Μαντινάδες Ρένας Κυπριωτάκη

2015-06-05 17:11

Τέλεψε...το παιχνίδι σου....
εμπίτισε κι ο χρόνος....
μάθε...εδά πως να...Πονείς....
και να Γελάς...συγχρόνως....

Ρενα Κυπριωτακη

Ο νους μου...απομόνωσε....
στιγμές απού μου... μίλιες....
να μη γροικώ τα "ψώματα"...
που λεγες...και με φίλιες....
Ρενα Κυπριωτακη

Ένα...χαμόγελο μπορεί.....
Ένα..ντουνιά να κάψει...
σα... βγει στα χείλη δυστυχή....
που 'χει ο καημός...γεράσει....
Ρενα Κυπριωτακη

Όποιος...δε...γεύτηκε...καημούς...
βάσανα...πίκρες...πόνους.....
δε τήνε νιώθει τη "χαρά"....
όσους κι αν ζήσει....χρόνους.....
Ρενα Κυπριωτακη

Χώμα...ξερό...η αγάπη σου
άνυδρου τόπου...μοιάζει...
σταλιά...σταλιά...τη ξέρανε...
του πόνου...το...μαράζι....
Ρενα Κυπριωτακη 4/10/2015

Από του κόσμου...τη..."Ψευθιά"...
ήμαθα...να...απέχω......
και τη..."ψυχή αμάλαγη".....
πως να κρατώ.....Κατέχω.......
Ρενα Κυπριωτακη

Θέλει...."ΨΥΧΗ"...για να το πεις...
του Πόνου σου....το Βάρος....
μα 'ναι..."ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ"........
να έχεις...τέθοιο...Θάρρος.....
Ρενα Κυπριωτακη

Ο πόνος ο σωματικός....
γιατρεύεται.....ξεχνιέται...
μα τση Ψυχής...σε τυραννά....
με Θάνατο....νικιέται....
Ρενα Κυπριωτακη

Στην αμαρτία...βούτηξα...
για χάρη των μαθιών σου...
και στο μεθύσι το γλυκό...
των κόκκινων χειλιών σου...
Ρενα Κυπριωτακη

Kάτσε στη μπάντα..."λογική"...
μα μια ζωή..."πλερώνω"...
στα "θέλω"...μου βαλες..."φραγμό"...
και με καμες...να λιώνω....

Κάτσε στη μπάντα λογική....
εδά...εγώ...σ'αρνούμαι....
γιατί με κακολάλησες.....
και τη ζωή στερούμαι....

ΡΕΝΑ ΚΥΠΡΙΩΤΑΚΗ
 

Η "πείρα" σε δασκάλεψε.....
παιχνίδι να μου παίξεις....
μα δα την απουσία μου..
να δω...πως θα αντέξεις...
ΡΕΝΑ ΚΥΠΡΙΩΤΑΚΗ

ΟΤΑΝ ΑΝΑΣΤΕΝΑΖΩ 'ΓΩ...
ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ...ΣΩΠΟΥΝΕ...
ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΝΙΩΘΟΥΝΕ...
ΕΚΕΙΝΟΥΣ...ΠΟΥ ΠΟΝΟΥΝΕ..
Ρενα Κυπριωτακη

ΌΛΟΙ ΣΗΚΩΝΟΜΕ..."ΣΤΑΥΡΟΥΣ"....
ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΤΡΩΝΕ......ΠΟΝΟΙ....
ΜΑ...ΟΛΟΝΩ...ΜΑΣ ΤΣΙ ΣΤΑΥΡΟΥΣ.....
..."ΕΝΑΣ"....ΧΡΙΣΤΟΣ....ΣΗΚΩΝΕΙ....
Ρενα Κυπριωτακη

Μπορούσα...στο "παιχνίδι" σου...
αντίπαλος...να γίνω....
μα...δε μ'αρέσει να πονείς...
και...να νικάς....σ' αφήνω.....
Ρενα Κυπριωτακη

Σε καμα...ταίρι....μοναξά....
και με τα σένα....μένω....
και καθ' αργά...παρέα σου...
εγώ...το γλέντι...στένω....
Ρενα Κυπριωτακη

Σε..τόπο..που χασες....χαρά....
μη πας...να τηνε ψάξεις....
όνειρο που ' ναι μπλιο...νεκρό...
άδικα....το ξεθάφτεις.....
Ρενα Κυπριωτακη

Για...ΣΕΝΑ...και τη πάρτη σου...
έχω ΠΟΛΛΑ....παρτίρει....
μα 'ναι θαρρώ του γέλιου σου....
ΜΕΓΑΛΟ.....το χατίρι....
Ρενα Κυπριωτακη

Πως να σε πω..."ανάμνηση"...
που πέρασε ο χρόνος....
κι αντί να γίνεις...παρελθόν....
εγίνηκές μου..." πόνος"....
Ρενα Κυπριωτακη

Δεν...είν'...ο Πόνος του κορμιού...
απού...νιωσες....Χριστέ...μου....
η...Προδοσία....σε πονεί.....
Μεγαλοδύναμέ....μου....
Ρενα Κυπριωτακη

Τα...."θέλω"...βάνει το κορμί...
και το μυαλό....παιδεύει.....
και η καρδιά....αγαναχτεί....
κι η λογική.....μισεύει.....
Ρενα Κυπριωτακη

Πως να σου πω....πως...σ'αγαπώ...
που τρέμουνε...τα χείλη...
και γίνομαι..ολοκόκκινη....
σα ρόδο....του Απρίλη....
Ρενα Κυπριωτακη
 

Σήμερα...πάλι..θα σου πω...
πως καίγομαι...για 'σένα...
κι αστείο...τση Πρωταπριλιάς...
δεν είναι...ούτε...ψέμα.....
Ρενα Κυπριωτακη
 

"Τη...πίκρα έχω...αδερφή...
μάνα και θυγατέρα....
και ανεβαίνω Γολγοθά.....
με...τρεις σταυρούς...στη χέρα...."
Ρενα Κυπριωτακη
 

Να μη ζηλεύεις....τω...πουλιώ...
μα..πιο πολύ....πονούνε
γιατί θωρούν από ψηλά.....
Ότι...άλλοι...Δε....θωρούνε....
Ρενα Κυπριωτακη

Η..."μάνητα"...του έρωτα....
σ' άθρωπο....να μη...λάχει....
για δε θα βγει...αζωντανός...
όποια κια δώσει...μάχη....
Ρενα Κυπριωτακη
 

Μη...θαρευτείς..στον 'έρωτα'....
ο νικητής...πως..θα ' σαι.....
κι αζωντανός...ανέ...βρεθείς....
πάλι...νεκρός....λογάσαι....
Ρενα Κυπριωτακη

Ποτέ μου..δε ζηθιάνεψα....
δε ζήτηξα...μα...τώρα....
ζητώ...να ρθει...το τέλος μου...
αρχίτερα...μιαν...ώρα....
Ρενα Κυπριωτακη
 

Δε...τόνε...σβήνεις...χρόνε...μπλιο...
'πο...πάνω μου...ένα...δράμι......
στράφι...πάνε..τα γιατρικά....
κι οι κόποι σου.....χαράμι....
Ρενα Κυπριωτακη
 

Δε...γαίνεις...χρόνε...τη... πληγή...
που...μ'άνοιξε...φαντάσου...
πόσο μου είναι αδιάφορο....
πλέον...το..πέρασμά...σου...
Ρενα Κυπριωτακη

 

Το...λάθος...από το σωστό....
Άθρωπος...δε...το κρίνει....
γι' αυτό και τη συγχώρεση.....
μόνο...ο... Θιός....τη δίνει....
Ρενα Κυπριωτακη

 

Λάθητα...κάνει...ο...άθρωπος....
μα και ο Θιός.....επίσης.....
πέμπει...το χρόνο...για γιατρό...
μ'αφήνει....τσ' αναμνήσεις...
Ρενα Κυπριωτακη

Μπελί....'ναι...πως...τα βάσανα...
μοίρα....δε...τ' αγοράζεις....
γι'αυτό...κι ετσά...απλώχερα....
στσ' αθρώπους...τα μοιράζεις..
Ρενα Κυπριωτακη
 

Πού...να...σαλπάρει...το μυαλό...
να πρωτοταξιδέψει........
που ονείρου τόπος γίνηκε....
κάθε δική σου.....σκέψη....
Ρενα Κυπριωτακη

Άθρωπε....γλέντα τη ζωή.....
γέλα....τραγούδα...πίνε....
στο ψεύτη...τουτονέ...ντουνιά...
γιατρός του πόνου....γίνε.....
Ρενα Κυπριωτακη

Φιλιά...δε κάνω...'ψεύτικη'...
καλιά...χω...να μου...λείπει...
τη θέλω να ναι...'μπιστική'...
αλλιώς...δε θέλω...ντίπι...
Ρενα Κυπριωτακη

Στο γαλανό το βλέμμα σου....
πάντα ο ήλιος....λιάζει...
και γίνηκε τ'ονείρου μου...
ο τόπος που χαράζει....
Ρενα Κυπριωτακη

Η αθιβολή σου...'λήθαργο'.....
το...νου....παραμυθιάζει...
και μ' Ένα...ψέμα...καθ'αργά...
η σκέψη μου...πλαγιάζει....
Ρενα Κυπριωτακη

Σκέψου...να δεις...πόσο...σκληρά...
τη λογική μου....κρίνω....
και πως μπορώ...στο ψέμα σου...
χτύπο καρδιάς...να...δίνω....
Ρενα Κυπριωτακη
 

Δε θέλω...λόγια να μου λες...
ούτε...λουλούδια....δώρα...
τα...πρώτα παίρνει... "ο άνεμος"...
τα...δεύτερα... "η μπόρα"...
Ρενα Κυπριωτακη

Να μη κρατήξεις..."παλιατζή"...
πράμα...απ' τα πράματά του...
κι ότι κιανέ μου...χάρισε...
ήταν.....του....."πεταμάτου"....

Πάρε τα όλα...."παλιατζή"...
μα τονε....στανικώς.....του....
και στα σκουπίδια πέταξε....
το κάθε...τι...δικό....του...
Ρενα Κυπριωτακη

Σε...ποιους...Αγίους...να ταχτώ....
να σου ξελησμονήσω....
και την υπόλοιπη...ζωή...
γονυπετής...ας...ζήσω....
Ρενα Κυπριωτακη
 

Πολλές φορές...το..."μπορετό"...
..."αδύνατο"....φαντάζει.....
κι η θέληση....τσ' ανημποριάς....
παιδί... 'ναι...και τση μοιάζει....
Ρενα Κυπριωτακη
 

Πέμπε μου...μοίρα...βάσανα...
και....Μιά....χαρά...μου..δώσε....
κιαπ' την υπόλοιπη...ζωή....
χρόνια...όσα...θες...μου..κόψε...
Ρενα Κυπριωτακη

Τον...άθρωπο...το...δυστυχή...
από...μακρά...γνωρίζω...
γιατί...πάνω...στα ζάλα...του...
καθημερνώς....βαδίζω.....
Ρενα Κυπριωτακη
 

Και...το...μυαλό...'αδυνατεί'.....
εξήγηση....να....δώσει.....
γιαυτό...και...δε μπορεί...να βρει....
τη...'Λύση'....να...σε...διώξει...
Ρενα Κυπριωτακη
 

Κόλαση...και Παράδεισος.....
για μένα...είναι....ΈΝΑ......
καίγομαι...κιόμως...χαίρομαι....
που θα χαθώ....για....ΣΕΝΑ...
Ρενα Κυπριωτακη

 

Να...πράξεις..."λάθος"...γίνεται...
γιατί...Θεός....δεν...είσαι....
"Άθρωπος"...'χίλια πρόσωπα'...
κι αυτό....παραπλανεί σε.....
Ρενα Κυπριωτακη
 

Καρδιά...μου...μπεσαλίδικη....
στο δίκιο σου....απάνω....
τη... λογική....καταπατείς...
και...όλο...λάθη....κάνω...
Ρενα Κυπριωτακη
 

Η σκέψη...Σου...με κυνηγά....
σα λυσσασμένος...σκύλος...
με τριγυρίζει....ολημερνίς....
σα να γυρίζει.....μύλος...
Ρενα Κυπριωτακη 

Μία...καρδιά...Ένα...κορμί...
κι η λογική στη....μέση....
κι...όμως..."συνωμοτήσανε"...
να χεις...τη...πρώτη...θέση..

Μία...καρδιά...Ένα...κορμί...
κι η λογική...στη μέση....

μα...οτίνος...και να φρουκαστώ...
Θα χεις...τη πρώτη...θέση...
Ρενα Κυπριωτακη

Σεβντά μου...σε μεγάλωσα....
σα..."κόρη τω μαθιώ μου"...
μη "ξεστρατίσεις"...και χαθεί...
το γέλιο...τω χειλιώ μου....

Μέσα...στσι κόρες...τω...μαθιώ...
σε 'χω...και δίχως άλλο....
για να χαθείς πρέπει...πια μπρός...
...τα μάθια μου να βγάλω...
Ρενα Κυπριωτακη

Στη...περασά σου...κάνεις μου...
ζημιά...πολλά...μεγάλη....
και κάνω μέρες για να 'ρθω...
στα σύγκαλά μου...πάλι.....
Ρενα Κυπριωτακη
 

Δε φταίω...γω...μα το...μυαλό...
που αδέ σε δώ....το κάνει....
στη σκέψη σου...να το μπορεί....
τα διάπαντα....να....πιάνει...
Ρενα Κυπριωτακη
 

Δε φταίω...'εγώ'...μα φταίν...Αυτές'...
οι...Σκέψεις...οι...."ριμάδες"........
που την αγάπη μου για....Σε.....
έκαμα......μαντινάδες......
Ρενα Κυπριωτακη


 

Κρύβει...μόνο...το....πρόσωπο...
κι όχι τα δυό ντου....μάθια....
κι η "μάσκα του εγω'ι'σμού....
σα με θωρεί......κομμάθια.....
Ρενα Κυπριωτακη
 

Εκειά...που δίνω...τη... ψυχή...
το δίνω και το σώμα....
κια δε με θες...καλιά...να μπει...
μέσα στο μαύρο...χώμα....
ΡΕΝΑ ΚΥΠΡΙΩΤΑΚΗ

 

Γελώ...κι ας κλαίει η σκέψη μου....
μα δε ντο μετανιώνει....
κι ας χαραμίζει τσι στραθιές....
κάθε που σου σιμώνει.....
Ρενα Κυπριωτακη
 

Στο..."παρακάσελο"...του...νου...
εκειά σ' έχω....'στερέψει'....
να δεις....πόσο...πολύτιμη....
ειν'...η...δική σου...σκέψη....
Ρενα Κυπριωτακη

Τη σκέψη σου...δε νταγιαντώ....
σε τάξη να τη βάλω.....
και κάνω 'λάθητα'....διπλά...
το Ένα....πάνω...σ' Άλλο....
Ρενα Κυπριωτακη
 

Εσύ...που καμες...την αρχή....
το...τέλος και να βάλεις....
τα..."κούτσουρα εις τη φωθιά"...
που βαλες....να τα βγάλεις.....
Ρενα Κυπριωτακη
 

Στα πόδια σου βάλε φτερά.....
και στη καρδιά σου....ναύλα.....
τελειώσαμε...και...στο καλό....
τελεία....μα και.....παύλα.....
Ρενα Κυπριωτακη

Στο....όνειρο....δε πίστευα....
μα το ζησα με σένα........
κι ας ήτανε....για μια βραδιά....
κι ας ήτανε....και..... ΈΝΑ....
Ρενα Κυπριωτακη
 

Το... "πρώτο" λάθος...πλήρωσα...
Το... "δεύτερο"....ξεχρώνω....
και με το ίδιο νόμισμα....
πάντοτε.....ξεπληρώνω..
Ρενα Κυπριωτακη
 

Μοίρα μου...που θα πας...εδά....
που εκατάφερα τα....
όσα μου ξώνεις...μια ζωή......
φέσι σου....ήβαλά τα....
Ρενα Κυπριωτακη

Facebook profile: www.facebook.com/irena.ntot?fref=ts 
Επιμέλεια Αφιερώματος:Έρικα Τζαγκαράκη