O Χαράλαμπος Τερζάκης μιλάει αποκλειστικά στην Έρικα Τζαγκαράκη και μας συστήνει την ολοκαίνουρια δισκογραφική του δουλειά "Δεν είσαι μιαν ανάμνηση"

2016-05-09 22:40

Ο Χαράμπος Τερζάκης είναι ένας καλλιτέχνης χαμηλών τόνων,μία ήρεμη δύναμη όπως συνηθίζουμε να λέμε...Είναι από τους καλλιτέχνες που μιλούν με τα έργα τους,χωρίς τυμπανοκρουσίες και υπερβολές,ταπεινά,σεμνά,καλλιεργημένα.Πατά σταθερά στη γη και στηρίζεται στις ατομικές του αξίες ,στις προσωπικές του στιβαρές σταθερές.Ποιοτικός καλλιτέχνης και ποιοτικός άνθρωπος.Χαμογελαστός,ευγενικός,υπομονετικός...Αρετές που πάντα επιβραβεύονται...πόσο μάλλον όταν συνοδεύονται από γνήσιο ταλέντο και καλλιτεχνική ψυχή.Ο Χαράλαμπος Τερζάκης μέσα από αυτήν εδώ την συνέντευξη μας συστήνει το τρίτο " μουσικό παιδί" του, που φέρει τον τίτλο "Δεν είσαι μιαν ανάμνηση",και μας δίνει την δυνατότητα να τον γνωρίσουμε καλύτερα σαν άνθρωπο!!!!!!!

Καλοτάξιδο το cd Χαράλαμπε!!!!!!
Καλή σας ανάγνωση
Έρικα Τζαγκαράκη

 

Χαράλαμπε Τερζάκη,καταρχήν να σε ευχαριστήσω που δέχτηκες να μου παραχωρήσεις αυτήν εδώ την διαδικτυακή συνέντευξη! Να αρχίσουμε με τα βασικά και να μου πεις
 λίγα πράγματα για σένα.. από που κατάγεσαι; που γεννήθηκες; που ζεις; ποιά είναι η οικογενειακή σου κατάσταση.
 
 
Έρικα, καταρχήν ένα μεγάλο ευχαριστώ που μου κάνεις αυτή την τιμή να σου παραχωρήσω αυτή τη συνέντευξη. Ξεκινώντας, να πω ότι κατάγομαι από τη Νεάπολη του νομού Λασιθίου. 
Γεννήθηκα, μεγάλωσα και ζω στην Αθήνα. Είμαι παντρεμένος με μια υπέροχη γυναίκα (το όνομά της Χριστίνα) και έχω δύο υπέροχες κούκλες (τη Μαρία και τη Φωτεινή). 
 
 
 
Ποια ήταν η πρώτη σου επαφή με τη λύρα; Ποιος ο  δάσκαλος σου;
 
Από ηλικία 4 ετών ήρθα σε επαφή με την Κρητική μουσική και σε ηλικία μόλις 9 ετών πήρα την πρώτη μου λύρα και ξεκίνησα. Δασκαλός μου ήταν ο κύριος Γιάννης Σκαλίδης που μου έδειξε τα πρώτα βήματα. 
 
 
Ανήκεις στην νεότερη γενιά Κρητικών Καλλιτεχνών.Θέλω να μου πεις τι γνώμη έχεις για την Κρητική Μουσική σήμερα;
 
Πιστεύω ότι υπήρξε ένα διάστημα κατά το οποίο η κρητική μουσική πήγε να βγει από το δρόμο της παράδοσης και να αλλοιωθεί ο χαρακτήρας της. Ευτυχώς, αυτό το συνειδητοποιήσαμε όλοι μας και ξαναεπιστρέψαμε στην παράδοση και στη ρίζα μας. 
 
 
 Θεωρείς ότι είσαι ένας παραδοσιακός λυράρης;
 
Έρικά μου, αυτό δεν μπορώ να το κρίνω εγώ, παρά μόνο ο κόσμος. Βέβαια, επειδή με ρωτάς θα σου απαντήσω ότι νιώθω παραδοσιακός λυράρης.
 
 
 Θυμάσαι τη πρώτη φορά που ανέβηκες στο πάλκο; Ποια ήταν τα συναισθήματα σου τότε και ποια είναι τώρα;
 
Τι μου θύμησες τώρα... Σε ηλικία 16 χρονών έπαιξα στο πρώτο μου γλέντι, σε έναν γάμο. Τα συναισθήματά μου...! Άγχος, αγωνία για το αν θα τα καταφέρω να διασκεδάσω τον κόσμο.
Όλα βέβαια πήγαν καλά. Και μετά από τόσα χρόνια, ακόμα και σήμερα, το ίδιο συναίσθημα, μέχρι να δω ότι ο κόσμος περνάει όμορφα.
 
 
 
 Να έρθουμε όμως στο σήμερα και να σε ρωτήσω για το cd που μόλις κυκλοφόρησε.Θέλω να μου πεις τα πάντα!
 Τους συντελεστές,τους μουσικούς,τους στιχουργούς,για το εξώφυλλο για το στούντιο ,για όλα!
 
Νιώθω πολύ χαρούμενος για αυτή τη νέα μου δισκογραφική δουλειά, που είναι η τρίτη προσωπική. Σε αυτό το σημείο θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Γιώργο Καραγιώργη που 
 δέχτηκε από την πρώτη στιγμή με όλη του την καρδιά να συμμετάσχει στη νέα μου αυτή δουλειά. Μεγάλη μου τιμή!! Ευχαριστώ θερμά τον φίλο μου Σταύρο Σουλακιώτη που έπαιξε λαούτο
 και τον Σπύρο Πατάπη που και αυτός με την κιθάρα του συνέβαλε στο έργο αυτό. Τον Παντελή Τσάντο, ο οποίος μου παραχώρησε το στούντιό του και έπαιξε κρουστά στο έργο αυτό. Τώρα
 θα ήθελα να πω χίλια ευχάριστώ στη Μάρω Γεωργιλαδάκη και στον Γιώργο Γιατράκη που δέχτηκαν από την πρώτη στιγμή να μου δώσουν τους στίχους τους για να ντύσω τις μουσικές μου.
Όσον αφορά στο εξώφυλλο, ευχαριστώ την Αλεξάνδρα Βουγιουκλάκη, η οποία μου έκανε και τη φωτογράφιση.
 
 
Ποιός ήταν ο νονός του cd;
 
Η ονομασία του cd προέκυψε πολύ φυσικά ακούγοντας τις κόρες μου να σιγοτραγουδούν μία από τις μαντινάδες ενός τραγουδιού. Κι έτσι σκέφτηκα..."Δεν είσαι μιαν ανάμνηση".
 
 
 Πόσο χρόνο,κόπο,και πόνο ψυχής έχεις καταθέσει μέσα σ΄αυτό το μαγικό δισκάκι;
 
Σε αυτό το μαγικό δισκάκι, όπως το αναφέρεις κι εσύ, παρόλο που μου πήρε κάμποσο χρόνο, δεν υπάρχει ούτε κόπος ούτε πόνος, μόνο ευχαρίστηση!!
 
 
 Και τώρα που το βλέπεις στα ράφια των δισκοπωλείων πως νιώθεις;
 
Νιώθω απέραντη ικανοποίηση και μεγάλη χαρά!!
 
 
Σκέφτεσαι ότι θα μπορούσες να είχες συμπεριλάβει και κάτι ακόμα;Ίσως ένα ακόμα τραγούδι;Ίσως μια ακόμα συνεργασία; ή ότι θα μπορούσες π.χ να μην είχες βάλει μέσα κάποιο κομμάτι.Εν ολίγης,πόσο σε ικανοποιεί το αποτέλεσμα;
 
Όχι, ειλικρινά δε θα ήθελα να αλλάξω κάτι, είναι έτσι όπως το είχα φανταστεί και με ικανοποιεί απόλυτα το αποτέλεσμα.
 
 
 
Για ποιο λόγο θα αγόραζες αυτό το cd αν ήσουν ένας απλός ακροατής;
 
Θα ήμουν περίεργος να αγοράσω αυτή τη νέα δισκογραφική δουλειά για να δω ποιος είναι αυτός ο νέος καλλιτέχνης και γιατί η νέα αυτή δουλειά περικλείει μέσα της και χορευτικά και ακουστικά κομμάτια.
 
 
Με ποια κριτήρια διάλεξες τα τραγούδια που συμπεριλαμβάνονται στο cd;Σε ενδιαφέρει η ποιότητα του στίχου ή η επωνυμία του εκάστοτε στιχουργού;
 Θα διάλεγες να συμπεριλάβεις σε μια επόμενη δουλειά σου στίχους από έναν παντελώς άγνωστο στιχουργό;
 
 
Το κριτήριο επιλογής των τραγουδιών έγινε βάσει των στίχων, γιατί και βέβαια με ενδιαφέρει η ποιότητα του στίχου και όχι η επωνυμία του στιχουργού. Δε θα είχα κανένα πρόβλημα να συμπεριλάβω στίχους κάποιου άγνωστου στιχουργού, αν βέβαια μου άρεσαν οι στίχοι και αν ταίριαζαν με τις μουσικές μου.
 
 
Ποια προσόντα πρέπει να διαθέτει κάποιος μουσικός για να θεωρείται καλός στις μέρες μας,που υπάρχει τόσος  ανταγωνισμός;
 
Από προσωπική μου εμπειρία θα σου πω οι ατελείωτες ώρες παιξίματος στη λύρα και η κατάθεση ψυχής σε κάθε γλέντι. Επίσης, θα πρέπει να ψάχνεις πάντα τους μουσικούς δρόμους της παράδοσης και να μην επαναπαύεσαι ποτέ.
 
 
Ποια η σχέση σου με το διαδίκτυο και ποια η γνώμη σου; Συμβάλει θετικά η αρνητικά στην πορεία ενός καλλιτέχνη;
 
Χα χα χα!!! Τους τελευταίους μήνες ασχολούμαι με την τεχνολογία και το διαδίκτυο και γι'αυτό γελάω, γιατί δεν τα πάω και πολύ καλά. Πάντως, η αλήθεια είναι ότι το διαδίκτυο έχει εισβάλλει στη ζωή μας  και σίγουρα είναι ένα εργαλείο που μπορεί να επηρεάσει θετικά.
 
 
Αν σε ρωτούσα να μου πεις ποιος είναι ο Χαράλαμπος Τερζάκης  τι θα μου έλεγες;πρώτα ως άνθρωπος.. και μετά ως καλλιτέχνης;
  
Ως άνθρωπος έχω κι εγώ τα προτερήματα και τα ελαττώματά μου. Θα με χαρακτήριζα ειλικρινή, εργατικό, αισιόδοξο, πολύ αυθόρμητο αλλά δυστυχώς και πολύ αγχώδη. Ως καλλιτέχνης πιστεύω ότι είμαι τελειομανής.
 
 
 Ποιο είναι το σύνθημα σου για την ζωή;
 
Να κυνηγάς πάντα το όνειρό σου και να προσπαθείς για το καλύτερο!
 
 
 
Ποιά σχέδια "κάνουν βόλτες" στο μυαλό σου τελευταία;
 
Να πάνε καλά τα πράγματα δισκογραφικά και επαγγελματικά και κάποια στιγμή να κατεβώ να ζήσω μόνιμα στην Κρήτη.
 
 
 
Πως θα αντιμετώπιζες μια ενδεχομένως αρνητική κριτική;
 
 
Εγώ προσωπικά την αρνητική κριτική θα τη δεχόμουν και θα την επεξεργαζόμουν έτσι ώστε να μπορέσω να δω τυχόν λάθη μου και να βελτιωθώ.

 
 
Για ποιο πράγμα είσαι πιο ευγνώμων;
 
Νιώθω πολύ ευγνώμων που έχει ο Θεός εμένα και την οικογένειά μου καλά.
 
 
Τι είναι αυτό που πάντα ήθελες, αλλά δεν το έχεις ακόμα;
 
Δεν υπάρχει κάτι που θα ήθελα. Είμαι ευχαριστημένος με αυτά που έχω...την οικογένειά μου, την υγεία μου, τους φίλους μου.
 
 
Σε ποια εποχή θα ήθελες να είχες γεννηθεί,με τι συνθήκες θα ήθελες να είχες μεγαλώσει  και πως θα ήθελες να ήταν η ζωή σου 
 
Δε θα ήθελα να είχα γεννηθεί σε άλλη εποχή ή να έχω μεγαλώσει με άλλες συνθήκες, γιατί μεγάλωσα σε ωραίο οικογενειακό περιβάλλον που περιστοιχιζόταν από καλούς και σωστούς ανθρώπους
και με πολλή αγάπη και όμορφες στιγμές. Ακόμη και να ξαναγεννιόμουν, δε θα άλλαζα τίποτα.
 
 
Ποιόν καλλιτέχνη θαυμάζεις και θα ηθελες να φτάσεις κάποια μέρα στο δικό του επίπεδο;
 
Θαυμάζω πολλούς καλλιτέχνες, και παλιούς και νέους. Το ίνδαλμά μου όμως και η αιτία που ασχολήθηκα με τη λύρα είναι ο μεγάλος Θανάσης Σκορδαλός. Φοβάμαι ότι κανείς μας δεν μπορεί να 
φτάσει το επίπεδό του, απλά εύχομαι να κάνω μια καλή πορεία στην Κρητική μουσική.
 
 
 
Με μια πρόταση, τι εύχεσαι για τον μελλοντικό σου εαυτό σου
 
Να μείνω πιστός στα ιδανικά και τις αξίες μου.
 
 
 
Πριν κλείσουμε αυτή τη συζήτηση θα ήθελα να μου πεις Τα μελλοντικά σου σχέδια...τα καλλιτεχνικά σου σχέδια.
 
 
Τα μελλοντικά μου σχέδια που είναι άρτια συνδεδεμένα με τα καλλιτεχνικά μου σχέδια είναι να συνεχίσω να κάνω νέες δισκογραφικές δουλειές έτσι ώστε να μπορέσω να συμβάλλω κι εγώ  στην Κρητική μουσική παράδοση του τόπου μας.
 
 
Χαράλαμπε,εύχομαι καλοτάξιδο το cd και με το καλό να μας έρθεις και στην Κρήτη!
 
Σε ευχαριστώ ολόψυχα, Έρικά μου, για τις ευχές σου! Σε ευχαριστώ και πάλι για τη συνέντευξη αυτή και ανυπομονώ να σμίξουμε σύντομα στην Κρήτη!!! 
 
 
Συνέντευξη:Έρικα Τζαγκαράκη
 
Facebook profile Χαράλαμπου Τερζάκη:www.facebook.com/profile.php?id=100009289891240