Μαρία Αυγουλαδάκη:Δεν ζω και δεν κάνω τίποτα στη ζωή μου χωρίς πάθος {συνέντευξη-φώτο}

2015-12-23 16:38

Η Μαρία του ραδιοφώνου,η Μαρία της τηλεόρασης,η Μαρία του στίχου,η Μαρία του περιοδικού….
Η Μαρία της καρδιάς μας…Η Μαρία που ξεχώρισε,που αγαπήθηκε,που κατάφερε να κρατήσει ψηλά τον πήχη της,
παρά τις αντιξοότητες,τις δυσκολίες,τις προσωπικές της αναμετρήσεις με τον ίδιο της τον ευατό…
Είναι το κορίτσι που μεγαλώνοντας έμεινε παιδί.
Είναι η γυναίκα που ωριμάζοντας έγινε θάλασσα.
Είναι η θάλασσα που μας ταξίδεψε σε απάνεμα λιμάνια.
Συνειδητοποιημένη,ολιγαρκής,ανεξάρτητη.
Επαγγελματίας με πυγμή,άνθρωπος με προσωπικότητα.
Η Μαρία Αυγουλαδάκη θα μπορούσε να μεσουρανεί στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο,

στους μεγαλύτερους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς της Αθήνας.
Θα μπορούσε να  έχει χαράξει μια άλλη πορεία,να ήταν απρόσιτη,άπιαστη.
Δεν το έκανε όμως.Δεν άπλωσε το χέρι της να πιάσει περισσότερα από όσα έφτανε.
Έμεινε εδώ και έγινε η αγαπημένη των πολλών…των πολλών και πιστών ακροατών της,
που χρόνια τώρα την ακολουθούν στα fm…..
Έμεινε εδώ και έκανε ομορφότερα τα μεσημέρια μας,γέμισε με χαρούμενες νότες τις ζωές μας
και συνεχίζει να μας χαρίζει το πανέμορφο χαμόγελο της μέσα από τις σελίδες της στο facebook!
Την θαυμάζω για το έργο της και για την προσφορά της στα Κρητικά δρώμενα.
Την θαυμάζω γιατί έχει πνεύμα…τρελό πνεύμα…και γιατί είναι αληθινή…σαν αυτήν εδώ την συνέντευξη…

Καλή σας ανάγνωση !!!

….Έρικα Τζαγκαράκη….

Μαρία,καταρχήν να σε ευχαριστήσω που δέχτηκες να μου παραχωρήσεις αυτήν την διαδικτυακή συνέντευξη
και να ξεκινήσω μαζί σου…αντίστροφα…Θα αρχίσουμε απο το σήμερα και θα καταλήξουμε στο χτές,
κάνοντας διάφορες στάσεις σε σημαντικές καμπές της ζωής σου…
Μίλησε μου λοιπόν για την δραστηριότητα σου ως ραδιοφωνικός παραγωγός στο Κρητόραμα εν έτη 2015

Έρικα εγώ σε ευχαριστώ! Έμεινα έκπληκτη με την πρόταση σου γιατί για εμένα σημαίνει μόνο ένα πράγμα. ΕΚΤΙΜΗΣΗ.
Πόσο σπάνια αληθινό αυτό! Δέχτηκα γιατί παρακολουθώ τη δουλειά σου και μ” αρέσει! Θα σου απαντήσω τώρα πως η
μόνη δραστηριότητα ουσιαστική είναι ότι πλέον 3 φορές την εβδομάδα έχω παρέα τον κόσμο με τον καφέ και τα
τσιγάρα μου δίπλα… Αυτό είναι όλο! Κάνουμε την παρέα μας και αφήνω ελεύθερο τον εαυτό μου. Δεν είμαι εκεί
για να αποδείξω κάτι. Ούτε ότι ξέρω από μουσική ούτε ότι είμαι γνώστης των πραγμάτων της. Είμαι εκεί για να
τη μοιράζομαι και να ψάχνω τρόπους μέσα από τα τραγούδια να λυτρώσω τις σκέψεις μας! Μαζί με αυτό βέβαια
προσπαθώ να συνδυάσω κάθε εφικτή προσπάθεια ώστε να μπορώ να βοηθήσω ανθρώπους του χώρου. Εστιάζω στη νέα
γενιά κυρίως. Η πορεία έδειξε και δείχνει πως κάτι καταφέρνω… Διπλά χαρούμενη! Τα οφείλω ΟΛΑ στον κόσμο
και να τους έχει ο Θεός καλά!

«Μαρία Αυγουλαδάκη ή στιχουργός» …αυτή είναι μια ακόμα ιδιότητα που σε χαρακτηρίζει και που σε ξεχωρίζει.
Ποιός είναι ο ρόλος της Μαρίας Αυγουλαδάκη στο «μουσικό στερέωμα» ;
Ποιά είναι η πιο πρόσφατη μελωδική συνεργασία σου;

Ας πούμε οτι απλά γράφω λίγα πραγματάκια… Δεν αισθάνομαι να έχω κανένα σπουδαίο στιχουργικό ρόλο
γνωρίζοντας πως υπάρχουν τόσοι πολλοί εξαιρετικοί στιχουργοί που βγάζουν μαντινάδες και τραγούδια
σαν το νερό! Εσένα ας πούμε, σε θεωρώ αστείρευτη πηγή! Έχω δώσει στίχους μου σε αρκετούς αλλά δεν
υπάρχει καμία πρόσφατη συνεργασία. Απέχω χρόνια αλλά με πέτυχες σε φάση συνεργασίας και αναμονής
να κυκλοφορήσουν δισκογραφικές δουλειές με συμμετοχή μου.

Υπήρξες και διευθύντρια έκδοσης στο περιοδικό »Τα Κρητικά». Μίλησε μου για αυτό.

Γενικά με έμενα συμβαίνει το εξής απίστευτο! Με βούτηξαν στα βαθιά αμέσως! Ραδιόφωνο, τηλεόραση και
έντυπο τα ξεκίνησα σε λιγότερο απο εβδομάδα αφού είχα κλείσει τη συνεργασία! Σε όλους έλεγα »Μα δεν
το έχω ξανα κάνει!»αλλά πίστευαν σε εμένα! Αμέσως πάτησα έδαφος και ανέλαβα τις ευθύνες μου ώστε να
φανώ αντάξεια της εμπιστοσύνης τους. Ένα περιοδικό είναι δύσκολο να το διευθύνεις. Στήσαμε μια δυνατή
δημοσιογραφική ομάδα. Ειδικά στα εξώφυλλα, τα οποία έιχα αναλάβει εγώ, κάναμε υπέροχη δουλειά με το Σκουλά,
τον Παπαδάκη, τον Τζουγανάκη, τον Ψαρογιώργη, τον Ζοιδάκη κι άλλους πολλούς! Το περιοδικό μου έδωσε πολλά
και με έκανε να αισθάνομαι υπερήφανη! Έκανα συγχρόνως και τις τρείς δουλειές. Δημιουργική περίοδος για
εμένα. Αυτές μου οι δραστηριότητες ήταν και ο λόγος που μου έκανε δίωρο αφιέρωμα τότε στο Κυδων ο εξαιρετικός
δημοσιογράφος Μιχαήλ Λαμπαθάκης στο »Portatif» και τον ευχαριστώ! Σε κάθε μου δουλειά πάντα ήταν δίπλα
μου οι καλλιτέχνες και τους ευχαριστώ ΟΛΟΥΣ! Επέτρεψε μου να ευχαριστήσω μέσα απο τη φιλοξενία σου τους
ανθρώπους που μου έδωσαν βήμα. Απο την ΚΡΗΤΗ TV τον διευθυντή προγράμματος κύριο Γιώργο Καργάκη, τον σκηνοθέτη
μας Δημήτρη Φραγκιαδουλάκη και την παρουσιάστρια Αναστασία Μπιζιλέου. Με αγκάλιασαν και οι τρείς απο την πρώτη
μας συνάντηση! Για το περιοδικό ευχαριστώ θερμά το δημοσιογράφο Κώστα Συλιγάρδο που πίστεψε τόσο πολύ σε εμένα
και είναι απο τους ανθρώπους που γνωρίζει ακριβώς τις δυνατότητές μου. Τέλος, όσο αφορά το Κρητόραμα το μεγαλύτερο
ευχαριστώ το οφείλω στον Γιώργο Κατσαμποξάκη. Εκείνος μου έδωσε το σημαντικότερο βήμα πιστεύοντας αρχικά στη
φωνή μου κι έπειτα στη δίψα μου να μάθω αυτά που πρέπει. Όσο κι αν ακουστεί περίεργο, 16 χρόνια συνεργασίας και
φιλίας με το Γιώργο δεν έχουμε τσακωθεί ΠΟΤΕ! Με έχει σαν παιδί του και τον εκτιμώ αφάνταστα…

Ας παραμείνουμε στο μαγικό κουτί,που ονομάζεται τηλεόραση,και εκεί συναντάμεμια λαμπερή Μαρία Αυγουλαδάκη,να γεμιζει τις οθόνες μας με την παρουσία της και την έντονη προσωπικότητα της.Γιατί σταμάτησες τις τηλεοπτικές εμφανίσεις ; Σκέφτεσαι να επιστρέψεις στην μικρή οθόνη κάποια στιγμή;

Βρισκόμενη σε αυτό το μαγικό κουτί κατάλαβα πως όταν βγεις δεν υπάρχουν γιατί. Έτσι είναι η τηλεόραση.
Έφυγα τότε Αθήνα βέβαια και έπαιξε κι αυτό σημαντικό ρόλο γιατι έκλεισα πόρτες γενικά στη δουλειά μου.
Είμαι υπερήφανη για τη συνεργασία μου με την ΚΡΗΤΗ TV γιατι ακόμα όλοι μου λένε »Μα τι ωραιές εκπομπές!».
Δουλέψαμε σκληρά και είχα απίστευτη ομάδα δίπλα μου! Σκέφτομαι και θέλω να ξανα επιστρέψω στην τηλεόραση
με ενα consept πολύ συγκεκριμένο όμως. Ας πούμε πιο σύγχρονο και πιο κοντά στην εποχή και σε εμένα! Θέλω
να δώσω κάτι καλύτερο. Αν δε μπορέσω, δεν θέλω να ξανα κάνω τηλεόραση. Νομίζω όμως οτι κάτι θα γίνει…

 

Έχεις κάνει αμέτρητες εκπομπές.16 χρόνια ραδιοφωνική Παραγωγός ,αν δεν κάνω λάθος.Έχεις συνομιλήσει με δεκάδες καλλιτέχνες και ανθρωπους του στίχου,της παράδοσης,της Κρήτης μας.Θέλω να μου πεις ποια απο όλες τις ραδιοφωνικές συναντήσεις που έχεις κάνει,σου έμεινε αξέχαστη και για ποιο λόγο.

Από το 1999 ως σήμερα είναι 16 χρόνια αλλά έλειπα 4 οπότε ενεργά είναι 12… Όλες οι ραδιοφωνικές
συναντήσεις ήταν μοναδικές για εμένα αλλά μου έμειναν αξέχαστες δυο. Αυτή του 2005 που είχα καλεσμένο τον
Παναγιώτη Γκότση.Το λυράρη που στόλισε τη μουσική του »My number one» από τη συμμετοχή της Ελλάδας
με την Έλενα Παπαρίζου που κέρδισε την πρώτη θέση στη Γιουροβίζιον. Δεν θα ξεχάσω τη δυνατή συγκίνηση
και υπερηφάνεια που νιώσαμε ΟΛΟΙ! Ήταν συγκινητικό να γιορτάζει ολη η Ελλάδα κι εγώ να έχω απέναντι μου
τον Παναγιώτη που η λύρα του αναστάτωσε ολόκληρο τον κόσμο! Πηγαίνοντας 1 χρόνο αργότερα, στο 2006 που
γιόρτασα τα 7 χρόνια εκπομπών με καλεσμένους πολλούς μουσικούς (λυράρηδες, λαουτιέρηδες, κιθαρίστες) πάνω
απο 30 άτομα διανύοντας περίπου 9 ώρες εκπομπής με ζωντανή μουσική! Ανάμεσα μας κι ο Λεωνίδας Κλάδος!
Ήταν η μεγαλύτερη σε διάρκεια εκπομπή που έκανα ποτέ! Σε γενικές γραμμές μου μένει κάθε φορά αξέχαστη
η προσωπικότητα κάθε καλεσμένου. Επίσης κι εκείνες που έχω κάνει για φιλανθρωπικό σκοπό, είναι
χαραγμένες μέσα μου…

Με ποιόν άνθρωπο θα ήθελες να ξανασυναντηθείς ραδιοφωνικά κάποια στιγμή;

Με τον Μιχάλη Τζουγανάκη. Με το Μιχάλη μπορεί κανείς να μιλάει αμέτρητες ώρες για τη μουσική! Ο Μιχάλης
σε μαγεύει, σε καθηλώνει…

Υπάρχει κάποιο πρόσωπο,που θα ήθελες να καλέσεις στην εκπομπή σου,αλλά για κάποιο λόγο
δεν το έχεις ακόμα καταφέρει;

Ναι,τον Γιάννη Χαρούλη! Θυμάμαι την πρώτη μας εκπομπή όταν ακόμα ήταν στα πρώτα του βήματα, μικρός πολύ.
Θα ήθελα να τον συναντήσω τώρα. Πιστεύω ότι θα το καταφέρουμε κάποια στιγμή.

Έχεις έρθει ποτέ σε οριακό «σημείο αγανάκτησης» ή σε «δύσκολη θέση» εξαιτίας κάποιου ακροατή;
Και αν ναι πως χειρίστηκες την κατάσταση στον αέρα;

Ουυυυ…..ζωή να” χω! Χαχαχα! Είναι λίγες οι φορές που έχω αντιδράσει βγαίνοντας μετά στον αέρα.
Προσπαθώ να είμαι ευγενική αλλά δε θα χαρίσω σε κανένα. Συνήθως δεν τα βάζουν με εμένα αλλά με κάτι
που ακούν. Γενικά προσπαθώ να δώσω στον άλλο να καταλάβει το λάθος του σεβόμενη κάθε άποψη! Με κάποιους
έχουμε γίνει και φίλοι! Δυστυχώς μερικοί άνθρωποι νομίζουν ότι έχοντας τη θέση του ακροατή έχουν
και το δικαίωμα να σε πάρουν τηλέφωνο και να σε προσβάλλουν. ΟΧΙ. Κανένα δικαίωμα δεν έχουν…
Μπορείς να έχεις άποψη και να κάνεις την κριτική σου άλλα όμορφα. Αλλιώς εγώ προσωπικά δαγκώνω!
Απεχθάνομαι την ασέβεια και δεν θέλω να με ενοχλούν περίεργοι άνθρωποι την ώρα της δουλειάς μου.

Αν σου ζητούσα να μου πεις μερικά ονόματα συναδέλφων σου που θαυμάζεις θα μου έλεγες ορισμένα;

Είμαι τυχερή γιατί μέσα από τη δουλειά απέκτησα καλούς φίλους συναδέλφους που αγαπιόμαστε χρόνια! Τον
Γιάννη Μαθιουδάκη απο το Κρητόραμα, τον Παντελή Σπυριδάκη απο τον Ηχο fm στο Ρέθυμνο και την Αριστέα
Καλογρίδη και τη Δαμασκηνη Χαμουρικου απο το Κρητικόραμα στα Χανιά. Τους αγαπώ για αυτό που είναι αλλά
θαυμάζω κάθε άνθρωπο που βρίσκεται πίσω από το μικρόφωνο… Γιατί ξέρω τι σημαίνει.

Τι υπόσχεσαι στον εαυτό σου που ακόμη δεν το έχεις πραγματοποιήσει;

Δεν το έχω με τις υποσχέσεις γενικά. Τις αποφεύγω γιατί με τρομάζει η ιδέα ότι θα αθετήσω κάποιες.
Είναι στη φύση μου η κυκλοθυμία κι αλλάζουν συχνά τα θέλω μου. Προσπαθώ δεδομένες στιγμές να
πραγματοποιήσω κάτι που θα με κάνει ευτυχισμένη!

Πες ένα απλό πράγμα που σε κάνει να χαμογελάς…

Μόλις δω κάποιο ζώο…! Πραγματικά η ψυχή μου ζεσταίνεται και χαμογελάω απο το πρώτο δευτερόλεπτο!
Και φαντάσου ότι δεν έχω ενω θα μπορούσα! Πολλές φορές βλέποντας κάποιο σκυλάκι στο δρόμο σκέφτομαι
να το πάρω σπίτι αλλά θα μου είναι δύσκολο να ανταπεξέλθω όπως αξίζει σε ένα τέτοιο πλάσμα. Λείπω
περίεργες ώρες απο το σπίτι και η καθημερινότητά μου είναι απρόβλεπτη. Τώρα τελευταία όμως το
σκέφτομαι πολύ σοβαρά να βάλω τάξη ώστε να μπορέσω να το κάνω και να σώσω ένα μουτράκι από εκεί έξω.

Έχεις δεχτεί πισώπλατες μαχαιριές; Αν ναι..πόσο γλυκά πονούσε το μαχαίρι;

Ναι, όπως όλοι…Λίγες αλλά ναι. Είτε από ανθρώπους που με γνωρίζουν είτε από απλούς γνωστούς.
Ελικρινά τις περνάω ανώδυνα! Ο πόνος μου γυρίζει σε ευχαρίστηση γιατί πρώτον ξεκαθαρίζω ανθρώπους,
οπότε αισθάνομαι και τυχερή και δεύτερον επειδή ξέρω ότι δεν πειράζω κανέναν αυτόματα θεωρώ
πως το πρόβλημα δεν είναι δικό μου και δεν έχω καμία διάθεση να το υποστώ! Η πλάτη μου δεν έχει
σημάδια… Οι άλλοι είναι με χέρια λερωμένα αλλά ξέρεις, χέρια λερωμένα από τέτοιες μαχαιριές
δεν ξεπλένονται εύκολα…

Τι δεν συγχωρείς ποτέ στον εαυτό σου και τι στους ανθρώπους που συναναστρέφεσαι;

Δεν υπάρχει τίποτα σε εμένα και στους άλλους που δε μπορώ να συγχωρήσω! Έχω σαν γνώμονα
στη ζωή μου πως πάντα θα κάνω λάθη και πάντα θα δέχομαι και των άλλων προς εμένα. Απλά
στους άλλους κάποιες φορές βάζω όρια.

Έχεις αγαπήσει ποτέ δυνατά και ολοκληρωτικά;Να νιώσεις ότι χάνεις τον κόσμο κάτω απο τα
πόδια σου που λένε; Και αν ναι …ΠΟΥ; ΠΩΣ; ΠΟΤΕ; ΓΙΑΤΙ;

Ναι, έχω αγαπήσει δυνατά στη ζωή μου αλλά όχι ολοκληρωτικά! Για” μένα η ολοκλήρωση σημαίνει
πως μέσα μου θα φωνάζει το »ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ!». Έχω πλησιάσει κοντά αλλά δεν μου βγήκε
το για πάντα. Έχω χάσει κάποιες φορές τον κόσμο κάτω από τα πόδια μου αλλά τη μεγαλύτερη
ταλαιπωρία την έχω βιώσει από έναν έρωτα, μια καψούρα. Όχι από την αγάπη. Η αγάπη έρχεται
μετά τον έρωτα… Είναι ιερή! Στη ζωή μου ερωτεύτηκα κάποιες φορές αλλά μόνο η μια μου έμεινε!
Γιατί ήταν ο πιο περίεργος τρόπος βάση συνθηκών και ξεκίνησε με ένα τέλος χωρίς αρχή! Κλασικός
ανεκπλήρωτος αλλά όχι απωθημένο. Ίσως θα ήταν αν δεν υπήρχε η προσπάθεια από την πλευρά μου!
Αν δεν τολμήσεις στον έρωτα και σε αυτό που σου καίει τα σωθικά τότε θα τον έχεις απωθημένο
κι εγώ στη ζωή μου δόξα το Θεό δεν έχω κανένα!

Φανατική εργένισσα ή απογοητευμένη από το αντίθετο φύλλο;

Φανατικά ελεύθερη απομακρυσμένη από κακούς μαγνήτες! Χαχαχα! Αγαπώ τη μοναξιά μου σε κάποιες
φάσης της ζωής μου γιατί αισθάνομαι οτι είναι το μόνο που θέλω τη δεδομένη στιγμή! Ως τώρα
δεν έχω βρεί κάτι που να κουμπώσω ας πούμε. Δεν είμαι δύσκολος άνθρωπος. Απλά παρατηρώ αν
υπάρχουν τα αυτονόητα στη συμπεριφορά ενός άντρα. Αν δεν τα δω, δεν θα αντέξω ούτε λεπτό
δίπλα του ! Ο άντρας αν δεν είναι κύριος ώστε να ξέρει να συμπεριφερθεί σε μια γυναίκα όπως
της αξίζει, για εμένα θεωρείται ακατάλληλος. Θέλω απλά πράγματα. Λίγα. Ε, αυτά είναι και τα δύσκολα.

Θα σε πάω τώρα λίγα χρόνια πίσω..να συναντήσω και να ρωτήσω την εικοσάχρονη Μαρία
να μου πει αν φανταζόταν τότε την σημερινή της εξέλιξη…

Σίγουρα όχι…Με τίποτα! Σε όλα τα επίπεδα… Μετανιώνω για μερικά πράγματα στη ζωή μου.
Όποιος πει ότι δεν μετανιώνει είναι καταστροφικά εγωιστής. Συνάμα χαίρομαι για την εξέλιξη
μου γιατί έχω καταφέρει πολλά χωρίς βοήθεια. Έχω δώσει και έχω πάρει τόση αγάπη κι έχω ζήσει
τόσο όμορφα πράγματα που είμαι γεμάτη αυτή τη στιγμή!

Θα σε γυρίσω κι άλλο πίσω, στην Μαρία ακόμα πιο μικρή. Τι θα τη συμβούλευες αν ήσουν δίπλα της;


Με τρομάζει η ιδέα του να φύγω από το 2015 και τον σημερινό κόσμο και να γυρίσω σχεδόν 20ετία ,
πίσω και να συμβουλέψω ένα μικρό παιδί και πιο συγκεκριμένα εμένα. Ντρέπομαι.
Να πω τι;;; Που 
ήδη γνωρίζω πόσο δύσκολη είναι η ζωή και πόσο υποφέρουμε όλοι σε αυτή τη χώρα.
Ίσως το μόνο 
που θα μπορούσα να ξεστομίσω είναι:
»Να είσαι δυνατή γιατί μεγαλώνοντας θα χρειαστεί να  
αντιμετωπίσεις στη ζωή σου δύσκολες καταστάσεις.».

Και τώρα θα κάνουμε ένα νοερό ταξίδι στο μέλλον και θα σου ζητήσω να φανταστείς την Μαρία Αυγουλαδάκη είκοσι χρόνια μετά..

Με ένα παιδάκι, έναν υπέροχο άντρα και το σπίτι να μοσχομυρίζει κέικ! ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ. Αυτη την εικόνα έχω
κι αυτό θέλω μόνο στη ζωή μου… Έτσι με φαντάζομαι. Ολοκληρωμένη κι ευτυχισμένη !

Κάνεις αυτό που πραγματικά πιστεύεις ή απλά συμβιβάζεσαι σε αυτό που κάνεις;

Και τα δυο…. Δεν είμαι ασυμβίβαστος άνθρωπος. Υπάρχουν όμως και κάποια πιστεύω μου που
δεν τα διαπραγματεύομαι. Ανάλογα την περίπτωση. Γενικά είμαι καλόβολη…

Σε ποια στιγμή στο πρόσφατο παρελθόν σου ένιωσες πιο παθιασμένη και πιο ζωντανή;

Συζητώντας κάτι επαγγελματικό! Σε γενικές γραμμές όταν θέλω κάτι πολύ η συζητώ για αυτό
παθιάζομαι… Δεν ζω και δεν κάνω τίποτα στη ζωή μου χωρίς πάθος.

Τι λέει η μικρή φωνή μέσα σου τελευταία;

»Να δεις που κάτι καλό θα συμβεί!»

Αν είχες ένα φίλο που σου μίλαγε όπως μιλάς εσύ στον εαυτό σου, για πόσο καιρό θα επέτρεπες σε αυτό το άτομο να είναι φίλος σου;

ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ! Είμαι πάρα πολύ αυστηρή με εμένα, ρεαλίστρια και συγχρόνως απίστευτα ελαστική! Όπως
ακριβώς θα έπρεπε να είναι ένας αληθινός φίλος απέναντι μας. Έχω πολύ καλή σχέση με τον εαυτό μου.
Με αγαπάω, με προσέχω, με προστατεύω, με καταλαβαίνω αλλά με βάζω και στη θέση μου όταν πρέπει…

Πες κάτι που είναι δυσκολότερο για εσένα από ότι για τους περισσότερους ανθρώπους.

Να πω όχι σε κάποιον… Το χειρότερο μου. Πλέον όμως έχω καταφέρει και το διαχειρίζομαι.

Και τώρα θα παίξουμε ένα παιχνίδι.Ένα παιχνίδι με λέξεις και φράσεις.Θέλω δίπλα από κάθε λέξη ή φράση που θα διαβάζεις,να μου γράφεις έναν αυθόρμητο συνειρμό.Ότι σου έρθει στο νου,την στιγμή εκείνη.

Σύγχρονη Κρήτη

Γιώργος Ζερβάκης. Εκείνος μου είπε τον τίτλο τότε, το 1999 που έψαχνα για να ξεκινήσω την εκπομπή
η οποία είναι ένα δυνατό και δημιουργικό κομμάτι της ζωής μου!

Δίνω τ΄άερα στεναγμούς
»…τση γης αφήνω πάθη
και βάνω τα με όνειρα
όσα η ζωή, μου πλάθει.»
Αυτή τη μαντινάδα την έβγαλα σε μια πολυ κακή περίοδο της ζωής μου. Αφορούσε ενα σοβαρό θέμα υγείας
αγαπημένου προσώπου που με έριξε πολύ ψυχολογικά… Κάποτε την ώρα της εκπομπής με πηρε τηλέφωνο ο
Μιχαλόμπας, αυτός ο δυνατός μαντιναδολόγος και αγαπημένος μου φίλος που δυστυχώς μας άφησε, να μου
πει πως οδηγεί και με ακούει. Ήξερε τι περνάω και του την αφιερώνω ταπεινά στον αέρα και με παίρνει
αμέσως τηλέφωνο ξανά και μου λέει:
»Δε ξανα βγάνω στεναγμό
στο φύσημα τ” ανέμου
να μη περάσεις και σε βρεί
και μαραθείς ανθέ μου!»

Κάστρο – Γιούλη Αναγνωστάκη
Τώρα έπιασες ευαισθησίες… Είναι εντελώς δυο διαφορετικά κεφάλαια κι ας συνδέονται. Το Κάστρο
σαν μαγαζί το αγαπώ όπως όλοι! Για τα δικά μου δεδομένα και γούστα θεωρώ πως είναι το τέλειο
Κρητικό μαγαζί με αρμονική χωριτικότητα, ζεστό, καθαρό και άψογο στην εξυπηρέτηση αλλά και στην
υποδοχή του. Αυτά τα πίστευα πολύ πριν γνωρίσω τη Γιούλη και τον Κώστα! Έπειτα απο μήνες φιλίας
ήρθε και η συνεργασία μας και τους ευχαριστώ θερμά! Όσο αφορά τη Γιούλη, επειδή είναι γνωστή η
δυνατή φιλία μας αλλα και δοκιμασμένη πια, θα πω μόνο πως η βάση μας είναι γερή. Όπως κι αν τα
φέρει η ζωή θα είναι πάντα ένας σημαντικός άνθρωπος για” μένα!
Μισή ελπίδα
Ενα τραγούδι που έγραψα για το Λευτέρη Ντελή, βρισκόμενη στο στούντιο του καλού μου φίλου
Μιχάλη Μαυράκη, μεσα σε 15 – 20 λεπτά. Οι άνθρωποι με μισή ελπίδα μπορούν να καταφέρουν
πολλά… Το ψάξιμο της ολοκλήρωσης είναι δημιουργικό άλλωστε, στα πάντα.

Το πιο μικρό σου όνειρο,που κάνεις θέλω να “ μαι…
…γιατί στα μεγαλύτερα να βρίσκομαι φοβάμαι. ΟΝΤΩΣ. Δεν έγραψα τυχαία αυτή τη μαντινάδα.
Με αντιπροσωπεύει ως άνθρωπο και ως γυναίκα.

Μικρόφωνο
Ο Καθρέφτης μου…

Μαντινάδα
Ανάμεικτα συναισθήματα….. Τη μια στιγμή διαβάζω απίστευτα καλές μαντινάδες και βουρκώνουν τα
μάτια μου και την επόμενη, σε μια άλλη μαντινάδα, λεω πάει, το’χασα το φως μου! Την αγαπώ και
στεναχωριέμαι να διαβάζω λάθος μαντινάδες. Που δεν είναι μαντινάδες αλλά για εκεί το πάνε.
Αναφέρομαι στο δεκαπεντασύλλαβο, τις ομοικαταληξίες και το νόημα. Δέχομαι κάποιου την προσπάθεια
και το ξεκίνημα. Όμως ενημερώσου! Ρώτα, ψάξε, δες παραδείγματα. Η μαντινάδα είναι ένα δυνατό
κομμάτι μας. Ας την προσέξουμε λίγο. Βγάλτε χίλιες αλλά ας είναι τουλάχιστον σωστές. Απο εκεί
κι έπειτα η καλή μαντινάδα αν είναι άξια θαυμασμού στο σύνολο της, θα τον έχει.

Παράδοση
Η παράδοση εξαπλώνεται από γενιά σε γενιά με εξέλιξη. Κάποιοι αφαιρούν και κάποιοι άλλοι την
εμπλουτίζουν σε κάθε της τομέα και επίπεδο. Ο χρόνος δείχνει ποιοί ήταν άξιοι συνεχιστές της
και ποιοί άλλοι θα ακολουθήσουν… Τόσο απλά. Είναι γεγονός πως κανένας λαός δε ζεί χωρίς
παράδοση…Χωρίς ήθη και έθιμα δεν θα υπήρχε τίποτα!

Κρητόραμα
Σταθμός ζωής. Δεν σκέφτηκα ποτέ, παρά τις προτάσεις, να αλλάξω ραδιοφωνική στέγη γιατί δεν
αισθάνθηκα να μου λείπει κάτι. Το Κρητόραμα για εμένα σημαίνει πολλά!

Οικογένεια
Η οικογένειά μου ειναι τα πάντα. Μεγαλώνοντας όμως σκληραίνουμε κάπως. Το έχω πεί και στην
εκπομπή. Ξοδεύουμε τα σ” αγαπώ και τις αγκαλιές μας σε έρωτες και φιλίες και πάψαμε να τα
δίνουμε στην οικογένεια μας! Πρέπει να το διορθώσουμε όλοι… Μπορούμε!

Αγάπη
Δεν αξίζει ούτε μια μέρα ζωής χωρίς το μικρότερο δείγμα της… Δε ζω χωρίς αγάπη. Πιστεύω
πως σε κάθε περίπτωση και σχέση διαφέρει η παρουσία της. Στα προσωπικά μας τα χαλάει λίγο,
απλά εκεί θέλει το χρόνο της να εμφανιστεί κι εμείς βιαζόμαστε να πούμε αντίο γιατί δεν
ξυπνήσαμε καλά ας πούμε…

Ανταγωνισμός
Προσωπικά δεν τον έχω νιώσει ποτέ… Έχω αισθανθεί κάποιες φορές μέσα απο γεγονότα πως με
βλέπουν οι άλλοι έτσι αλλά δεν το έχω νιώσει ποτέ για κανένα. Σε μερικές περιπτώσεις είναι
χρήσιμο και δημιουργικό να ανταγωνιζεσαι με κάτι για να κάνεις τη διαφορά και να πας κι άλλο
μπροστά. Εμένα απλά δεν είναι το ζητούμενό μου…

Ελπίδα
Η ανάγκη μας… Με την ελπίδα κάνουμε ένα σταθερό βήμα στην αισιοδοξία.

Τέλος
Την απεχθάνομαι αυτή τη λέξη…! Με τρομάζει…
 

Τι είναι αυτό που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξέρουν για εσένα;

Το πόσο ολιγαρκής είμαι… Στα πάντα μου. Το λίγο που θα μου δώσεις η που θα μου πείς με κάνει
απίστευτα ευτυχισμένη! Αυτό βέβαια κάποιες φορές μου δημιουργεί πρόβλημα γιατί ενθουσιάζομαι
με τους ανθρώπους αλλά έχω μάθει πια να το ελέγχω. Κάποιοι τρομάζουν με εμένα, ίσως λόγω
δουλειάς και κοινωνικότητας οτι είμαι μαθημένη στα πολλά. Καμία σχέση. Είμαι μαθημένη όμως
στα καλά..

Ποιο σλόγκαν θα έγραφες σε ένα μπλουζάκι;

»ΖΩΔΙΟ ΚΟΥΡΑΣΜΕΝΟ» χαχαχα!

 

Αν ερχότανε ένα τζίνι,τρεις ευχές να σου προτείνει…ποιες θα ήτανε αυτές;;

1- Να έχω έναν καλό άντρα κι ένα παιδί, οικογένεια.
2- Λεφτά πολλά να βοηθήσω όσο περισσότερο κόσμο μπορώ.
3- Να συγκεντρώσω συγκεκριμένους πολιτικούς του κόσμου σε μια τεράστια αίθουσα χωρίς παράθυρα,
μόνο τοίχους, χωρίς τουαλέτα, θέρμανση, κουβέρτες και φαγητό για 4 μέρες και να βάλω κάποιον
κάθε μισή ώρα να πυροβολεί πολύ κοντά τους! Να καταγράψω με κάμερα το πως περνάνε οι άστεγοι
και οι φτωχοί και τον φόβο των ανθρώπων σε επιθέσεις τρομοκρατίας με πρωταγωνιστές εκείνους,
τους ίδιους που ευθύνονται για όλα αυτά που βλέπω να συμβαίνουν γύρω μου…

Τι είναι αυτό που σε ξαφνιάζει πολύ στον εαυτό σου;

Η αυτοπεποίθηση μου ώρες ώρες! Και οι δικοί μου άνθρωποι μου το λένε βλέποντας τη συμπεριφορά μου.
Σε δύσκολες στιγμές δεν πέφτω κάτω και δεν παραμερώ τις αξίες μου για τίποτα και για κανένα. Θεωρώ
πως στα εύκολα όλοι έχουμε αυτοπεποίθηση και το φωνάζουμε κιόλας. Στα δύσκολα όμως πέφτουμε ψυχολογικά
και αισθανόμαστε μειονεκτικά απέναντι σε μια κατάσταση ή ένα πρόσωπο. Τότε ξυπνάνε οι ανασφάλειες και
ξεκινάνε οι συγκρούσεις μεταξύ των ανθρώπων. Μου πήρε χρόνο να τη χτίσω και χρειάστηκε η ανάλογη
εμπειρία ώστε να φτάσω στο επίπεδο αυτό τώρα. Πρέπει να ψάχνουμε τον εαυτό μας και να προσέχουμε
τα κόκκινα φωτάκια, αυτά της ψυχής…

Ποιο είναι το πιο πολύτιμο πράγμα που έχεις;

Ένα πολύ μικρό ξύλινο οβάλ εικονισματάκι της Παναγίας. Το έχω μαζί μου από 12 χρονών

Ποιο είναι το μεγαλύτερο ψέμα που κάποτε πίστευες ότι είναι αλήθεια;

Πως ο,τι στραβώνει δεν ισιώνει. Ισιώνει τελικά αρκεί να κάνεις μικρές και σωστές κινήσεις
να το επαναφέρεις στο αρχικό του επίπεδο.

Μαρία,μιας και είσαι μέσα στα πράγματα,λόγω επαγγέλματος,θα μου πεις ποια είναι η γνώμη σου
για την κρητική μουσική σήμερα;

Ανθίζει Έρικα! Το όμορφο και το άσχημο υπάρχει παντού. Αν εστιάσουμε στα μουσικά μας πράγματα
θα δούμε πως υπάρχει μια τρομερά θετική εξέλίξη. Εξαιρετικές δισκογραφίες, νέα ταλέντα. Οι ρίζες
της μουσικής μας είναι ισχυρές και βαθιές και κάθε προσπάθεια ανανέωσής της με σεβασμό απο διάφορους
δημιουργούς είναι πραγματικά εύλογη!

 

Αν μπορούσες να αλλάξεις κάτι στο χώρο ,τι θα ήταν αυτό;

Την έπαρση και το κουτσομπολιό. Αρχικά θα σταθώ στο πρώτο. Τα άδεια σακιά τα φουσκώνει ο αέρας και
τους ανόητους η έπαρση! Όσο για το κουτσομπολιό πραγματικά αναρωτιέμαι αν κάποιοι άνθρωποι είναι
τόσο δυστυχισμένοι χωρίς κάποιο ενδιαφέρον και σχολιάζουν τους άλλους. Ας είναι καλά όλος ο κόσμος
αλλά και μια προσπάθεια να το σταματήσουν, δε θα έβλαπτε! Ας μη χώνεται ο ένας στη ζωή του άλλου…
Ποιός είναι ικανός να κρίνει ποιόν;;; Οι καμπούρες όλες ίδιες είναι. Μόνο ο καλός λόγος και οι καλές
πράξεις μας κάνουν καλύτερους ανθρώπους.

Βρίσκεσαι σε ένα χώρο που τραβάει σε υπερβολικό βαθμό τα φώτα της δημοσιότητας.
Τι είναι ψεύτικο σε αυτόν και τι αληθινό;

Πολλά ψεύτικα χαμόγελα… Δε συμπαθεί ο ένας τον άλλον κι ακριβο-χαιρετιούνται! Απο την άλλη το πιο
αληθινό που έχω δει στο χώρο αυτό είναι η βοήθεια και η στήριξη μεταξύ των καλλιτεχνών! Έχω δει κι
έχω ζήσει περιπτώσεις που ο κόσμος δεν τις ξέρει. Να βοηθάει ο ένας τον άλλο και να τον στηρίζει με
τρόπους που δε μπορείτε να φανταστείτε! Κι αυτό δεν έχει να κάνει με τη φιλία μόνο. Υπάρχουν πάρα
πολυ καλά άτομα στο χώρο!

Οι δικοί σου άνθρωποι, οι φίλοι, οι συγγενείς σου τι σου λένε συνήθως για τις επαγγελματικές επιλογές σου;
Σε αποθαρρύνουν ή είναι πάντα σύμφωνοι με σενα; και πόσο μετράει για σένα η γνώμη τους;

Είμαι κλειστή σε ότι αφορά τη δουλειά. Δεν μοιράζομαι πολλά πολλά. Ξέρουν τη δουλειά μου, τη σέβονται
και με ακούν στον αέρα. Σπάνια θα συζητήσω κάτι της δουλειάς. Θα ακούσω τους δικούς μου ανθρώπους αν
έχουν κάτι να μου πουν αλλά ως εκεί και για τον απλούστατο λόγο. Δεν μπορεί όλοι να είναι αντικειμενικοί.
Οπότε μόνο κακό θα μου έκανε να μετρήσω τις γνώμες τους και να τις βάλω όλες μέσα στο ίδιο τσουβάλι.
Ξεκαθαρισμένο μέσα μου αυτό το θέμα.

Υπάρχει κάτι επάνω σου που δεν σου αρέσει; Eξωτερικά και εσωτερικά.

Γυναίκα χωρίς ανασφάλειες;;; χαχαχα! Βεβαίως εξωτερικά υπάρχει κάτι… Εσωτερικά δεν μου
αρέσει που είμαι τόσο πολύ ευαίσθητη. Μα πολύ όμως! Θα με ήθελα λίγο πιο χαλαρή…

Θα άλλαζες κάτι στην εως τώρα διαδρομή σου,αν σου δινότανε αυτή η ευκαιρία;

Ναι… Θα είχα πει κάποια όχι.

Κλείνοντας θα ήθελα δύο ευχές..μια ευχή για σένα και μία για την ανθρωπότητα.

Εύχομαι να είμαι γερή γιατί θα με τρέχετε για σέρβις σε λίγο και… ΕΙΡΗΝΗ σε όλο τον κόσμο!

Αν έπαιρνες εσύ αυτή την συνέντευξη απο την Μαρία Αυγουλαδάκη,τι θα την ρωτούσες που πιθανόν δεν ρώτησα εγώ;

Τίποτα παραπάνω! Θαύμαζα πάντα τις πλούσιες ερωτήσεις σου! Δεν δέχτηκα τυχαία και μάλιστα το έκανα και με χαρά…
Το »τρελό πνεύμα» σου αλλα και ανήσυχο είναι δημιουργικό κι εγω θαυμάζω αυτούς τους ανθρώπους. Σε ευχαριστώ
από καρδιάς και θέλω να συνεχίσεις να κάνεις αυτό που κάνεις…



Facebook profile: www.facebook.com/profile.php?id=100009833106858 

και www.facebook.com/maria.avgouladaki?pnref=story

 

Συνέντευξη:Έρικα Τζαγκαράκη