Στέργιος Θεοδωρίκας: Η καρδιά μου χτυπά στην Κρήτη, και όσους Κρήτες γνώρισα , με αγάπησαν...Συνέντευξη στην Έρικα Τζαγκαράκη

2017-10-31 13:22

Στέργιος Θεοδωρίκας.Ένα παλικάρι που το λέει η ψυχή του...Μπορεί να μην είναι Κρητικός,μπορεί να μην γαλουχήθηκε στην Κρήτη,μπορεί στο αίμα του να μη κυλά Κρητικό αίμα,αλλά στην καρδιά και στην ψυχή του υπάρχει μόνιμα ζωγραφισμένη μια Κρήτη.Μια ζωγραφιά ,σαν τις υπέροχες ζωγραφιές του πατέρα του,του ζωγράφου Δημήτριου Θεοδωρίκα,που κι εκείνος έχει τιμήσει το νησί μας ,αποτυπώνοντας στα έργα του Κρήτων μορφές,προσωπογραφίες,αξίες και ιδανικά.Ο Στέργιος ήταν ο εμπνευστής του..Ο Στέργιος τον έκανε να λατρέψει την Κρήτη.Η Αγάπη του παιδιού του για την Κρήτη,οδηγεί το χέρι του στον καμβά...Αυτό το ξεχωριστό παιδί θέλω να σας συστήσω σήμερα.Ένα παιδί που μπορεί τα πόδια του να τον κρατούν καθηλωμένο στη γη,μα τα φτερά του απλώνονται παντού.Με τα φτερά της ψυχής του ταξιδεύει στην Κρήτη,λέει μαντινάδες,τραγουδεί...Με τα φτερά της ψυχής του αγγίζει τις δικές μας ψυχές...Με αυτά τα φτερά κάθε μέρα πετάει και πιο ψηλά!!!! Αγαπημένοι μου αναγνώστες,γνωρίστε τον Κύριο Στέργιο Θεοδωρίκα!!!!

...Έρικα Τζαγκαράκη...

 

 

Στέργιο καλώς όρισες στο site «Η Ψυχή στην θέση της καρδιάς». Θέλω να σε ευχαριστήσω καταρχήν για το χρόνο που θα διαθέσεις για να απαντήσεις στις ερωτήσεις, και κατά δεύτερον θέλω να σε ευχαριστήσω για την τεράστια αγάπη που έχεις για την Κρήτη! Την Κρήτη που δεν είναι η ιδιαίτερη πατρίδα σου. Είναι η πατρίδα της ψυχής σου να υποθέσω;

 

Ακριβώς έτσι , γιατί η καρδιά μου χτυπά στην Κρήτη και όσους Κρήτες γνώρισα , με αγάπησαν .

 

Με μια πρόταση, ποιος είσαι;

Είμαι ένας άνθρωπος  που τον λατρεύουν οι Κρήτες και που κάθε στιγμή , κάθε λεπτό μιλώ για την Κρήτη , την Κρητική μουσική, τους πρωτομάστορες της.  Ένας άνθρωπος που εκτός των Κρητων και των γονέων μου είμαι απόλυτα μόνος.

 

Ποιο είναι το σύνθημα σου για την ζωή;

Πρέπει να αγωνίζεσαι

 

Ποιες δραστηριότητες σε κάνουν να χάνεις την αίσθηση του χρόνου;

 Η μουσική. Όταν ακούω μουσική (και είναι πάντα , μα πάντα κρητικά) ταξιδεύω στην Κρήτη μας, στα Λευκά Όρη , στη σπηλιά του Δια, τραγουδώ με τους φίλους μου (στην Κρήτη), γεύομαι τον καθαρό αέρα των Ανωγείων.

 

Για ποιο πράγμα είσαι πιο ευγνώμων;

Ευγνωμονώ το θεό που έχω τους γονείς μου

 

Τι είναι αυτό που πάντα ήθελες, αλλά δεν το έχεις ακόμα;

 Να περπατήσω μόνος μου

 

Με βάση την σημασία, πως θα τα ταξινομούσες: ευτυχία, λεφτά, αγάπη, υγεία, φήμη;

Υγεία, αγάπη, ευτυχία, φήμη, λεφτά

 

Ποια ήταν η πιο σημαντική στιγμή στην ζωή σου τον τελευταίο χρόνο

Το ταξίδι στην Κρήτη φυσικά

 

Ποιο είναι το νούμερο ένα, πράγμα που θέλεις να επιτύχεις στα επόμενα 5 χρόνια;

 Να έχω επιτέλους ένα φίλο, έστω έναν και να μπορέσω να περπατήσω μόνος μου

 

Γιατί πιστεύεις δεν έχεις φίλους; 

'Ισως γιατί δεν είμαι αυτόνομος. Πάντα μαζί μου βρίσκονται οι γονείς μου, βρίσκονται όμως γιατί χρειάζομαι βοήθεια στη μετακίνηση. Ή ίσως γιατί μιλώ συνέχεια με μαντινάδες , όμως ποτέ δεν είχα φίλους για να μάθω τι τους ενδιαφέρει 

 

Θέλω τώρα να μου μιλήσεις πιο αναλυτικά για σένα και για την μαντινάδα. Για σένα και για την Κρήτη. Πως μπήκε η Κρητική κουλτούρα στην ζωή σου;

 Από μωρό για να πάψω να κλαίω η μάνα μου μου ‘βανε Ξυλούρη, το ήτανε μια φορά . Από τότε συνδέθηκα στενά με την Κρήτη κ την παράδοσή τζη όταν αργότερα ήρχιξα να καταλαβαίνω έβανα κι μονάχος μου. Μόλις στα 6 μου χρόνια συνέθεσα τους μυθικούς άθλους του Ηρακλή σε μαντινάδες από τότε έως σήμερα , είμαι στενά δεμένος με τη λεβεντογέννα.

 

Έχεις κάποιους Κρήτες σαν πρότυπο; Κάποια πρόσωπα τα οποία αγαπάς,θαυμάζεις και παρακολουθείς την πορεία τους;

Βεβαίως , τον ίδιο το Νίκο Ξυλούρη αλλά αυτός δε ζει πλέον παρ όλα αυτά όμως μαθαίνω αδιαλείπτως γι αυτόν κ τον ακούω συνεχώς. Μέσα στα πρόσωπα που αγαπώ γιατί πρώτοι αυτοί με αγάπησαν και μου το δείχνουν κάθε φορά που μιλώ μαζί τους, είναι  ο Ψαραντώνης, η ΨαροΝικη, ο Λάμπης, ο Γυαλαύτης, ο Αχιλλέας Δραμουντάνης , ο Νίκος ζωϊδάκης , ο Μανώλης Καλλέργης-Μπραγκάρος, ο Ανδρέας Ανυφαντάκης, ο Αντώνης Κουκλινός, ο Μιχάλης Τζαγκαράκης, ο Νεκτάριος Κλωστράκης, τα στρατάκια , ο Νίκος Μανιουδάκης, ο Νίκος Κυριακάκης, ο Αντώνης Μαρτσάκης, ο Βασίλης Σκουλάς, ο Λουδοβίκος, ο Στέλιος Μπικάκης, η Μαρίνα Δακανάλη και πολλοί άλλοι.

 

Αν έμπαινες στη μηχανή του χρόνου,και μπορούσες να κάνεις ένα ταξίδι στο παρελθόν,που θα ήθελες να πας,ποιον θα ήθελες να συναντήσεις και τι θα ήθελες να του πεις.

Τον Αρχάγγελο τσι Κρήτης φυσικά. Να τραγουδούσαμε μαζί.

 

Τι δεν πρόκειται να κάνεις ποτέ;

Να απαρνηθώ την Κρήτη και τους Κρητικούς φίλους μου , που πιστεύω ότι μ’αγαπούν

 

Τι είναι αυτό που έλεγες ότι δεν πρόκειται να κάνεις ποτέ, αλλά το έκανες;

Να φερθώ ωσά το μικιό κοπέλι κι όμως ώρες ώρες φέρομαι

 

Για τι είσαι γνωστός στους φίλους σου και την οικογένεια σου;

Λέω μαντινάδες συνέχεια και μιλώ για την Κρήτη

 

Τι είναι αυτό που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξέρουν για εσένα;

Τι πραγματικά είμαι. Είμαι ένας άνθρωπος που γελώ για να μη κλαίω. Είμαι ένας άνθρωπος μόνος. Εννοώ χωρίς παρέες , φίλους της ηλικίας μου.

 

Ποιες είναι οι 3 καλύτερες αρετές που ψάχνεις σε ένα φίλο;

Δεν έχω ούτε είχα ποτέ κανέναν φίλο …… της ιδίας ηλικίας

 

Εύχομαι μέσα από την καρδιά μου σύντομα να αποκτήσεις εναν καλό κι αληθινο φίλο...Πες μου όμως...Τι θα σε έκανε να χαμογελάσεις αυτή τη στιγμή;

Να σηκωθώ και να περπατήσω μόνος μου

 

Σε ποια στιγμή στο πρόσφατο παρελθόν σου ένιωσες πιο παθιασμένος και πιο ζωντανός;

Το καλοκαίρι που επισκέφτηκα την Κρήτη

 

Κάνεις αυτό που πραγματικά πιστεύεις ή απλά συμβιβάζεσαι σε αυτό που κάνεις;
Κάνω αυτό που πιστεύω

 

Τι υπόσχεσαι στον εαυτό σου που ακόμη δεν το έχεις πραγματοποιήσει;

 Να περπατήσω μόνος μου

 

Ποια είναι η μαντινάδα που έχεις σαν οδηγό στη ζωή σου;

 Όλα τα βάρη ο θεός
στσι δυνατούς τα δίνει
γιατί ποτέ στσι αδύναμους
δεν έχει εμπιστοσύνη. 

 

Μου την είπε ο Νίκος Ζωϊδάκης μια βραδιά στο μύλο. Και μετά την είπε και στη πίστα. Και επίσης του Νίκου Ξυλούρη που λέει :

 

Ψηλά πετώ και χαίρομαι

για δε μπορούν να βγούνε

άλλα πουλιά που με μισούν

για να μ’εκδικηθούνε.

 

Θα ήθελες να μελοποιηθούν μαντινάδες σου; Έχουν μελοποιηθεί ήδη;

Φυσικά και θα το ήθελα. Έχουν μελοποιηθεί 2 τραγούδια μου. Η “μάνα” και “Γιατί είσαι από την Κρήτη” και ευχαριστώ πάρα πολύ τον Κωστή Κυριτσάκη που έβαλε μουσική στην «Μάνα» και προσπάθησε πολύ για 2 χρόνια να με μάθει να παίζω λύρα, αλλά δε τα κατάφερα λόγω της τετραπληγίας. Είναι ο δάσκαλός μου. Ευχαριστώ επίσης τον Νεκτάριο Κλωστράκη για την ευγενική του συνεισφορά στη μελοποίηση του «γιατί είσαι από την Κρήτη»

 

Με το πέρασμα του χρόνου και με τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζεις κατά καιρούς στη ζωή ,πόσο εύκολο είναι να παραμείνεις μέσα σου παιδί;

Προσπαθώ συνέχεια

 

Οι δικοί σου άνθρωποι, οι φίλοι, οι συγγενείς σου τι σου λένε συνήθως για την δραστηριότητα σου με την κρητική μαντινάδα; Σε αποθαρρύνουν ή είναι πάντα σύμφωνοι με τις επιλογές σου και πόσο μετράει για σένα η γνώμη τους;

 Πάντα συμφωνούνε κ φυσικά μετρά για μένα θετικά αυτό

 

Ποια ήταν τα πρώτα μουσικά σου ακούσματα(δημιουργοί και φωνές) που σε επηρέασαν καθοριστικά; Που συνέβαλλαν σ’ αυτή την μεγάλη αγάπη που έχεις για το νησί.

Ο Νίκος Ξυλούρης αυτός μ οδήγησε στο να αγαπήσω τόσο πολύ την κρητική μουσική κ την ίδια την Κρήτη

 

Tι δεν θα 'κανες επειδή δεν θα 'θελες να στο κάνουν;

Απάντηση : Δε θα έδερνα ας πούμε

 

Τι αγαπάς στους ανθρώπους; 

Την καλοσύνη

 

Τι δεν συγχωρείς στους άλλους;

 Την Αδικία

 

Τι σημαίνει για σένα ευτυχία;

Α) Να σηκωθώ ένα πρωί κ να περπατήσω μόνος μου Β) Όταν οι συνάνθρωποί μου είναι χαρούμενοι .

 

 

Στέργιο λίγο πριν σε αποχαιρετήσω θα μου πεις μερικές αγαπημένες δικές σου μαντινάδες;
 Ερικα θα σου πω ένα παλιό μου τραγούδι, το έγραψα στην Τετάρτη δημοτικού. Έχει τίτλο “ Δώστε δικαίωμα”

Δώστε δικαίωμα
Δώστε δικαίωμα στα παιδιά
να είναι ευτυχισμένα
όταν θα τα βλέπετε να μην είναι θλιμμένα
-------------
Δώστε δικαίωμα στο παιδί
δώστε του ελευθερία
άντε να σταματήσουμε
την παιδική εργασία
-----------------
Κατάργηση και ανατροπή
στην παιδική εργασία
θέλω να υπάρχει εκπαίδευση
να είναι στα σχολεία
----------------
Δώστε παιχνίδι στο παιδί
Δώστε του τη χαρά του
Πηγαίνε τε το εκδρομές
να χαίρεται η καρδιά του
---------------
Δώστε ελπίδα στο παιδί
πάρτε τις δυσκολίες
Μην είστε άκαρδοι γονείς
και κάνετε αδικίες
----------------
Όλη η πλάση χαίρεται
όταν παιδάκια παίζουν
ανθίζουν τα λουλούδια
και μας συντροφεύουν
---------------
Δώστε ελπίδα όλοι σας
Ελπίδα για αγάπη
διώξτε το φόβο μακριά
και πάρτε μας τα άγχη
------------
Θάρθει κι ώρα για δουλειά
θάρθει σε μερικά χρονάκια
τώρα ας παίζουν τα παιδιά
σε δρόμους και παρκάκια

 

Αν είχες την δυνατότητα να στείλεις ένα μήνυμα σε μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων, τι θα έλεγε αυτό το μήνυμα;

α) Να αγωνίζονται συνεχώς για το καλύτερο β) Να αποφεύγουν την αδικία

 

Στέργιο μου,σ'ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χρόνο σου,σε ευχαριστώ πάρα πολύ που μοιράστηκες τις σκέψεις σου μαζί μου,που μου έδωσες την δυνατότητα να σε γνωρίσω καλύτερα και να διαβάσω λίγο την ψυχή σου.Έυχομαι μέσα από την καρδιά μου να πραγματοποιηθούν όλα σου τα όνειρα και όλες οι επιθυμίες σου...Και να θυμάσαι ότι η δύναμη της Ψυχής μπορεί να καταφέρει τα πάντα!!!!!

 

 

Συνέντευξη:Έρικα Τζαγκαράκη

Προφίλ Στέργιου Θεοδωρίκα στο Facebook :www.facebook.com/nektarios.theodorikas

Κανάλι Στέργιου Θεοδωρίκα στο Youtube:www.youtube.com/channel/UCCsbvXVnKPW_2qsIu_WIQKQ