30+2 ερωτήσεις για τον Αντώνη Ζαχαράκη!! Μιλάει αποκλειστικά στην Έρικα Τζαγκαράκη

2016-04-09 10:39

Ο Αντώνης Ζαχαράκης είναι ένας άνθρωπος χαμηλών τόνων,πράγμα οξύμωρο σε σύγκριση με το εύρος των καλλιτεχνικών του δυνατοτήτων.Και το λέω αυτό γιατί αν συνειδητοποιήσει κάποιος την διάσταση του ταλέντου του,πραγματικά θα αναρωτηθεί για την ταπεινότητα που τον διακρίνει πρώτα απ’όλα ως άνθρωπο και κατόπιν ως καλλιτέχνη.Η παρουσία του όλα αυτά τα χρόνια «αθόρυβα δυνατή».Το ήθος και η ευγένεια του συμβαδίζουν με την ποιότητα του στην μουσική.Ποιοτικός άνθρωπος-ποιοτική μουσική-ποιοτική πορεία-ποιοτικά έργα.Κάποια στιγμή στην συνέντευξη μου λέει «Δεν μπορώ να κατασταλάξω σε ένα στυλ.»…Και αναρωτιέμαι «καταλήγει κάπου η μουσική;» Όταν γεννιέσαι μουσικός η μουσική είναι μέσα σου,κυλάει στις φλέβες σου σαν αίμα και κατακλύζει όλη σου την ύπαρξη.Ο Αντώνης Ζαχαράκης γεννήθηκε μουσικός.Γεννήθηκε καλλιτέχνης.Γεννήθηκε για να λάμψει σαν αστέρι…όπως το τελευταίο του τραγούδι «Αστέρι έγινες» ….
Αστέρι έγινες Αντώνη Ζαχαράκη κι ας μην σ’αφήνει η σεμνότητα σου να το διατυμπανίζεις.Έξαλλου τα αστέρια δεν χρειάζονται ενδείξεις και υποδείξεις για να λάμψουν,δεν χρειάζονται φωτεινές επιγραφές για να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στον ουρανό.Στον καλλιτεχνικό ουρανό -στην προκειμένη περίπτωση- που ποτέ δεν θα ήταν τόσο φωτεινός αν δεν υπήρχαν αστέρια τόσο λαμπερά να του χαρίζουν λίγη από την λάμψη τους,όσο το αστέρι του Αντώνη Ζαχαράκη.
Έρικα Τζαγκαράκη

 

 

1) Αντώνη καταρχήν  να σε ευχαριστήσω  που δέχτηκες να μου παραχωρήσεις αυτή την συνέντευξη, και να σου ευχηθώ καλή επιτυχία σε ότι κάνεις στην ζωή σου!

 Να αρχίσουμε με τα βασικά και να μου πεις λίγα πράγματα για σένα. Από που κατάγεσαι; Που γεννήθηκες; Που ζεις; Ποιά είναι η οικογενειακή σου κατάσταση;

 

Καταρχήν εγώ σε ευχαριστώ για αυτήν την όμορφη πρόταση που μου έκανες, όπως φυσικά και το

site που μας φιλοξενεί.

Κατάγομαι λοιπόν ο μισός από τον Άγιο Μάμα Μυλοποτάμου  από τη μεριά του πατέρα μου, και από τη Νέα Φώκαια της Μικράς Ασίας από τη μεριά της μητέρας μου.

Γεννήθηκα,  μεγάλωσα και ζω στο Ρέθυμνο, είμαι παντρεμένος εδώ και 20 χρόνια και έχω δύο υπέροχα παιδιά.

 

2) Θέλω ένα σύντομο βιογραφικό σου για να γνωρίσει ο κόσμος τον Αντώνη Ζαχαράκη μέσω της επαγγελματικής του ιδιότητας!

 

Γεννήθηκα το Νοέμβριο του 1969 στο Ρέθυμνο της Κρήτης. Το 1983 πήρα τα πρώτα μου μαθήματα κρουστών στην Δημοτική Φιλαρμονική Ρεθύμνου με καθηγητή τον Νίκο Αντωνακάκη και με αρχιμουσικούς  τον Κώστα Αποστολάκη και τον Άκη Πλαίτη, και αργότερα στο Εργαστήρι Κρουστών.

Υπήρξα ενεργό μέλος της Πειραματικής Συμφωνικής Ορχήστρας Ρεθύμνου με μαέστρο τον Μπάμπη Πραματευτάκη. 

Είμαι μέλος του μουσικού σχήματος  “Φωνές του Νότου”  παίζοντας τύμπανα & κρουστά, ενώ έχω διασκευάσει και ενορχηστρώσει δεκάδες πολυφωνικά τραγούδια για το σχήμα αυτό.  

Με τις “Φωνές του Νότου” έχω εμφανιστεί σε συναυλίες με τον Σταμάτη Κραουνάκη, την Λίνα Νικολακοπούλου και το “Τρίφωνο”.

Έχω συνεργαστεί με τον Στέλιο Μπικάκη, τον Κώστα Βερδινάκη,  με τη Σούλα Δασκαλομαρκάκη, τον Στράτο Γουνάκη ,τον Ηλία Πίτερη,  με τα αδέλφια Δημήτρη και Μανόλη Σπυριδάκη, επίσης τα αδέλφια Νεκτάριο και Ευτύχη Κωστάκη και πολλούς άλλους.

Τα τελευταία χρόνια συνεργάζομαι με τον Μιχάλη Νικηφόρο. 

Ζω μόνιμα στο Ρέθυμνο της Κρήτης, όπου είμαι καθηγητής κρουστών στην Φιλαρμονική του Δήμου Ρεθύμνου. Σαν συνθέτης ασχολούμαι με όλα τα είδη μουσικής, μοντέρνο, παραδοσιακό, σόλο, μουσική δωματίου, χορωδιακή και συμφωνική μουσική. Επίσης γράφω για θεατρικά έργα, ταινίες μικρού μήκους, και έχω επιμεληθεί την ενορχήστρωση σε αρκετές δισκογραφικές δουλειές.

 

 

3) Το «μικρόβιο» του μουσικού ,το κληρονόμησες από κάπου ή καλλιεργήθηκε μέσα σου  ,μεγαλώνοντας;

Δεν είχε ασχοληθεί  στο παρελθόν κάποιος από την οικογένεια μου με μουσική, οπότε καλλιεργήθηκε μάλλον. Από μικρός είχα σπάσει όλα τα μαγειρικά σκεύη στο σπίτι με το να τα καταχτυπάω.

Κάτι άλλο που με μάγευε  μικρό (και με μαγεύει ακόμα) είναι η μουσική για κινηματογράφο.
Έβλεπα ή μάλλον πιο πολύ άκουγα την μουσική πίσω από την σκηνή.Όταν τελικά συνειδητοποίησα ότι βλέποντας το “ Le Professionnel ” πχ με τον Jean Paul Belmondo δεν με ένοιαζε το έργο,  αλλά μόνο η μουσική του Ennio Morricone , ήξερα πως θα γίνω μουσικός.

 

 

4) Ποιά ήταν η πρώτη σου σύνθεση;

Το πρώτο που τραγούδι  μου ήταν το “Θέλω” κάπου το 1983 πάνω σε ένα ποίημα της μητέρας μου.

 

 

5) Θυμάσαι τα συναισθήματα σου όταν κυκλοφόρησε το πρώτο σου ολοκληρωμένο κομμάτι;

Να ακούς  το τραγούδι σου στο ράδιο ήταν κάτι το φοβερό για κάποιον που γράφει μουσική.

Ήταν πολύ έντονα συναισθήματα  και δεν μπορούν να περιγραφούν  εύκολα.

Τότε ήταν βέβαια και άλλες εποχές και δεν μπορούσες εύκολα να μπεις  στη δισκογραφία, πόσο μάλλον αν  προέρχεσαι από την επαρχία!

 

 

6) Ποιες είναι οι σπουδές που έχεις κάνει πάνω στο αντικείμενο σου και αν σκέφτεσαι με κάποιο τρόπο να τις επεκτείνεις

Ξεκίνησα μαθήματα κρουστών στη Δημοτική Φιλαρμονική Ρεθύμνου όπως σου είπα. Από εκεί άρχισαν όλα και ευτυχώς άρχισαν σωστά!  Αργότερα έκανα κάποια μαθήματα στο “Εργαστήρι Κρουστών” στην Αθήνα,  και μαθήματα Αρμονίας στο ωδείο “Μουσική Παιδεία”  στον Πειραιά.  Εκείνα τα χρόνια έπρεπε να ανεβοκατεβαίνεις Αθήνα για κάτι τέτοιο! Δεν είναι όπως τώρα που έχεις τα πάντα στα πόδια σου. Όσο για τις επεκτάσεις ,είναι λίγο αργά νομίζω, αν και ποτέ δεν σταματάς να μαθαίνεις!

 

7) Ποιά η σχέση σου με το διαδίκτυο; Και ποιά η γνώμη σου; Συμβάλει θετικά ή αρνητικά στην πορεία ενός καλλιτέχνη;

Τα πάω μια χαρά με το διαδίκτυο! Είμαι από τους ανθρώπους που λόγω δουλειάς είχα εξοικειωθεί με την τεχνολογία από πολύ μικρός. Γενικά νομίζω  ότι συμβάλει θετικά πάντως.

Να σε γνωρίσει ο κόσμος πχ, να ακούσει τη δουλειά σου, το πως βλέπεις εσύ τα πράγματα από τη μεριά και την τέχνη σου! Την άποψη σου δηλαδή πάνω σε αυτό που κάνεις.

 

8) Υπάρχει κάποιος μουσικός τον οποίο θαυμάζεις και θα ήθελες να φτάσεις κάποια μέρα στο δικό του επίπεδο;

Φυσικά και υπάρχουν και είναι αρκετοί αλλά δεν θα μπορέσω ποτέ μου να τους φτάσω  όσες ζωές και να ζήσω γιατί  τον πήχη τον έβαλαν πολύ ψηλά. Θα σου πω μόνο ένα όνομα,  Μάνος Χατζιδάκις.

Ο μεγαλύτερος δημιουργός για μένα που έβγαλε αυτός ο τόπος!

 

9) Βρίσκεσαι σε ένα χώρο που τραβάει σε υπερβολικό βαθμό τα φώτα της δημοσιότητας.

    Τι είναι ψεύτικο σε αυτόν και τι αληθινό;

 

Μεγάλη κουβέντα… Δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες αλλά πολύ γενικά,  φαντάσου μια γραμμή στην άκρη του πάλκου. Το από κάτω (ο κόσμος δηλαδή) είναι πολύ αληθινό και λίγο ψεύτικο, και αντιστρόφως ανάλογα το απάνω!  Πάντα βέβαια εξαρτάται από το ποιος είναι απάνω στο πάλκο.  Σε γενικές γραμμές πάντως στις συνεργασίες μου ήμουν τυχερός μέχρι τώρα.

 

10) Τι σε έχει εμποδίσει ο φόβος της αποτυχίας να κάνεις;

Τίποτα, γενικά δεν φοβάμαι σε ότι έχει να κάνει με την δουλειά μου.

 

11) Ποιες δραστηριότητες σε κάνουν να χάνεις την αίσθηση του χρόνου;

 Όταν γράφω κάτι, όταν μπαίνω στο studio συνήθως ξεχνάω να βγω!

 

12) Για ποιο πράγμα είσαι πιο ευγνώμων;

Για την οικογένειά μου, και για τους φίλους μου.

 

 

13) Με βάση την σημασία, πως θα τα ταξινομούσες: ευτυχία, λεφτά, αγάπη, υγεία, φήμη;

Ευτυχία, αγάπη, και υγεία τα βάζω μαζί και πρώτα! Μετά η φήμη και τα λεφτά.

 

14) Υπάρχει κάτι επάνω σου που δεν σου αρέσει; Εξωτερικά και εσωτερικά.

Είμαι αρκετά εγωιστής πάνω σε αυτό που κάνω..

 

15) Σε πιάνουν ποτέ κρίσεις ταυτότητας;

Υπαρξιακά όχι… μουσικά όμως συνέχεια! Δεν μπορώ να κατασταλάξω σε ένα στυλ.

Πχ μπορεί το πρωί να γράψω λαϊκό τραγούδι ,το μεσημέρι κλασική μουσική και  το βράδυ ένα κρητικό !

Και φαίνεται και στο παίξιμό μου αυτό.

 

16) Τα πρώτα σου μουσικά ακούσματα και ποιοι δίσκοι (cd) έχουν θέση, σήμερα στην δισκοθήκη σου.

Μοσχολιού, Ξυλούρης και Αλεξίου τα πρώτα.

Σήμερα ακούω τα πάντα, αρκεί να είμαι σε ανάλογη διάθεση.

 

17) Ποια η σχέση σου με την δισκογραφία. Θα ήθελα επιγραμματικά η αναλυτικά, ότι εσύ επιθυμείς, την δουλειά σου, τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και σε συλλογικό.

 

Δόξα το Θεό είναι πάρα πολλά!  Δεν θέλω να σου αραδιάζω όμως  δισκογραφίες, όποιος επιθυμεί  μπορεί να μπει στη σελίδα μου και να τα δει όλα.


Προσωπική δισκογραφία

Συνεργασίες

Συμμετοχές

 

 

18) Πόσο βαθιά πρέπει να βάλει το χέρι στην τσέπη ένας καλλιτέχνης προκειμένου να κυκλοφορήσει μια δισκογραφική δουλειά;

 

Κοίτα τώρα είναι καλύτερα τα πράγματα από ότι επικρατούσε παλιότερα. Παλιότερα έπρεπε να πληρώνεις studio ατελείωτες ώρες. Τώρα οι περισσότεροι που ασχολούνται έχουν αξιοπρεπέστατα home studio δικά τους και έχει πέσει αρκετά το κόστος.

Μιλάμε όμως για το τι χρειάζεται για να κυκλοφορήσει ένα CD , αλλά από κει και πέρα ( και όχι λόγω κρίσης), η αγορά του CD έχει πεθάνει. Και το παιχνίδι το έχασαν οι ίδιες οι δισκογραφικές εταιρίες.

Είναι αδιανόητο να πηγαίνει στη λιανική CD πάνω από 10 ευρώ το ανώτερο όταν το κόψιμο δεν τους κοστίζει ούτε 2 ευρώ και πολλά σου λέω. Το σύνηθες που κάνουν βέβαια είναι  να τους πάει ο καλλιτέχνης την παραγωγή έτοιμη, πληρωμένη δηλαδή από αυτόν, και να τον βάλουν να αγοράσει και ένα αριθμό κομματιών για να είναι σίγουροι πως ότι βγάλουν θα είναι καθαρό κέρδος!

Τους προσπέρασε όμως η εποχή λόγω του διαδικτύου και πλέον βγαίνουν λίγα πράγματα και πουλιούνται ακόμα πιο λίγα.

 

 

19) Θεωρείς  ότι υπάρχει μουσική παιδεία στο σύνολο των νέων καλλιτεχνών; Στο παίξιμο ,στο τραγούδι, στο στίχο ,στη μουσική....

 

Θεωρώ ότι υπάρχουν πολλά αξιόλογα παιδιά που μπαίνουν στο χώρο, αλλά και πολύ σαβούρα επίσης!

Ο κόσμος και ο χρόνος είναι ο τελικός κριτής!

 

 

20) Ο καλλιτέχνης έχει «κοινωνική ευθύνη» απέναντι στο κοινό που τον παρακολουθεί; Ο τρόπος που ζει και φέρεται πρέπει να είναι κοινωνικά αποδεκτός για να  μην αποτελέσει παράδειγμα προς αποφυγήν;

 

Δεν με ενδιαφέρει και ποτέ δεν με ενδιέφερε τι κάνει ο καθένας  στο σπίτι του.

Πιστεύω όμως πως όταν βγαίνει στο πατάρι πρέπει να είναι Κύριος με το Κ κεφαλαίο!

Γι αυτό έχει ξεχωρίσει για μένα (πέρα από την καλλιτεχνική άποψη) ο Βασίλης Σκουλάς!

 

 

21) Θυμάσαι να μου πεις ποιο ήτανε το πρώτο σου live; Τα συναισθήματα που ένιωσες τότε που ανέβηκες πρώτη φορά στην σκηνή, και τα συναισθήματα που νιώθεις τώρα;

 

Πρέπει να ήταν το 1984 σε κάποια εκδήλωση με την ορχήστρα της Φιλαρμονικής, αλλά το που ήταν θα σε γελάσω. Παρότι πιο έμπειρος μετά από τόσα χρόνια, τα ίδια νιώθεις πάνω κάτω. Χαρά, αγωνία αν αρέσει αυτό που παρουσιάζεις, αλλά και περηφάνια που είσαι εκεί.

 

22) Τι σε ενοχλεί στον καλλιτεχνικό χώρο; Αν σε ενοχλεί  κάτι.

 

Η ψευτιά και η υποκρισία με ενοχλούν γενικά. Οι δήθεν με ενοχλούν καλλιτεχνικά.  Οι αρπαχτάκηδες!

Με ενοχλεί που θίασοι από την Αθήνα των 20 ατόμων έρχονται με τα μισά στην επαρχία και με ελάχιστα σκηνικά από ότι πραγματικά ανεβάζουν εκεί . Με ενοχλεί  που μουσικά σχήματα κόβονται και ράβονται και τελικώς έρχονται οι μισοί του μισού για μια “αρπαχτή”  στην επαρχία. Και στις διπλάσιες τιμές συνήθως. Όταν δεν σέβεσαι αυτόν που είναι από κάτω αργά ή γρήγορα θα το πληρώσεις!

 

23) Πως βλέπεις τον εαυτό σου Καλλιτεχνικά ,και πως  σε  προσωπικό επίπεδο…20 χρόνια μετά;

 

Ούτε για αύριο δεν ξέρω, πόσο μάλλον σε 20 χρόνια!

 

 

24) Πόσες από τις προσδοκίες που είχες όταν ξεκινούσες έχουν πραγματοποιηθεί έως σήμερα;

 

Δεν ξεκίνησα με προσδοκίες και αυτό μάλλον μου κάνει καλό. Παίρνω ότι έρχεται σιγά σιγά.

Ένα απωθημένο έχω…. να παίξω Ερωτόκριτο στο Ηρώδειο!

 

25) Μια συνεργασία που θα σου μείνει αξέχαστη και θα ήθελες να επαναλάβεις και μια που αν γύριζες πίσω το χρόνο θα προτιμούσες να είχες αποφύγει.

 

Αξέχαστο θα μου μείνει που έπαιξα στο Wiener Konzerthaus με τον Στέλιο Μπικάκη. Ένας χώρος που αν συνειδητοποιήσεις ποιοι έχουν παίξει εκεί στην ίδια σκηνή, σε πιάνει εγκεφαλικό! Αξέχαστο θα μου μείνει που έχω συνυπάρξει στη σκηνή με τον Σταμάτη Κραουνάκη. Ένας από τους μεγαλύτερους εν ζωή συνθέτες του τόπου μας, και είμαι πολύ τυχερός που τον γνωρίζω και μαθαίνω από αυτόν! Αξέχαστο θα μου μείνει που πήγαμε να παίξουμε με τις Φωνές, Νίκο Ξυλούρη στα Ανώγεια σε ένα θέατρο που έχει το όνομα του, και έτρεμαν τα πόδια μου. Αξέχαστο θα μου μείνει επίσης που πρόλαβα και έπαιξα με τη Ρίτα Σακελαρίου. Όχι δεν θα άλλαζα ούτε θα απέφευγα τίποτα από ότι έχω κάνει.

 

26) Ποιο σλόγκαν θα έγραφες πάνω σε ένα μπλουζάκι;

Μην τρελαίνεσαι!

 

27) Ποια είναι μια πεποίθηση που έχεις με την οποία οι περισσότεροι άνθρωποι διαφωνούν;

Ότι είμαστε όλοι ίσοι, άσχετα αν δεν λέει  κανείς ανοιχτά το αντίθετο.

 

28) Τι θα έκανες διαφορετικά αν ήξερες ότι κανένας δεν θα σε έκρινε για αυτό;

Τίποτα. Μαθαίνεις και εξελίσσεσαι  μέσα από τις επιλογές σου. Σωστές ή λάθος.

 

29) Το πάντρεμα της Ελληνικής μουσικής και των ήχων που δημιουργείτε τι σημαίνει για εσένα;

Η μουσική είναι μία όσο και αν θέλουν κάποιοι να την διαχωρίζουν. Τα πάντα λοιπόν αν γίνουν όμορφα θα μου αρέσουν, αν όχι …όχι!  Αλλά όμως είναι τελείως υποκειμενικό, και απαντιέται στην ερώτηση τι αρέσει στον καθένα μας να ακούει τελικά.

 

30) Μουσικός γεννιέσαι ή γίνεσαι;

Γεννιέσαι και μετά γίνεσαι καλύτερος αν θέλεις!

 

31)  Τι να περιμένουμε στο άμεσο μέλλον από τον Αντώνη Ζαχαράκη; (όνειρα-στόχοι-εμφανίσεις)

Ένα CD που επιτέλους τέλειωσα μετά από 4 χρόνια  με ορχηστικά κομμάτια, αλλά τις κυρίαρχες μελωδίες θα τις έχουν η λύρα και το λαούτο.  Ένα CD που συνεργάστηκαν μαζί μου πολλοί καλοί φίλοι όπως οι Κώστας Βερδινάκης , Ηλίας Κατσαβίδης , Βαγγέλης Παπαδάκης , Βασίλης Παπαδάκης , Δημήτρης  και Μανόλης  Σπυριδάκης , Γιάννης Σισάκης ,  Ευτύχης και Νεκτάριος Κωστάκης , Μιχάλης Νικηφόρος, Τιμολέων Σαββάκης , και Αργύρης Έξαρχος .

Επίσης κάποια θεατρικά που έχω αναλάβει και τελειώνουν σιγά σιγά.

 

32) Σε ευχαριστώ και πάλι Αντώνη, και κλείνοντας θα ήθελα δύο ευχές.

Μία για σένα και μία για την ανθρωπότητα.
 

Υγεία.

Ειρήνη.

 

Συνέντευξη:Έρικα Τζαγκαράκη

Facebook profile Αντώνη Ζαχαράκη:www.facebook.com/antonis.zacharakis.1

Ιστοσελίδα Aντώνη Ζαχαράκη:www.zacharakis.net/el/

Υoutube channel:www.youtube.com/channel/UC80N3lHpDnRNapKxXRpUIDg?nohtml5=False