουν εύκολα όταν είσαι ο ευατός σου και έτσι τα κατάφερα..Για 6 χρόνια έκανα εκπομπές,κάτι που τώρα μου λείπει αρκετά ομολογώ….

 

6)Πολλές από τις μαντινάδες και τις ρίμες που γράφεις αντανακλούν μια έντονη ευαισθητοποίηση προς τον συνάνθρωπο …Είσαι τόσο ευαίσθητη στην καθημερινότητα σου;

-Ναι ,είμαι πολύ ευαίσθητηαλλά μπορώ να γίνω και πολύ σκληρή,που και γιαυτό ευθύνεται πάλι η ευαισθησία μου..ανάλογα τις καταστάσεις..Και εδώ θα πω πως:

« Όπου αγαπώ…πολύ αγαπώ…

Και γίνομαι θυσία…

Μα ‘μαι και άνθρωπος σκληρός…

Μπρός στην Υποκρισία…»

 

7)Κάτω από ποιες συναισθηματικές συνθήκες γράφεις συνήθως,και τι είναι αυτό που σου δίνει την έμπνευση για να γράψεις;

-Η Αλήθεια είναι πως για την χαρά δεν μπορώ να γράψω εύκολα μαντινάδα…Ο Πόνος με προκαλεί περισσότερο κι αυτός μου δίνει το ερέθισμα να γράψω….Όμως δεν είναι απαραίτητο πάντα να ζω κάτι εγώ προσωπικά για να γράψω ..Πολλές φορές μπαίνω στη θέση των άλλων ανθρώπων,μπαίνω στην ψυχή τους,κάνω το πόνο τους δικό μου και τον εκφράζω μέσα από δίστιχα…

 

8) Κάποια στιγμή ασχολήθηκες και με τα κοινά...Εισαι πολιτικοποιημενο ατομο; Απο που πηγαζει η αναγκη σου να ασχοληθεις με αυτη την δραστηριοτητα?

-Ναι ασχολήθηκα και μ αρέσει να ασχολούμαι με τα κοινά,μ άρέσει να ενημερώνομαι για τα προβλήματα του τόπου μου,και να προσπαθώ συλλογικά και με άλλους ανθρώπους,να βρίσκουμε λύσεις στο όποιο πρόβλημα υπάρχει…Οι καρέκλες και οι εξουσίες δεν μ άρεσαν ποτέ.Το καλό του τόπου μου μ άρεσε και μ αρέσει…Και όταν μπορώ να προσφέρω κάτι ποιος ο λόγος να μην συμμετάσχω στα κοινά;…Από πού πηγάζει τώρα όλο αυτό…Από την ανάγκη που έχουν όλοι οι άνθρωποι να ζουν σ ένα όμορφο περιβάλλον και σε μια δίκαιη και ισσοροπημένη κοινωνία.

 

 

9)Θέλω να μου εκφράσεις με μια μαντινάδα …όλη σου τη ζωή…

-«Δεν θα μιλήσω για χαρές ,για λύπες και για πόνο

Έτσι κι αλλιώς …δεν τα χωρεί…μια μαντινάδα μόνο…»

 

10) Ποια ειναι η αγαπημενη σου μαντιναδα απο αλλο στιχουργο και ποια δικη σου;

-Μου είναι αδύνατον να ξεχωρίσω κάποια μαντινάδα δική μου,όπως δεν μπορεί μια μάνα να ξεχωρίσει κάποιο από τα παιδιά της..Για μένα οι μαντινάδες είναι παιδιά μου…Μου αρέσουν πολλές μαντινάδες από πολλούς και σπουδαίους μαντιναδολόγους ,αλλά αυτή που έχω ξεχωρίσει είναι μια μαντινάδα του Μανώλη Μακρυδάκη που λέει

«Είναι ανθρώποι που ο γης..του άλλου δεν σιμώνει…

Κι όταν ποθάνουν γίνονται..στα μνήματα…γειτόνοι»

Μια μαντινάδα μεγάλης σημασίας…

 

11) Δώσε μου τον δικό σου ορισμό για την μαντινάδα

-Σίγουρα η μαντινάδα για μένα είναι η ίδια η ψυχή…θα μπορούσα να την χαρακτηρίσω ως κολλητή μου φίλη…όμως συγχρόνως την θεωρώ σαν δικό μου παιδί,μια δική μου δημιουργία..μια δική μου γέννα…

 

12) Αν εγραφες ενα βιβλιο ...τι τίτλο θα του έδινες  και σε ποιον θα το αφιερωνες....

-Έχω γράψει πολλά βιβλία.Μπορεί να μην έχουν ίχνος μελάν,να μην αποτελούνται από χάρτινες κόλλες,μπορεί να μην είναι ορατά,αλλά όποιος μπορεί να νιώσει την ψυχή μου ,τότε αυτόματα τα έχει διαβάσει..Το σύνολο αυτών των βιβλίων έχει τίτλο «Η Ψυχή»..Η Ψυχή μου είναι όλα τα βιβλία που έχω γράψει ως τώρα…

Τώρα που θα τα αφιέρωνα…Πρώτα απ όλα στο θεό που μου έχει δώσει αυτό το χάρισμα και τη δύναμη να γράφω…και δεύτερον στην οικογένεια μου και γενικότερα σε όλο τον κόσμο!

 

13) Έχεις κάποιον άνθρωπο σαν πρότυπο σου;Και αν ναι ποιός είναι αυτός και γιατί  τον θεωρείς πρότυπο;

-Πρότυπο ξέρουμε πως είναι κάθε πρόσωπο,κάποια ιδέα ή στάση ζωής που λαμβάνεται ως υπόδειγμα,ως μοντέλο προς μίμηση…Όχι ,δεν έχω κάποιο πρότυπο,πιστεύω πως ο κάθε άνθρωπος έχει την δική του δυναμικότητα,τις δικές του αξίες ,και εγώ δεν θα επέτρεπα στον ευατό μου να γίνει αντίγραφο κάποιου άλλου….

 

14) Ποιές ειναι οι προτεραιότητες σου στην ζωη?

-Η Οικογένεια μου,και να προσπαθώ για το καλό των συνανθρώπων μου

 

15) Τι δεν θα έκανες επειδή δεν θα ήθελες να στο κάνουν;

-Ακριβώς όλα αυτά που δεν θα ήθελες να κάνουν και σε σενα…Και ακριβώς όλα αυτά που κανείς άνθρωπος δεν θα ήθελε να του κάνουν…Μη με εκμεταλευτείς..μη με προδώσεις…σιχαίνομαι το ψέμα,την κοροϊδία,την πονηριά και την υποκρισία…

 

 

16) Σε ενοχλεί όλη αυτή η κατάσταση στο διαδίκτυο με τις αντιγραφές, τις κλεψιές, τις δανεικές σκέψεις;

-Ειπα πρίν πως η μαντινάδα είναι σαν το παιδί μου…και το παιδί μου είναι η ψυχή μου…Ποια μάνα δεν θα την ενοχλούσε αν της έκλεβαν ένα από τα παιδιά της;Όλο αυτό που γίνεται το θεωρώ ιεροσυλία,κι αυτός που προσπαθεί με την θέληση του να κλέψει μαντινάδα,αφαιρώντας το όνομα του δημιουργού,και τοποθετώντας  αρπάξει την ψυχή κάποιου άλλου…Μπορεί να είναι σκληρό αυτό που είπα,αλλά πάντα μ αρέσει να μιλάω ντόμπρα και να εκφράζομαι πάντα όπως νιώθω…

 

17) Λοιπον Χριστινα.... θα σου λέω λέξεις και φράσεις απο μαντινάδες σου...κι εσύ θα μου λες την μαντινάδα...

      α) Μοναξια

       -ΜΗ ΜΟΥ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΜΟΝΑΞΙΑ....ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ...

       ΑΛΛΙΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΤΗΝ ΑΦΗΝΕΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙ ΜΟΥ ΝΑ ΜΕΝΕΙ...

       β)Μα πως να μη γελάσω...

       - ΓΕΛΩ ΚΑΙ ΛΕΣ ΓΙΑΤΙ ΓΕΛΩ....ΜΑ ΠΩΣ ΝΑ ΜΗ ΓΕΛΑΣΩ...

        ΠΟΝΟΥΣΑ ΚΙ ΕΣΥ ΓΕΛΑΓΕΣ...ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΟΥ ΜΟΙΑΣΩ..

       γ) Στσ ουρανούς...

        -ΑΝΕ ΚΡΥΩΝΕΙΣ Σ ΤΣ ΟΥΡΑΝΟΥΣ

         ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΠΟΥ ΒΡΑΔΙΑΖΕΙ

         ΠΕΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ

         ΘΑ ΧΕΙ ΝΑ ΣΕ   ΣΚΕΠΑΖΕΙ

       δ) Ώρες –ώρες ….

          -ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΗ

            ΣΤΟΥ ΠΟΝΟΥ ΣΟΥ ΤΙΣ ΜΠΟΡΕΣ…

           ΠΟΣΟ ΣΕ ΠΑΡΑΔΕΧΟΜΑΙ …

           ΝΑ ΞΕΡΕΣ ΩΡΕΣ ΩΡΕΣ...

        ε) Λύρα…

          -ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΤΟΜΑ ΜΑ ΜΙΛΕΙ....ΚΛΑΙΕΙ ΚΙ ΑΝΑΣΤΕΝΑΖΕΙ...

            ΓΕΛΑ ,ΠΟΝΕΙ...ΚΑΙ Ο ΝΤΟΥΝΙΑΣ...ΛΥΡΑ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΖΕΙ

        ζ)  Ιούδες…

            -ΑΓΑΠΗ ΛΕΝΕ...ΚΙ ΥΣΤΕΡΑ ΤΗΝΕ ΘΩΡΕΙΣ ΝΑ ΒΓΑΙΝΕΙ

                Σ ΕΝΑ ΣΤΑΥΡΟ ΚΑΙ ΓΥΡΩ ΤΗΣ ΙΟΥΔΕΣ ΜΑΖΕΜΕΝΟΙ..

18) Έχεις πει

      "ΜΥΡΜΗΓΚΙ ΔΕΝ ΕΠΑΤΗΣΑ

       ΝΑ ΜΗ ΤΟΥ ΔΩΣΩ ΠΟΝΟ...

      ΚΙ ΕΜΕΝΑ ΑΘΡΩΠΟΙ ΜΕ ΠΑΤΟΥΝ

       ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΜΟΝΟ"

       Θελω να μου πεις αν εχεις νιωσει ποτε να  σ εκμεταλεύονται….

-Ναι το έχω νιώσει ,και είναι ότι πιο σκληρό να προσπαθείς να βοηθήσεις κάποιον και ύστερα(όχι να πει ευχαριστώ,δεν θέλω..το ήθελα και το έκανα…),αλλά να μην λέει «Ποια είναι η Χριστίνα,δεν την ξέρω…»ενώ εγώ έριξα εμένα για να βγεί ο οποιοσδήποτε ψηλά..Αυτό με πειράζει…ναι…

 

19) Σε μια άλλη σου μαντινάδα λες...

     "ΑΛΛΟΙ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΘΩΡΟΥΝ

       ΚΑΘΕ ΒΡΑΔΙΑ Τ ΑΣΤΕΡΙΑ..

      ΚΙ ΑΛΛΟΙ ΤΑ ΚΛΕΙΝΟΥΝΕ ΣΦΙΧΤΑ

      ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΤΟΥΣ ΧΕΡΙΑ...."

     Πες μου μεσα στα δικα σου χερια ποια αστερια κρατας...

-Την οικογένεια μου,τα επίγεια αστέρια μου…

 

20) "ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΜΟΥ ΜΗΝ ΤΑ ΚΛΑΙΣ..ΠΕΘΑΝΑΝΕ ΓΕΝΝΑΙΑ

           ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΙ ΕΓΩ ΤΑ ΘΕΩΡΩ ΣΠΑΝΙΑ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΑ.."

 Θέλω να μου πεις ενα σου ονειρο που το ειδες ν πραγματοποιειται κι ενα απωθημενο σου....

-Το όνειρο μου που πραγματοποιήθηκε αλλά έμεινε μισό ήταν το ραδιόφωνο…η συνέχεια αυτού του ονείρου μου είναι και το απωθημένο μου….

 

21) ΑΚΟΥΣΑ ΧΤΥΠΟ ΔΥΝΑΤΟ ΣΤΗ ΠΟΡΤΑ ΚΙ ΕΙΠΑ ΟΡΙΣΤΕ..

         ΔΕΝ ΗΞΕΡΑ ΠΩΣ.. ΜΟΝΑΞΙΑ ΕΣΥ ΚΙ Ο ΠΟΝΟΣ ΕΙΣΤΕ...

  Χριστινα...υπαρχει κατι που δεν μπορεις να το αντιμετωπισεις…Ποιος ειναι ο μεγαλυτερος φοβος σου...

-Δεν μπορώ να αντιμετωπίσω τον θάνατο ή να ξαναγυρίσω πίσω στη ζωή αγαπημένα πρόσωπα που μου λείπουν….Δεν θα ήθελα να εκφράσω ποιος είναι ο φόβος μου,γιατί στο φόβο του ανθρώπου ποντάρουν…Κι όταν ο φόβος μένει κρυφός και δεν τον εκδηλώνεις,τότε οι εχθροί σου δεν μπορούν να βρούν τον στόχο,για να σε χτυπήσουν…μένουν σιωπηλοί και αδύναμοι..κι εγώ παραμένω δυνατή….

 

 

 

22) Ζηλεύεις?

-Ζηλεύω με την έννοια του θαυμάζω

 

23)Τι αγαπάς;Τι ελπίζεις;

-Αγαπώ ακόμα και τους εχθρούς μου..έτσι απλά και ταπεινά…Ελπίζω σ ένα καλύτερο αύριο…

 

24) Πες μου μια αγαπημενη σου συνήθεια και μια που θα προτιμουσες να μην υπαρχει

-Η Αγαπημένη μου συνήθεια είναι να χαμογελώ και να μου ανταποδίδουν το ίδιο δώρο….Και μια που δεν θα ήθελα να υπάρχει είναι το τσιγάρο..να μπορούσα να το κόψω…καλά θα ήταν….

 

25) Θα σου λεώ λέξεις και εσύ θα μου λες ότι σου έρχεται στο μυαλό...αυθόρμητα...

 

        Ευτυχία…

-Είναι σαν μια πεταλούδα,που όσο την κυνηγάς,σου ξεφεύγει..και με το που θα ηρεμήσεις..θα έρθει και θα κάτσει πάνω σου…

            Ερωτας…

-Έκσταση και μυστήριο,ελευθερία και σκλαβιά,είναι ένα συναίσθημα που αν έλλειπε εμείς οι στιχουργοί,θα μέναμε προφανώς άνεργοι…Ο Έρωτας κινεί τον κόσμο μας…

            Δικαιοσύνη….

-Η Θεία διόρθωση της αδικίας

            Ηθική…

-Οι σωστές πράξεις των ανθρώπων

            Γυναικα…

Τα τετραθέμελα του κόσμου τούτου

«Ψωμί,κρασί,φωτιά,γυναίκα»

Ν.Καζαντζάκης

            Φιλότιμο…

-Να ζεις για κάτι ανώτερο από τον ευατό σου…

            Υγεία…

-Ο Πλούτος του ανθρώπου…

            Υποκρισια….

-Ο Ανθρωπος με δύο πρόσωπα..

            Παραδοση…

-Ο Θησαυρός μας…

 

26) Θα έγραφες στίχους για λαϊκό τραγουδιστή?

-Ναι ,γιατί όχι;Αρκεί ο τραγουδιστής να μπει στην ψυχή του στίχου και να γίνει ένα με αυτόν…Για να μπορέσει με την σειρά του να αγγίξει και την ψυχή του κόσμου…

27) Aν μπορούσες με εναν μαγικο τρόπο να γυριζες πισω την ζωη σου...υπάρχει κάτι το οποιο θα απεφευγες να κανεις;

-Θα απέφευγα να δείξω εμπιστοσύνη σε ανθρώπους που δεν την αξίζουν….

 

28) Θελω να μου πεις Ποσο ευκολο ειναι για μια γυναικα,που γραφει στιχους κ μαντιναδες να επιβιωσει σε εναν σχεδον ανδρουκρατουμενο χώρο....

-Δεν πιστεύω να παίζει ρόλο αν είσαι άντρας η γυναίκα,όλοι είμαστε άνθρωποι κι έχουμε ψυχή…Βλέπουμε και κρατάμε όλοι μας,την ουσία,που είναι η συνέχιση της παράδοσης…Αυτό πιστεύω πως τα λέει όλα…

 

29) Αν ολες οι δουλειες πληρωνονταν με τον ιδιο μισθο…..τι δουλεια θα επελεγες να κανεις?

-Δεν έχει τόσο αξία για μένα ο μισθός απ όσο το καλό που μπορεί να προσφέρει μια δουλειά που να χρησιμεύει ο κόπος μου για το καλό του τόπου και του συνανθρώπου μου…Π.χ να δουλεύω σε ένα ίδρυμα ορφανών παιδιών

 

30) Ποιες αισιοδοξες φρασεις επαναλαμβανεις καθημερινα?

-Να είσαι καλά και «Έχεις την αγάπη μου και να χαμογελάς»

 

31) Xρωστάς κάπου ένα ευχαριστώ η ένα συγνώμη?

-Και τα δύο τα χρωστάω στους γονείς μου.Ένα μεγάλο ευχαριστώ που με έκαναν άνθρωπο και ένα μεγάλο συγνώμη για τις φορές που άθελα μου τους πλήγωνα…

 

32) Ποιά στοιχεία εκτιμάς στους άλλους και ποια    απεχθάνεσαι…

-Εκτιμώ τα ανθρώπινα στοιχεία.Την ανθρωπιά και το φιλότιμο…Απεχθάνομαι την υποκρισία και την ψευτιά.

 

33) Ποιό πιστεύεις οτι είναι το μυστικό για μια ευτυχισμένη σχέση Μιά ισορροπημένη φιλία ;

-Η Κατανόηση ,η αγάπη,η εμπιστοσύνη,αυτά είναι τα κύρια συστατικά για μια ευτυχισμένη σχέση και για μια ισορροπημένη φιλία

 

34) ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ Ν ΑΓΑΠΑΣ ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΤΟΝ ΠΡΟΔΩΣΕΙΣ

    ΓΙΑ ΘΑ ΣΟΥ ΔΩΣΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΟΤΙ ΚΙ ΕΣΥ ΤΟΥ ΔΩΣΕΙΣ...

    ΝΑ ΤΟΝ ΣΤΗΡΙΖΕΙΣ ΠΑΝΤΟΤΕ ,ΝΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΑΣ ΤΟ ΧΕΡΙ..

     ΓΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΙΟ ΕΜΠΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΑΙΡΙΑΣΜΕΝΟ ΤΑΙΡΙ...

Πιστεύεις εν τέλει ότι ,ότι δίνεις παίρνεις σ αυτή τη ζωή;

 

-Ότι δίνεις παίρνεις αλλά όχι απαραίτητα από τους ίδιους ανθρώπους που θα δώσεις…Μπορεί σε κάποιον συνάνθρωπο σου να δώσεις αγάπη και να μη σου δώσει…Την αγάπη όμως θα την πάρεις από κάπου άλλού..άρα πάλι αγάπη θα πάρεις…ότι έδωσες δηλαδή…Επίσης συμφωνώ και με μια άλλη σκέψη μου πως δεν θα δώσω για να πάρω,θα δώσω γιατί θέλω να δώσω….

 

35) Yπάρχει καποιο μαθημα ζωης που εχεις παρει και θα ηθελες να μοιραστεις με τους αλλους;

-Ναι βέβαια ,κι αυτό που θα σας πώ είναι όντως ένα μάθημα ζωής…Κάποια μέρα είχα κατέβει Ηράκλειο..Ακούω μια ηλικιωμένη κυρία,πολύ φτωχικά ντυμένη ,να μου λέει «Κοπέλα μου,μπορείς να με βοηθήσεις λίγο;»Αυτή λοιπόν η κυρία ήθελε να την βοηθήσω να βγάλει κάποια μπουκάλια με γάλα από ένα κάδο που τα είχε πετάξει το διπλάνό σούπερ μάρκετ…Προφανώς ήταν ληγμένα…Αν πιείτε από αυτό το γάλα θα πάθετε δηλητηρίαση,να σας χρήματα να αγοράσετε φρέσκο γάλα…Και τι μου λέει; Μπορεί να μην έχω να φάω μα δεν θα δεχτώ να πάρω ξένα λεφτά..Την βοήθησα,μπήκα σχεδόν  ολόκληρη μέσα στο κάδο,της έδωσα το γάλα και φεύγοντας μου έδινε του κόσμου τις ευχές και με σταύρωνε…Αυτό είναι ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ…Λεφτά ίσως να μην έχουμε στην τσέπη,αλλά μια αξιοπρέπεια την έχουμε..Ένα ηθικό δίδαγμα που πήρα από αυτή τη γυναίκα και την ευχαριστώ πάρα πολύ!

36) Θα μου κανεις μια ευχη για σενα και μια για την ανθρωποτητα;

-Όταν η ανθρωπότητα σταθεί στα πόδια της και ο κόσμος πλημμυρίσει από χαμόγελα,υγεία και αισιοδοξία,τότε αυτόματα και η ευχή που θα έκανα για μένα θα έβγαινε αληθινή..Να είμαι καλά και να βλέπω τον κόσμο ευτυχισμένο…


Συνέντευξη:Έρικα Τζαγκαράκη

Facebook profile:www.facebook.com/xamogelatepanta

Facebook page: www.facebook.com/groups/422194817818453/?fref=ts