Νεκτάριος Κλωστράκης :Tα «λέω» αλλιώς,και στην πράξη «πράττω» αλλιώς,αυτό είναι αντιεμπορικό στις μέρες μας...-Συζητώντας με την Έρικα Τζαγκαράκη

2017-07-04 10:19

Ο Νεκτάριος Κλωστράκης είναι ένας σύγχρονος καλλιτέχνης της Κρητικής μουσικής,"ποτισμένος" με το άρωμα της παράδοσης και γαλουχημένος από ιερά δοξάρια,κατάφερε να αποκτήσει την δική του ταυτότητα και να αφήσει το προσωπικό του στίγμα στην μουσική βιομηχανία της Κρήτης.Σοβαρός,μετρημένος,ταπεινός,σεμνός,με μουσιική παιδεία και απέραντη αγάπη για την Κρήτη και την μουσική της,καθημερινά καταθέτει την ψυχή του στην τέχνη που αγαπά και εισπράτει τους καρπούς της μέσα από την επιβραβεύση και την επιβεβαίωση που λαμβάνει από τον κόσμό που τον θαυμάζει και παρακολουθεί την πορεία του όλα αυτά τα χρόνια.
....Έρικα Τζαγκαράκη...

 

Nεκταριε,καταρχήν σ ευχαριστώ που δέχτηκες να μου  παραχωρήσεις αυτή τη διαδικτυακή συνέντευξη. Πες μου λίγα πράγματα για σένα...Που γεννήθηκες,που μένεις,ποιά είναι η οικογενειακή σου κατάσταση...
 

Γεννήθηκα στον Πειραιά το 1970.Μένω στο Ηράκλειο.είμαι παντρεμένος από το 1994 κι έχω έναν γιό.
 

Πως ξεκίνησες ,πότε ξεκίνησες ,ποιος ήταν ο δάσκαλος σου…


 Ξεκίνησα την λύρα στην έκτη δημοτικού.Ότι είχαμε μετακομίσει από τον Πειραιά στα Χανιά.Όταν ήμουν στο δημοτικό,κάποια στιγμή κληρώθηκε    μια λύρα,και οι υποψήφιοι ήταν δύο.Έγώ και μία κοπελιά.Στην κλήρωση έχασα την λύρα.Την πήρε η κοπελιά.Μετά από λίγο καιρό όμως επειδή η κοπέλα δεν ήθελε να μάθει μου έδωσαν εμένα την λύρα,εφόσων ενδιαφερόμουν ακόμα.Όλα αυτά το 1981.Πρώτη μου δασκάλα η Ασπασία Παπαδάκη,ακολούθησε ο Γιώργος Τζιμάκης και κατόπιν ο καλός φίλος Δημήτρης Κουράκης ό όποιος μου έκανε μάθημα για λίγο καιρό και με παρότρυνε να πάω στο Βενιζέλειο Ωδείο Χανίων όπου δάσκαλος μου ήταν ο Κώστας Μουντάκης.Εκεί έκατσα μέχρι που πέθανε αυτός ο μεγάλος μουσικός και δάσκαλος.

 

Θέλω να θυμηθείς την πρώτη φορά που έπαιξες και τραγούδησες  μπροστά σε κοινό...

 

Η Πρώτη φορά που έπαιξα μπροστά σε κοινό,ήταν το 1982 στο γάμο μιας θείας μου,σε ένα μαγαζί που λεγόταν «Μυριολής» στα Χανιά.Σ’ εκείνο τον γάμο έπαιζαν ο Σηφογιώργης με τον Μαρκογιάννη (αείμνηστοι). Ο πατέρας μου συνεννοήθηκε κρυφά με τον Σηφογιώργη κι εκείνος κάποια στιγμή με φώναξε.
Ταυτόχρονα πάγωσα και κάηκα.Βγήκα όμως και έπαιξα δίπλα στο ιερό τέρας του λαούτου τον Μαρκογιάννη, βαστώντας τη λύρα του μεγάλου μουσικού Σηφογιώργη.
 

 Πόσες δισκογραφικές δουλειές αριθμείς  μέχρι σήμερα και  ποια τα συναισθήματα σου για τη κάθε μία ξεχωριστά;

Η Πρώτη μου δισκογραφική δουλειά είναι η «Κόρη του Ψηλορείτη» με τον Γιάννη Κατάκη και τον Κυριάκο Σταυριανουδάκη.Η δεύτερη φέρει τον τίτλο «Να μου ‘νε λέει γιασεμί» ,πάλι με τον Κυριάκο Σταυριανουδάκη και στην κιθάρα τον Γρηγόρη Νικολιδάκη.Η Τρίτη με γενικό τίτλο «’Εγινα ήλιος»,πάλι με τον Κυριάκο,και για πρώτη φορά  με τον Νίκο Στρατάκη.Στην κιθάρα ήταν ο Γιάννης Χριστοδουλάκης.Τέταρη δουλειά: « Τα πιο μεγάλα όνειρα» με τον Νίκο Στρατάκη στο λαούτο και στις κιθάρες τον Μιχάλη Μαρακομιχελάκη .
Η Πέμπτη δουλειά φέρει τον τίτλο «Προσευχές»,όπου εδώ για πρώτη φορά έχουμε συμμετοχές πολλών καλλιτεχνών όπως τον Ψαραντώνη,τον Ψαρογιώργη,τον Αλεφαντινό ,τον Πετσάκη ,τον Στρατάκη,τον Βακάκη,τον Κατάκη,και τον Νίκο Χατζόπουλο στο βιολί.Πως αισθάνομαι;    Κάθε δισκογραφική δουλειά είναι και μία μουσική στάση για μένα.Έμαθα από λάθη,απέκτησα εμπειρίες,διόρθωσα τεχνικές και απόψεις,άρα μόνο αγάπη νιώθω για κάθε μία δουλειά ξεχωριστά,γιατί θέλω να πιστεύω ότι μέσα από αυτές βελτιώθηκα.

 

Να σταθούμε λίγο περισσότερο στην τελευταία σου δουλειά;

 

Η τελευταία μου δουλειά είναι αυτή που είδα ,την κρητική μουσική από διαφορετική οπτική γωνία.Πρώτα απ’ όλα δοκίμασα τις αντοχές μου στην σύνθεση.Όχι στην σύνθεση για τα δικά μου πρότυπα και γούστα αλλά για καταξιωμένους μουσικούς.Συνθέσεις που προσέγγιζαν τα δικά τους «στάνταρ»,και τα δικά τους πρότυπα,οι οποίες ακούμπησαν πάνω στο δικό τους ηχόχρωμα κι όχι στο δικό μου.Μεγάλη πρόκληση αυτή για μένα .Από το αποτέλεσμα πιστεύω ότι κατάφερα να ακουμπήσω με επιτυχία πάνω τους ,χωρίς να ρισκάρω μια τυχόν αποτυχία από πλευράς μου.

 

 

Γράφεις Μουσική,τραγουδάς,παίζεις λύρα…. Ποιά απο όλες αυτές τις δραστηριότητες σου σε αντιπροσωπεύει περισσότερο;

Όλες αυτές οι δραστηριότητες που είπες ,είναι ιερές για μένα.Νιώθω μεγάλη χαρά και πολύ άνεση και όταν παίζω (σολάρω) ,και όταν τραγουδώ,και όταν συνθέτω.Είναι μεγάλο δώρο να μπορεί ένας μουσικός,με την ίδια άνεση,να παίζει,να τραγουδά αλλά και να συνθέτει χωρίς να ζορίζεται.Θέλω να πιστεύω ότι μπορώ να κάνω και τα τρία με κάποια σχετική άνεση.
 


 Ποια ήταν τα πρώτα σου μουσικά ακούσματα;ποιον τραγουδιστή θαύμαζες από μικρός;Και ποιόν θαυμάζεις τώρα και ίσως θα ήθελες και να του μοιάσεις λιγάκι;
 

Tα πρώτα μου μουσικά ακούσματα στην Κρητική μουσική τα πήρα από τους ίδιους μου τους γονείς οι όποιοι τραγουδούσαν, χόρευαν, μιας και οι ίδιοι κατάγονταν από οικογένειες με μουσικό "ποινικό μητρώο". Ο παππούς μου , του πατέρα  μου ο πατέρας ,έπαιζε βιολί και άκουσα , έμαθα και κατάλαβα αρκετά πράγματα για την μουσική του τόπου μου ακούγοντας τον. Πολλοί ήταν και είναι αυτοί που θαύμαζα και θαυμάζω ακόμα και τώρα παλαιότερους αλλά και νεώτερους μουσικούς στην Κρητική μουσική που γενικά εμπνέομαι και τώρα αλλά και στο παρελθόν και η δουλειά τους και το έργο τους ήταν και είναι αίτια για μελέτη , πολύ μελέτη από πλευράς μου .

 

Ποια είναι η γνώμη σου για τα Μ.Μ.Ε της Κρήτης;

Τα ΜΜΕ στην Κρήτη ειναι αρκετά σε όλο το νησί . Κάποια , - ευτυχώς τα περισσότερα - κάνουν αρκετά καλή δουλειά προβάλλοντας με αντικειμενικό τρόπο την μουσική και τους μουσικούς της Κρήτης . Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις -ευτυχώς λίγες - η προβολή παίρνει μέσα από φίλτρα που έχουν να κάνουν με συγκεκριμένα τοπικά ακούσματα και συγκεκριμένους μουσικούς . Δεν θα κρίνω αν είναι σωστό αυτό αλλά έτσι και αλλιώς ο τρόπος να ακούσεις τους πάντες και τα πάντα είναι παρά πολύ εύκολος να τον ανακαλύψεις χωρίς να στηρίζεσαι σε μονόχνοτους ανθρώπους με μονόχνοτες μεθόδους και τρόπους σκέψεις

 




 

Θέλω την άποψη σου για το διαδίκτυο και για τον τρόπο που διαδίδεται πλέον η μουσική μέσω αυτού.
 

Το διαδίκτυο με νόμους είναι ωφέλιμο , πρακτικό , διαφωτιστικό και διασκεδαστικό . Το διαδίκτυο χωρίς νόμους είναι , ξέφραγο για τον καθένα να πει να ανεβάσει ή να κατεβάσει ότι θέλει όποτε θέλει είναι όλα τα αντίθετα αυτών που προανέφερα πριν


 Πες  μου πόσο άλλαξε –αν άλλαξε- η ζωή σου .Από τη στιγμή που άρχισες να γίνεσαι γνωστός και να σε αναγνωρίζουν στο δρόμο;

Η ζωή μου θεωρώ ότι είναι ίδια μιας και υπάρχει αναγνωρισιμότητα, αλλά δεν νομίζω ότι με επηρεάζει προσωπικά σε ότι βαθμό και να υπάρχει αυτή.Η μουσική εξάλλου με απορροφά σε μεγάλο βαθμό,τέτοιο που δεν έχω κυριολεκτικά χρόνο για επάρσεις και εγωισμούς,που στο κάτω κάτω  της γραφής τους  κατακρίνω και κατ επέκταση απορρίπτω.Μπορώ να πω ότι όσο μεγαλώνει η αναγνωρισιμότητα,μεγαλώνει και η ευθύνη μου απέναντι της.

 

Τι σημαίνει «Παράδοση» για σένα;

"Παράδοση" , ότι μου παραδόθηκε που οφείλω να το αποδεχτώ να το κατανοήσω να το κάνω καθημερινότητα μου να το κάνω καλύτερο αν μπορώ και να το δωρίσω και εγώ με την σειρά μου σε νεότερες γενιές . Πολλοί έχουν τον ίδιο σκοπό αλλά δεν νομίζω ότι όλοι μπορούν να το καταφέρουν . Έξαλλου πάντα λίγοι ήταν αυτοί που κατάφερναν να δώσουν ...οι άλλοι απλά ακολουθούσαν . Θεωρώ ότι προϋπόθεση για αυτό είναι να έχει κάποιος ικανότητες και ταλέντο τέτοια και τέτοιο που να του δίνει την ευχέρεια να μάθει αλλά και να μάθει τους άλλους . Άλλο πχ. να ξέρεις να τραγουδάς καλά και άλλο να μπορείς να μάθεις να τραγουδάμε και άλλοι καλά αυτό που τραγουδάς εσύ καλά . Η γνώση θέλει ταλέντο να την αποκτήσεις αλλά και να την διδάξεις
 

Με τι τρόπο συμβάλεις εσύ ούτως ώστε να διατηρηθεί η Κρητική μας Παράδοση;
 

Δείχνω Κρητική λύρα σε παιδιά από το 1990 .Μαθητής ακόμα στο Βενιζελειο Ωδείο Χανίων στον Κώστα Μουντακη , ο Δάσκαλος με έστελνε σε διαφορές περιοχές των Χανιών και έδειχνα λύρα σε μικρά παιδιά ..τότε . Παλαιοχωρα , Χωρά Σφακιων , Καντανο , Βενιζελειο Ωδείο Χανίων , Μητροπολιτικό πνευματικό κέντρο Ι.Μ Κυδωνίας& Αποκορωνου, Μουσικό Σχολείο Χανίων , Εσταυρωμένος (Ωδείο Κώστας Μουντακης) , Μουσικό Σχολείο Ηρακλείου , Εθνικό Ωδείο Ηρακλείου , Έντεχνο Ωδείο Ηρακλείου , Κλασσικό Ωδείο Ηρακλείου είναι τα μέρη που έχω δείξει κρητική λύρα αλλά και που τώρα σε κάποια από αυτά δείχνω σε παιδιά

 

Πως βλέπεις τον εαυτό  σου Καλλιτεχνικά ,και πως σε  προσωπικό επίπεδο 20-30 χρόνια μετά;

 

Τον εαυτό μου μετά από 20-30 χρόνια - αν είμαι ακόμα στη ζωή - τον βλέπω να κάνει ακριβώς το ίδιο πράγμα που κάνει και τώρα . Να δουλεύω πάνω στην μουσική του τόπου μου ..

Με τι κριτήρια επιλέγεις τους συνεργάτες σου στις   δισκογραφικές σου δουλειές;Από τους μουσικούς,τους  στιχουργούς,,εως και τον πιο απλό συνεργάτη που ενδεχομένως έχεις;

 

Το κριτήριο για όλους τους συνεργάτες μου είναι ένα και μοναδικό . Να υπάρχει καλή διάθεση και όρεξη για δουλειά και συνεργασία . αυτό βεβαία προϋποθέτει αρκετά μεγάλη δόση ταλέντου και ικανοτήτων και κατ επέκταση καλό χαρακτήρα . Δόξα το Θεό μέχρι τώρα η τύχη μου και η μοίρα μου με ευνόησαν και μάλιστα πλουσιοπάροχα σε αυτό το θέμα!

 

 

Ποιοι είναι οι σημερινοί  και ποιοι οι απώτεροί σου  στόχοι ,και πώς σκέφτεσαι να τους πετύχεις;
 

Στόχους γενικά δεν βάζω η' αν θέλεις ανάλογα τι Μουσική κυκλοφορεί μέσα στο μυαλό μου προγραμματίζω τι θα παρουσιάσω . Δεν κοίταξα ποτέ κυκλοφορεί στην αγορά η' στην πιάτσα αν θες . Δεν υπάκουσα και δεν υπακούω ποτέ σε αυτούς τους νόμους . Οι νομοί , οι εντολές , ο προγραμματισμός κατ επέκταση και όλες οι κινήσεις μου υπαγορεύονται από την μουσική που με εμπνέει την συγκεκριμένη στιγμή . ΠΧ πριν λίγο καιρό συνεργάστηκα με τον κορυφαίο μουσικό από τον Πόντο τον Ματθαίο Τσαχουρίδη,στην "Εσμιγια" , μια μελωδία δικής μου σύνθεσης που στην ουσία είναι σιγανός που σολαρεται από τις δυο λύρες , Κρητική και Ποντιακή . ορχηστρικό κομμάτι που σίγουρα δεν υπακούει σε κανένα νόμο της αγοράς που ..κουμαντάρει την μουσική .Απλά το ανεβάσαμε στο youtube και θα συμπεριληφθεί και στο καινούριο σιντι που έχω ετοιμάσει και θα κυκλοφορήσει σύντομα . Η ανταπόκριση έως τώρα ...??? Εντυπωσιακή ..

 

 Πόσο ευχαριστημένος  είσαι από την πορεία σου στον  χώρο μέχρι σήμερα;
 

Χωρίς να "Αναγκαστώ" να κάνω ότι έκαναν όλοι σχεδόν στα 46 χρόνια μου είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από την μέχρι τώρα πορεία μου. Μπορώ να πω με μεγάλη σιγουριά ότι πράττοντας με διαφορετικό τρόπο από τον γνωστό τετριμμένο τρόπο κατάφερα να ακούγεται και να αναγνωρίζεται η δουλειά μου σε μεγάλο βαθμό όπου υπάρχουν Κρητικοί. Ένα μεγάλο "Ευχαριστώ" σε όλους όσους άκουσαν τις μουσικές μου προτάσεις και ιδέες ανεξάρτητα αν τις ασπαστήκαν ή τις απέρριψαν. Και στην μια και στην άλλη περίπτωση εισέπραξα αναγνώριση και μου δόθηκε η αφορμή για περισσότερη μελέτη για περαιτέρω βελτίωση

 

 Υπάρχει κάτι που σε ενοχλεί στο καλλιτεχνικό  στερέωμα;Κάτι που θα ήθελες να αλλάξεις;

 

Αυτό που με ενοχλεί και το έχω πει και δημόσια χωρίς να φοβάμαι τίποτα και κανένα είναι όχι το μουσικό επίπεδο το γενικό η' το επιμέρους αλλά η γενική και κατ επέκταση επιμέρους νοοτροπία μας . Δηλαδή από τον "μουσικό..!" που επειδή είχε και έχει λόγο καταγωγής και ονόματος πολύ πελατεία και κοινό η μουσική της Κρήτης την όποια μεταφέρει στις πλάτες του , παίζει πρωτεύοντα ρολό και δευτερεύοντα η δόξα και το χρήμα η' το ανάποδο ??? Και από εκεί και μετά ο κόσμος τι περιμένει από αυτόν??? Ναι θα κάνω ότι παίρνει από τα χεριά μου και μέσα από την μουσική μου για να αλλάξει αυτή η ..συμπεριφορά. Όσες φορές μίλησα και μάλιστα κάποιες από αυτές έντονα , μίλησα γιατί η μουσική της Κρήτης που έκανε χιλιάδες χρόνια να φτιαχτεί δεν ανήκει στην κατηγορία τον μεγαλοτσιφλικάδων και των κολίγων . Να θυμίσω επίσης ότι ο Θεός , η φύση , το σύμπαν αν θες ότι θες , δεν δίνει τις ικανότητες και τα ταλέντα όπου θέλουν οι άνθρωποι . Αυτός , αυτή, αυτό επιλεγεί που και ποιους θα προικίσει ανεξάρτητα τόπους , ονόματα , πορτοφόλια . Όσο γρηγορότερα το καταλάβουμε τόσο πιο γρήγορα θα ξαναζήσουμε ζωή "Γαλανόλευκη"...γιατί τώρα αυτή η γενική νοοτροπία και αντίληψη μας εξαθλίωσε μας ταπείνωσε μας εξευτέλισε σαν έθνος και λαό .

 

Έχεις ορκισμένους φίλους ή ορκισμένους εχθρούς;

 

Δόξα το θεό μόνο φίλους ....και μόνο με αυτούς ασχολούμαι. Αν υπάρχουν εχθροί τότε σίγουρα δεν έκανα τίποτα για να τους αποκτήσω .Το μόνο που έκανα ήταν να αφιερωθώ στην μουσική και να την μελετήσω . Αν αυτό ήταν αντίθετο από άλλες τακτικές που .."Εφαρμόζουν" άλλοι μουσικοί τότε ναι, είμαι αντίθετος και διαφορετικός από αυτούς και μάλιστα συνειδητά άρα είναι λογικό κάποιοι από αυτούς να με θεωρούν και εχθρό τους γιατί ..χάλα την πιάτσα ! . Εγώ προσωπικά δεν ασχολούμαι προσωπικά με κανένα συνάδελφο η' μουσικό .Πάντως μέχρι στιγμής απολαμβάνω και αγάπη και σεβασμό από το σύνολο των μουσικών σε όλο το νησί και τους ευχαριστώ από καρδιάς για αυτό

 

Θέλω να μου διηγηθείς ένα ευχάριστο κι ένα δυσάρεστο γεγονός που σου συνέβη στη διάρκεια κάποιου γλεντιού η κάτι που θα σου μείνει αξέχαστο και συνέβη στα πλαίσια της καλλιτεχνικής σου πορείας….

 

Υπήρξαν  και ευχάριστες και δυσάρεστες στιγμές στην πορεία μου και στους τόπους που εμφανίστηκα όλα αυτά τα χρόνια . Κρατά τις ευχάριστες γερά μέσα μου που ευτυχώς είναι ισχυρή πλειοψηφία μέσα στη μουσική μου πορεία . Όσα δυσάρεστα δεν προκληθήκαν ευτυχώς από έμενα άρα δεν έμειναν στο μυαλό μου και στην σκέψη μου

 

Περιέγραψε μου λίγο την καθημερινότητα σου;Τι κάνεις τον ελεύθερο χρόνο σου;Τι μουσική ακούς…τι ομάδα είσαι…

 

Από ασχολίες μπόλικες . Μόνο ο γιος μου ο Χριστόφορος χαλαλι του μου καταναλώνει τα 3/4 του ημερήσιου χρόνου μου . Παλιά που δεν τον είχαμε έκανα στον ελεύθερο χρόνο μου το ψαρά , ερασιτεχνικά εννοείται. Τώρα όταν έχω.. ελεύθερο χρόνο μελετά γιατί εκτός των άλλων πρέπει να ανανεώνω την υλη που δείχνω στους μαθητές μου . Εκεί τώρα πρέπει να μελετώ για να φτιάχνω τους μουσικούς πυρήνες των μελωδίων που δείχνω στα παιδιά άρα...μελέτη . Από ομάδα ....Ολυμπιακός τι άλλο θα μπορούσα να είμαι ??? Το σπίτι που μεγάλωσα στα Καμίνια στον Πειραιά από το Καραϊσκάκη ήταν απόσταση λιγότερη από 300 μέτρα ...

 

 

Πες μου κάποιο στοιχείο του χαρακτήρα σου  που σε  κάνει υπερήφανο και  κάποιο που θα προτιμούσες να μην υπάρχει;

 

Ευχή και κατάρα στον χαρακτήρα μου είναι το πείσμα μου . Κατά καιρούς μου έχει δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα αλλά από την άλλη είναι και η αίτια που έχω πρώτον αυτήν την υπέροχη οικογένεια που κάποτε κόντεψε να την χάσω και δεύτερον τις ικανότητες μου στην μουσική που χωρίς αυτό το πείσμα δεν θα είχα κάνει το παραμικρό

 

Χρωστάς κάπου ένα συγνώμη; Ένα ευχαριστώ;

 

Ένα μεγάλο "ευχαριστώ" και ένα μεγάλο "συγγνώμη" χρωστά στον κόσμο που με στήριξε και με στηρίζει ακόμα . Το "ευχαριστώ" για την αγάπη και την εμπιστοσύνη του και το "συγγνώμη" για οτιδήποτε τον στενοχώρησε , τον απογοήτευσε η' τον νεύριασε από δική μου πράξη ή λόγο


 Θέλω να μου πεις ποιο από όλα τα τραγούδια που έχεις γράψει είναι το   αγαπημένο σου και για ποιο λόγο το έγραψες.


Τα "Φύλλα ξερά" ένα χασάπικο στο σιντι "Προσευχές" που έγραψα μουσική και στίχο στο όποιο τραγουδά κι ο Γιάννης ο Κατακης και σολάρει ο Νίκος ο Χατζόπουλος. Αν και ο στίχος κανονικά θεωρείται ερωτικός στην πραγματικότητα δεν είναι . Είναι το παράπονο μου για κάποιες πολύ δύσκολες καταστάσεις και πολύ δύσκολες στιγμές ...
 

Υπάρχει κάποιο πρόσωπο που έπαιξε  καταλυτικό    ρόλο στη καριέρα σου;Κάποια συνεργασία σου που θα ήθελες να επαναλάβεις και κάποια που αν γύριζες  πίσω το χρόνο θα προτιμούσες να την είχες αποφύγει;
 

Οι συνεργασίες μου έως τώρα ήταν όλες διάλεχτες και ποτέ δεν έχω μετανιώσει για καμία από αυτές . Έχω πολύ καλές σχέσεις με όλους όσους έχουμε συνεργαστεί και κατά καιρούς και ξανασυνεργαζομαστε και σμίγουμε και γλεντάμε μαζί. Όσο για το ποιο πρόσωπο έπαιξε καταλυτικό ρολό στην καριέρα μου και στην ζωή μου είναι η γυναίκα μου η Αντωνία .

 

Είσαι αυστηρός με τον εαυτό σου; Πώς αντιμετωπίζεις τις ενδεχομένως αρνητικές κριτικές;
 

Ναι πολύ αυστηρός . Έχω πολύ δύσκολο ρολό γιατί η όλη στάση μου έως τώρα η όποια είναι στάση διαφοροποίησης από το μουσικό κατεστημένο πρέπει να συνοδεύεται από ανάλογο και αντίστοιχο χαρακτήρα και μουσικό και προσωπικό . Για να μην ακούσω κάποια στιγμή ότι "...αλλά έλεγες και αλλά έκανες .
 

Τι σημαίνουν για σένα οι φίλοι,η οικογένεια,τα χρήματα …η δόξα
 

Η οικογένεια και οι φίλοι είναι τα πάντα για μένα . Μετά από αυτά μόνο ο Θεός . Τα αλλά δυο όπως λένε στο χωριό μου αλλά και σε πολλά χωριά της Κρήτης "...δεν τα μπατάρω" (υπολογίζω).
 

 Πες μου ένα σου όνειρο που αξιώθηκες να το δεις να πραγματοποιείται και ένα απωθημένο σου.
 

Το ένα όνειρο μου έγινε πραγματικότητα , η οικογένεια . Για τα "αλλά" έχουμε καιρό ...


 Αν αυτή τη συνέντευξη την έκανες εσύ στον  Νεκτάριο Κλωστράκη τι θα τον ρωτούσες που δεν το ρώτησα εγώ; 

 

Εγώ στην θέση σου δεν θα με πλησίαζα

 

 Για ποιόν λόγο;

 

Γιατί απλά τα «λέω» αλλιώς,και στην πράξη «πράττω» αλλιώς,αυτό είναι αντιεμπορικό στις μέρες μας.Από την άλλη, είναι κι εκείνοι που ασπάζονται αυτές τις απόψεις  από απόστασηόμως .Όχι άλλα λέω,άλλα κάνω.Διαφέρω και στα λόγια και στις πράξεις!
 

Κλείνοντας αυτή τη διαδικτυακή συνέντευξη θα ήθελα να κάνεις μια ευχή….

Η ευχή μου ...."Δεν αλλάζει τίποτα μα τίποτα στον κόσμο αυτό και τα πάντα θα μένουν στάσιμα και θα σαπίσουν με τον καιρό όσο δεν σηκώνουμε το πρόσωπο μας ψηλά. Είναι λάθος να κοιτάμε μπροστά ...ψηλά πρέπει να κοιτάμε . Ας αναθεωρήσουμε την ζωή, σκέψεις , συμπεριφορές γιατί σε κανένα δεν αρέσει αυτό που περνάμε σαν έθνος . Μέσα σε όλα αυτά και η μουσική μας. Ας αλλάξουμε λοιπόν .....

 

Συνέντευξη : Ερικα Τζαγκαράκη

 

Facebook profile:www.facebook.com/nektarios.klostrakis.52


Youtube channel: www.youtube.com/channel/UCQ3EURa9JOYZvveClNMEVBA