Γιώργης Παλαμιανάκης: Το σκοτίδι πόσο μπορεί να χώσει το φως.....

2015-05-14 20:25

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Ο Γιώργης Παλαμιανάκης γεννήθηκε στις 16 Σεπτεμβρίου 1962 στο ορεινό χωριό Γέργερη του Δήμου Γόρτυνας Ηρακλείου Κρήτης και ανατράφηκε στην Αθήνα στο Μαρούσι. Στα 17 του επέστρεψε ξανά στην Κρήτη. Σε μια διαφορετική κοινωνία απ’ αυτή που ζούσε, αλλάζοντας τα πάντα, συνθήκες διαβίωσης, επάγγελμα και νοοτροπία. Επηρεαζόμενος απ’ αυτή την ξαφνική αλλαγή και για να εισχωρήσει στο κοινωνικό σύνολο του τόπου του ανάγκασε τον εαυτό του να απορροφήσει όσο γίνεται περισσότερα απ’ τους γέροντες συγχωριανούς του και όχι μόνο που συναναστρεφόταν καθημερινά.
Κι έτσι, ο μέχρι χθες άνθρωπος της πόλης, βοσκός πια στα αόρια της Γέργερης ερωτεύτηκε τη φύση. Τα μάτια του έβλεπαν, ο νους του σκεφτόταν και έκανε ανάλυση, η ψυχή του άρχισε κάποια στιγμή να φέρνει στίχους στα χείλη του. Η ψυχή του γέμισε από εικόνες όχι μόνο της φύσης αλλά και του έρωτα, της αγάπης του ανθρώπινου πόνου.
Στην πορεία μετά από συνεχείς ανατροπές το ριζικό τον έφερε στο Ηράκλειο όπου και ζει μέχρι και σήμερα. Έχει γυρίσει λόγω της δουλειάς του και έχει γνωρίσει διαφορετικά κομμάτια της ελληνικής υπαίθρου, διαφορετικές κοινωνίες, νοοτροπίες και ακούσματα. Όλα αυτά επηρέασαν τη γραφή του. Γράφει τα τελευταία τέσσερα χρόνια μετά από έντονες πιέσεις ανθρώπων που πίστεψαν σε αυτόν, γιατί ο ίδιος ντρεπόταν να πιάσει να μεταφέρει τις σκέψεις του στο χαρτί. Όταν κάποια στιγμή έπιασε τον κοντυλοφόρο τον συνεπήρε η γραφή γιατί είδε ότι τα γραφόμενά του έκαναν ανθρώπους να κλαίνε.
Σε διάστημα μόλις οκτώ μηνών και έχοντας ήδη συμπληρώσει 10.000 στίχους πληροφορήθηκε τυχαία ότι γράφει σε ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο, το χαρακτηριστικό στίχο της λόγιας και δημοτικής Κρητικής Ποίησης, το στίχο του Ερωτόκριτου, αλλά και της ρίμας και της μαντινάδας. Κάποια στιγμή τα γραφόμενά του έφτασαν στο Σύλλογο
Λογοτεχνών Ελλάδος, όπου ο Πρόεδρος, Λευτέρης Τσόκας του ζήτησε με ενθουσιασμό να εγγραφεί στο Σύλλογο. Αυτή τη στιγμή ο Γιώργης Παλαμιανάκης είναι ενεργό μέλος του Συλλόγου. Το όνομά του συγκαταλέγεται ανάμεσα στους λογοτέχνες, στην Εγκυκλοπαίδεια Χάρη Πάτση με δισέλιδο αφιέρωμα.
Ο Γιώργης Παλαμιανάκης έχει εμφανιστεί ως προσκλεκλημένος ποιητής σε εκδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα, απαγγέλλοντας ρίμες και μαντινάδες και συζητώντας με θέρμη με το κοινό του, αφήνοντας πάντα τις καλύτερες εντυπώσεις.
Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συμμετοχή του στο αφιέρωμα που οργάνωσε το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Λαογραφικό Σύλλογο Κρητών Τ' ΑΓΡΙΜΙΑ, στις 2 Νοεμβρίου 2013, στη Θεσσαλονίκη. Στην εκδήλωση αυτή ο Γιώργης Παλαμιανάκης εκπροσώπησε επάξια την Κρητική Ποίηση του σήμερα, διάβασε ποιήματα, ρίμες και μαντινάδες, αφυπνίζοντας με την πένα του τις συνειδήσεις των ακροατών, μαγεύοντάς τους με το στίχο του και παρουσιάζοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το πνεύμα το φιλελεύθερο κι ανήσυχο, το αγέρωχο και ατίθασο του Κρητικού.

Έχει εκδώσει δύο ακόμη βιβλία, το Έκφραση Ζωής Α΄ και Έκφραση Ζωής Β΄, και το λοισμοκανακεματα με μαντινάδες ποιηματα και ρίμες παρμένες μέσα από τους ενενήντα χιλιάδες στίχους του.

 

Συνέντευξη στην Έρικα Τζαγκαράκη
 
Ερωτηση : Όσο ζούσες στην  Αθήνα από τα 10 ως τα 17 σου χρόνια κυκλοφορούσες με ένα «κακομάχαιρο» στη ζώνη σου  και είχες το  όνειρο να αποκτήσεις κάποτε ένα καλό μαχαίρι...Τα χρόνια που έζησες στην Αθήνα ειχες πάθος με την Κρήτη και οτιδήποτε Κρητικό. Το μαχαίρι το αγαπούσες ως έθιμο ...εχεις δηλωσει στην ιστοσελιδα Ρεθεμνος..Πως εφυγες απο την Αθηνα ,πως ηρθες εδω  και πως το εθιμο που αγαπουσες εγινε τροπος ζωης σου?
 
Απαντηση:Κοπέλι ήμουνε κατέβηκε ο πατέρας  μου και γόρασε προβατα και βρέθηκα στο πάθος μου που ήτανε ο τόπος μου .'Οσο για το μαχαίρι βάθος χρόνου γίνηκε ο τρόπος επιβίωσης μου εφόσον διατηρώ κατάστημα κατασκευής και εμπορίας μαχαιριών
 
Ερωτηση :Όντε με λένε Κρητικό,
               νιώθω 'πο τσ' άλλους ξένος.
                Είμαι απλά ένας Έλληνας
                Κρητικογεννημένος.
                Πόση Βαρυτητα εχει για σενα η εννοια της λεξεως πατριδα?
 
Απάντηση :Χωρίς ρίζες δεντρό δεν φυτρώνει 
 
 
Ερωτηση : ΟΥΛΟΙ ΜΕ ΛΕΝΕ ΔΥΝΑΤΟ ΜΑ ΓΩ ΔΕΝ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΓΩ
                  ΑΦΟΥ ΛΥΓΙΩ ΟΝΤΕ ΘΑ ΙΔΩ ΤΑ ΜΑΘΙΑ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΓΩ...
                   Ti είναι αυτό που θα μπορούσε να γονατίσει τον Γιώργο Παλαμιανάκη?
 
Απάντηση: Η αγάπη 
 
 
Ερωτηση : ΤΟ ΟΨΕΣ ΜΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΘΥΜΑΤΑΙ Ο ΝΟΥΣ ΜΟΥ ΟΥΛΟ.. ΤΟΥ ΛΕΙΠΟΥΝΕ ΠΟΛΛΕΣ ΣΚΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΕΡΓΟ ΤΣΗ ΖΩΗΣ ΜΟΥ...ΚΑΙ ΓΩ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ Η ΛΟΓΙΚΗ ΜΟΥ ΓΙΑΤΡΕΙΑ........ΞΑΝΟΙΓΩ ΝΑ ΔΩ ΤΟ ΑΥΡΙΟ.....
Τι περιμενεις να σ φερει η καινουρια μερα που ξημερωνει?
 
Απάντηση: Πράμα ότι θέλει το ριζικό 
 
Ερωτηση : Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΣΚΛΑΒΑ ΣΤΟ ΦΘΑΡΤΟ ΣΟΜΑ ..... 
                   Η ΔΕ ΨΥΧΗ ΑΚΟΥΡΑΣΤΗ ΑΓΟΝΗΣΤΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΠΟΛΕΜΑ ΝΑ ΔΗΞΗ ΤΗΝ ΑΛΗΘΙΑ ΤΗΣ....
                   Ποια ειναι η αληθεια της δικης σου ψυχης?
 
Απάντηση: Μα το έχω πει η ίδια η ψυχή μου προσπαθει να βρει την αληθεια της 
 
 
Ερωτηση : ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ Ο ΘΙΟΣ ΠΟΥ ΜΟΥ ΔΩΚΑΝΕ ΟΙ ΓΟΝΕΟΙ ΜΟΥ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΓΩ 
                 ΕΙΠΕ ΟΝΤΕ ΜΕ ΧΑΣΤΟΥΚΙΖΟΥΝΕ ΝΑ ΓΥΡΙΖΩ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΑΓΟΥΛΟ......
                 ΚΑΙ ΓΩ ΤΟ ΠΙΣΤΕΨΑ....Η ΚΕΦΑΛΗ ΜΟΥ ΕΠΩΔΟΚΕ ΣΑΙΤΑ ΤΟΥ ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ...
                 Έχεις δεχτεί πισώπλατες μαχαιριές?
 
Απάντηση :Μα η απάντηση βρίσκεται στην αρχή της ερώτησης 
 
Ερωτηση :Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΝΟΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΡΟΔΟΤΗ
                   ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙΣ ΝΑ ΤΟΝ ΑΓΑΠΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥ ΤΟ ΔΕΙΧΝΕΙΣ...
                   Κατά πόσο το πράττεις αυτό στην καθημερινότητα σου?
 
Απάντηση: Eίναι η ακραία αλήθεια τση ζωής μου αγαπώ τσι προδότες μου κι όταν μου δώσουν την ευκαιρία τους το δείχνω .
 
Ερωτηση :Αν τύχει και ακουστεί σεισμός ετά που ζεις μακριά μου
               Σκάφτω τον τάφο για να μπουν μέσα τα όνειράτα μου
               Πες μου ενα ονειρο που ειχες και το ειδες να πραγματοποιειται
               και ενα απωθημενο σου
Απάντηση :Τα όνειρα είναι απλοί λοισμοί όσο για απωθημένο δεν έχω κανένα 
 
 
Ερωτηση :Σεισμό μου κάμει η λογική τα όνειρατα γκρεμίζει
                   και ξεΒαρέθηκε η καρδιά ερείπια να χτίζει
                   Τι αγαπας?τι ελπιζεις? τι φοβασαι?
Απάντηση: Σέβομαι το γενή ντουνιά δεν ελπίζω πράμα και  φοβούμαι μόνο τον απατό μου οντέ πέφτει στο κενό του νου μου 
 
Ερωτηση :Με το μαχαίρι τση πρεπιάς ήκοψα το εγώ μου
                 γιατί σε θέλω πλάι μου φίλο και αδελφό μου.
                 Τι σημαινει για σενα φιλοτιμο ντομπροσυνη παληκαρια?
Απάντηση: Η ταπείνωση του εγωισμού 
 
 
Ερωτηση:Αν σε ρωτουσα πριν 30 χρονια να μου πεις πως θα εβλεπες τον ευατο σου το 2015
                 θα ειχες μπορεσει να μαντεψει την σημερινη σου εξελιξη?
Απάντηση :Κοινός θνητός είμαι 
 
Ερωτηση:ΥΠΗΡΞΑΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΠΟΧΕΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕΣ ΚΑΝΤΑΔΕΣ...ΣΤΑ ΣΟΚΑΚΙΑ ΤΣΗ ΓΕΡΓΕΡΗΣ?
Απάντηση: Ασφαλώς και υπήρξαν 
 
Ερωτηση:ΕΙΜΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΙΠΟΤΑ....ΕΙΜΑΙ ΑΘΡΩΠΟΣ.. ΕΧΩ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ....
               εχεις γραψει,κι εγω θελω να μου περιγραψεις με λιγες λεξεις τον Γιωργο Παλαμιανακη σαν πατερα,συντροφο,φιλο..
Απάντηση: Σαν πατέρα θα απαντήσουνε οι γιοί μου ,σαν σύντροφος οι γυναίκες που γνώρισα στο διάβα τση ζωής μου,
                  και σαν φίλος ούλοι αυτοί  που πιστέψανε σε μένα 
 
 
Ερωτηση:Ο ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΟΣ ΑΘΡΩΠΟΣ ΤΣΗ ΠΛΑΣΗΣ...ΕΙΝΑΙ ΕΚΙΟΣΑΣ...
               ΠΟΥ ΟΝΤΕ ΘΕΤΕΙ ΑΡΓΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΜΗΘΙΑ ΝΤΟΥ....
                 ΕΧΕΙ ΝΑ ΟΝΕΙΡΕΥΤΕΙ....ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΠΟΥ ΠΗΡΕ ΑΠΟ ΚΙΟΥΣΑΣ
               ΠΟΥ ΕΜΠΑΝΤΗΞΕ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΣΗ ΜΕΡΑΣ...
                 Τι δεν εχουν οι σημερινοι άνθρωποι και δεν νιωθουν ευτυχισμενοι?
Απάντηση :Αγάπη δεν έχουνε 
 
 
Ερωτηση:Ο ΑΘΡΩΠΟΣ Ο ΕΡΩΝΤΕΥΜΕΝΟΣ...ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ...ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΑΤΟ ΝΤΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΣΗ ΑΛΟΥΣ....
                  Γιατι ειναι επικινδυνος ο ερωτευμενος ανθρωπος και τι ρολο παιζει ο ερωτας στη ζωη σου?
Απάντηση :Οι αρχαίοι φιλόσοφοι λέγανε έρωντας και θάνατος αυτό τα λέει όλα 
 
Ερωτηση:ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΠΑΡΟΝ..ΛΟΓΑΤΑΙ ΠΑΡΕΛΘΟΝ..ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΙΓΜΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟ..
                ΑΠΟΥ ΠΕΡΝΕΙ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΝΤΟΥ..ΤΟ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΟ ΑΥΡΙΟ..
               ΑΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΤΗΓΜΗ..ΤΟ ΜΟΝΟ ΣΙΓΟΥΡΟ ΛΟΙΠΟΝ ΤΣΗ ΣΤΙΓΜΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΧΘΕΣ...
               Θα μοιραστεις μαζι μου καποιες στιγμες απο το χτες σου?
                Καποιες στιγμες που σημαδεψαν την ζωη σου...ευχαριστες η δυσαρεστες...
Απάντηση: Η ζωή μου είναι ένα βιβλίο που δεν διαβάζεται σε μια στιγμή 
 
Ερωτηση:ΟΝΤΕ ΓΡΟΙΚΑΣ ΝΑ ΣΟΥ ΛΕΝΕ ΠΟΣΟ Σ ΑΓΑΠΟΥΝΕ ΕΠΙΜΟΝΑ 
                  ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΟΥΝΕ ΜΕ ΛΟΓΙΑ ΝΑ ΣΕ ΣΥΒΑΣΟΥΝΕ...ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ...
                 ΝΑ ΛΑΡΓΑΡΕΙΣ ΛΕΝΕ ΨΈΜΑΤΑ ....ΑΓΑΠΟΥΝΕ ΤΟΝ ΑΠΑΤΟ ΝΤΟΣ....
                  Θα μου το αναλυσεις αυτο λιγο?
Απάντηση :Μα οι παλαιινοί ανθρώποι λέγανε τα πολλά λόγια είναι φτώχεια 
 
 
Ερωτηση:ΤΑ ΠΑΘΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΒΑΡΙΑ ΚΙ ΑΠ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΑΚΟΜΑ 
                  ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΥΛΗ ΜΟΥ Η ΖΩΗ ΒΑΜΜΕΝΗ ΜΑΥΡΟ ΧΡΩΜΑ
                  Nα υποθεσω οτι ειναι απλα μια μαντιναδα ...μια καλη μαντιναδα
                  και οχι βιωματικη σκεψη....
Απάντηση :Μα όλες οι μαντινάδες είναι βιώματα δικά σου η του κοινωνικού συνόλου 
 
 
Ερωτηση:Ποιό απο όλα τα είδη του γραπτού λόγου σε αντιπροσωπευει περισσοτερο?
Απάντηση : Η γραφη είναι τρόπος ζωής μου 
 
Ερωτηση:Υπάρχει καποιος ήρωας απο την κρητικη λογοτεχνια του οποίου θα αλλάζατε 
                     το "ρόλο" αν σας δινόταν αυτη η δυνατοτητα?
Απάντηση :Φυσικά και όχι 
 
Ερωτηση:Ποια ειναι η γνωμη σου για τη κρητικη μουσικη στις μερες μας?
Απάντηση: Είναι εξελίξιμη  
          
Ερώτηση :Παρακολουθείτε τηλεόραση;Ραδιοφωνικες εκπομπες?
Απάντηση Παρακολουθω εκπομπες κοινωνικοπαραδοσιακού περιεχομένου  
 
Ερώτηση :Ποιες είναι οι μικρές συνήθειες στην καθημερινότητά σας;
Απάντηση: Είμαι σαφή ερωτευμένος με τα πάντα  τση φύσης κι η συνήθεια είναι να απλώνω
                 τον έρωντα τση καθημερινότητας με την πένα μου πάνω στο χαρτί.
 
Ερώτηση :τι ειναι το μερακλικι για σενα?Πότε ενας ανθρωπος ειναι μερακλης?
Απάντηση: Σεβασμός προς τον εαυτό σου 
 
:Ερώτηση :Αν ειχες ενα μαγικο ραβδι και μπορουσες να μεταμορφωσεις ενα 
           άψυχο αντικειμενο ,σε έμψυχο,ποιο θα ηταν αυτο και για ποιο λογο
           θα το εκανες?
Απάντηση :Δεν έχει ο λοισμός μου κάτι άψυχο που θα θελα να το μετατρέψω σε εμψυχο
                  αλλά θα μπορούσα να μετατρέψω ένα έμψυχο σε άψυχο <τον άνθρωπο σε χαράκι >
                  μια και στην εποχή μας όυλοι οι άνθρωποι μοιάζουμε με χαράκια .
 
:Ερώτηση :Aν η ζωη σου ηταν ενα βιβλιο τι τιτλο θα της εδινες?
Απάντηση: Όλη η ζωή μου ένας λαβύρινθος 
 
Ερώτηση :Ποσο απολυτος εισαι στην ζωη σου?
                 Δίνεις δευτερες ευκαιριες στους ανθρωπους?
                 Κι αν ναι κατω απο ποιες προυποθεσεις?
Απάντηση :Είμαι ακραία απόλυτος και δεύτερη ευκαιρία δίνω πάντα 
                σε αυτούς που θέλουνε να δείξουνε τη συμπεριφορά τους 
 
Ερώτηση :Αν ολες οι δουλειες πληρωνονταν με τον ιδιο μισθο..
                  τι δουλεια θα επελεγες να κανεις?
Απάντηση :Η δουλειά είναι δουλία εγώ προτιμώ να εργάζομαι 
Ερώτηση :Αν εμπαινες σε μια μηχανη του χρονου και σου δινοτανε η ευκαιρια
           να γυρίσεις πίσω το χρόνο και ...να σε συναντουσες....
           σε ποιά ηλικία θα συναντούσες τον Γιωργο Παλαμιανακη
           και τι θα τον συμβουλευες?
Απάντηση:Ετσά μια δεκαρα χρονώ και θα του΄λεγα να κάμει τα ίδια λάθη 
 
:Ερώτηση :Έχεις μετρησει ποτε ποσες μαντιναδες -ριμες εχεις γραψει?
                  Κρατας αρχειο?
Απάντηση :Φυσικά και κρατώ αρχείο με ημερομηνίες που και πότε γράφτηκε το κάθε κομμάτι..
 
:Ερώτηση :Είσαι αυστηρos με τον εαυτό σου?  
                  Πώς αντιμετωπίζεις τις ενδεχόμένως αρνητικές κριτικές?
Απάντηση Είμαι ακραίος κριτής του εαυτού μου .Είπαμε δεν έχει η λογική γιατρειά  
 
:Ερώτηση :Σκοπεύεις να εμπιστευτείς στο μέλλον στιχους σου σε νεότερους ερμηνευτές? 
Απάντηση : Μα ετονά είναι γινομένο ήδη 
 
Ερώτηση ::Θα στήριζες κάποιο νέο στιχουργό στο ξεκίνημα του;
                 Και αν ναι ,κάτω από ποιες προϋποθέσεις;
Απάντηση: Φυσικά και θα τον στήριζα 
 
 
 
:Ερώτηση ::Ποια ειναι η αγαπημενη σου μαντιναδα απο αλλον στιχουγο?
Απάντηση: Του αδερφικού μου φίλου του Αριστείδη του Χαιρέτη ...
                 Μόνο η αγάπη συγχωρεί τα λάθη τα μεγάλα ...
                 γι αυτό και σε παρακαλώ θέλω να κάμεις κι άλλα ..
 
 
:Ερώτηση ::Το χρήμα πολλοί εμίσησαν..την δόξα ουδεις,...
                   Πόσο σύμφωνο σε βρισκει αυτη η φραση?
Απάντηση: Η ταπεινότητα είναι ο δρόμος τση ζωής μου 
 
:Ερώτηση :: Κάνοντας απολογισμό μέχρι σήμερα...
                    τι από όλα όσα έχεις καταφέρει να κάνεις σε κάνει να αισθάνεσαι υπερήφανος;
Απάντηση:Tα δυο μου παληκάρια 
 
:Ερώτηση :: Αν αύριο ήτανε η τελευταία μέρα της ζωής σου
                πως θα επέλεγες να την ζήσεις;
Απάντηση:Περιγράφοντας στο χαρτί τις τελευταίες μου στιγμές 
 
:Ερώτηση :: Τι εχουμε να περιμενουμε αυριο απο σενα?Επομενα σχεδια?
Απάντηση :Όταν συλλογιάζομαι πατώντας στο χθες ξανοίγοντας το αύριο.
 
 
:Ερώτηση :Aν επαιρνες εσυ αυτη τη συνεντευξη απο τον Γιωργο Παλαμιανακη
                  τι θα τον ρωτουσες που δεν το ρωτησα εγω?
Aπάντηση Το σκοτίδι πόσο μπορεί να χώσει το φως.
 
Συνέντευξη:Έρικα Τζαγκαράκη