Γιώργης Γαρεφαλάκης:Οταν βιώνεις τον θάνατο και επιστρέφεις,όλα σου φαίνονται μετά καραμέλες...Στιγματίζεται η ψυχή σου...

2015-08-31 20:17
Ο Γιώργης  Γαρεφαλάκης είναι χείμαρρος.. Χείμαρρος στις σκέψεις ,χείμαρρος στις λέξεις..
Ένα θεριό,όπως τον αποκαλούν οι φίλοι του,ένας γίγαντας με ψυχή μικρού παιδιού
που παλεύει απεγνωσμένα να κρυφτεί κάτω απο το "άγριο" παρουσιαστικό του 
αλλά που τις περισσότερες φορές δεν τα καταφέρνει και μας αποκαλύπτει τον ευάλωτο ευατό του...
Ίσως μέσα απο τις μαντινάδες του...ίσως μέσα απο την καθημερινότητα του ,
την σκληρή καθημερινότητα του,που ποτέ δεν έκρυψε και ποτέ δεν κρύφτηκε απο αυτήν.
Ο Γιώργης Γαρεφαλάκης είναι ένας "ογκόλιθος" της μαντινάδας
ένας βράχος της Κρητικής Παράδοσης
μιά αγριεμένη θάλασσα και 
ένα απάνεμο λιμάνι για τους ανθρώπους που αγαπά...
Ένας πονεμένος άνθρωπος,ίσως και παρεξηγημένος ορισμένες φορές....
Ένας άνθρωπος που δεν θα σου αποκαλυφθεί με την πρώτη ματιά..με την πρώτη επαφή..
Όταν όμως τον "παρακολουθήσεις",όταν συνομιλήσεις κάποιες φορές μαζί του
σιγά σιγά θα καταλάβεις,ότι ο Γιώργης είναι απλά ένας λαβωμένος αητός
ένας πολεμιστής της ζωής ,γεμάτος ΖΩΗ...
Στην συνέντευξη που ακολουθεί με εξέπλησε ευχάριστα το χιούμορ του
που δεν πίστευα οτι διαθετει....
Γιατί αράγε;;;
Ίσως γιατί κι εγώ δεν είχα δεί πέρα απο το σκληρό "προσωπείο"
πέρα απο τον αδιαμφισβήτητα δυνατό στίχο...
Διαβάστε αυτή την υπέροχη συνέντευξη και είμαι σίγουρη ότι τελειώνοντας
την ανάγνωση θα χαμογελάσετε και θα μουρμουρίσετε
"Μπράβο Γιώργη....Μπράβο θεριό..."
 
Έρικα Τζαγκαράκη
31.8.2015
 
 
 
 
1) Γιώργη , καταρχήν σ ευχαριστώ  που δέχτηκες να μου παραχωρήσεις αυτή τη διαδικτυακή συνέντευξη. 
     Πες μου  λίγα πράγματα για σένα...
     Που γεννήθηκες, από που είναι η καταγωγή σου,που μένεις, ποιά είναι η οικογενειακή σου κατάσταση....
 
     -Καλησπέρα Έρικα....εγώ σε ευχαριστώ που διάθεσες απο τον πολύτιμο σου χρόνο για να τα πούμε λίγο...
      Γεννήθηκα στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης και κατάγομαι απο το χωριό της γυναίκας μου(χαχαχα)....  
      Μένω τώρα πια στον Άγιο Νικόλαο....είμαι παντρεμένος και έχω τρία παιδιά.... 
 
2) Να αρχίσουμε  με τα τυπικά,που θέλει να μάθει ο κόσμος...
     Θέλω να μου πεις ,τι ήταν αυτό το «κάτι» που σου έδωσε το έναυσμα να ασχοληθείς με τον στίχο…
 
     - Ο στίχος....Ο στίχος είναι απο μόνος του αυτο το ''κάτι'' που οταν ανακαλύψεις πως έχεις την τεχνική...
        σε μαγευει το να μπορεις μεσα σε 15 συλλαβές να αποτυπώσεις μια ολοκληρη Ζωη ή μια κατασταση...
        Ειναι μαγεία...!!!  
 
 
3) Θυμάσαι  να μου πεις την πρώτη σου στιχουργική απόπειρα;
 
    - Μαλιστα...τι μου θύμησες τωρα...Αν θυμάμαι καλα ειναι...
     ''Εγω δηλωνω υπευθυνος για ολα μου τα λαθη...
       γι αυτο πληρωνω μετρητης οτι κι αν εχω παθει..." 1988
 
 
4) Θέλω να μου πεις ποιο από όλα όσα έχεις γράψει είναι το αγαπημένο σου και για ποιο λόγο το έγραψες...
 
     - Αγαπημενο???...Όλα μου αρέσουν και αν δεν τα κρίνω αυστηρά δεν το δημοσιευω...
       Εχω πιο πολυ αδυναμια σε οτι εχει να κανει με την ζωη μου και με την υγεια μου...
       Αυτα μπορω να πω πως με εκφραζουν περισσοτερο....
 
 
5) Κάνοντας απολογισμό μέχρι σήμερα...τι από όλα όσα έχεις καταφέρει να κάνεις σε κάνει να αισθάνεσαι υπερήφανος;
 
    -Η οικογένεια που έφτιαξα με μεγάλο κόπο...και φυσικά τα κοπέλια μου...ολα τα υπόλοιπα ειναι δευτερευοντα...
 
 
 
6) Αν υποθεσουμε οτι σου δινετε η δυνατοτητα να φτιάξεις τη δική σου κοινωνία
    και να ορίζεις τους δικους σου κανόνες.Ποιοι θα ηταν αυτοι οι κανονες?
 
   - Κατ' αρχην αν μπορουσα θα αλλαζα τα γραμμενα ολου του κοσμου...
     Να μην υπαρχουν προωροι θανατοι και τοσες αρρωστιες
     γιατι πιστεψε με υπαρχει παρα πολυ πονος γυρω μας
     Οσο για τους κανονες...
     Θα εβγαζα με αυστηρο νομο οι κλεφτες και οι ψευτες να εκτελουνται αυτοματα επι τοπου...
     ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ...
 
7) Έχεις γράψει :
     "Δυο χερια.. διχως... ονειρα...κι οι βερες σκουριασμενες...
       Και μια ψυχη σ' ενα Σταυρο...μ' ελπιδες κρεμμασμενες..."
      Kαι θέλω να μου πεις...πότε πεθαίνουν οι ελπίδες;
      Που τερματίζουν τα όνειρα;
 
     - Οι ελπιδες πεθαινουν οταν σταματας να ελπιζεις...
       Και τα ονειρα τερματιζουν οταν πεθαινεις...
 
 
8) Μια μαντινάδα σου λέει:
     "ΞΕΝΟΣ ΕΓΩ... ΞΕΝΗ ΚΙ ΕΣΥ...ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ.. ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΜΟΥ...
       ΚΙ ΟΥΤΕ ΘΥΜΟΥΜΑΙ Σ' ΑΓΑΠΩ...ΝΑ ΣΟΥ 'ΧΩ ΠΕΙ ΠΟΤΕΣ ΜΟΥ..."
      Πόσο εύκολα ή πόσο δύσκολα λες σε κάποιον άλλο ότι τον αγαπάς;
 
     - Οταν το αξιζει και το εχει ''δουλεψει'' (και φυσικα να το νιωθω κι εγω)...
        του το λεω απλόχερα και με εμφαση...
 
 
9) Έγραψες:
    "ΕΓΩ 'ΧΩ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΦΩΛΙΑ... ΜΙΑ ΦΤΩΧΙΚΗ ΠΟΥ ΛΕΝΕ...
      ΜΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΦΤΩΧΗ ΦΩΛΙΑ ΕΙΝ' ΑΕΤΟΙ ΠΟΥ ΚΛΑΙΝΕ..."
     Ti σου φέρνει δάκρυα στα μάτια;
 
    - Να βλεπω να πονουνε οι δικοι μου ανθρωποι και ειδικα τα κοπελια μου...
 
 
10) Μια ακόμα δική σου μαντινάδα λέει:
      "Ο ΜΟΝΟΣ ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ Ν' ΑΝΟΙΞΩ ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΜΟΥ...
        ΕΙΝΑΙ... ΝΑ ΔΕΙΞΩ ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ...ΠΟΥΛΙΑ... ΤΟ ΠΕΤΑΓΜΑ ΜΟΥ..."
        Πες μου τρεις αξίες που διδάσκεις στα παιδιά σου...
 
 
       - Αλήθεια...Δύναμη...Υπερηφάνεια...
 
 
 
11) "Αν ερθεις Χαρε να με βρεις,,, ''στ' αλωνι'' να θυμασαι....
        πως πριν ΝΑ ΦΥΓΩ με πληγες σ'ολο το σωμα θα 'σαι...."
       Έχεις έρθει αντιμέτωπος με το θάνατο...έχεις νιώσει την ανάσα του
       στο προσκεφάλι σου...και όχι μόνο μια φορά..
       Θέλεις να μου μιλήσεις λίγο γιαυτό;
       Να μοιραστείς μαζί μας κάποιες σκέψεις ή γεγονότα που σε έχουν σημαδέψει;
 
      - Χμ...Αυτη ειναι μια δυσκολη στιγμη...
       Οταν βιωνεις τον θανατο και επιστρεφεις...ολα σου φαινονται μετα καραμελες...
        Στιγματιζεται η ψυχη σου...
        κι οσο δυνατος κι αν εισαι μια τετοια εμπειρια σε καθηλωνει για το υπολοιπο της ζωης σου...
        Ειναι δελεαστικο πολυ το να περασεις ''απεναντι'' και να πεις...οκ...
        εδω θα αρραξω και τελος τα προβλημματα...
        Αλλα ειναι και εξισου πιο αντρεικιο να γυρισεις και να παλεψεις...
        ειναι απιστευτη αισθηση την ωρα που γυρνας
        και βλεπεις πισω σου τον Αδη και απλα χαμογελας γιατι ακομα μια φορα
        ΓΥΡΙΖΕΙΣ ΝΙΚΗΤΗΣ...
  
 
 
12) α) Ποιο είναι κατά την άποψη σου το χειρότερο που μπορεί να συμβεί σε έναν άνθρωπο;
       β) Τι χρειάζονται οι σημερινοί άνθρωποι για να είναι ευτυχισμένοι;
 
      - Ο θανατος...το να χασει κατι που εχει λατρεψει...
        Οι σημερινοι???χρηματα...Οι ΑΝΘΡΩΠΟΙ...ΑΓΑΠΗ και ΕΥΤΥΧΙΑ...
 
 
13) Αν σου ζητούσα να μου περιγράψεις τον Γιώργη Γαρεφαλάκη πρώτα ως άνθρωπο και κατόπιν 
       ως στιχουργό - μαντιναδολόγο ,τι θα μου έλεγες;
 
     - Τωρα μου βαζεις γριφους...Οκ παμε...
       Σαν ανθρωπος δεν ειμαι τιποτα παραπανω απο ενα απλο καθημερινο τυπο
       με τα νευρα του τις αδυναμιες του τα κακα του και τα ελαχιστα καλα του...
       Σαν μαντιναδολογος...δεν ξερω να σου απαντησω γιατι ακομα μαθαινω...
 
 
 
14) Πες μου τρία καλά στοιχειά του χαρακτήρα  σου  και τρία που θα προτιμούσες να μην υπάρχουν...
 
 
      - Τρια καλα???πολλα δεν ειναι??που να ψαχνω τωρα(χαχαχα)...
        οκ...νομιζω πως εχω λιγο φιλοτιμο....μου αρεσει να βοηθαω...και ειμαι σκατοπονόψυχος...
        Τρια που δεν θα ηθελα να εχω ειναι...
        Νευριαζω ευκολα πλεον....ειμαι πολυ παρορμητικος...
        και παρα πολυ αυθορμητος...και τα τρια με εχουν ''καψει''
 
 
 
15) Πως βλέπεις την κατάσταση που επικρατεί στο διαδίκτυο;
       Σε ενοχλεί που υπάρχουν τόσα πολλά άτομα που γράφουν;
       Σε ενοχλεί η αντιγραφή και η παραποιήση των στίχων ,
        δικών σου η και άλλων ατόμων που γράφουν;
 
      -  Με ενοχλει η αντιγραφη και η παραποιηση και ειδικα με ενοχλει η γαιδουρια
         του εκαστοτε που οταν το κανει και τον ''ανακαλυψεις",τα ακους κι απο πανω...
         Οχι δεν με ενοχλει που γραφουν τοσοι ανθρωποι...
         αρκει να σεβονται τους κανονες της ηθικης σε αυτα που δημοσιευουν...
         Κι ο καθε ενας θα κριθει με τον χρονο σιγα-σιγα...
 
 
16)  Τι είναι για σενα ο πονος και ο έρωτας και τι είναι αυτό που κάνει τους μαντιναδολογους
         να τα έχουν συχνά πρώτο θέμα στις μαντινάδες τους?
 
 
      - Ο ερωντας ειναι κατι που σε πονει στην πορεια και μεσα απο τον ερωντα
         αναγκαστικα αρχιζεις και αγαπας και τον πονο(του ερωντα)
         Ειναι δυο στοιχεια αντιθετα αλλα τοσο πολυ συνδεδεμενα μεταξυ τους
         που γινονται πρωτο θεμα απο μονα τους...
         Ακομα και να μην εχει καποιος πονους...
         ολο και καποιον πονο απο ερωντα θα θυμηθει και θα γραψει για αυτον...
         Τα σημαδια δεν σβηνουν ευκολα...
         αλλα καλλια να πονει κιανεις απο ερωντα παρα να πονει αλλιως(πιστεψε με)....
 
 
17) α) Πότε είναι σπουδαία μια μαντιναδα κατα την άποψη σου και ποιους θεωρείς "εχθρούς" της μαντινάδας
       β)  Για να πετύχει κάποιος ως μαντιναδολογος ποιά στοιχεία πιστεύεις ότι πρέπει να διαθέτει;
 
 
      - Σπουδαια μαντιναδα για μενα ειναι αυτη που μεσα σε 15 συλλαβες
         θα με κανει να καταλαβω την εννοια μιας ζωης ολοκληρης...
         Δεν θελω να πιστεψω οτι η μαντιναδα εχει εχθρους...
         εχει ομως παραποιητες μπολικους....
         Η μαντιναδα ειναι η ψυχη σου η ιδια που την αποτυπωνεις στο χαρτι...
         αν δεν εχεις ψυχη και βιωματα οση φαντασια και να εχεις
         θα γραφεις ''παραμυθια'' για κοπελια...
 
18)  Αρκετές απο τις  μαντινάδες σου εχουν μελοποιηθει..Θελεις να μου αναφέρεις τις εως τώρα συνεργασίες σου
       αλλά και να μου πεις ποιος καλλιτέχνης θα ήθελες να σε τραγουδήσει στο μέλλον...
 
       - Μαλιστας....ειναι πολλοι...
         Δεν θα κανω διαφημιση γιατι το απεχθανομαι αυτο...
         αλλα θα σου απαντησω στο δευτερο σκελος....
         Αλλωστε ολες μου οι δουλειες κυκλοφορουν και μπορει
         ο καθε ανθρωπος να τις ακουσει ακομα και στο yutube...
         Για το ποιος θα ηθελα να με τραγουδησει???...
         Δυο θα ηθελα ακομα(με τον εναν ηδη γραφουμε κατι μαζι)
         Ο Γιωργης Ο Βρεντζος...πολυ μεγαλος τραγουδιστης και πολυ καλο παιδι
         που ηδη εχουμε ξεκινησει κατι μαζι
         Και ο Παντελης ο Θαλασσινος...
         εχουμε ηδη κανει μια πρωτη επαφη που ελπιζω να φερει καρπους...
        ΤΙΜΗ ΜΟΥ ΜΕΓΑΛΗ και για τους δυο...
        Απο τους υπολοιπους ειμαι ηδη χορτασμενος
        και τους ευχαριστω πολυ για την εμπιστοσυνη τους....
 
 
19) Θεωρείς τον ευατό σου μαντιναδολόγο; 
 
      - Οχι...η λεξη αυτη εχει τεραστιο νοημα...δεν θα παρω τετοιο βαρος πανω μου....
 
 
20)  Περιέγραψε μου την τωρινή σου κατάσταση μέσα απο μία μαντινάδα.....
 
       - ΜΑΡΜΑΡΑ ΠΟΝΟΙ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΣ ΟΛΗ Η ΖΩΗ ΓΙΑ ΜΕΝΑ...
         ΑΝΑΘΕΜΑΣΕ... ΜΟΙΡΑ ΜΟΥ.. ΤΑ ΜΟΥ 'ΧΕΙΣ ΑΞΩΜΕΝΑ...
  
 
 
21) Θα σου λέω ονόματα κι εσύ θα μου δίνεις έναν χαρακτηρισμό..ή θα μου λές μια μαντινάδα...ότι προτιμάς
 
        Γιάννης Χαρούλης = Καθαρη ψυχη...
 
        Γιώργης Σκαρπαθιωτάκης = Φιλος αγαπημενος
 
        Νεκτάριος Ατσαλάκης = Καλο και ταπεινο παιδι...
 
        Έμμα Γαρεφαλάκη...ηντα να σου πω που θα το διαβασει και χαθηκα μετα(χαχαχα)....
        ο μισος Γαρεφαλακης στην κυριολεξεια...
 
        Κρινιώ  = Πονος...
 
       
 
22)  α) Θα ήθελες να πεις σε κάποιον ένα ευχαριστώ;
            Έχεις πει ποτέ "ευχαριστώ" κάπου που πιστεύεις οτι έπαιξε 
             σημαντικό ρόλο σε κάποια στιγμή της ζωής σου;
         β) κι ενα συγνώμη;
 
      - Παντα λεω ευχαριστω οπου αξιζει...και παντα λεω συγνωμη πρωτος....
         Θα ηθελα να πω ευχαριστω σε αυτους που στηριζουν την προσπαθεια μου 
         να ανεβω στον μονιμο μου Γολγοθα και ειναι εκει αθορυβα και σιωπηλα...
         Επισης θα ηθελα να πω ενα μεγαλο συγνωμη σε ολους αυτους που τους προκαλω
        (αθελα μου λογω καταστασης) πολυ πονο...μα δεν το θελω....
 
23)  Αν σε ρωτουσα πριν 20 χρονια να μου πεις πως θα εβλεπες τον ευατο σου το 2015
       θα ειχες μπορεσει να προβλέψεις κάτι απο την καθημερινότητα σου?
 
    -  Σιγουρα θα σου ελεγα τα παντα εκτος απο τα θεματα υγειας και τους θανατους 
        που οχι μονο εγω δεν μπορω να τα φανταστω...αλλα κανεις....
    
 
 
24) Αν μπορούσες να γυρίσεις πίσω τον χρόνο και να συναντούσες  τον μικρό Γιώργη Γαρεφαλάκη
       ποιά συμβουλή θα του έδινες;
 
     - Να μην γεννηθει σε αυτον τον κοσμο...ειλικρινα...
 
 
25) Ποια ειναι η γνωμη σου για τη κρητικη μουσικη στις μερες μας?
 
 
     - Αν προσεξουμε λιγο ολοι μας...
       θα αφησουμε κατι στις επομενες γεννιες να μας θυμουνται...
       ελπιζω να το καταφερουμε...αλλιως...
       Το 2080 θα ακουμε τον Ερωτόκριτο
       σε ρεμιξ απο τον Γιάννη τον ομορφο με την φωνή του Παντελίδη...
 
          
26) Παρακολουθείς τηλεόραση;Ραδιοφωνικες εκπομπες?
 
       - Παρακολουθω φυσικα οταν εχει κατι ενδιαφερον...
         Μου αρεσουν πολυ τα πολιτισμικα ντοκιμαντερ
         και οι εκπομπες που αφορουν την παραδοση καθε τοπου...
         Ραδιοφωνο ακουω οταν με γεμιζει ο παρουσιαστης και δεν σαλιαριζει
         (εσενα παντως σε ακουω σιγουρα μην με μαλωσεις)...χαχαχαχα
 
    
 
27)   Τι αγαπάς;
        Τι δεν ανέχεσαι;
        Τι ελπίζεις...
 
    - Αγαπω την συνηθεια...  
      Δεν ανεχομαι τα ψεμματα με ΤΙΠΟΤΑ
      Ελπιζω να δω μια μερα τα παιδια μου και την γυναικα μου ευτυχισμενους...
 
 
28) Τι ειναι το μερακλικι για σενα?Πότε ενας ανθρωπος ειναι μερακλης?
 
 
    - Το μερακλικι τα κλεινει ολα...
      Οταν εισαι μερακλης φαινεται ακομα και στον τροπο που χτενιζεσαι
       (οταν εχεις μαλια φυσικα)...
        Και με λιγα λογια...
       Ο ΜΕΡΑΚΛΗΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Σ' ΟΤΙ ΑΓΓΙΖΕΙ...
       ΧΩΜΑ ΚΡΑΤΕΙ ΚΑΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΡΥΣΑΦΙ ΚΑΙ ΓΙΑΛΥΖΕΙ...
 
 
 
29)  Αν ειχες ενα μαγικο ραβδι και μπορουσες να μεταμορφωσεις ενα 
       άψυχο αντικειμενο ,σε έμψυχο,ποιο θα ηταν αυτο και για ποιο λογο
       θα το εκανες?
 
    - Ενα μονο???Αν μπορουσα θα εφερνα πισω ολους αυτους που μας λειπουν...
      Αν παλι θες αντικειμενο...θα εδινα ζωη στο βιβλιο του Βιτζεντζου Κορναρου...
 
 
 
30) Aν η ζωη σου ηταν ενα βιβλιο τι τιτλο θα της εδινες?
 
     - ΣΗΜΑΔΙΑ
       (το οποιο ειναι στα σκαρια αλλα θελει χρηματα πολλα για να βγει
          και προς το παρων το αφηνουμε στην ακρη)
 
 
31)  Ποσο απολυτος εισαι στην ζωη σου? Δίνεις δευτερες ευκαιριες στους ανθρωπους?
        Κι αν ναι κατω απο ποιες προυποθεσεις?
 
      - Δινω οχι μονο δευτερες αλλα πολλες ευκαιριες στον καθε ανθρωπο
        παρ' ολο που στην ζωη μου δεν υπηρξα ευνοημενος σε αυτο τον τομεα...
        Εμενα δευτερες ευκαιριες δεν μου εδωσε κανεις....
        Αλλα αυτο πιστευω με εκανε ''πετσι'' και αλυγιστο...
 
 
32) Έχεις μετρησει ποτε ποσες μαντιναδες -ριμες εχεις γραψει?
                  Κρατας αρχειο?
 
      - Ειναι περιπου στις 8.350 μαντιναδες μεχρι τωρα....
        Φυσικα και κραταω αρχειο γιατι αμα γερασει ο ανθρωπος...καταλαβαινεις...χαχαχαχα
 
 
33)  Ποια ειναι η αγαπημενη σου μαντιναδα απο αλλον στιχουγο?
 
      - Δυο ειναι....η Πρωτη ειναι του συγχωρεμενου του Μανωλη του Βαρδα που λεει...
 
        ΕΙΜΑΙ ΣΤ' ΑΟΡΙ ΣΤΩΝ ΟΖΩ ΚΑΙ ΣΤΩΝ ΠΟΥΛΙΩ ΤΣΙ ΤΟΠΟΥΣ...
        ΔΕΝ ΤΗΝ ΜΠΟΡΩ ΤΗΝ ΜΟΝΑΞΑ ΑΝΑΜΕΣΑ Σ'ΤΣ' ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ...
 
       Και η δευτερη ειναι της καλης μου φιλης της Βουλας της Χανιωτακη-Μπαστακη που λεει...
 
        ΣΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΜΟΥ ΝΑ 'ΣΑΙ ΕΚΕΙ ΝΑ ΣΚΥΨΕΙΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ...
        ΝΑ ΣΟΥ ΚΡΕΜΜΑΣΩ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΗΝ ΑΛΛΗ...
 
    Σπουδαιοι μαντιναδολογοι και οι δυο και αγαπημενοι φιλοι μου...!!!    
 
 
34)  Κλείνοντας θα ήθελα να μου "μιλήσεις" με μαντινάδες  και να μου πεις
       μέσα απο αυτές ,λόγια και σκέψεις σου ,που κάπου θα ήθελες να φτάσουν...
 
 
     - Χρονους '''βαστω''' τσ' υπομονης,,,μα οση και να κανω...
       Κλειω μια πληγη κι ανοιγουν δυο,,,στο σωμα μου απανω...
 
       Ποσες φορες δεν εκαμα τον ''πονο'' μου για σενα...
        γελιο,,,να με θωρρεις καλα να ζεις ''ευτυχισμενα''...
 
        Ολα τα λαθη που καμα αν τα ξαναμετρησω...
        στο εδικο σου θα σταθω να το ΞΑΝΑΓΑΠΗΣΩ...
    
        Πονε μου με μεγαλωσεςκι οσο 'ζησα μαζι σου...
         συνηθισα...και Αγαπω τη καθε μια πληγη σου...
 
          *(Γιωργης Γαρεφαλακης)*
 
 
 
35)  Ελπίζω να μην σε κούρασα Γιώργη!
       Σ ευχαριστώ πολύ για αυτήν εδώ την συνέντευξη..
       Αυτό που θέλω ακόμα να ρωτήσω είναι το κλασσικό ερώτημα
       που κάνω σε όλες μου τις συνεντεύξεις
       ραδιοφωνικές και διαδικτυακές κι αυτό είναι το εξής:
       Aν επαιρνες εσυ αυτη τη συνεντευξη απο τον Γιώργη Γαρεφαλάκη
      τι θα τον ρωτουσες που δεν το ρωτησα εγω?
 
    -  Δεν με κουρασες καθολου...ισα-ισα που περασα πολυ ομορφα στο ταξιδι μας...
       Μια ερωτηση που εγω θα εκανα στον εαυτο μου ειναι...
       ΑΞΙΖΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΝΑ ΠΟΛΕΜΑΣ ΧΩΡΙΣ ΟΠΛΑ???
      Φυσικα και αξιζει οχι μονο να πολεμας...αλλα και ΠΕΘΑΙΝΕΙΣ...!!!
 
     Ερικα...σ' ευχαριστω απο καρδιας για τον χρονο που μου αφιερωσες...
     Συνεχισε να παραγεις πολιτισμο και να υπηρετεις την παραδοση
     και ειμαι σιγουρος πως στο τελος του δρομου
      κατι θα εχεις αφησει πισω σου για τους νεοτερους...
     Να εισαι παντα καλα και παντα με επιτυχιες
     Σ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ...!!!

Συνέντευξη :Έρικα Τζαγκαράκη

Μαντινάδες Γιώργη Γαρεφαλάκη: i-psychi-sti-thesi-tis-kardias3.webnode.gr/news/mantinades-giorgi-garefalaki/