O Mιχάλης Κλεάνθης μιλάει αποκλειστικά στην Έρικα Τζαγκαράκη

2016-04-09 14:13
 
Μιχάλης Κλεάνθης,ο τραγουδοποιός!! Μιά ψυχή ταξιδιάρικη,που σε παρασύρει.Σε παρασύρει μέσω της σκέψης,του ήχου,της φωνής.Ένας καλλιτέχνης με όλη την σημασία της λέξεως.Δεινός πολεμιστής της υπέρμαχης μουσικότητας.Μάχιμος τροβαδούρος του εικοστού πρώτου αιώνα,ίσως γεννημένος σε λάθος εποχή.Ρομαντικός,ευαίσθητος,δυναμικός,ανεξάρτητος,ελεύθερος.Ένα κράμα ποιότητας,αυθεντικότητας και αστείρευτου ταλέντου,εύκολα αναγνωρίσιμου,ακόμα και από τους πιο αδαείς της μουσικής.Η Φωνή του έχει μελωδικότητα,εύρος και διαχρονικότητα,η σκηνική του παρουσία στιβαρή,και η προσωπικότητα του σεβάσμια.Μιλάει μέσα από την μουσική του και οδηγεί το σκαρί του μεσοπέλαγα,κρατώντας γερά το τιμόνι.Γιαυτό και η ψυχή του ταξιδεύει,και μαζί της ταξιδεύουμε κι εμείς,μελωδικά,γαλήνια,ακυμάτιστα…Γνωρίστε τον Μιχάλη Κλεάνθη μέσα από αυτήν εδώ την συνέντευξη,και ακούστε ένα μικρό δείγμα της μουσικής του…Και είμαι σίγουρη ότι όσα προείπα θα σας βρουν απόλυτα σύμφωνους.
Καλή σας ανάγνωση
Έρικα Τζαγκαράκη
 
 

 

Βιογραφικό του Μιχάλη Κλεάνθη

Ο Μιχάλης Κλεάνθης τραγουδάει και γράφει τραγούδια. Έχει εργαστεί στις μπουάτ «Απανεμιά», «Εσπερίδες» κι ένα φεγγάρι στο «Σταυρό του Νότου». Τραγουδάει στο μουσικό σχήμα ‘Pulsar’, όπου ερμηνεύει τραγούδια, κυρίως του Μάνου Χατζιδάκι, καθώς και συνθέσεις δικές του και των μελών του σχήματος. Είχε αναλάβει για πολλά χρόνια την ιστορική Μουσική Σκηνή των Εξαρχείων οι «Βάτραχοι». Εκεί, μαζί με μια ομάδα νέων καλλιτεχνών παρουσίαζαν την πλευρά του ελληνικού τραγουδιού που αγαπούν και που συχνά, σε άλλους χώρους, δεν βρίσκει εύκολα στέγη. Έχει γράψει μουσική και τραγούδια για το Θέατρο. Έχει δύο προσωπικούς δίσκους. Ο πρώτος δίσκος έχει τίτλο «Στραγάλια στον Κατήφορο» και ο δεύτερος «Λέω Λόγια» μαζί με την Ερωφίλη Κλεάνθη. Στο δίσκο με τίτλο «Νύχτα Γυμνή» έγραψε τη μουσική και τους στίχους, ενώ έχει και δυο ανεπίσημες κυκλοφορίες: «Ταξιδεύοντας με το Μάνο» και «Ζωντανά στους Βατράχους». Γνώρισε το Μάνο Χατζιδάκι και συνεργάστηκε με το Γιώργο Ζωγράφο, το Νίκο Κυπουργό, το Γιάννη Αργύρη, τον Πάνο Κατσιμίχα, το Γιάννη Νικολάου, το Σταμάτη Μεσημέρη, το Νίκο Τουλιάτο, τη Ζανέτ Καπούγια, κ.ά. Έχει διδαχτεί κλασική κιθάρα, θεωρητικά της μουσικής, κλασικό και σύγχρονο τραγούδι. Διδάσκει σύγχρονο τραγούδι έντεκα χρόνια τώρα.

Το τραγούδι του «Γρίλιες» διακρίθηκε με το 2ο βραβείο, στο 2ο Διαγωνισμό Τραγουδιού του Music Heaven (2011). Το τραγούδι του «Λέω Λόγια» σε ερμηνεία της Ερωφίλης Κλεάνθη και του «Πολυφωνικού Σχήματος Ηπείρου», σε στίχους της Σοφίας, διακρίθηκε με το 1ο βραβείο, στο 3ο Διαγωνισμό Τραγουδιού του Music Heaven (2013). Το τραγούδι του «Ήχος και Φως» ήταν στα 20 τραγούδια του τελικού των Αγώνων Δημιουργίας Ελληνικού Τραγουδιού της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών (2013).

 

 

1) Μιχάλη Κλεάνθη,καταρχήν να σε ευχαριστήσω που δέχτηκες να μου παραχωρήσεις  αυτήν εδώ την διαδικτυακή συνέντευξη!Να αρχίσουμε με τα βασικά και να μου πεις λίγα πράγματα για σένα…Απο που κατάγεσαι?που γεννήθηκες?που ζεις?Ποιά είναι η οικογενειακή σου κατάσταση
 
Εγώ ευχαριστώ για την πρόσκληση Έρικα!
Γεννήθηκα στον Κορυδαλλό με καταγωγή Μικρασιάτικη
Είμαι παντρεμένος κι έχω μια κόρη , την Ερωφίλη ! Διάλεξα Κρητικό όνομα ... 
 
2) Πότε ήταν η πρώτη σου επαφή με την μουσική;Ποιος υπήρξε ο καθοδηγητής σου και ποιός σε δίδαξε στα πρώτα σου βήματα;
 
Δεν θυμάμαι ποτέ να μην υπάρχει μουσική στη ζωή μου...
Έχω ηχογράφηση που τραγουδώ πριν μιλήσω !
Ο Πατέρας μου ήταν λαϊκός τραγουδιστής , ο Δημήτρης Κλεάνθης. 
Είχα τα δισκάκια του 45αρια σ’ ένα πικ απ βαλίτσα , που το πάνω μέρος του γινόταν ηχείο
και θυμάμαι τον εαυτό μου ν’ ακούω με τις ώρες .
Σταμάτησε όμως ο άνθρωπος γιατί πίστευε ότι ο οικογενειάρχης δεν μπορεί να μείνει ανέπαφος απ’ τον κόσμο των λαϊκών μαγαζιών 
και ότι αυτό συνεπάγεται .
Θεώρησε ότι είναι προτιμότερο να επιστρέψει στο κουρείο του και να αφιερωθεί στην οικογένειά του…
Εγώ απ’ την άλλη έπιασα στα χέρια μου την κιθάρα του, που ήταν κρυμμένη στην ντουλάπα, 12 χρονών και δεν την άφησα ποτέ …
Συμμετείχα σε συγκροτήματα αυτοδίδακτος κιθαρίστας και τραγουδιστής…
Μετά άρχισα κλασική κιθάρα και θεωρητικά της μουσικής έγινα «επαγγελματίας»  το 1989 
 και φωνητική  ξεκίνησα το ‘91 και διδάσκω από το 2001…
 
 
3) Τα πρώτα σου μουσικά ακούσματα και ποιοι δίσκοι (cd) έχουν θέση,σήμερα στην δισκοθήκη σου.
 
Τα πρώτα μου ακούσματα ήταν τα τραγούδια του Πατέρα και λαικά τραγούδια ...
Ακούω καθημερινά μουσική όλων των τάσεων ... 
Ωρες ... η δισκοθήκη μου είναι πολύ μεγάλη ...
Μ αρέσει η κλασσική μουσική , ακούω παλιά Ροκ και αγαπώ τον Χατζιδάκι...
Ακούω Ξυλούρη με την ίδια άνεση που ακούω Frank Zappa και Jethro Tull...
Ακούω παραδοσιακή μουσική και Τζάζ ...
Αγαπώ τους Beatles και τους Doors....
 
4) Θυμάσαι ποιός ήταν ο πρώτος δίσκος που αγόρασες με δικά σου χρήματα;
 
Ναι το "The Doors" 13 χρονών ήμουν , ξέρω κάθε σκρατς του δίσκου απ έξω ...
Μετά αγόρασα το "χαμόγελο της Τζοκόντας" του Χατζιδάκι ...
Ακόμα τους ακούω στο πικ απ ... σε Βινύλιο ...
 
5) Ποια η σχέση σου με την δισκογραφία.Θα ήθελα επιγραμματικά η αναλυτικά,ότι εσυ επιθυμείς,την δουλειά σου,τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και σε συλλογικό.
 
Έχω δύο προσωπικούς δίσκους.
 Ο πρώτος μου δίσκος έχει τίτλο «Στραγάλια στον Κατήφορο» 
και ο δεύτερος «Λέω Λόγια» μαζί με την Ερωφίλη Κλεάνθη.
 Στο δίσκο με τίτλο «Νύχτα Γυμνή» του Θεόφιλου Μήτση έγραψα τη μουσική και τους στίχους , 
 Ακόμα δυο ανεπίσημες κυκλοφορίες: «Ταξιδεύοντας με το Μάνο» και «Ζωντανά στους Βατράχους».
Πρόσφατα σχετικά, στο τέλος του ΄12, το Δεκέμβρη κυκλοφόρησα το CD με τίτλο «λέω λόγια».
Ο δίσκος έγινε με φίλους μουσικούς και με την Ερωφίλη Κλεάνθη την κόρη μου,
 η οποία τραγουδά 6 τραγούδια.  Έπαιξε σ΄ ένα κομμάτι ο Νίκος Τουλιάτος τύμπανα,
 ενώ συμμετέχει η Ζανέτ Καπούγια στο ισπανόφωνο Hacelo Cierto. 
Tα Κομμάτια τα υπογράφω στιχουργικά και μουσικά. 
Στίχους έγραψε η Σοφία (σύζυγος) σε 3 κομμάτια και σε 1 η Ζανέτ.
 Ο δίσκος έχει 2 βραβευμένα τραγούδια απ΄το διαγωνισμό του Music Heaven. 
Oι «γρίλιες» πήραν το 2ο βραβείο στο 2ο διαγωνισμό (2011) 
και το «λέω λόγια» το 1ο βραβείο στον 3ο διαγωνισμό (2013).
Στο τέλος του ΄13, το τραγούδι μου «ήχος και φως» 
ήταν στον τελικό των Αγώνων δημιουργίας ελληνικού τραγουδιού της Στέγης γραμμάτων και τεχνών,
και μόλις κυκλοφόρησε σε cd ...
 
6) Για ποιο λόγο θα επέλεγες να ακούσεις τον Μιχάλη Κλεάνθη αν ήσουν ένας απλός ακροατής;
 
Δεν ξέρω αν θα επέλεγα ... 
Εσύ θα επέλεγες να τον ακούσεις ;
Δεν μπορώ να κρίνω τον εαυτό μου...
Γράφω τραγούδια γιατί δεν μπορώ να κάνω αλλιώς !
 
7) Σε μία δύσκολη οικονομική και κοινωνική κατάσταση όπως αυτή που βιώνουμε  τα τελευταία χρόνια  πιστεύεiς ότι η μουσική μπορεί να παίξει κάποιο θετικό ρόλο;
 
Πάντα η τέχνη μπορεί να δώσει φως στο σκοτάδι!
Αρκεί οι καλλιτέχνες να αναλάβουν το χρέος να τραβήξουν την κοινωνία μπροστά σαν το πρώτο βαγόνι στα τρένα 
κι όχι να κολακεύουν τους ακροατές τους , δίνοντάς τους μόνο όσα τους είναι εύπεπτα !
Ο καλλιτέχνης πρέπει να λαμβάνει υπ όψην του , το που απευθύνεται αλλά όχι να τον ορίζει !
Πρέπει και το κοινό να σέβεται τον εαυτό του σεβόμενο τους δημιουργούς... 
Η τέχνη κι ο πολιτισμός έχει την δύναμη να διαμορφώσει τις κοινωνίες
Αν όμως συντηρούμε τα υπάρχοντα οι καλλιτέχνες στο βωμό της επιτυχίας θα αναμασούν "τα γνωστά"
και το κοινό θα παραμένει στάσιμο κι ακαλλιέργητο
Τίποτα δεν θα πάει μπροστά έτσι...
 
 
8) Πόσο βαθιά πρέπει να βάλει το χέρι στην τσέπη ένας καλλιτέχνης προκειμένου να κυκλοφορήσει μια δισκογραφική δουλειά;
 
Εξαρτάται τι θέλει να κάνει !
Ξέρω περιπτώσεις όπου έχουν χαθεί περιουσίες
Στην δική μου περίπτωση τα έξοδα ήταν ελάχιστα , γιατί έχω φίλους που μ΄αγαπούν
και μου προσέφεραν χωρίς αμοιβή τις πολύτιμες μουσικές τους ερμηνείες !
Νιώθω ευγνώμων κι ευλογημένος γι αυτό !
 
9) Θεωρείς  ότι υπάρχει μουσική παιδεία στο σύνολο των νέων καλλιτεχνών;Στο παίξιμο ,στο τραγούδι,στο στίχο,στη μουσική....
 
Η τέχνη του τραγουδιού δεν θέλει μόνο γνώσεις !
Το επίπεδο στο μορφωτικό τομέα των μουσικών και των στιχουργών έχει ανέβει σε γενικές γραμμές.
Η αισθητική όμως και η ιδεολογία των μουσικών διαμορφώνεται απ την κοινωνία κι απ αυτό που ζούμε...
Η κρίση κατέληξε στην τσέπη μας !
Ξεκίνησε όμως απ τον πολιτιστικό μαρασμό και τον λαϊκισμό σε όλα τα επίπεδα της ζωής μας!
 
10) Πιστεύεις οτι ο καλλιτέχνης έχει «κοινωνική ευθύνη»απέναντι στο κοινό που τον παρακολουθεί;Ο τρόπος που ζει και φέρεται πρέπει να είναι κοινωνικά αποδεκτός για να  μην αποτελέσει παράδειγμα προς αποφυγήν?
 
Απολύτως !
Ο Καλλιτέχνης δεν είναι το χαϊδεμένο παιδί της κοινωνίας του !
Θεωρρώ ότι ο Καλλιτέχνης και ο διανοούμενος φέρει μεγαλύτερη ευθύνη απ τον καθημερινό άνθρωπο
Πρέπει να αποτελεί θετικό πρότυπο στους νέους και να είναι πρωτεργάτης στην εξέλιξη της κοινωνίας .
Αν συμβαίνει το αντίθετο είναι ενάντια στη φύση της τέχνης...
Το ταλέντο δεν αρκεί !
Η Τέχνη κι ο Πολιτισμός ΑΠΑΙΤΕΊ υπεύθυνους ενάρετους και βαθιά καλλιεργημένους ανθρώπους !
 
 
11) Θυμάσαι να μου πεις ποιο ήτανε το πρώτο σου live; Τα συναισθήματα που ένιωσες τότε που ανέβηκες πρώτη φορά στην σκηνή,και τα συναισθήματα που νιώθεις τώρα;
 
Το πρώτο ; στο Λύκειο !
Τραγούδησα το "όμορφη και παράξενη Πατρίδα" του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ και του Δημήτρη Λάγιου !
Άκουγα την καρδιά μου στ' αυτιά μου τόσο έντονα 
κι ένιωσα για μια στιγμή να νικώ τους φόβους μου για όλα !
Ακόμα και για τον θάνατο !
Ακόμα έτσι νιώθω με πολύ λιγότερο καρδιοχτύπι όμως!
 
 
12) Με ποιά κριτήρια διαλέγεις τα τραγούδια που θα συμπεριλάβεις σε μία δισκογραφική σου δουλεια;Σε ενδιαφέρει η ποιότητα του στίχου ή η επωνυμία του εκάστοτε στιχουργού?Θα διάλεγες να συμπεριλάβεις σε μια επόμενη δουλειά σου στίχους απο  εναν παντελώς άγνωστο στιχουργό;
 
Εν αρχή ειν ο λόγος !
Τα λόγια των τραγουδιών μου τα γράφω ο ίδιος κυρίως !
Δεν είν απ εγωισμό ή γιατί δεν εμπιστεύομαι άλλους ανθρώπους έτσι έτυχε !
Τον τελευταίο καιρό δανείζομαι λόγια από φίλους που αγκίζουν την καρδιά μου 
κι ένα απ αυτά είναι το δικό  μας τραγούδι: "Η αγάπη θέλει"
Δεν με νοιάζουν τα ονόματα καθόλου ! Το έργο μ ενδιαφέρει !
Εξάλλου τα τραγούδια μόλις γραφτούν δεν μας ανήκουν!
Τι σημασία έχει ποιός τα εγραψε;
 
13) Τι σε ενοχλεί στον καλλιτεχνικό χώρο; Αν σε ενοχλεί  κάτι.
 
Είναι πολλά που μ' ενοχλούν κυρίως η υποκρισία και η εμπορικότητα ως αυτοσκοπός !
Ειδικά στην Ελλάδα Γιάννης πίνει - Γιάννης κερνάει!
Γκέτο και παρεούλες καπελώνουν τα πάντα !
Ακούς τους ίδιους και τους ίδιους παντού !
Λίστες με ευνοούμενους φίλους και φίλους φίλων...
 
14) Ποια πιστεύεις ότι είναι η μεγαλύτερη επιβράβευση για έναν καλλιτέχνη;
 
Η διαχρονικότητα του έργου του ...
Ο σεβασμός κι αποδοχή του κοινού  στις αισθητικές του επιλογές ...
 
15) Αν σε ρωτούσα να μου πεις ποιος ειναι ο Μιχάλης Κλεάνθης τι θα μου απαντούσες;Πρώτα ως άνθρωπος και κατόπιν  ως καλλιτέχνης;
 
Δεν ξέρω τι να σου πω ειλικρινά !
Προτιμώ να μιλούν οι άλλοι για μένα !
Στην καλύτερη περίπτωση να μιλάνε για μένα τα τραγούδια μου !
Αν πρέπει κάτι να πω υποχρεωτικά, 
Ως καλλιτέχνης και ως άνθρωπος ...
Έχω καλές προθέσεις ... αλλά δεν μου βγαίνουν πάντα !
 
16) Ποιές είναι οι καλλιτεχνικές σου φοβίες;
 
Φοβάμαι μήπως κάποια στιγμή πάθω αυτό που έχω δει και σε μεγάλους καλλιτέχνες να συμβαίνει!
Να μην μπορώ πια να τραγουδώ και να το γνωρίζουν όλοι ...
Εκτός από εμένα ...
 
17) Αν σου ζητούσα να μου αναφέρεις μερικά ονόματα συναδέλφων της γενιάς σου που θαυμάζεις θα μου έλεγες ορισμένα;
 
Οι νέοι τραγουδοποιοί Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης, ο Όρφέας Περίδης , ο Σωκράτης Μάλαμας , 
ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου , ο Μίλτος Πασχαλίδης , ο Γιώργος Καζαντζής και πολλοί ακόμα 
 
18) Πως βλέπεις τον ευατό σου Καλλιτεχνικά ,και πως  σε  προσωπικό επίπεδο…20 χρόνια μετά;
 
Σε 20 χρόνια δεν θα εμφανίζομαι δημόσια !
Θα τραγουδώ μόνο για μένα και τους φίλους μου
Θα γράφω τραγούδια , θα διδάσκω φωνητική , θα γράφω μυθιστορήματα και θεατρικά έργα ...
Θα βγαίνω βόλτες με τα εγγόνια μου !
 
19) Πόσες από τις προσδοκίες που είχες όταν ξεκινούσες έχουν πραγματοποιηθεί έως σήμερα;
 
Πολλές βγήκαν , πολλές δε βγήκαν ...
Τώρα δεν έχω καμία προσδοκία ... Είμαι ελεύθερος ... ( Σου θυμίζει κάτι ; )
 
20) Μια συνεργασία που θα σου μείνει αξέχαστη και θα ήθελες να επαναλάβεις και μια που αν γύριζες πίσω το χρόνο θα προτιμούσες να είχες αποφύγει.
 
Γνωριστήκαμε το ΄91 με τον Μάνο Χατζιδάκι! 
εγώ και ο φίλος μου και συνεργάτης Μιχάλης Κεφάλας, 
μέσω του κουρδιστή του πιάνου του,του Θανάση Χαϊτόπουλου.
Ο Μάνος ενδιαφέρθηκε για τα τραγούδια μας θεωρώντας ότι είναι άξια να είναι η πρότασή του για το Νέο Ελληνικό τραγούδι. 
Σκεφτόταν μια συνεργασία με νέους συνθέτες, στιχουργούς, τραγουδιστές κλπ.
Ήταν τιμή και ακόμα επαναφέρω στη μνήμη μου λόγια του. 
Ένας αληθινός φωτεινός στοχαστής. 
Ο Μάνος πέρασε στην αιωνιότητα τον Ιούνιο του ΄94. 
Ήταν άρρωστος και σταμάτησε τις όποιες δραστηριότητές του.
Θα επιθυμούσα όσο τίποτ'άλλο την συνεργασία μαζί του !
 
Δεν θα απεύφευγα καμία συνεργασία απ' όσες έκανα ... 
Ίσως να μην πήγαινα στο "Σταυρό του Νότου" ...
Θα έμενα όμως σίγουρα λιγότερα χρόνια στις μπουάτ(Απανεμιά). Δεκατρία χρόνια ήταν πολλά ...
 
 
21)Ποιο σλόγκαν θα έγραφες πάνω σε ένα μπολουζάκι;
 
Γίνε ΕΣΎ η αλλαγή που θες να δεις στον κόσμο !
 
22) Ποιο θεωρείς οτι είναι το πιο όμορφο τραγούδι που έχεις ερμηνεύσει και ποιο τραγούδι συναδέλφου σου θα ήθελες να είχες ερμηνεύσει πρώτος εσύ
 
Θα ήθελα να είχα τραγουδήσει πρώτος τα τραγούδια του Χατζιδάκι...
Το πιο όμορφο τραγούδι που έχω πει... 
Δύσκολο να σου πω. Αγαπώ δεκάδες όμορφα τραγούδια ...
Αν πρέπει να πω ένα οποσδήποτε, 
θα ήταν η "βαρκαρόλα" του Σταύρου Ξαρχάκου και του Ευάγγελου Γκούφα  .
 
23) Ποια είναι μια πεποίθηση που έχεις με την οποία οι περισσότεροι άνθρωποι διαφωνούν;
 
Το αληθινό λαϊκό τραγούδι έσβησε...Πέθανε
Ο Στέλιος, ο Στράτος, ο Γρηγόρης, ο Μητροπάνος, άντε και ο Τερζής.. ενδεικτικά αναφέρω – μην παρεξηγηθώ - 
Ο Τσιτσάνης, ο Χιώτης, ο Βαμβακάρης, ο Καλδάρας, ο Λοϊζος, ο Ζαμπέτας, ο Ξαρχάκος, ο Μούτσης, ο Μίκης, ο Μάνος, ο Άκης Πάνου και άλλοι... 
Μας τέλειωσε επειδή ο λαός μετά τη μεταπολίτευση σταδιακά μεγαλοπιάστηκε... 
Περάσαμε απ΄τις κομπανίες στα σκυλάδικα, στα σκυλονησιώτικα, στα σκυλοκλαρίνα και στα σκυλοκρητικά..
Στα σύγχρονα μπουζούκια το λαϊκό ποπ , παίρνει και δίνει ..
Στοιβάζονται οι πελάτες ν΄ ακούσουν την παρακμή...
Λάμψη, φώτα, γκομενάκια, πορτιέρηδες, παρκαδόροι, μπόμπες.. καλά να πάθουν..
Συγνώμη αλλά αν επιλέγεις αυτό το τραγούδι που υπερασπίζονται οι συγκεκριμένοι –πώς να τους πω τώρα – καλλιτέχνες ;; 
και πας να διασκεδάζεις με αυτές τις συνθήκες – και σε ληστεύουνε κι όλας, είσαι άξιος της μοίρας σου.
Τα τραγούδια αυτά είναι σκουπίδια.
 Τι σκέφτεσαι εσύ για κάποιον που επιλέγει να τρέφεται με σκουπίδια; 
Πες μου.. Είμαι σκληρός;  
Αν είμαι... που είμαι δηλαδή, 
είναι γιατί το τραγούδι το αγαπώ βαθιά και το βλέπω να κακοποιείται και να εκπορνεύεται...
Θλίβομαι βαθιά για τους ανθρώπους που ακούνε και δεν μπορούν να καταλάβουν το μέγεθος της παρακμής τους..
Αυτοί θα γίνουν φίλοι, γονείς, ψηφοφόροι, υπάλληλοι, εργοδότες, βουλευτές.
Αυτοί με τη συγκεκριμένη αισθητική γράφουν βιβλία ή κυριαρχούν στις τηλεοράσεις 
και κάνουν λάιφ στάιλ για τους φτωχούς αναγνώστες 
και τηλεθεατές των πρωινάδικων, των ριάλιτι, των μεταγλωττισμένων και των τούρκικων..
Αυτοί επιλέγουν τις ειδήσεις που ακούμε!!
Αυτοί είναι της μόδας και την επιβάλουν... 
Το βάρυνα... συγνώμη...
 
 
24) Τι είναι αυτό που δεν θα ήθελες να περάσει μια μέρα χωρίς να το κάνεις;
 
Να ασχοληθώ με τη μουσική!
 
25) Τι θα έκανες διαφορετικά αν ήξερες ότι κανένας δεν θα σε έκρινε για αυτό;
 
Τίποτα !
Όταν θέλω κάτι πολύ το κάνω , χωρίς να λογαριάσω τους "κριτές"!
 
26) Βρίσκεσαι σε ένα χώρο που τραβάει σε υπερβολικό βαθμό τα φώτα της δημοσιότητας.Τι είναι ψεύτικο σε αυτόν και τι αληθινό;
 
Ψεύτικα είναι όλα όσα δεν βγαίνουν απ' την ψυχή μας 
κι αληθινά όσα βγαίνουν απ' αυτήν!
 
27) Υπάρχει αντικειμενική αλήθεια για το αν κάποιος αξίζει να είναι εκεί που είναι;
 
Υπάρχει... αλλά τα πραγματα δεν είναι απόλυτα !
 
28) Το πάντρεμα της Ελληνικής μουσικής και των ήχων που δημιουργείτε τι σημαίνει για εσένα;
 
Αν εννοείς τον πειραματισμό και την καινοτομία που έχει λόγο ύπαρξης ... 
είμαι Υπέρμαχος !
 
 
29) Τι να περιμένουμε στο άμμεσο μέλλον απο τον Μιχάλη Κλεάνθη; (όνειρα-στόχοι-εμφανίσεις)
 
Σκέφτομαι πολλά...
Κυρίως συνεργασίες... 
Ένα σχήμα μουσικό που να παρουσιάζω επιτέλους τη συνθετική μου όψη.. 
την όψη του τραγουδοποιού....
Συνεργασία με νέους στιχουργούς,  
παιδικά τραγούδια και θεατρικά, καινούρια δισκογραφία... ΟΛΑ!
 
 
30) Αν έπαιρνες εσύ αυτήν την συνέντευξη απο τον ευατό σου,τι θα τον ρωτούσες που πιθανόν δεν ρώτησα εγώ;
 
Τίποτα ... 
 
31) Σε ευχαριστώ και πάλι Μιχάλη,και κλείνοντας θα ήθελα δυό ευχές.Μία για σένα και μία για την ανθρωπότητα.
 
Εγώ Ευχαριστώ !
Εύχομαι να είμαι υγιής , ευτυχισμένος και άξιος ν' αγαπηθώ !
 
Για την ανθρωπότητα να βρει την δύναμη τα ξεπεράσει το μίσος , την επιθετικότητα
την βία , τον πόνο και το αίμα που ποτίζει αιώνες τώρα την ιστορία της...
Να βρει την φώτιση να γεννήσει Αληθινούς Ανθρώπους !
 
 
 
 
Συνέντευξη:Έρικα Τζαγκαράκη
 
Facebook profile Μιχάλη Κλεάνθη:www.facebook.com/michael.kleanthis1
Youtube channel Mιχάλη Κλεάνθη:www.youtube.com/user/kleanthis25