Σήφης Στειακός:Αγαπώ τους ανθρώπους,τη φύση,τη μουσική.Ελπίζω για έναν καλύτερο κόσμο....

2015-03-28 09:55

Ο Σήφης Στειακός κατά κόσμον Σήφης Λιγοψυχάκης,είναι ένας καλλιτέχνης με όλη την σημασία της λέξεως.Διαθέτει ταλέντο,μουσική παιδεία,καλή φωνή και δεξιοτεχνία στην λύρα.Τον διακρίνει μια βαθιά αγάπη για την παραδοσιακή μουσική της Κρήτης,ιδίως για την μουσική της ιδιαίτερης πατρίδος του της Σητείας.Παραδοσιακός μέν,με ανοιχτούς ορίζοντες δε,έχει χαράξει το δικό του μονοπάτι στην κρητική μουσική μας παράδοση,στην οποία και πατάει γερά,κάνοντας στιβαρά βήματα,κάθε φορά που κάτι καινούριο έχει να μας παρουσιάσει μέσω της δουλειάς του.
Ο Σήφης είναι και αυτό που ο απλός κόσμος λέει με δυό λέξεις μόνο.. «Καλό παιδί» .Ένας άνθρωπος που χαμογελάει,συζητάει,έχει άποψη που την καταθέτει και την υποστηρίζει,είναι συνεσταλμένος,ηθικός και έχει το  γνώθι σ’αυτόν.  


Αρετές που δύσκολα συναντάει κάποιος στις μέρες μας,πόσο μάλλον σε νέους ανθρώπους,που έχουν γευτεί την επιτυχία,την αναγνωρισιμότητα και την αποδοχή του κόσμου,σε αρκετά νεαρή ηλικία.

Θα μπορούσα να μιλάω ώρες για τον Σήφη,αλλά προτιμώ να σας τον ξανασυστήσω μέσω αυτής της συνέντευξης.

«Καλή σας ανάγνωση»

Έρικα Τζαγκαράκη 28.3.2015

 

 

 

 

Έρικα Τζαγκαράκη :  Σήφη...καλώς όρισες στην "Ψυχή στη θέση της καρδιάς"!!!Να σε ευχαριστήσουμε που δέχτηκες να μας παραχωρήσεις αυτή την διαδικτυακή συνέντευξη.. Καταρχήν μίλησε μας λίγο για σένα...Που γεννήθηκες που μεγάλωσες...ποιά ήταν η πρώτη σου επαφή με την λύρα...

 

  - Έρικα,ευχαριστώ που μου δίνετε την ευκαιρία,να ξεδιπλώσω τις σκέψεις μου.Η Καταγωγή μου είναι απο    την όμορφη Σητεία. Συγκεκριμένα η καταγωγή του πατέρα μου  είναι από το Χαμέζι,και της μητέρας μου απο το Παλαιόκαστρο, όπου και έμεινα απο τα πέντε εως τα δεκαπέντε μου   χρόνια. Κατόπιν έμεινα στη Σητεία, και τα τελευταία εφτά χρόνια μένω στο Ηράκλειο.Η Πρώτη μου επαφή με τη λύρα,ήταν σε πολύ μικρή ηλικία,μιας και υπήρχε η λύρα του προπάππου μου στο σπίτι.Θυμάμαι πως όποτε έβρισκα ευκαιρία την έπιανα και έκανα πως έπαιζα.Μεγαλώνοντας έκανα μαθήματα λύρας.Δάσκαλος μου ήταν ο Κώστας ο Γιαννουλάκης.

 

Έρικα Τζαγκαράκη: Τι είναι αυτό που προσδίδει αξία και ποιότητα στην τέχνη?

 - Η Αλήθεια της ψυχής,τα μηνύματα που θα στέλνει στο κόσμο να μπορούν να μας κάνουν καλύτερους ανθρώπους

 

Έρικα Τζαγκαράκη: Αν μπορούσες να γυρίσεις πίσω το χρόνο υπάρχει κάτι που θα άλλαζες στην καριέρα σου?

- Ότι γίνεται,γίνεται για κάποιο λόγο.Τίποτα δεν γίνεται τυχαία,και τα λάθη μας πολλές φορές έχουν να μας διδάξουν και κάτι. Αν θα γινόταν να άλλαζα κάτι,αυτό θα ήταν να ήμουν πιο προσεκτικός σε κάποιες επιλογές μου..Αν θα έπρεπε να άλλαζα πολλά,δεν θα ήμουν ο Σήφης που είμαι,αλλά κάποιος άλλος Σήφης...

 

Έρικα Τζαγκαράκη:Πιστεύεις ότι το κοινό είναι ο ρυθμιστικός παράγοντας που αποθεώνει ή καταδικάζει στην αφάνεια,ενα μουσικό,ένα τραγουδιστή,ενα στιχουργο


 -Αυτό εξαρτάται απο πολλούς παράγοντες.Απο το ραδιόφωνο,απο τον κόσμο,απο τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
Κάποιες φορές ίσως είναι και επιλογή του καλλιτέχνη.
Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι ο καλλιτέχνης που ειναι στην αφάνεια,υστερεί απο έναν επιφανή..
 Ίσα ισα πολλές φορές βλέπουμε να συμβαίνει το αντίθετο.

 

Kατερίνα Κορνελάκη:  Η κοινωνική αλληλεγγύη είναι ένα από τα χαρακτηριστικά  που θα πρέπει να διαθέτει ένας καλλιτέχνης;


 - Η αλληλεγγύη,είναι ένα χαρακτηριστικό που θα πρέπει να διαθέτει ο κάθε άνθρωπος.Ειδικά στις μέρες μας.Και να μην ξεχνάμε ότι κάτι ασήμαντο για μας,μπορεί να είναι κάτι πολύ σημαντικό για κάποιον άλλο.

 

 

Έρικα Τζαγκαράκη: Συμμετέχεις σε φιλανθρωπικές οργανώσεις εαν και εφόσων σου ζητηθεί;

  -Ναι συμμετέχω με μεγάλη μου χαρά,αρκεί να ξέρω ότι γίνετε πραγματικά για καλό σκοπό.
    Όταν παίρνεις γεμίζουνε τα χέρια σου,όταν δίνεις γεμιζει η καρδιά σου.



Kατερίνα Κορνελάκη: Για ποια πρόοδο και ποιό πολιτισμό μιλάνε σήμερα οι άνθρωποι;Τι σημαίνει πολιτισμός για σένα;

-Ζούμε σε μια χώρα που γέννησε τέχνες,επιστήμες
  φιλοσοφία.Έδωσε τα φώτα της σ' όλο το κόσμο.
  Αυτά λοιπόν είναι ο πολιτισμός μας.
  Ο Πολιτισμός μας,είναι η ταυτότητα μας,η βάση μας.
  Τα τελευταία χρονια ο κόσμος,ειχε εστιάσει την προσοχή του στα υλικά αγαθά,και είχε χάσει την ουσία.
Αν κάποια στιγμή καταφέρουμε να γίνουμε λίγο πιο πνευματικοί άνθρωποι,τότε ίσως και να μπορέσουμε να συμβάλουμε,στην εξέλιξη του πολιτισμού μας.

 

Έρικα Τζαγκαράκη: Σήφη...σε ποιά εποχή θα ήθελες να είχες γεννηθεί,με τι συνθήκες θα ήθελες να είχες μεγαλώσει
και πως θα ήθελες να ήταν η ζωή σου ....


 - Πιστεύω ότι σ' αυτόν τον κόσμο,ο καθένας απο μας δεν έρχεται τυχαία.Έρχεται για κάποιο λόγο,
   για κάποιο σκοπό,ίσως για να εκπληρώσει μιά αποστολή.
   Έτσι λοιπόν κι εγώ για κάποιο λόγο γεννήθηκα,τότε που γεννήθηκα,μεγάλωσα με τα βιώματα που μεγάλωσα.
   Για κάποιο λόγο μιλάμε τώρα μαζί,γιατί λοιπόν να το αλλάξω αυτό;

 

Κατερίνα Κορνελάκη :Γιατί η σημερινή εποχή δεν γεννά έναν Ξυλούρη, εναν Μουντάκη, έναν Σκορδάλο, έναν Κλάδο;


- Για τον ίδιο λόγο που δεν γεννά έναν Καζαντζάκη,ένα Δομίνικο.
 Πιστεύω πως ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός,όπως και ο κάθε καλλιτέχνης.
Αλλιώς δεν θα είχε νόημα,να είμαστε ολοι ίδιοι..
Πιστεύω επίσης,πως και σήμερα υπάρχουν καλλιτέχνες,ισάξιοι των προαναφερόμενων,
και αυτό είναι πολύ καλό για την μουσική μας,
γιατί υπάρχει εξέλιξη,και όσο θα υπάρχει εξέλιξη,θα υπάρχει και η συνέχεια...

 

Έρικα Τζαγκαράκη: Είσαι αυστηρos με τον εαυτό σου? Πώς αντιμετωπίζεις τις ενδεχόμένως αρνητικές κριτικές?

 

 - Προσπαθώ να δίνω τον καλύτερο μου ευατό σε ότι κάνω.
   Και οι αρνητικές κριτικές πολλές φορές βοηθάνε στο να γινόμαστε καλύτεροι,αρκεί να γίνονται καλοπροέραιτα
   και απο ανθρώπους που έχουν επίγνωση των λεγόμενων τους.

 

 Έρικα Τζαγκαράκη:   Tώρα θα σου πω μερικές λέξεις -κλειδιά κι εσύ θα κάνεις το ανάλογο σχόλιο...Λοιπόν...

                    α)Νίκος Κοκαράκης (Ιάσονας)

                    β)Έλληνα Αθάνατε

                    γ)Σήφης Στειακός

                    δ)Δυό αγάπες

                    ε)Βουργιαλάκι

                    ζ)Νίκος Καζαντάκης

  - α) Ο άνθρωπος που κάνει τις σκέψεις μου τραγούδια και το κάνει πολύ καλά

  β) Ένα τραγούδι που με γεμίζει περηφάνεια

 γ) Σήφης,το όνομα μου,το Στειακός,δηλώνει το τόπο   καταγωγής μου.
 

δ) Δυό αγάπες στο μυαλό μου,είναι αυτή και το χωριό μου
    Δυό αγάπες δυνατές,με γυρίζουνε στο χθές
 

ε) Έιναι ένα τραγούδι που δείχνει πως με απλά   πράγματα,μπορείς να είσαι ευτυχισμένος. 
 

ζ) Ένας άνθρωπος που μπορούμε όλοι να διδαχτούμε μέσα από τα έργα του και να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι

 

 

Κατερίνα Κορνελάκη:    Το τελευταίο τραγούδι που ακούσαμε απο 'σένα είναι ένα υπέροχο νησιώτικο το
"Να ξανάρθεις στη Σητεία" ,σε στίχους δικούς σου και μουσική επίσης δική σου και του Ιάσονα.
 Θέλω να μου πεις την πηγή της έμπνευσης σου!!!!!


 - Ήμουν,ένα βράδυ του Ιουλίου που μας πέρασε (10-7-2014)
 σε μιά παρέα με φίλους στο Ηράκλειο και διασκεδάζαμε.
Κάποια στιγμή φέραμε τη κουβέντα για τα όμορφα μέρη της Σητείας.
Κάποιοι φίλοι και φίλες που δεν είχαν επισκεφτεί την Σητεία,μου ζήτησαν να τους περιγράψω πως περνάμε
εκεί,οταν πηγαίνω.Κι εγώ άρχισα να τους μιλώ για τις όμορφες παρέες που κάνουμε,τα μέρη που πάμε,τις όμορφες παραλίες.
Φεύγοντας απο την παρέα,γύρω στις τρείς τα ξημερώματα,στο δρόμο για το σπίτι, εντελώς αυθόρμητα,άρχισα να σιγοτραγουδώ το ρεφραίν
 "Να ξανάρθεις στη Σητεία διακοπές,τα μάτια σου να δω,που 'μου ΄'χουν λείψει..."
Στην αρχή δεν έδωσα σημασία,αργότερα όμως μου ξανάρθε…Γύρω στις έξι το πρωϊ είχα γράψει όλο το τραγούδι....

 

Ερικα Τζαγκαράκη :    Και μιάς και αναφερθήκαμε στη Σητεία..τον τόπο σου...Θέλω να σε ρωτήσω κάτι...
Νιώθεις οτι σε στηρίζει η τοπική κοινωνία;ή ισχύει κι εδώ το γνωστό "Η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της;"(Μεταφορικά..για να κάνω τον παραλληλισμό )…
Ξέρω καλλιτέχνες που το μοναδικό τους παράπονο ,είναι ότι η πόλη τους, το Ηράκλειο..δεν τους  στηρίξε όσο θα έπρεπε..
αντιθέτως απο άλλες περιοχές της Κρήτης μας όπου βλέπουμε πόσο δυναμικά στηρίζουν τα δικά τους παιδιά...


- Θα ήταν άδικο για όλους αυτούς τους ανθρώπους,
συντοπίτες μου,φίλους μου,που με έχουν στηρίξει όλα αυτά τα χρόνια να πω το αντίθετο.
Και με αφορμή αυτή την ερώτηση που μου κάνεις,θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους αυτούς τους ανθρώπους.
Μεγάλο μέρος της  Σητειακής κοινωνίας έχει αναγνωρίσει και στηρίζει αυτό που κάνω.
Υπάρχει όμως και η αντίπερα όχθη,που επειδή μπορεί να σε βλέπουν κάθε μέρα,να σε βλέπουν στις παρέες,
να γνωρίζουν την καθημερινότητα σου,δεν σε παίρνουν στα σοβαρά.
Ορισμένοι θεωρούν ότι δεν μπορείς να πας ένα βήμα παραπέρα.
Δυστυχώς αυτό φαίνεται έντονα στη Σητεία και απο κάποιους φορείς.
Είναι πρόβλημα για τον τόπο αυτό.Τα ίδια πέρασε και ο Δερμιτζογιάννης και ο Καλογερίδης και άλλοι...

 

 

Κατερίνα Κορνελάκη: Σήφη..υπάρχει μιά ομάδα στο fb για τις Λιθίνες..
Πριν κάμποσο καιρό διαβάσαμε εκεί,-δεν ξέρω αν έχεις ενημερωθεί ή αν το έχεις δει-,διάφορα σχόλια
γύρω απο το "κασέ" των καλλιτεχνών που καλούνται απο τους πολιτιστικούς συλλόγους για να καλύψουν κάποια εκδήλωση...
Σ αυτά τα σχόλια αναφέρθηκε το όνομα σου,μεταξύ άλλων συναδέλφων σου,και όταν μία κοπέλα ρώτησε τους υπεύθυνους
για ποιό λόγο δεν καλύπτει την συγκεκριμένη εκδήλωση ο Σήφης Λιγοψυχάκης μιάς και είναι και Λασιθιώτης,
η απάντηση που πήρε ήταν ότι: “ο Λιγοψυχάκης θέλει «τόσα» ευρώ για τοΚλήδονα..Έχουμε τρελλαθεί τελείως;"

(Τα σχετικά δημοσιεύματα υπάρχουν στο αρχείο μας και είναι στην διάθεση όποιου θέλει να τα δεί..)Τι έχεις να πείς γιαυτό;

  - Εκείνος-η που απάντησε έτσι,θεώρησε μάλλον,ότι δεν αξίζω το ποσό αυτό,
ή ότι η γιορτή του Κλήδονα,ένα απο τα αρχαιότερα έθιμα,δεν είναι και τόσο σημαντική για να δώσουν το συγκεκριμένο ποσό,
ή ότι δεν θέλουν να δώσουν το ποσό αυτό επειδή είμαι Λασιθιώτης

 

Κατερίνα Κορνελάκη: Εν κατακλειδι Σηφη,με ποια κριτήρια πιστεύεις οτι οι πολιτιστικοί συλλόγοι,κάθε τόπου επιλέγουν
 τους καλλιτέχνες που θα πλαισιώσουν τις εκδηλώσεις τους?

 

 - Πιστεύω πως απο σύλλογο σε σύλλογο και απο τόπο σε τόπο,αλλάζουν τα κριτήρια.
Σε κάποια χωριά ή σε κάποιες περιοχές,μπορεί να επιλέγουν τον καλλιτέχνη με την εντοπιότητα,
κάπου αλλού με βάση αυτό που θέλουν να προβάλουν στο κόσμο.
Κάποιοι άλλοι επιλέγουν τον καλλιτέχνη,αναλόγως την υποχρέωση που τύχον έχουν κάπου...
Υπάρχουν κι εκείνοι που επιλέγουν καλλιτέχνη με βάση την εμπορικότητα του και κάποιοι εντελώς στην τύχη!

                    

Ερικα Τζαγκαράκη : Την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2014 πραγματοποιήθηκε ο 1ος Ελλάνιος Υπερμαραθωνίος Δρόμου
 Εφέδρων Ενόπλων Δυνάμεων, ο «ΕΧΕΤΛΑΙΟΣ»,με έναρξη από τον Τύμβο του Μαραθώνα και τερματισμό την Ελευσίνα.
Μίλησε μας για την δική σου παρουσία εκεί!

 

  - Μου έκαναν την τιμή,οι διοργανωτές της εκδήλωσης,να με προσκαλέσουν για να στηρίξουμε την εκδήλωση μουσικά.
Η αφορμή ήταν το τραγούδι "Ελληνα Αθάνατε",μιας και η εκδήλωση είχε να κάνει με τον ελληνισμό.
Αυτή η συναυλία ήταν μιά τεράστια εμπειρία για μένα.
  Όταν παίξαμε το τραγούδι "Ελληνα Αθάνατε",εκτός του ότι τραγουδούσαν όλοι μαζί μας,είδα ανθρώπους να κλαίνε,
είδα πολλούς ανθρώπους να κρατάνε υψωμένες Ελληνικές
σημαίες.Το τραγούδι μιλούσε στις ψυχές τους και το έδειχναν.Η συγκίνηση μου νιώθοντας αυτή την ενέργεια,ήταν απερίγραπτη.
Εκεί κατάλαβα τι δύναμη μπορεί να έχει ένα τραγούδι,
όταν είναι αληθινό.

 

Έρικα Τζαγκαράκη:  Έχεις επιλέξει να κάνεις καριέρα στη Κρήτη με ότι συνεπάγεται αυτό
ή στα σχέδια σου είναι κάποια στιγμή να μετακομίσεις στην Αθήνα;


- Μ' αρέσει να ταξιδεύω και να παίζω έκτος Κρήτης,όπως μου αρέσει και η Κρήτη.
Δεν ξέρω αν θα μπορούσα να μείνω μόνιμα εκτός Κρήτης.
Πάντως όταν υπάρχουν αξιόλογες προτάσεις απο Αθήνα και απο άλλα μέρη,δέχομαι με χαρά.


Έρικα Τζαγκαράκη:  Τι είναι αυτό που σε εξιτάρει περισσότερο στο επάγγελμα σου;

 

 - Πολλά!!!Η ενέργεια που παίρνεις απο τους χορευτές την ώρα του γλεντιού,
το ότι μπορώ με μιά κοντυλιά να γαληνέψω τη ψυχή του ακροάτη δίπλα μου,
το ότι μπορώ μέσα απο τη λύρα και τα τραγούδια μου,να ξυπνήσω αναμνησεις, να πάω σ' άλλες εποχές..
 Το ειλικρινή ευχαριστώ,που θα μου πουν στο τέλος ενός γλεντιού,
η μιας παρέας,επειδή τους έκανα να ξεχάσουν τα καθημερινά τους προβλήματα και να γλεντήσουν.
  Έχει μεγάλη δύναμη η μουσική.

 




Έρικα Τζαγκαράκη:  Οι Καλλιτέχνες έχουν ημερομηνία λήξης;


 - Ο κάθε καλλιτέχνης που έχει βάλει το λιθαράκι του στην ιστορία της μουσικής ,
  και  έχει αφήσει έργο πίσω του,άσχετα αν αυτό  είναι καλό η κακό,δεν θα πεθάνει ποτέ,
   γιατί έχει μείνει το έργο του.


  Έρικα Τζαγκαράκη:  Πως βλέπεις τον ευατό σου 30 χρόνια μετά,τόσο σε καλλιτεχνικό επίπεδο,όσο και σε προσωπικό!

 

- Νομίζω πως είναι δύσκολο να κάνω μιά τόσο μακροχρόνια  πρόβλεψη.
Σ' αυτά τα τριάντα χρόνια όμως, θα ήθελα να κάνω πράγματα,που δεν θα ντρέπομαι για αυτά μετά απο χρόνια.

 

 

Έρικα Τζαγκαράκη:  Ποιά η σχέση σου με το διαδίκτυο;
Πιστεύεις οτι σε βοηθάει στην καριέρα σου;


- Η αλήθεια είναι οτι με την τεχνολογία δεν τα πάω και πολύ καλά. Παρόλο αύτο πιστεύω,ότι το διαδίκτυο μπορεί να βοηθήσει έναν καλλιτέχνη να προβάλει το έργο του.

 

Έρικα Τζαγκαράκη: Τι φοβάσαι; Τι ελπίζεις; Τι αγαπάς;


 - Αγαπώ τους ανθρώπους,τη φύση,τη μουσική.
   Ελπίζω για έναν καλύτερο κόσμο.
   Δεν μπορώ να πω ότι φοβάμαι κάτι συγκεκριμένο.
   Απλά στεναχωριέμαι όταν φεύγουν άνθρωποι.


Έρικα Τζαγκαράκη: Θέλω να σε γυρίσω λίγο πίσω στο χρόνο και να θυμηθείς την πρώτη σου φορά που έπαιξες μπροστά σε κοινό...
Ποια ήταν τα συναισθήματα σου,και ποιά είναι τα συναισθημάτα σου τώρα όταν ανεβαίνεις στη πίστα;
Ποιά η επικοινωνία σου με τον κόσμο ;

 

 - Η Πρώτη φορά που έπαιξα μπροστά σε κοινό,ήταν σε μια εκδήλωση που έκανε ο δάσκαλος μου για να παρουσιάσει τους μαθητές του!
  Πολύ αγχος!!!Το ίδιο άγχος αλλά περισσότερη ευθύνη ένιωσα και στο πρώτο προσωπικό μου γλέντι,γυρω στα δεκάξι μου.
  Είναι μεγάλη ευθύνη να ξέρεις,ότι τόσος κόσμος περιμένει απο σένα για να διασκεδάσει..
  Το ίδιο άγχος λοιπόν νιώθω και τώρα.Τουλάχιστον μέχρι τα δυό τρία πρώτα τραγούδια.
  Με τον κόσμο επικοινωνώ τελείως αυθόρμητα.Συνήθως παρατηρώντας τον ακροατή,καταλαβαίνω τι θέλει ν' ακούσει...

 

 

 

Έρικα Τζαγκαράκη:   Ποια ήταν τα πρώτα σου μουσικά ακούσματα;ποιον τραγουδιστή θαύμαζες από μικρός;
Και ποιόν θαυμάζεις τώρα και ίσως θα ήθελες και να του μοιάσεις λιγάκι;

- Κρητική μουσική άκουγα απο τότε που θυμάμαι τον ευατό μου.
Τα πρώτα μου ακούσματα ήταν,εκτός απο τα γλέντια της εποχής,απο τις κασσέτες που υπήρχαν τότε στο σπίτι μας,
του Δερμιτζογιάννη,του Μανώλη του Καρπουζάκη,του Νίκου Σκευάκη,του Κώστα του Μουντάκη,του Θανάση Σκορδαλού,
του Νίκου του Μανιά,του Ροδάμανθου,του Δανδολου,του Μιχάλη Τζαγκαράκη
 και αργότερα του Γιώργου Τσαντάκη,του Μανώλη του Φραγκούλη.
Επίσης ακούσματα και επορροές έιχα και απο πολλούς καλλιτέχνες,συντοπίτες μου, λυράρηδες και βιολάτορες,
που δεν έχουν αφήσει δισκογραφία,όπως ο Γιωργος ο Κωστίνης(βιολί),
ο Μανώλης ο Καζαμίας (λύρα),ο οποίος συμμετέχει και στο cd "Χαμεζανές αθιβολές", και πολλούς άλλους.
Απο όλους αυτούς τους καλλιτεχνες που προανέφερα,και απο άλλους πολλούς,που είναι δύσκολο να τους αναφέρω όλους,έχω επιρροές.
Δεν θέλω όμως να μιμηθώ κάποιον,θέλω να βγάλω απο μέσα μου τον Σήφη.

 

Έρικα Τζαγκαράκη:   Πες  μου πόσο άλλαξε –αν άλλαξε- η ζωή σου,
από τη στιγμή που άρχισες να γίνεσαι γνωστός και να σε αναγνωρίζουν στο δρόμο …


 - Δεν μπορώ να πώ ότι άλλαξε κάτι στη ζωή μου,απλά με χαροποιεί το γεγονός,ότι με πλησιάζουν άνθρωποι
  που με γνώρισαν μέσα απο τη δουλειά μου και μου συστήνονται.
Αυτό βέβαια με κάνει να νιώθω και μεγαλύτερη ευθύνη,και να έχω περισσότερες απαιτήσεις απο τον ευατό μου.

 

Έρικα Τζαγκαράκη:   Με τι κριτήρια επιλέγεις τους συνεργάτες σου στις δισκογραφικές σου δουλειές;
Από τους μουσικούς,τους στιχουργούς,
εως και τον πιο απλό συνεργάτη που ενδεχομένως έχεις?

 

  - Κάθε συντελεστής μιάς δισκογραφίας,είτε είναι μουσικός,είτε στιχουργός,είτε ηχολήπτης, θα πρέπει κάτι να έχει να δώσει στη δισκογραφία,να βάλει κι αυτός δηλαδή,τη δική του πινελιά,για να βγεί κάτι όμορφο,να γνωρίζει πολύ καλά αυτό που κάνει,να μπορεί να καταλάβει αυτό που του λές  και τι ακριβώς θέλεις να κάνεις,να έχει μεράκι γιαυτό που κάνει και να είναι συνεργάσιμος.

 

 

 

 

Έρικα Τζαγκαράκη:Ποια είναι η γνώμη σου για τα Μ.Μ.Ε της Κρήτης.

-Τα κανάλια της Κρήτης,πιστεύω,ότι δεν είναι τόσο κατευθυνόμενα,όσο τα υπόλοιπα.Για τα κρητικά ραδιόφωνα
πιστεύω ότι στους περισσότερους σταθμούς,υπάρχουν καλές εκπομπές.
Παλαιότερα,κάποιοι σταθμοί,δεν ξέρω για ποιους λόγους,παίζανε σε πολύ μεγάλο ποσοστό,μόνο ένα είδος κρητικής μουσικής,
αλλά αυτό σιγά σιγά,πιστεύω τείνει να εξαλείψει.

 

Έρικα Τζαγκαράκη:Περιέγραψε μου λίγο την καθημερινότητα σου.
Τι κάνεις στον ελεύθερο χρόνο σου,τι μουσική ακους,τι ομάδα είσαι;

 

-Συνήθως ασχολούμαι με την μουσική.Όταν δεν ασχολούμαι μ’αυτήν,μ’αρέσει να σμίγω με φίλους,
να κάνουμε παρέες ή να ανταλλάζουμε απόψεις.
Μ’αρέσει να διαβάζω και πολλές φορές ,μ’αρέσει να μένω μόνος,να σκέφτομαι και να παίρνω αποφάσεις.
Απο μουσική ακούω διάφορα,προσπαθώ να μην περιορίζω τα μουσικά μου ακούσματα και να μελετάω κι άλλα είδη μουσικής.
Τι ομάδα αίματος; (γελάει)
Από ποδόσφαιρο είμαι άσχετος.Έχω όμως μια συμπάθεια στις  κρητικές ομάδες και στην Εθνική μας.

 

Έρικα Τζαγκαράκη:    Σήφη σ ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο που διέθεσες για να απάντησεις στις ερωτήσεις μας ,
που δεν ήταν και λίγες...Θα ήθελα να σου κάνω περισσότερες βέβαια αλλά επιφυλάσομαι στο μέλλον...
Κλείνοντας θα ήθελα να μου πεις "Επόμενα βήματα-σχέδια-στόχους"και μιά ευχή για όλο το κόσμο...


- Κι εγώ σ ' ευχαριστώ  Έρικα, να 'σαι καλά,και να συνεχίσεις με το ίδιο μεράκι το έργο σου.
 Να ευχαριστήσω επίσης και την Κατερίνα Κορνελάκη για την συμμετοχή της στην συνέντευξη.
 Όπως ξέρεις,πάντα,όλο κάτι ετοιμάζω.
Σε λίγες μέρες θα κυκλοφορήσει ένα τραγούδι-αφιέρωμα στον μεγάλο Κρητικό,Νίκο Καζαντζάκη.
 Στόχος μου είναι,να με βρίσκει πιο ώριμο,κάθε καινούριο μου βήμα. Στον κόσμο θα ήθελα να πω,να κάνει αυτό που αγαπάει ,να μη φοβάται ,και να γλεντά.
Και όπως έλεγε και ο Δημόκριτος,
"Βίος ανεόρταστος,μακρά οδός απανδόκευτος"
{Βίος χωρίς εορτές,μακρύς δρόμος χωρίς πανδοχεία}

 

Facebook profile:www.facebook.com/sifislura

Facebook page: www.facebook.com/pages/%CE%A3%CE%AE%CF%86%CE%B7%CF%82-%CE%9B%CE%B9%CE%B3%CE%BF%CF%88%CF%85%CF%87%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82/417384891716277?fref=ts

Facebook ομάδα:www.facebook.com/groups/48741095798/

 

Στην διαδικτυακή συνέντευξη που κάναμε στον Σήφη,συμμετείχε με δύο ερωτήσεις και η Πόπη Νταβιγλάκη
για το μπλογκ "Καλλιτεχνών κουβέντες"
Δείτε  εδώ το σχετικό δημοσιεύμα: kallitehnonkoubentes.blogspot.gr/p/blog-page_74.html

 

Συνέντευξη:Έρικα Τζαγκαράκη
Συμμετοχή στις ερωτήσεις:Κατερίνα Κορνελάκη