O Nίκος Κοκαράκης (Ιάσονας) μιλάει εφ' όλης της ύλης,αποκλειστικά στην Έρικα Τζαγκαράκη

2016-04-19 16:05

Ο Νίκος Κοκαράκης ο δημιουργός..ο πολυτάλαντος..ο ετοιμόλογος...ο ανατρεπτικός...
Ο Νίκος Κοκαράκης ο μουσικός...ο τραγουδοποιός...ο συνθέτης...ο οργανοπαίχτης...ο ενορχηστρωτής...
Ο Νίκος ο Κοκαράκης ο Ιάσονας...ο Έλληνας...
Ο Νίκος Κοκαράκης...ο φίλος μου!!!!!
Είμαι τόσο περήφανη για εκείνον,νιώθω τόσο τυχερή που υπάρχει στην ζωή μου και όπως συνηθίζει να λέει και ό ίδιος για τους φίλους του,νιώθω τυχερή που μεγαλώνω μαζί του.
Έχει το χάρισμα να γαληνεύει την  ψυχή μου,τόσο με τον λόγο του όσο και με την μουσική του.
Δεν ξέρω αν του έχω πει ποτέ πόσο πολύ τον θαυμάζω,πόσο πολύ πιστεύω σε αυτόν,και πόσο πολύ τον αγαπάω!
Ο Νίκος Κοκαράκης είναι ένας χαρισματικός άνθρωπος με αυξημένη την αίσθηση του χιούμορ,που κάνει τους γύρω του να αισθάνονται ξεχωριστοί.
Ο Νίκος λατρεύει την μουσική,την τοξοβολία,το ψάρεμα,την φύση,τους φίλους του,την αγαπημένη του σύζυγο Κατερίνα και οτιδήποτε έχει σχέση με το πορτοκαλί χρώμα!
(Ακόμα και το μιξεράκι του φραπέ πορτοκαλί είναι χαχαχα).Είναι ένας χείμαρος γενικών γνώσεων-μια μικρή κινητή εγκυκλοπαίδεια- και έχει άποψη που την καταθέτει πάντα αμερόληπτα.
Εγώ όμως δεν ξέρω πόσο αμερόληπτη μπορώ να είμαι παρουσιάζοντας τον γιατί πέρα του θαυμασμού που νιώθω για εκείνον σαν καλλιτέχνη,υπερισχύει το συναίσθημα της  αγάπης,της εκτίμησης και 
του σεβασμού που νιώθω γιαυτόν τον άνθρωπο,οπότε ότι και να πω θα είναι περιττό!!!!
Διαβάστε λοιπόν τι μου είπε εκείνος και μοιραστείτε μαζί μου το μεγαλείο της ψυχής του!
Καλή ανάγνωση!!!
Έρικα Τζαγκαράκη

 

1) Νίκο Κοκαράκη ή Ιασονα...καλώς όρισες στην "Ψυχή στη θέση της καρδιάς"!!!
   Σ'ευχαριστώ που δέχτηκες να μου παραχωρήσεις αυτή την διαδικτυακή συνέντευξη...
   την δεύτερη που μας κάνεις την τιμή -γιαυτόν εδώ τον ιστότοπο-
   Καταρχήν μίλησε μου λίγο για σένα...Που γεννήθηκες που μεγάλωσες 
   και ποιά ήταν η πρώτη σου επαφή με την μουσική..
 
   Γειά σου Ερικα κι εγώ σ'ευχάριστω όχι μόνο για το ''βήμα''που μου δίνεις άλλα για
   όλη την προσπάθεια που κάνεις γύρω απο το θέμα της κρητικής μουσικής και των καλλιτεχνικών
   δρώμενων γενικά.Λοιπόν...ας ξεκινήσουμε!!!
   Γεννήθηκα και μεγάλωσα στο Ηράκλειο Κρήτης.
   Πρώτη επαφή με τη μουσική...γύρω στα 14 μου χρόνια... ωδείο ''Απόλλων''
 
 
2)  Ακούγοντας τη μουσική σου καταλαβαίνει κανείς ότι έχεις έντονες επιρροές από την ελληνική και κρητική παράδοση. 
    Ποια είναι η σχέση σου με την παραδοσιακή μουσική;
 
    Τα πρώτα μου ακούσματα στην παραδοσιακή μουσική,τα ''απέκτησα''λόγο του πατέρα μου.
    Μαγαζιά...πρόβες...παρέες κλπ Πάντα μου έλεγε: '' Mην μπλέξεις...''
    Απ'ότι βλέπεις...δέν τον άκουσα :-)))
 
(Ο Νίκος Κοκαράκης είναι γιος του μεγάλου καλλιτέχνη της κρητικής μουσικής Αλέκου Κοκαράκη)
 
3) Θέλω να μου συστήσεις τον "Ιάσονα" και να μου μιλήσεις για εκείνον!Με μια πρόταση, ποιος είσαι;
   
    Θα ήταν δύσκολο για τον καθένα να περιγράψει ''ποίος είναι'' -αν ξέρει φυσικά..-μέσα σε μία
    πρόταση.
    Είμαι άνθρωπος!!! Με όλα τα θετικά και τα αρνητικά που κουβαλάει το είδος :-))
 
 
 
 
4) Οι περισσότεροι αναγνωστές μας σε γνώρισαν εξαιτίας του καταπληκτικού τραγουδιού που έγραψες στίχους και μουσική
   και που τραγούδησε εξαιρετικά ο Σήφης Στειακός,και μιλάω για τον Έλληνα...
   "Σήκω Έλληνα...σου παίρνουνε τη γή σου..."
   Τι σε έσπρωξε να γράψεις αυτό το τραγούδι;Η αγανάκτηση; ο Θυμός; η αγάπη για την πατρίδα;
 
   Κοίτα..η εικόνα που έχω στο μυαλό μου για τους Έλληνες..δέ συμβαδίζει με αυτά που βλέπουν τα μάτια μου.
   Παλεύει μυαλό και μάτια...΄μάχη κανονική.Ηρθε και ο Στειακός...και μου είπε να κάνουμε τη ''μάχη''αυτή
   τραγούδι...τότε βγήκε και η αγάπη για την πατρίδα στην επιφάνεια και ο θυμός και η αγανάκτηση.
 
 
5) α)Προηγήθηκαν και ακολούθησαν κι άλλα τραγούδια πριν και μετά τον Έλληνα.
   Διαφορετικά τραγούδια,ψαγμένος ήχος,ηχηρά μηνύματα,σατιρικές ιστορίες,
   τραγούδια που αποτέλεσαν φόρο τιμής σε σπουδαίες προσωπικότητες του τόπου μας....
   Είσαι ένας πολυμορφικός δημιουργός...Δώσε μου το μουσικό σου στίγμα....
 
   Είπες τη ''μαγική λέξη''...ο καθένας μας είναι διαφορετικός...αυτή τη διαφορετικότητα αν την 
   αποτυπώσεις στα τραγούδια...είσαι σε καλό δρόμο.
 

 
   
   β)Θέλω επιγραμματικά ή αναλυτικά,όπως θέλεις εσύ,να μου αναφέρεις σημαντικές συνεργασίες σου
 
   ''Σημαντική συνεργασία'' είναι για μένα ότι βγαίνει στον κόσμο...δηλαδή από μια 
     δισκογραφία κάποιου καλλιτέχνη...έως ένα απλό ντέμο.
     Τα μέγάλα ''μπράβο''...αξίζουν στα άπλα παιδιά που με τις φωνές τους στηρίζουν 
     τις δημιουργίες όλων μας.
     Τώρα για τις συνεργασίες μου θα αναφέρω ενδεικτικά κάποιες
     Ζωιδάκης Νίκος-Στειακός Σήφης-Δεσδενάκης Μιχάλης-Βέλλος Βαγγέλης-Χαριτάκης Αντώνης-
     Μακρόπουλος Μάνος-Βόρρας Μήνάς-Μητρόπουλος Ηλίας-Πετσάκης Γιάννης-Μπιτζανάκης Γιώργος-
     Μανουσάκης Γιώργος-Στεφανάκης Μανώλης-Τζαγκαράκη Ερικα :-)))) κλπ

 
 
 
6) α) Τι είναι αυτό που προσδίδει αξία και ποιότητα στην τέχνη;
     
     Το αυθόρμητο...ότι κάνεις,να είσαι εσύ...
 
   β) Το πάντρεμα της Ελληνικής μουσικής και των ήχων που δημιουργούνται τι σημαίνει για εσένα;
     
     Κοίτα,ένα τραγούδι..σου ''λέει'' μόνο του τι ''θέλει''συνήθως..αλλά πρέπει να δείς ''εικόνα''.
     εκεί είναι η μαγεία...τότε κάνεις αυτό το ''πάντρεμα''που ανέφερες στην ερώτηση σου.
     Αν δε δείς...ο ''γάμος''δε θα πάει καλά....
     
 
7) α) Πιστεύεις ότι το κοινό είναι ο ρυθμιστικός παράγοντας που αποθεώνει ή καταδικάζει στην αφάνεια,
      ενα μουσικό,ένα τραγουδιστή,ενα στιχουργο;
 
     Όχι...το κοίνο λαμβάνει ότι του δώσεις.Πιστεύω πως υπάρχουν λάθος άνθρωποι σε λάθος θέσεις
     επί σειρά ετών...
 
   β)θεωρείς πως σήμερα υπάρχει ο απαιτούμενος χώρος για δισκογραφικές δουλειές
     που εκφράζουν τη προσωπική αισθητική νέων ανθρώπων;
 
     Ναί...υπάρχει,αρκεί να είναι στ'αλήθεια ''προσωπική αισθητική'' κι όχι αντίγραφα.
 
8) Πόσο βαθιά πρέπει να βάλει το χέρι στην τσέπη ένας καλλιτέχνης προκειμένου να κυκλοφορήσει μια δισκογραφική δουλειά;
 
    Χμμμ...Με τη ραγδαία εξάπλωση της τεχνολογίας,μπορεί εύκολα
    κάποιος να κάνει μια παραγωγή στο χώρο του (ειδικά στην κρητική μουσική).
    Αλλά και κάποιο στούντιο να επιλέξει...οι τίμες έχουν πέσει κατακόρυφα.
    Αν θέλει,μπορεί και μέσω social media (πχ you tube) να προβληθεί.
    Τώρα σε δισκογραφική δουλειά...υπάρχουν έξοδα κόπης cd ,εξώφυλλα,Α.Ε.Π.Ι κ.'α που
    ανεβάζουν το κόστος.Πιστεύω όμως ότι ο κάθε νέος καλλιτέχνης πρέπει να έχει μία προσωπική
    δισκογραφική ταυτότητα...αρκεί να είναι γνώστης κάποιον πραγμάτων και του εαυτού του.
 
    
 
9) Με ποιους ανθρώπους δυσκολεύεσαι να συνεργαστείς;
  
   Με όλους καλά τα πάω....αν μ'αντέξουν το πρώτο μισάωρο!! :-)))
 
10) Πώς χειρίζεσαι την απόρριψη;
 
   Πάω παρακάτω...δε μένω σε ''σενάρια'' 
 
11) Ποιο είναι το νούμερο ένα πράγμα που θέλεις να επιτύχεις στα επόμενα 5 χρόνια;
 
   Παιδί!!! Να φέρω στον κόσμο ένα παιδί!! :-) 
 
   Με την αγαπημένη του σύζυγο Κατερίνα!
 
 
12) Τι δεν πρόκειται να κάνεις ποτέ;
 
   ''Πότε μη λές ποτέ''....μετά μπορεί να το ''λουστείς''..αυτό είναι ζωή!!
     Δε σου δίνει ότι θές μα ότι χρειάζεσαι
 
13) Τι σε έχει εμποδίσει ο φόβος της αποτυχίας να κάνεις;
 
    Ίσως κάποια ταξίδια εκτός....
 
 
14) Για τι είσαι γνωστός στους φίλους σου και την οικογένεια σου;
 
    ''Μοσχοκούζουλος''.... :-))
 
15) Τι είναι αυτό που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξέρουν για εσένα;
 
    Οτι φοβάμαι τις ενέσεις.... :-))
 
16) Ποιο είναι αυτό που οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν και διαφωνείς;
 
    Εχουν αφεθεί εξ'ολοκλήρου στα χέρια της τεχνολογίας και έγιναν μαλθακοί.
    Σώμα και πνεύμα...
    
17) Ποιες είναι οι 3 καλύτερες αρετές που ψάχνεις σε ένα φίλο;
 
    Δεν ψάχνω...συνήθως κολλάμε ή δέν κολλάμε εξ'αρχής.Οι φιλίες μου είναι δεκαετίας
    και άνω οι περισσότερες...που σημαίνει πως η ''κόλλα'' είναι αρκετά δυνατή.
    Μου αρέσει που μεγαλώνω μαζί με άτομα που είναι δίπλα μου χρόνια.
 
18) Αν είχες ένα φίλο που σου μίλαγε όπως μιλάς εσύ στον εαυτό σου,
    για πόσο καιρό θα επέτρεπες σε αυτό το άτομο να είναι φίλος σου;
 
    Ποτέ δεν έχω ακούσει κάτι...που δέν μου το έχω πεί πρώτος...ξέρεις αυτοσαρκάζομαι.
 
 
19) Τι θα σε έκανε να χαμογελάσεις αυτή τη στιγμή;
 
    Μα...χαμογελάω ήδη 
 
20) Τι είναι αυτό που δεν θα ήθελες να περάσει μια μέρα χωρίς να το κάνεις;
 
    Να πώ μια καλή κουβέντα σε κάποιον...γνωστό...άγνωστο,δεν έχει σημασία.
    Όλοι έχουμε ανάγκη στις μέρες μας απο ένα θετικό τηλεφώνημα..έστω.
    Όποιος μπορεί να δίνει χαρά...ας το κάνει.
 
 
21) Ποιο είναι το μεγαλύτερο ψέμα που κάποτε πίστευες ότι είναι αλήθεια;
 
    Ιστορικά θέματα...που μετά απο πολύ μελέτη οδηγήθηκα σε νέα συμπεράσματα....
 
22) Τι θέλει το παιδί μέσα σου;
 
    Παιχνίδι.... :-)
 
23) Ποιες δραστηριότητες σε κάνουν να χάνεις την αίσθηση του χρόνου;
 
    H φύση...δραστηριότητες που έχουν να κάνουν με βουνά,λαγκάδια,θάλασσες κλπ
 
24) Τι είναι αυτό που πραγματικά μισούσες όταν ήσουν μικρός, αλλά τώρα το απολαμβάνεις;
 
    Το μπάνιο !!! Αγόρι βλέπεις...άτακτος...γινόμουν χάλια...με κυνηγούσε η μάνα μου...
    :-)))
 
25)Τι θα έκανες διαφορετικά αν ήξερες ότι κανένας δεν θα σε έκρινε για αυτό;
 
   Τίποτα...δε σκέφτομαι την κρίση των άλλων για να πράξω κάτι ή όχι....
 
 
26) Σε ποιο πράγμα δυσκολεύεσαι να πεις «όχι»;
    
   Σκληρή λέξη το ''όχι''...μαζι με το ''πρέπει'' και το ''μή''
   Προσπαθώ να τα κρατάω όσο γίνεται μακρυά μου....
   Γιαυτό δυσκολεύομαι να πώ ''όχι''σε πολλά πράγματα...
   Δέν είναι πάντα καλό αυτό....  :-)
   
 
27) Κάνεις αυτό που πραγματικά πιστεύεις ή απλά συμβιβάζεσαι σε αυτό που κάνεις;
 
 
    Κάνω ότι καλύτερο μπορώ ... συγκεκριμένη περίοδο σε συγκεκριμένες καταστάσεις
    με συγκεκριμένα άτομα...
 
   
28) Τι υπόσχεσαι στον εαυτό σου που ακόμη δεν το έχεις πραγματοποιήσει;
 
    Βλέπε ερώτηση (11)
 
29) Τι συναισθήματα σου προκαλούν οι πλατίνες που έχεις στον τοίχο;
 
    Κοίτα...οτιδήποτε κρεμιέται σε τοίχο,είναι μιά μορφή επιβράβευσης (συνήθως)
    Στούς άλλους που έρχονται στο χώρο μου δημιουργούν ''κάτι''...αν με γνωρίζουν
    πρώτη φορά...αλλά σε λίγα λεπτά...ισιώνουν (ας μου επιτραπεί η έκφραση)
    
    
 
30) Όταν θα είσαι 90 χρονών, τι θα έχει περισσότερη σημασία για εσένα;
 
    Να πάω 91.... αδειούχος του χάρου!!! :-))
 
31) Για ποιόν καλλιτέχνη θα ήθελες να γράψεις στίχο και μουσική;
 
    Για όποιον είναι πραγματικά ''καλλιτέχνης''
 
32) Πολιτισμός εν έτη 2016... Τον σχολιασμό σου...
 
    Νομίζουμε ότι πήγαμε μπροστά...και είμαστε πίσω 2000 χρόνια
    Αρκεί κάποιος να παρατηρήσει γύρω του...να σωπάσει μέσα του..και θα καταλάβει.
    
 
33) Κρητική μουσική εν έτη 2016 ...
 
    Σε καλό δρόμο είμαστε....
 
34) Βρίσκεσαι σε ένα χώρο που τραβάει σε υπερβολικό βαθμό τα φώτα της δημοσιότητας. 
    Τι είναι ψεύτικο σε αυτόν και τι αληθινό;
 
    Όλα είναι ψεύτικα και το ''υποκείμενο''τα κάνει ''αληθινά''...ανάλογα τη γωνία
    (οπτική) που τα βλέπει...
 
 
35) Υπάρχει αντικειμενική αλήθεια για το αν κάποιος αξίζει να είναι εκεί που είναι;
 
    Όχι πάντα...πολλές φορές,παίζουν ρόλο άλλοι παράγοντες.
 
36) Αν υποθέσουμε οτι σου δίνετε η δυνατότητα να φτιάξεις τη δική σου κοινωνία
    και να ορίζεις τους δικούς σου κανόνες.Ποιοι θα ήταν αυτοί οι κανόνες?
 
    Προτρέπω να διαβάσει ο αναγνώστης το έργο: ''Πολιτεία''του Πλάτωνος και θα πάρει μια ιδέα.
    Ειδικά το πέμπτο βιβλίο ''Αρμονία πόλης και ψυχής'' και το όγδοο ''Ανώτατη εκπαίδευση''.
    Η ''Καλλίπολη'' θα ήταν λοιπόν ότι καλύτερο πιστεύω.....
 
37) Πώς θα περιέγραφες τη σχέση σου με τη μουσική;
 
    Μιά χαρά... :-)
 
38) Σε μία δύσκολη οικονομική και κοινωνική κατάσταση όπως αυτή που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια, 
    πιστεύεις ότι η μουσική μπορεί να παίξει κάποιο θετικό ρόλο?
 
    Φυσικά... τόσο σε κοινωνικό επίπεδο όσο και σε προσωπικό.
 
39) Αν είχες την δυνατότητα να στείλεις ένα μήνυμα σε μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων, τι θα έλεγε αυτό το μήνυμα;
 
    Ξυπνήστε....
 
40) Νίκο σ ευχαριστώ ειλικρινά για αυτήν την συνέντευξη και ξέρω ότι μπορεί να σε κούρασα με τις πολλές ερωτήσεις μου
    αλλά πραγματικά ήθελα να ρωτήσω κι άλλα!!! Κλείνοντας θέλω να μου πεις,τι θα ρωτούσες εσύ τον Νίκο Κοκαράκη που
    πιθανόν δεν τον ρώτησα εγώ! 
 
 
    Κι εγώ σ'ευχαριστώ Ερικα....είναι όμορφη η κάθε μας συζήτηση διαδυκτιακή ή μή...
    Δε με κούρασες καθόλου....χαρά μου ήταν αυτός ο διάλογος....
    Οτι άλλο θές...θα στο πώ με τον καφέ!!!!
    Και πάλι σ'ευχαριστώ!!!
 

Συνέντευξη:Έρικα Τζαγκαράκη

Facebook profile Νίκου Κοκαράκη: www.facebook.com/kscrete

Υoutube channel:www.youtube.com/channel/UCqCusAjoBL1UCO1cEk9xkqg